اخر الروايات

رواية طفلتي الهاربة الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندي احمد

رواية طفلتي الهاربة الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندي احمد



مريم :اتفضل تلفونك اهو واقولك مكنها فين
حسن : فين قولي
مريم : مع يوسف الانصاري اكبر رجل اعمال ماشيه معا عامله فيها دور البريئه اللطيفه نت كنت جيالك واقولك مكنها فين بس انت وفرت عليا كتير اوي نا مرضتش اشوف ابن عمي بيتخدع قصاد عيني
حسن : طب العنوان فين
مريم : لا عنوان اي بس احنا دبر حبت حاجات كدا وبعدين اقولك تعالي بس نقعد ف حته قريبه من
عند تالين
قعدين ف الجنينه
يوسف: ساعه وتلبس نروح الحفله عشان هندبر حبه حاجات كدا مع سالم
تالين : ممممم ماشي
يوسف: طب هتعملو الخطوبه فين بقا
زين : ي ڤلتي ي ڤلتك
تالين : الخطوبه على العروسه يبقى هنا
ياسمين: والشبكه على العريس
تالين : دا اكيد 😂
يوسف: من بكره ان شاء الله هنروح نا وياسمين نجيب الدهب ونشوف الفستان الي هي عيزا
تالين : وتجهيزاتك خطوبتك نا الي نعملها نا ماما كانت مهندسه ديكور واتعلمت منها حاجات كتير اوي
يوسف: انتي ي شبر ونص هتعملي كل دا
تالين : اه هوريك الشبر ونص دي ممكن تعمل اي
يوسف: وريني يختي
تالين : مش دلوقتي اكيد يعني ف الخطوبه هبهرك
يوسف:أما نشوف
تالين :هشرفك اطمن
ياسمين: طب لون الفستان مثلا هيكون اي
تالين : بصي نا من رأي متحطيتش لو فستان معين ف دماغك لأن في فستانين كتير حلوه اكيد يمكن يكون مش موجود فيها فستانك ممكن توحدي لون الفستان انتي زين تلبسو نفس اللون
زين : حلو بردو
تالين : طب حلو اوي
يوسف: طب نا هروح اخد شور على السخان كدا
زين : تمام
ياسمين: هروح اشوف لبسي نا
تالين : تمام
تالين : ها بتفكر نعملها مفجاء صح
زين : عرفتي منين
تالين :واضح على الحيره الي نت فيها
زين : ممممم
تالين : طب اقولك نا تعمل اي
زين : تمام
تالين : ****************
زين : ممتازه بجد الفكره
تالين : اطمن هتعجبها اوي
زين :ممكن تعمليلي قهوه
تالين :اه ممكن جدا
دخلت المطبخ تعمل قهوه وبعد مده اديتهالو
زين : تسلم ايدك
سرحت تالين
فلاش باك
سلطان : توتو
تالين : بخ
سلطان : عو
تالين جات تجري ابوها شدها على حضنو وقعد يلعب معاها
تالين بطفوله : بابا
سلطان:اي ي حبيبتي
تالين : فين نصيحه انهارده ي بابا
سلطان : ممممممممم انزلي كدا
نزلت تالين من حضنو
سلطان : بصي نا هطلع بره وهقفل الباب وريني بقا هتتطلعي ازاي شغلي مخك واقولك النصيحه فين
تالين : اوكي بابا
طلع وقفل الباب
بصت تالين حوليها لقيت شباك الڤيلا بتعتهم مفتوح بصت حوليها وبعدين خرجت
تالين من رواة ابوها
تالين :بابو
سلطان: قلب بابو
تالين : فين النصيحه بقا ي بابو
