اخر الروايات

رواية وقعت في بحور عشقه كامله وحصريه بقلم ايمان رأفت

رواية وقعت في بحور عشقه كامله وحصريه بقلم ايمان رأفت



رواية: وقعت في بحور عشقه َالبارت : 1 ، الكاتبة : ايمان رأفت ِ................................................. َفي مكان ما في غرفة تحت الأرض مليئة ب أدوات التعذيب يوجد رجل مقيد ب السلاسل وتملئه الجروح والدماء ويجلس رجل امامه ب كل شموخ وكبرياء يدخن سيجارته بهدوء شديد ليقف ويتجه الي سيخ موضوع علي النار ويمسكه ويقول بهدوء ولا كأنه علي الوشك بتعذيب شخص : ها هتقول مين خلاك تسرق ورق الصفقة ولا اتعامل انا معاك بطريقتي ِالشخص بتوتر : يا تيام بيه انا شغال معاك من ٣ سنين وانت عارف اني عندي بناتي بجري عشان اكلها ف اعمل كده عشان اقطع عيشي وغير انهم مالهومش غيري بعد موت امهم ِتيام ببرود : تؤتؤتؤ مش دي الايجابة الي انا عايزها ليغرس السيخ في قدم الرجل ليصرخ بشدة ليقول :ارحمني يا تيام بيه ارحمني خلاص هقول كمال بيه هوا الي طلب مني كده مقابل فلوس كتير أمن بيها مستقبل بناتي ، ليغرس تيام السيخ مره اخري في قدمه الاخري ليصرخ أكثر ثم يقول بصوت ضعيف :اقتلني وريحني ِليبتسم تيام بسمة مختله عند تعذيب ضحاياه ويقول بشر :وفين المتعه لما اقتلك علي طول كده ليقوم بوضع السيخ علي النار الشديدة ليأخذه مرة اخري ثم يغرسه في رقبته ليموت ليشاور تيام لرجاله ويقول : ارموه ل سيمبا عشان زمانو جعان ليخاف حراسه ويذهبون بخوف شديد. من هذا الشيطان بهيئة انسان ليأخذ هاتف الرجل وينظر الي خلفية الهاتف يري فتاتين صغيرتين والرجل معهم وكانو يضحكون ليرمي الهاتف ويقوم ب التصفير ب نغمه معينه يقوم بها عندما يستعد لتدمير شخص أو ارتكاب جريمه وذهب
(تيام السيوفي: ملقب ب عزرئيل يأخذ الارواح بعد تعذيبها يتلذذ ب تعذيبها كثيرا لا يستطيع أحد رفع عينيه إليه الجميع يهابه كثيرا عمره 28 عاما ذو بشرة بيضاء وجسم رياضي وضخم بارز العضلات وشعر بني كثيف وعيون زرقاء لديه صديقين مقرببين وهما كنان و سراج يملك شركات T.M للتصميم الهندسي وهيا جميع شركات متداولة حول العالم )
ِ................................................. ِفي حي من الأحياء الشعبية نري فتاة تجري وحاملة بعض الكتب ويبدو علي ملابسها انها قديمة بعض الشئ لتلحق ب القطار لتجلس علي احد المقاعد تحت انظار بعض الأشخاص الذين يظنون انها متسولة بملابسها وتزفر ب ارتياح وتقول : الحمدلله مش زحمة زي كل مرة المهم الحق الامتحان بتاع الكلية ااخ منك يا جامعه حلوان والا الكافية كل واحد واخد كتكوته وطالبلها حاجه وانا مفيش صرصار عزم عليا ب كوباية شاي بالبن وبقصمات ليأتي شاب وقد سمعها ليقترب و ليغمز لها بوقاحه ويقول بصوت هادي: تعالي معايا يا قمر وانا اعزمك علي الي تتمنيه وهوووب ضربة مفاجأءة ب الكتاب علي وجهه ليحمر انفها وخدودها من العصبية وتقول:انت حمار يلاا لا انت شكلك عبيط ليقول الشاب بعصبية: هوا انا كلمتك ياشحاته انتي ولا انتي جاية ترمي بلاكي عليا ايوا انا عارفهم الأشكال دي لتصفعه وتخرج في المحطة القادمة وتضع الكتب علي عينيها وتبكي ولم تلاحظ انها في منتصف الطريق لتسمع صوت كلاكس السيارة لتشهق بقوة لتقع الكتب لتضغط السيارة فرامل علي اخر لحظة وكان يفصل بينهما سوي انش واحد لتقع من الصدمة مغشي عليها لينزل السائق ليقول بصوت خائف: ينهار اسود ده تيام بيه هيموتوني ، ليقول تيام بصوت غاضب :انت يا زفت بتعمل اي ليقول السائق بخوف شديد: اصل في بنت مغمي عليها قدام العربية
ليقول تيام ببرود: عارف انا لو اتأخرت دقيقه واحده عن الاجتماع هرميك انت مكانها ليتركها ويتحرك ب السيارة لينظر تيام من المراءه ليرتدي نظارته ويعود لجماده وبرده ليصل الى شركته والجميع ينحني له بخوف كبير لأنهم يعرفون من تيام ومن هوا عزرئيل ويدخل الي الاجتماع بكل شموخ وكبرياء ويقف الجميع له واعينهم في الأرض وفي نصف الاجتماع يقف شخص ويخرج سلاحه ويوجهه ناحية تيام ليبتسم تيام ب شر له وفجأة
..............................
وفي الناحية الأخرى عند بطلتنا تراها أحد صديقاتها لتجري بفزع ناحيتها لتقول: كيان فوقي فوقي يا كيان بس مالك لتقول اسعااااف لتأتي لها الاسعاف
(كيان : 19 عاما لديها أخت تصغرها ب عام وهيا سيلا وصديقتها المقربة تمارة توفت والدتها في عمرها 10 وكان يرعاها والدهم منذ ذلك الحين وهما في حاله الاقل من المتوسط لاكن يهتمون للدراسه كثيرا الي ان دخلت كيان كلية الترجمة وسيلا كلية البرمجة ذو بشرة بيضاء شعر طويل بني واملس عيون زرقاء فاتنه الجمال وعود مثل الكيرفي ولاكن عدم اهتمامها ب نفسها بسبب حالتها الاجتماعية يخفي مظهرها الفاتن )
بعد ساعتين لتأخذها الي المستشفي وتبقي جانبها الي ان فاقت وقالت بوهن: انا فين و اي الي جابك يا تمارة
لتقول تمارة : انتي كنتي مغمي عليكي في الشارع وانا جبتك هنا
لتقول كيان ب تفكير: ايوة كان فيه شخص هيخبطني
لتقول تمارة ب غضب : وازاي سابك في الحاله دي ده عبيط ده ولا اي انتي مينفعش تسكتي
لتقول كيان : معاكي حق يلا بينا عشان نروح
تمارة ب تساؤل: نروح فين
كيان : علي مكان الحادثة واعرف مين ده وبعدين اقدم بلاغ في القسم
تمارة : وانا معاكي
واستووووووب استنو البارت التاني ورجاء التفاعل
١- يترا اي الي هيحصل لما تقدم بلاغ
وتيام هيعمل اي في السلاح الي متوجهه نحيته كل ده في البارت التاني
 
 
 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close