اخر الروايات

رواية الطالبة الخجولة كاملة وحصرية بقلم سماسم

رواية الطالبة الخجولة كاملة وحصرية بقلم سماسم



انا كاتبه روايه ولسه مبتدئه ف عايزه اعرف رأيكم فيها وتدعموني
في احدي القري البسيطه كانت توجد فتاه هاديه ولا تحب الاختلاط بأحد وكانت دائما وحيده وتفضل العزله ودائما كانت تبكي عندما يسيئ اليها الناس أو نظره منهم تدل علي السخريه فكانت تبكي وبشده الي ان بغلبها النوم ونبدأ ......
يوم نتيجه الثانويه العامه
نورا.... عملتي ايه النتيجه بانت ولا لسه
ولاء .. لا لسه انا خايفه اوي والله
نورا .. متخفيش يابنتي وقوي قلبك كده إن شاء الله خير وانا عارفه انك مقصرتيش واللي ربنا يجيبه خير
ولاء .. يارب يارب
وفي هذه اللحظه تظهر النتيجه تعلن علي حصول ولاء علي ٧٠% حزنت كتير ومكثت في بكاء مرير وتدعوا الله بأن يكون حلم وسوف تفيق منه
نورا .. اهدي وحدي الله يابنتي الخير فيما كتبه الله واكيد ده الخير ليكِ قولي الحمد لله
ولاء بعياط .. الحمد لله
ويمر يومان علي هذا الحال ونورا تأتي إليها لكي تهدأها الي ان جاء وقت تقديم الكليات فقامت نورا بتفحص الكليات المناسبه واختارت كليه الآداب ها ايه رأيك
ولاء بحزن ... اي حاجه مش فارقه
نورا ... يابنتي فكي شويه بقي انا هدخل بياناتك تمام
ولاء .. تمام وقامت تشم هواء لأنها مخنوقه جدا
وتمر الايام الي ان جاء اليوم الأول للذهاب للكليه
ولاء .. انا مش عايزه اروح يا نورا فكك مني
نورا .. لا هتروحي غصب عنك مش بمزاجك وانتي اختارتي قسم فرنساوي والله قسم جميل جدا ياريتني كنت مكانك والله كنت هختاروا حد يطول يبقي مترجم قد الدنيا ويشتغل ويجيب الوفات
ولاء .. دوغري اشتغلت وجبت الوفات دا انا لسه اول يوم
نورا كي تخفف عنها بمرح ..ابقي افتكرينا يا باش مترجمه ها انا صحبتك بردو 🥺
ولاء بضحك .. هههههه😂😂😂 حاضر
نورا .. ايوا كده عايزه اشوف الضحكه الحلوه دي علي طول كده منوره وشك
ولاء .. تسلملي يانونو
نورا .. طب يلا هنتأخر كده
ولاء ... يلا
وذهبت ولاء الي الكليه وهي تدخل ومتوتره جامد وتفرق في يدها وتأكل اظافرها من التوتر والطلاب والطالبات كثيرون جدا وهي تخجل اصلا اذا احد نظر إليها وهي تمشي وتحس ان الطريق لا ينتهي أو أنها سوف تتعصر الي ان ذهبت الي مكان المحاضره ودخلت وتفاجأت بعدد هؤلاء الطلاب
ولاء في نفسها .. يالهوي ايه كل ده انا عايزه اروح يكاد وشها يختفي من كثرة التوتر الي ان قعدت وجاء بعض الدكاتره بتعريف أنفسهم ومن بينهم دكتور شاب حديث التخرج دخل وشكله لايبشر بالخير وقال انا الدكتور عبدالرحمن هديكوا مادة الترجمه ومش بتهاون مع أي حد والتأخير ممنوع عن المحاضره حتي لو ايه اللي حصل انا ادخل الباب يتقفل تمام وياريت نلتزم بالحضور لان امتحاناتي بجيبها من المحاضرات بتاعتي وكل كلمه بقولها مهمه تمام اللهم بلغت اللهم فاشهد هنبدأ ان شاء الله الاسبوع الجاي
ولاء في نفسها .. من اولها كده يارب يهدك هي كانت ناقصه وبتبصله بغيظ علي حدته
وفجأه ينظر بتجاه ولاء ويلاحظ تعابير وجهها ويبصلها نظره كلها شر معناها استلقي وعدك بقي اللي مش عاجبه الكلام ياجماعه يتفضل بره ومش عايز اشوفه في محاضراتي من البدايه بعرفكوا النظام
ولاء في نفسها .. لا يا شيخ هنموت عليك وعلي محاضراتك ربنا يستر ويعدي اليوم علي خير علشان مفتحش دماغك دلوقتي
ويخرج الدكتور وينظر لها مره اخيره بتحذير وتخرج هي الاخري وتذهب للبيت وهي متغاظه كيف ان ينظر لها هكذا وهي كانت متوتره من هذه النظرات لأنها لا تحب أن ينظر إليها احد وينتهي اليوم وتذهب الي البيت وتأخذ شاور وتخرج
بينما الهاتف برقم نورا
ولاء بغضب .. ايوا يانورا عايزه ايه
نورا .. مالك متزربنه كده اهدي ايه اللي حصل معاكي النهرده في الكليه
ولاء .. اليوم كان ماشي كويس والدكاترة لطاف جه بقي واحد لسه متعين جديد ولا ايه نظاموا الله اعلم عمال يتكلم ويحظر وكلام يحرق الدم ف انا قاعده مش عاجبني الكلام عادي جدا
نورا .. امم كملي
ولاء .. يقوم باصصلي بصه تحزير انا خوفت والله من شكله كأنه بيقولي والله لاوريكي وهو بيبصلي بيقول اللي مش عاجبه الكلام يخرج وميدخلش محاضراتي خالص وهو خارج بصلي بطرف عينه بردو انا كنت خايفه كنت عايزه اخبطه بأي حاجه وترني المتخلف دا شكلوا هيخليها سواد عليا
نورا .. لا يابنتي خير انتي بس خفي تعابير وشك دي وهو مش هيعمل حاجه يلا تصبحي علي خير
ولاء .. يارب وانتي من اهله
واغلقت الفون ومكثت في نوم عميق لانه كان يوم متعب وملئ بالاشياء
يتبع .......
الطالبة الخجولة









تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close