سلطان وقعدها على رجلو: اوعا تستسلمي مهما وقتي ف مشكله او مهما حصل اي متستلميش حاولي انك تتطلعي منها ب اي شكل من الأشكال بس بحذر منتخرش بردو الطريق الي في عواقب والي يوقعك ف مشكله اكبر من المشكله الي نتي فيها وخاليكي وعيا وادرسي المشكله من كل النواحي وبصي لو عملتي الخطوه دي هيحصل اي ولو عملتي الخطوه التانيه دي هيحصل اي كداب الي يقولك مفيش حل قوليل ليه ف كذا حل
تالين : حاضر بابو
سلطان: فين بوست بابا
تالين :مووووووووووه
بااااااك
زين : بت بت تااااين
تالين :في اي
زين :انتي الي في اي توهتي فين كدا
تالين : مفيش بس افتكرت حاجه كدا
زين : طب قومي اللبسي يلا عشان الطريق طويل من هنا ل بيت سالم ومتنسيش الورق
تالين : مش نسيا والله وكمان ترجتهم ودرست المشروع كويس جدا
زين : ونا هروح اللبس
تالين طلعت نحيت اوضه يوسف عشان لبسها فيه
خطبت محدش رد
تالين : يكونش نزل ولا نام
فتحت باب الاوضه ودخلت
جابت لبسها الي اشترتو
طلع يوسف من الحمام لابس بنطلون بدله ومن فوق عاري الصدر وعضلاتو للفت النظر
تالين : يساتر اي دا
يوسف: لو لحظتي انك داخله أوضتي
تالين :خطبت محدش رد
يوسف: م طبيعي محدش يرد عشان نا ف الحمام
تالين : استر نفسك يعم نت
يوسف: لا اله الا الله بت روحي شوفي كنت هتعملي اي روحي
تالين : أما فيك برود يتوزع ل الناس مع شنط رمضان عشان يستحملو الفقر الي هما فيه
يوسف: نا بارد
تالين وهي عن الباب : ونص
وقفلت الباب
يوسف: مستفزه
دخلت اوضه ياسمين
تالين : انتي هنا انتي باردو ولا فالحمام
ياسمين: اهو
تالين : تمام هروح الحمام نا اللبس واجي
ياسمين:ونا هلبس بردو
بعد مده طويله
زين : كل دا بيعملو اي فوق
يوسف:منا معاك اهو هعرف بيعمل اي ازاي
نزلت تالين وهي لابسه فستان اسود لحد رجلها وبكم متقسم على الجسم مبين كتفها لتنين وشعرها نازل وحطه ميكب عباره عن روج بانبي خفيف ومحطوط عليه لاب بلص وايلينر مخلي عينيها تحفه وخدو لونها بانبي وسيبا شعرها ولابس عليه صندل دهبي مع منكير احمر ف رجلها
أما ياسمين كانت لابس فستان نبيتي ديق من فوق وواسع من تحت شويه صغيره وسيبا شعرها بردو وحطا أيلينر وروج احمر خفيف خدوها زهري لائق على لون النبيتي الي لبسا
أما بقا يوسف كان لابس بدله سودا تحتيها قميص أبيض مفتاح نحيت الصدر ولابس كوتش اسود
وزين كان لابس بدله ربيضه تحتيها قميص أبيض مفتوح وبنطلون ابيض وكوتش ابيض
كل واحد كان سارح ف جمال محببتو
زين : نا مبسوط اوي أنها خطبتي انا
يوسف :ونا مبسوط أنها حبيتي نا
نزلو البنات من السلم
تالين : نتصور بقا
ياسمين: ايوه
اتصورو صوره جماعيه كلهم
وبعد كدا تالين وياسمين وتالين وزين
تالين : تعالي نتصور يلا ي يوسف
وياسمين اتصورت يتلفونها مع خطيبها وكانو كلمهم مبسوطين
زين : طب البودي جارد بره كلمهم
تالين : لي بودي جارد
