رواية طفلتي الهاربة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندي احمد
محمود :قسم اي وحصل اي
حسن :قسم القاهره وهتيجي واحكيلك كل حاجه
محمود : مسافه السكه وجاي
عند تالين
ف العربيه
ياسمين: تالين
يوسف:تالين وصلنا
تالين : مممم قومت اهو
زين : انزل ي يوسف
نزل يوسف وكان ساند على زين بسبب الدوخه عشان عمل مجهود
تالين نزلت ومعاها ياسمين ودخلت جوا الڤيلا وطلعو فوق ف اوضه يوسف كلهم
زين حط يوسف على السرير
زين : حمد الله على السلامه بقا ريح شويه ودي حبت علاجات والممرضه هتيجي بكره وتابع حلتك
تالين : ممرضه لي هو أتأذى ب سببي ونا هكون مسئوله عنو ف حكايه علاجو
ياسمين:طب يلا نغير هدومنا ونريح ساعتين كدا عشان بكره هنروح الاقسم تقولي الي حصل هناك
تالين : طب خدني معاكي اغير هدومي
زين : ونا هتكلم مع زين حبه
وطلعت تالين وياسمين من الأوضه
زين:الو
_حسن اتصل على حد اسمو محمود وجاي
زين :محمود تمام خلاص
وقفل
زين :دلوقتي عمها جه وهيشوفها ولازم يخدها معا عشان دي مسؤليتو دلوقتي هو الوكيل عليها
يوسف:نا مش هقدر لديهالو
زين:نا م عارفه لما الظابط يعرف حكايتها ممكن بسبها ولا لا
يوسف:بص هات المؤذون بكره ونكتب الكتاب ب تاريخ قديم يعني قبل اسبوع وكدا مش هيقدر يخدها
زين :تفتكر هتوافق
يوسف:هقنعها
بعد مده كل واحد غير هدومو
تالين : نا هنام ف الأوضه مع ياسمين عوزتني رني عليا تمام
يوسف:عايزك ف موضوع
تالين : نعم
يوسف: اقعدي
تالين : قعدت
يوسف:بصي يستي عمك جاي بكره تمام واحتمال ب نسبه ٧٠٪يخدك ف انتي عايزه تروحي معا
تالين :اكيد لا
يوسف:مفيش غير حل واحد
تالين :واي هو
يوسف : تجوزيني
تالين :انت بتقول اي
يوسف: هبقى نا الوالي عليكي ومحدش هيقدر يخدك وكل حياتك هتكون هنا احسبيها
تالين : طب
يوسف:مفيش طب لما ابقى جوزك شرعا وقانونا هيبقى ليا نا الحق اقولك تقعدي فين ومتقعديش فين أما عمك هو الوالي عليكي واحتمال كل الي عملتي ف الاسبوع دا يروح على الفاضي
تالين : موافقه طلما دا الحل الوحيد ونت كدا بني ادم كويس ونا هثق فيك
يوسف:طب بكره كل حاجه هتكون تمام يدوبك بس هتمضي بس
تالين :عن اذنك هروح أنام
يوسف: تصبحي على خير
تالين :ونت من اهله
في الصباح
كلهم لبسو وجهزو
الداده:حضرت ليكم الفطار ي يوسف بيه اتفضل
يوسف:شكرا
نزل تالين كانت لابس فستان اوف وايت كات في رسومات ورد ازرق ولابسه فوقي جاكت جينزر وكوتش ابيض ونزلت وكانت عمله شعرها ديل حصان
كانت ياسمين على الفطار لابسه چيبه وتيشرت بنفسجي
يوسف كان لابس بنطلون جينزر على قميص
وزين كان لابس تيشيرت واوفر سايز
دخل المؤذون
ياسمين:في اي
زين :كتب كتاب اخوكي انهارده
ياسمين بفرحه : بجد
زين : ايوه
المئذون : فين العروس والعريس
تالين : اهو
يوسف:ونا العريس
المؤذون :الشهود
زين :نا اهو
وواحد دخل
_ونا اهو
تالين :مين دا
ياسمين:صحبهم التالت كان ف لندن
_نا يونس زميل زين ويوسف ف الصف دايما ونا ويوسف ورا بعض ف اللجنه زمان كمان
تالين:ممكن تيجي عشان ورانا مشوار ونتعرف بعدين
يونس:اوكي
المؤذون : وكيلك
تالين :وكيلي ربنا اهلي ماتو ف حدثه وعمي خاين للأمانة الي سبهالو بابا
بعد ربع ساعه
بارك الله لكم وجمع بينكما ف خير
زين :يلا نروح بقا
المؤذون :ودا الورق الي طلبتو مني وكدا تبقى مراتو شرعا وقانون
زين : شكرا
المئذون:السلام عليكم
يوسف:مالك ي تالين
تالين :ماليش بس مستغربه من وضعيت حياتي
يونس:لي
تالين وهي سرحانه:يعني اهرب عشان متجوزش واجي هنا اتجوز طب دا خير ليا ولا شر طب دا مكتوبلي ولا نا الي اختارتو طب هنددم فيما بعد ولا تفرح وخداني على فين ي دنيا تاني
يوسف مسك اديها:طول منا معاكي اطمني الخير كلو جاي
تالين بصت عليه واكتفت ب ابتسامه
ياسمين:نورح بقا ولا لا
زين : يلا ونا كدا كدا رنيت على الشركه وقولت اني مش جاي
بعد مده وصلو قسم الشرطه
محمود : عملت لي كدا لي مشيت ورا واحده هتضيعلك مستقبلك
حسن :اهو الي حصل بقا مكنتش اعرف انو واصل كدا
محمود:ربنا يستر ربنا يستر وتتنازل عن المحضر.
