رواية طفلتي الهاربة الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم ندي احمد
طفلتي الهاربه*
_البارت الـ¹5_ والاخير
~
يوسف: يعني اي
تالين : يعني خالي الفرح بعد خمس ايام وتكون خطبتي نا ونتا خطبه بعد كتب الكتاب ازاي معرفش
يوسف: موفق
لميا : ربنا يسعدكو يارب
مرت الخمس ايام على خير وتم تجهيز كل حاجه من ديكور ف قاعه فخمه أشبه ب القصور الملكيه وفساتين وبدل ومعازيم وجه الوقت الي كل نفسو في
دخلت ياسمين بفستانها الابيض والي مفيش منو مثيل وكان واقف زين ف أول القاعه عشان يوسف يدهالو
كانت تالين واقفه مع لميا واخيرا جه اليوم هتبقى خطيبه يوسف قدام الكل وكلها شهور ويعملو فرح
يوسف: اتفضل اهي شلها امانه ف رقبتك
زين : وعد مني هشلها ف عيوني
خدها ودخل القاعه وعلى الاستاد ورقصو
سالم :الف مبروك استاذ يوسف على فرحت اختك
سليم :عقبالك ي انسه تالين
يوسف:مهي دي الفجأ الي كنت عزمكو عليها كلكو
سالم : مفاجاه اي
يوسف: نا وتالين اتخطبنا
سليم : اي ؟!
تالين: من قال اي سمع ومن قال نعم فهم
يوسف: بقيت خطبتيي
سليم :الف مبروك
سالم :الف مبروك
يوسف: الله يبارك فيكو جميعا اتفضلو اقعدو
يوسف لبس تالين شبكتها عباره عن عقد ألماظ وللدبله الدهب والخاتم الي شبه دا
وكان يوم جميل
خلص الفرح
وروح ياسمين عند بيت جوزها
يوسف:خالي بالك منها
زين: عيوني ي صحبي
تالين :سلام
يوسف: يلا احنا بقا
بعد مده روحو
لميا:طب نا تطلع الأوضه اريح
تالين:اتفضلي ي ماما
لميا:قلب امك تسلمي
كل واحد دخل اوضتو
وتالين دخلت الحمام غيرت هدومها وطلعت
يوسف: مراتي
تالين :نعم
يوسف: ياترى بقا اول عيل لينا هنسمي اي
تالين :لما نتجوز ربنا يحلها
يوسف:محنا متجوزين
تالين : دا بين الأهل لاكن قدام الناس مخطوبين
يوسف: طب اول عيل اي
تالين : الي يجيبو ربنا كويس جدا لو بنت نسميها أيلا ولو ولد هسمي سليمان
يوسف:مممم حلو
تالين :عايزه انام نا نعسانه تصبح على خير
يوسف: ونتي من اهله هروح اغير هدومي نا
تالين :تمام
نامت تالين على السرير ونعست
بعد مده طلع يوسف ونام جنبها
قعد يلعب في شعرها
يوسف: عرفتك ف فتره قليله بس اثبتيلي أن. الحب مش بعدد السنين ولا الشهور الحب طلما جه جوا القلب خلاص من اول يوم عرفتك فيه ونا بحبك مش يهمني اقعد فتره طويله اتعرف عليكي ولا اتأكد من مشاعري محبتك لا نا عايزك نتعرف بعيدن ف ايام عمرنا الجديدة والحلوه وحتى لو لسه متأكدتش من حبي ليكي كفايه عندي حبك ليا الي خالى حياتي جميله فيها الوان كتير بعد م كان لون الاسود فيها حتى لو مش عارف نا بحبك ولا لا بس كفايه اني حسيت معاكي الي محستوش مع اي واحده ودا اكبر دليل اني بحبكز ي احلى هديه ربنا بعتها ليا فوقت منا كنت مش بحب حد ولا اعرف يعني اي حب جيتي انتي وعرفتيني يعني اي الحب احساس غريب حسيتو معاكي انتي مش مع غيرك طفله بحب اناغش فيها والعبها واتخانق معاها طفلتي الهاربه انتي هربتي من الدنيا وجيتلي ونا بعت الدنيا واشتريتك ي حته مني
خدها ف حضنو ودخل نام
عدت ايام وشهور وجه يوم فرح فيه قلوب العيله
ياسمين:يقولك دايخه
زين : ايوه اوديكي ل الدكتور
ياسمين:زين نا حامل
زين بفرحه: بجد
ياسمين:ايوه ف الشهر التالت
زين : ي الف مبروك ي احلى فرحه دخلت فقلبي بعد حبك
ياسمين حضنتو وعيطت:حلمي تتحقق بقينا عيله
زين :طب ولد ولا بنت
ياسمين:امم حاسه انو ولد
زين :هتسمي اي
ياسمين: هسمي يامن
زين : يامن
ياسمين:يبقى على حرف امو بقا
زين : طيب نبلغ اهلك ب الخبر دا
ياسمين:هتلقيهم هنا كلها دقيقه ف الڤيلا
بعد مده جم
تالين: مالك وشك اصفر لي
لميا:في اي بنتي
تالين :قولي
ياسمين:نا حامل
تالين : بجد
ياسمين:اه والله ف الشهر التالت
تالين :الله بجد الف مبورك يقلبي
يوسف:الف مبروك ي زين هتبقى اب
بعد سنه تالين اتجوزت يوسف وعاشت ف بيت جديد ڤيلا جديده ف اسكندر فحته راقيه والي كانت زي الاقمر ب فستان الفرح والي كبرت بقيت قمرين وبقى عندنا ٢٠ سنه ويوسف كان عندو ٣٠ وبعد أربع سنين من تخرج كليه
يوم حفله التخرج
: تالين سلطان محمد الدمنهوري
تالين طلعت على المسرح :نا بشكر كل الي وقف جنبي اهلي وجوزي واولهم على تعبهم معايا بجد وربنا يخليهم ليا
نزلت تالين وراحت عند يوسف وزين الي شايله الي بقا عندو ٥ سنين
أيلا :ماما
تالين :قلب ماما
تالين بقا معاها بنت زي الاقمر واخده عيون امها ولون شعر امها وتقل شعر ابوها وغمزتها من عمتها وكان عندها ٣سنين
ويامن عندو ٥ سنين شبه ابو وعندو غمزات امو وشعر الحرير
يوسف:بما أن الحفله خلصت في مفجأ حلوه
بعد مده تلت ساعات
تالين:افتح
يوسف وزين بصوت واحد :اه
يوسف: بما انك اتخرجتي خلاص وبقتي عارفه تشتغلي احب اقولك شركه ابوكي انفتحت تاني ي تالين
تالين : شركه بابا
ياسمين:ايوه
تالين عيطت
أيلا :ماما بتعيطي لي
تالين :مفيش حاجه يقلب ماما
يوسف:واخده لسانك
تالين حضنت يوسف وأيلا :ربنا يخليكو ليا يارب
يوسف:طب يلا بينا على ڤلتنا الي اسكندريه
تالين :لا
راحو كلهم الڤيلا
يامن وأيلا تالين يوسف وياسمين وزين وكانت حياتهم جميله وعاشو حياه جميله
(كان نفسي اطولها ليكم اكتر بس الي حصل بقا ويارب تكون عجبتكو الروايه)
النهايه