يوسف:عشان لازم اي حفله نورحها تخص الشغل يكون لازم نروح ب البودي جارد بتعنا وعفكره الڤيلا اصلا كلها محوطه ب مكيرات والشركه بردو ولا اي وكل وا وناس بتراقب يبنتي بس الخفا والدرى عشان محدش يعرف
تالين : نا مبهوره بيك
زين : طب نا هاخد خطيبتي بقا ف عربيتي
تالين : نا جبت الورق اهو
يوسف:طب يلا نا وتالين ف عربيه واحده
ركبت تالين ف عربيه يوسف
وزين ف عربيتو وهو وياسمين
والبودي جارد وراهم تلت عربيات كبيره فخمه من النوع الغالي ل البودي جارد
يوسف: مش ملاحظه حاجه
تالين : تؤتؤ
يوسف:مطقمين زي بعض بردو ياترى دي صدفه ولا بجد
تالين : ممممم مش عارفه بس اكيد صدفه
يوسف: بس حلوه السلسله دي مين جبهالك
تالين : دي سلسله ماما جبتهالي قبل م تموت
يوسف: كان عيد ميلادك ولا اي
تالين : لا كانت مكنش في منسيه جبتهالي عادي هي ماما الله يرحمها كان كل لما تعجبها حاجه تجبهالي دا طبعا غير باقي الحاجات الي ف شقتنا لحد دلوقتي
يوسف:انتو ساكنين ف ڤيلا
تالين : لا كنا واخدين ڤيلا إيجار بنورحها ف الصيف بس طبعا بعد بابا م توفى كل حاجه رجعت ليه
يوسف: ومخدهاش تمليك لي
تالين : بابا الله يرحمو كان بيحب التجديد كان ناوي لما اكبر يشتري ڤيلا بس كنا مرتاحين ف شقتنا جدا وشقتنا تمليك و ب اسمي
يوسف: ممممم ماشي
تالين : قربنا نوصل
يوسف: ياه دا لسه بادري يبنتي اشغلك حاجه تسمعيها
تالين : اه
يوسف:تحبي تسمعي اي
تالين : امممم تامر عاشور
يوسف: انهي
تالين : خاليني ف حضنك ي حبيبي بحبها اوي ناويه أشغلها ف فرحي اول اغنيه اكيد
يوسف: مممممممم ماشي
وشغلو الاغنيه
تالين مع الاغنيه : وبتحلى الدنيا ف عيني ونا جنبك ف متبعدنيش حبك فعلا بيخليني اتمسك ب الدنيا واعيش وف قربك بيروح خوفي ودا وعد وملزمه نا بيه مهما تكون ي حبيبي ظروفي قلبك عمري م هاجي عليه
يوسف طنش ل الاغنيه وركز معاها ومع صوتها الجميل
عند ياسمين
زين : خلاص كلها ايام وتبقى خطبتي ومراتي
ياسمين: بجد مش مصدقه أن خلاص بعد كل السنين دي هبقى ليك
زين : انتي من يوم م جيتي على الدنيا ونتي ليا اصلا
ياسمين: اكيد
زين :وعد مني إنك مش هتبقى لحد غيري
بعد مده طويلههه
وصلو الڤيلا بتاعت سالم
تالين :نزلت
ويوسف نزل وظبط الدبله وماشي بكل ثقه وغورور
نزل زين وياسمين والبودي جاردر
كان كل عربيه فيها خمسه بودي جارد يعني ١٥ بودي جارد نزلين وراهم
زين مسك ايد ياسمين
وتالين كانت ماشيه جنب يوسف
ووراهم البودي جارد ب كل عضلاتهم والسمعات ف ودنهم وباين عليهم الفخر أنهم شغالين معا
لحد م وصلو الباب
_ حضرتك مين
يوسف: يوسف بيه الأنصاري
_اتغضلو سالم بيه مستنيكم جوا
يوسف: تمام
شاور ب صباعو عشره بودي جارد كانو بره وخمسه دخلو الحفله معاهم
تالين داخله قام يوسف مسك اديها معنها دي بتعتو هو
العيون كانت على الاربعه
سالم : اهلا جو
يوسف بتكبر : اهلا