مريم:طلعوني من هنا
حسن : اقعدي بقا كل دا يسيبك انتي
دخلت تالين ويوسف وزين وياسمين ويونس
الظابط : استاذ يوسف اتفضل
دخل يوسف ب كميه هيبه وغرور وثقه ف النفس لفتت أنظار الجميع
الظابط : دلوقتي انسه تالين ممكن تحكي ليا الحكايه كلها
يوسف: دي مش انسه دي مدام يوسف الانصاري
محمود جه من وراهم
محمود :مدام
تالين وقفت
تالين : عمي
محمود : مدام يبت الكل*ب
جه يضربها قلم يوسف مسك ايدو
يوسف: مسمحكلش تمد ايدك على مراتي مهمل حصل ملكش الحق
محمود :مرات مين وامتا حصل كدا
تالين : انت عايز اي مني
يوسف:نا عايزه اعمل محضر ل عمها بعدم التعرض ليها
الظابط : تحت امرك ي يوسف بيه
محمود:هتيجي معايا
تالين : مش هاجي معا
الظابط :هو في اي
تالين : ***************************
وحكت لي كل م حصل معاها
يوسف: وادي ورق الجواز والشهود اهوو وجواز شرعي وقانوني
الظابط :ودا محضر عدم التعرض اتفضلي وقعي عليهم
محمود : يعني اي
الظابط :يعني مش هينفع تيجي معاك إلا بإذن جوزها
يوسف:اظن الكلام مفهوم
مريم : طلعوني
تالين:خاليكي حبه
مريم : انا اسفه طلعيني ونا هسافر ل ماما ومش هتشوفي وشي تاني
تالين خدت نفس : نا بتنازل عن المحضر وعايزه اعمل محضر عدم تعرض
يوسف: يعني اي
تالين : يعني المسامح كريم ولو حصل دا تاني هتخدي علقه غير الي ختيها هناك
حسن طلع : مش هخليكي تشوفي وشي تاني
تالين : دا كدا كدا
بعد م روحو كلهم
دخلو الڤيلا
تالين : نا عارفه الي عملتو ديقك بس مش نتيجه حد يتعاقب عشان حب ي يوسف
يوسف:ونا متفهم موقفك
يونس: اي بقا الي بيحصل هنا عشان نا مش فاهم حاجه
تالين : لا دنتا حياتك حكايه
ياسمين: طب اي مش هنجيب شبكتي ولا اي
تالين : بكره عشان اخوكي تعبان
يونس :طب هروح نا وبكره أن شاء الله هاجي عندكو
تالين :تمام
زين: ياسمين تعالي اتكلم معاكي ف حبت تفاصيل الخطوبه كدا
طلع يوسف ف اوضتو وطلعت تالين ورا
يوسف قعد على الكنبه ومسك راسو
تالين : اوعا اغيرلك مكان الجرح
يوسف:ماشي
بعد م غيرت ليه مكان الجرح واديتو العلاج
تالين : نام ساعه اليوم لسه طويل ولما اصحى تكون عملتك شوربه تقوي نفوخك دا
يوسف نام على السرير
تالين:تصبح على خير
يوسف:ونتي من اهله
طلعت تالين من الأوضه وقفلت الباب
يوسف:بقيتي مراتي خلاص ومن اليوم دا بقيتي ملكي يتالين
نزلت تالين تعمل الاكل
زين :كدا بقا دربنا هنعزم مين ونعمل اي
ياسمين:ماما بترن
كلمت ياسمين امها وحكت ليها كل حاجه
امها:طب انتو كويسين والف مبروك هتبقى عروسه
.
ياسمين:وابنك بقا متجوز خلاص
لميا:كنت حاسه انها من نصيبو
زين :وتتحقق احساس يحماتي
بعد مده
طلعت تالين
تالين : نا عملت الأكل جوا دوقو اكلي بقا
زين :تسلم ايدك دقيقه وهتروح ناكل
طلعت تالين ل يوسف فوق
تالين :انت منمتش ولا اي
يوسف:غفلت حبه صغيره
تالين :طب كويس عملتلك شوربه الخضار حلوه
قوم يلا
قام يوسف وجه قعد جنبها على الكنبه
تالين :يلا الاقطر رايح فين
يوسف:مش عيل صغير قدامك نا
تالين:مستهبلش وكل
كليت اكلت يوسف وخلصت
يوسف:نا اول مره. حد يأكلني بعد امي
تالين : طب حلو
يوسف:ونتي اتعلمتي الطبخ فين
تالين :يييي كنت مخطوبه سنتين والحمدلله اتعلمت الطبخ كلو فيهم
يوسف: ممممم بس تسلم ايدك الاكل حلو
تالين:العفو
جه الليل اخير
يوسف:رايحه فين انتي هتنامي جنبي
تالين: هنام بره
يوسف:نا جوزك على فكره
تالين : اه صح
يوسف:يبقى نامي بقا
تالين : حاضر
بعد اسبوع ويوسف بقى كويس واختاروا الشبكه وجات اليوم الي مستنينو زين وياسمين حلم عمرهم
تالين: لولولولولولولولولييييي مبروك ي عروسه بصي بقا المفجأ الي زين عملهالك
زين:غمضي عينك