رواية عشقتها رغم تمردها الفصل السادس 6 بقلم ياسمين رجب
((عشقتها رغم تمردها))
وقفنا الحلقة الي فاتت لما أسر ضاعف لنور التمرين
أسر: كده تمام الكل هيجري 3 كيلو إلا الملازم نور هتجري 5 كيلو
الكل أصابتها الدهشة هل جن كيف لها ان تركض كل هذه المسافة في الأول والاخر هي فتاة
جاسر: علي فكرة الي هو بيعملوا ده اسمه جنان ازي بنت تجري المسافة دي كلها
مصطفى: حرام عليه هو عايز ينتقم منها يعني علشان كسفته
ناصر: البت هي الي عنيدة هو قال لها انها متعملش التدريب
عادل: شكل أسر الجارحي هينفخها وانا كمان مش هسيب حقي وهاخده النهاردة وهخليها تروح مطرح ما جات
جاسر: عادل ملكش دعوه بالبت دي احنا هنا في تدريب واي غلطة هايضيع مستقبلك كله
عادل: متخافش عليا انا مش هسيب حقي مهما كان والبت دي اخر يوم لها في التدريبات النهاردة
ندي: نور انتي هتجري فعلا المسافة دي تب اعتذاري منه وهو هيرفع عنك التدريب
نور: مش انا الي اعتذار لحد انا مغلطش واذا كان علي المسافة فده بالنسبة ليا شئ عادي وانا متعودة عليه
ندي: بس انتي باين عليكي انك تعبانه
نور: متخافيش عليا انا والتعب متعودين على بعض
نور
في نفسها معقولة يا نور هو ده اخرك واحد زي ده يتحكم فيكي الله يرحمك يا
سيف سبتني للدنيا تلاطش فيها شمال ويمين يمكن لو كنت عايش مكنش حد قدر
يكلمني كده انا لزام اجري المسافة دي واثبت اني مش ضعيفة بس ازي انا بجد مش
قادرة لزام اشغل بالي بهدف فكري يا نور افتكرت شكل سيف وهو بيموت بين
ايديها افتكرت سارة ودموعها وامها وأبوها هنا بس رجعت نور الي مبتعرفش
الاستسلام كان كل تفكيرها بس في الانتقام من الي قتل أخوها
هنا
اطلق أسر طلقة نارية معلنة بداء التدريب وبالفعل انطلق الجميع في خفه
عاليه وقف يتابع الجميع او بالأخص يتابعها هي فقط كيف لها ان تكون بهذه
الخفه والمهارة فهي تركض بسرعة لم يرها من قبل كيف تكون هكذا وما الدافع
الذي يقويها
ظلت تركض وهي ترادد هجيب حقك يا سيف هجيب حقك
انتهت
نور من الركض فكانت الأولى انهت 5 كيلو قبل الجميع فكانت صدمة الجميع منها
فهم رجال وهي فتاة كيف هذا تكون اعلي منهم في اللياقة
انتهى التدريب الاول جلس الجميع مكانه يلهث بشدة
أسر: في نص ساعه راحة بس الي عايز يأكل أو يعمل اي حاجه ينجز علشان التدريب التاني هيبداء
مصطفى: نص ساعة بس ماله جي علي نفسه كده كان بلاش احسن
جاسر: انا خلاص مش قادر انا فصلت
ناصر: امال نور دي بقه تقول ايه انا هموت وأعرف هي قادرت تكمل جري ازاي
جاسر: مش عارف ليه حاسس انها شبه حد بس مش عارف مين بالظبط
مصطفى: نفس احساسي بس عينيها في حزن الدنيا رغم قوتها دي
عادل: متخافش هكسر قوتها دي النهاردة
جاسر: عادل أنت ناوي على ايه
عادل: هتعرف بعدين سلام دلوقتي
عند نور و ندي
ندي: اه يا اني يا امه اه مكنش يومك يا ندي الله يسامحك يا شيخ حرام عليك انا هموت خلاص مش قادرة اتحمل
نور: معلش اتحملي شويه
ندي: انتي ازي قدرتي تخلصي الأول
نور: قولتلك اني متعودة علي كده
ندي: انا هروح اجيب اكل عايزه حاجه اجبلك معايا
نور: يا ريت فنجان قهوة علشان افوق شوية
ندي: تمام
راحت ندي المطعم بتاع المعسكر جابت اكل لها والقهوة علشان نور وفجأة وهي خارجه من المطعم في شاب خبط فيها كب القهوه
ندي: مش تفتح
عادل: انا اسف مكنش قصدي
ندي: اعمل ايه با آسف دي هروح اجيب غيرها وامري إلى الله
عادل: انا اسف بجد وبعدين انا هروح اجبلك غيرها
ندى: مفيش داعي انا هجيب
عادل: معلش انا الي كبتها يبقى انا الي اجبلك غيرها
ندي: بس هي مش ليا دي ل نور
عادل: عادي يعني مش هتفرق كتير
ندي: امري الي الله اتفضل روح هات
راح عادل يجيب القهوه وهو على وشه شبح ابتسامة شيطانية
عادل: أوعدك النهاردة يكون اخر يوم ليكى في التدريب يا نور
وطلع كيس من جيبه كان فيه حبوب مخدرة وحط في فنجان نور 2
عادل: عايز اشوف هتكملي التدريب ازي
ندي: ايه يا عم كل ده بتجيب القهوه
عادل: معلش اتأخرت عليكي اتفضلي القهوه قبل ما تبرد
ندي: مرسي ليك
عادل: اسف مرة تانية
ندي: حصل خير سلام بقه علشان ألحق اكل قبل التدريب التاني ما يبدأ