سالم بيه ف الميكروفون: اهلا وسهلا بيكم احب ققدم ليكم رجل الأعمال المشهور يوسف الأنصاري وشريكو زين
سليم قرب من تالين ومد ايدو : ازيك
تالين : الحمدلله وحضرتك
سليم : نا تمام بس بلاش حضرتك دي خالينا اسامي عادي
تالين : هحاول
كان يوسف بيتكلم مع سالم شاف تالين بتكلم مع سليم
يوسف: عن اذنك
سالم: رايح فين
سليم : الأوت فيت بتاعك جامد
تالين : مرسي مسيو
يوسف شد تالين من اديها: معلش جاين هنا ف شغل مش تعارف
ومشي
يوسف: استاذه تالين قدمي لينا المشروع واشرحي لينا
تالين خدت نفس وطلعت عند شاشه العرض
ازاي واحده ف سنها هتشرح ب كل الناس دي وهي لسه جديده ف المجال
يوسف بصلها مهناها خدي نفس واطمني
اول لما بصت عليه هديت وراح التوتر
*"مفيش احلى من أن يكون عند سند مهما عملتِ اي سندِك وداعمك ف كل خطوه بتخديها ف حياتك"*
شرحت المشروع وهيكسب قد اي وممكن يخسر بنبسه قد اي والموقع لو عمل كدا والاعلانات الي ممكن تجيب ملاين الأجانب عندهم
بعد مده
تالين : وكدا اكون شرحت ليكم ارباح خساره مكسب موقع ويارب يكون عجبكم
كلهم سقفو ليها حتى يوسف
سالم : براڤو بجد تورتت الإحتفال فين يلا نقطعها نا ويوسف بيه
نزلت تالين
ياسمين: براڤو عليكي بجددد نا انبهرت بيكي
تالين : كنت خايفه اوي
سالم : مين الانسه دي
زين : ياسمين الانصاري خطيبتي
سالم :اهلا وسهلا اخت يوسف
ياسمين: تشرفنا
جات التورته
ومسك سالم ويوسف السكينه وقطعوها
سالم :ابدء الحفله يلا
سليم : ممكن الرقصه دي
يوسف: معلش كنت جيت قبل دقيقه نا حجزتها قبلك
رقصت تالين ويوسف سلو
تالين هما وبيرقصو: بس نت مختش راي
يوسف: امل اسيبك ترقصي معا
تالين : ومين قالك اني كنت هوافق اصلا
يوسف: وجهه نظر تحترم بردو
ياسمين: مش عايزه ارقص
زين : طب تعالي
بعد.مده وانتهت الحفله خلاص
يوسف: نستناك بكره ف الشركه أن شاء الله نبدا
_ مش ملاحظه ان البت دي ديما مع يوسف بيه
- احنا ملناش دعوه قلبت يوسف بيه وحشه واحتمال يقعدك ف بيتك لو عرف انك مركزه كدا وميغلكيش ف اي شركه اقعدي بقا
ياسمين:استنا
زين : تمام
خرجت تالين و يوسف
ركبوا العربيه
وبعدين ركبوا ياسمين وزين
جم عربيات وقفوو ف طريق البودي جردات
وجات عربيه وقفت قدام عربيه زين ويوسف ونزلو منهم رجاله فتحو الباب وخدو تالين
تالين :ابعدو عني
يوسف: سبوها سبوهاا
نزل من العربيه واحد من رجال العصابه ضربو ف دماغو
زين : متنزليش من العربيه
نزل زين ومعا المسدس يضرب نار
ويوسف وقع على الأرض
تالين بصوت عالي : يووووسف
وخدوها ف الغربيه ومشيو
يوسف بصوت منبوح : تتاااا
واغمى عليه
والعربيات مشيت والبودي جارد بتوع يوسف عربيه مشيت وراهم وعربيتين معاهم
زين وياسمين: يوسف
ياسمين: دم!!!!!!!! يوسف يوسف لااااااااااااااااااا
*طفلتي الهاربه*



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close