عادل: سلام
وصلت ندي عند نور
نور: كل ده في المطعم
ندي: معلش بقه اتفضلي القهوه اهي وانا ها اكل قبل التدريب ما يبدأ علشان شكله يوم مش فايت
نور وهي بتاخد القهوه من ندي : معاكي حق انا فصلت
ندي: اشربي بسرعة المز جه قصدي المدرب جه
نور: يخرب بيت دماغك يا بنتي اعقلي بقه
ندى: بذمتك مش احسن من توم كروز
نور: بت اخرسي خالص ويلا علشان نقوم نشوف التدريب التاني ايه
الكل اجتمع في ساحة المعسكر
أسر:
التدريب التاني هيكون عبارة عن زحف علي الرمال وهيكون تحت اسلاك شائكة
ولازم علي الاقل يخد معاكم 10 دقايق زحف علشان الرمال ساخنة من الحر وبعد
كده هيكون في تصلق المبنى الي هناك ده وهو عبارة عن 15دور اول 3 ادوار
هيكون تصلق عادي بعدين في حبل لكل واحد فيكم عند الدور التالت هتربط الحبل
ده بالكلابش علي وسطكم وتكمل تصلق الشبكة عادي زي الأول فين الملازم الي
دراعه مكسور
عادل: تمام يا فندم
أسر: اخرج أنت علشان مش هتكون في التدريب ده
عادل: تحت امرك يا فندم
أسر: الكل يبدأ
ابتداء الجميع بالزحف تحت الاسلاك ولان الرمال ساخنة كانوا يحاولون يرفعون نفسهم من الأرض بس الاسلاك كانت فوقهم
بتجرح في ظهرهم
ابتدأت
نور في الزحف بس الصداع كان بداء يشتغل حاولت تتجاهل الوجع والدوخه لحد ما
خلصت زحف وبدأت في تصلق الشبكة وصلت للدور التالت وفعلا ربطت الكلابش علي
وسطها وكملت تصلق
الكل خلص زحف وبدأ في تصلق المبنى بس نور كانت هي الأولى
اما
عادل اخد قرار انه يروح يفتش اوضة نور عايز يعرف اي حاجه عنها وصل الاوضه
وفتحها ابتداء يفتش علي أي حاجة بس مفيش فجأة شاف البوم صور تحت مخدة نور
مسك الالبوم وفتحه كان عبارة عن صور لنور وهي صغيرة ومعاها ولد صغير فضل
يقلب في الالبوم لحد ما شاف صورة سيف ونور صور كتير صورة سيف ونور وصور من
خطوبة نور هي ويوسف وفي الاخر صورة عائليه لنور وسيف وأبوها وامها
عادل:
معقولة هي دي اخت الرائد سيف بس هي ليه خبت انها اخته اكيد في سر في
الموضوع ده انا لزام اروح قبل ما تطلع المبنى وإلا هتكون مصيبة
عند
أسر كان بيتابع التدريب وعينه كانت على نور مستغرب هي ازي بالشجاعة دي بنت
جميلة وسنها لسه صغير بس عقلها وتفكيرها اكبر بكتير من سنها ونظرة الحزن
الي ديما في عينها رغم تمردها طرد الأفكار كلها من دماغه وبدأ يتابع
التدريب
وصلت نور للدور التامن
وكانت خلاص مش قادرة تستحمل التعب والدوخه الرؤية عندها خلاص راحت بدأت
تغيب عن الوعي حاولت تفوق بس لا حياة هنا فقدت توازنها وابتدات تضعف
أسر
كان بيتابع التدريب وبص علي نور لقاء انها بتفقد توازنها وتقريبا هتقع
حاول ينادي عليها بس مستحيل تسمعه وكمان هي كانت سابقا الكل ومفيش حدا قريب
منها وفجأة نور غابت عن الوعي وقعت من علي المبنى بس كانت ربطت الحبل على
وسطها اتشعلقت في الدور التالت
الكل اتصدم اول ما شفها
بتوقع أسر جري وربط نفسه في حبل هو كمان وبدأ يتصلق المبنى لحد ما وصل عند
نور قرب عليها حاول انها يمسكها و اخدها في حضنه وطلب من جاسر الي نزل
بمجرد ما شاف نور بتوقع انه يمسكه من ضهره لحد ما يفك كلبش نور أسر فك
الكلابش وأخد نور وبدأ ينزل بيها لحد تحت نزلها علي الأرض وحاول يفوقها بس
هي كانت مغيبه تماما
أسر: الكل يكمل التدريب ده وبعدين هنكمل الباقي بكره
رجع أسر لنور تاني وحملها وذهب بها الي طبيب المعسكر
وصل أسر مستشفى المعسكر والممرضة اول ما شافت نور جريت جابت التريلا
والممرضة حطها هنآ وانا هروح انادي الدكتور
وصل
الدكتور وطلب من اسر يخرج بره الاوضه علشان يكشف علي نور خرج أسر وفضل
رايح جاي على أعصابه واول ما خرج الدكتور من عندها جري عليه
أسر: هي مالها عندها ايه
الدكتور: هي تقريبا كده اخدها حاجه مخدرة
أسر: ازي يعني قصدك مدمنة
الدكتور:
لا من الوضح انها اخدها غلط علشان كده غابت عن الوعي وكمان جرعة زيادة
تقريبا اثر حبوب هلوسة بس لان جسمها مرهق متحملش الحبوب واغمي عليها هي
دلوقتي نايمه وهتفوق كمان شوية تقدر تدخل لها
أسر: شكرا ليك
داخل أسر عند نور وشد كرسي وقعد عليه
ظل ينظر إليها والي ملامحها الهادئة لما يراها هادئه من قبل .