اخر الروايات

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل التاسع 9 بقلم ميمو مصطفي

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل التاسع 9 بقلم ميمو مصطفي



الحلقة التاسعة
الصاوي بزعيق : انت ايه ياولد محدش قادر عليك ولا ايه مش هتبطل عميلك دي
فهد ببرود : في ايه يا جدو وايه مصحيك لغايت دلوقتي
الصاوي : صاحي اشوف البية لما يشرف مش عارف ايه اللي انت في دا
( محمد واحمد ولين صحيو ع الصوت )
محمد بنعاس : في ايه يا ابا
الصاوي :في ان ابنك قليل الادب ومتربش وعايز يتربة من اول وجديد
فهد بزعيق لاول مرة لجدو : جدو انا مسمحلكش انا مش طفل عشان تكلمني كدا
الصاوي اتعصب وضربة بلقلم : امت بتعلي صوتك عليا ياولد
( فهد بصلو ومتكلمش واخد سيارتة ومشي ) ولين متابعة الحوار وبتبكي
فهد في سيارتة بيرن ع حد
فهد : الو انتي فين تعالي ع الشقة دلوقتي
نانسي : مالك فيك ايه
فهد بعصبية :بقولك تعالي هتيجي ولا لا
نانسي بابتسامة خبيثة : جاية جايه
( في شركة الالفي )
صلاح بضحكة عالية :طيب انا عايزك تستغلي الموقف انهاردة
......:تمام يا باشا
( في فيلتة زوج سعاد بنت الصاوي )
سعاد :كنت عايزة اكلمك في موضوع يا كمال
كمال زوجها : اتكلمي يا سعاد
سعاد :ابويا فتحني ان عايز نورهان لفارس ابن محمد
كمال : ومكلمنيش انا ليه
سعاد : مهو قالي اكلمك وبعدين يجو يتقدمولها
كمال : احنا طبعا منقدرش نقول حاجة للحج
سعاد بفرح : ربنا يخليك ويخلي لينا يارب
( في شقة فهد )
نايم فهد ع رجل نانسي
نانسي بتلعب في شعرة: مالك يا حبيبي
فهد : مخنوق ونفسي اسيب البلد وارجع امريكا تاني
نانسي فضلت تبوس فيه وتدلع عليه وشربته لحد ما ساكر ومبقاش في وعية : وانا مش عايز تفضل معايا
فهد بيبوس فيها وبيحضن فيها وبيتخيل انها لين : انتي جيتي تعالي حضني
( وصبح الصبح ولقي نفسة في شقتة مش في القصر ونانسي جنبو عاريانة تماما )
فهد بخضة من المنظر : نانسي نانسي قومي
نانسي قامت عمالة تعيط من المنظر : ازاي ازاي دا حصل مش ممكن مش ممكن
فهد : اهدي اهدي كل شي هييقي تمام
( في قصر الصاوي )
الصاوي بينادي عايز لين : اطمنتي ع جوزك
لين بانكسار : لا ياجدو ومش هطمن لانه معمليش حساب وبات برة ليلة صبحيتو
الصاوي : بس الاصول انك تتطمني ع جوزك مهما هو عمل
لين لسة هتكمل كلمها دخل فهد
ولسة الصاوي هيتكلم معا راح لعنده فهد : انا اسف يا جدو كنت مدايق ومحبت ارجع البيت وانا متعصب
الصاوي : ومراتك اللي انت ساييها ليلة صبحيتكم دي
فهد وبيحاول يكتم غضبة : ويبوس من خدها : انت اسف يا حبيبتي متزعليش مني
لين عارفة انه بيمثل بس فرحت جدا : ولا يهمك يا يا حبيبي ( قالتها مش عشان تمثيل قالتها عشان نفسها تقولها ) واهم حاجة انك بخير ورجعت بسلامة
الصاوي ربنا يهدي سركم
( لينزل سليم ع السلالم هو وريم ومعاهم شنط )
فهد بستغراب : علي فين العزم كدا يا حلوين
سليم وبيحضن ريم : هنقضي شهر عسل في شرم
الصاوي : طيب كويس حضرو نفسكم وروحو معاهم غيرو جو وصالح مراتك
فهد متغصب ومش عايز يروح بس مش عايز يعمل مشاكل تاني مع جدو : تمام حاضر يا جدو ساعة ونكون جاهزين يالا يالين اطلعي حضري الشنط
لين طلعت تجري وهية فرحانه جدا
( في شركة الالفي )
صلاح : هههههههه يعني الخوار دخل علية طيب تمام خلي يحس بذنب ابن الصاوي
......؛ بضحكة عالية : دخل جدا
( في السيارة في طريقهم الي شرم )
ريم قاعدة جنب سليم وحطة راسها عليه : بحبك اوي يا سلومي
سليم بيلتفت شمال ويمين : مين سلومك دا لامواخذة
ريم : انت يا حبيبي
سليم : انا ع اخر الزمن ادلع بسلومي يعنس واحد زي بيتهزلو ارجل رجل يتقالي يا سلومي
ريم بقمصة : خلاص مش هدلعك تاني انا غلطانة
سليم : لا لا هتتقمصي لا احنا رايحين شهر عسل مش وقته تتقمصي خالص خلاص يا ستي سلومي سلومي
سليم بيكلمها بحذر : بس بيني وبينك بس كلمت سلومي دي تطلع شمال تطلع يمين هدبح
دا لو فهد شم خبر يزلني بيها العمر كلة ايواااااا انا بحذر اهو
(عن فهد في السيارة )
لين بصا برة العربية عشان متبصش ع فهد
فهد : احم مالك سكته ليه
لين : هقول ايه يعني
فهد : اي حاجة هو احنا معني اننا مش متفقين في جوازنا منعرفش نبقي ولاد عم طبعيين
لين بتريقة : ولاد عم صح واخوات كمات
فهد بغرور : اهو هنبدي تريقة انا غلطان اني بكلمك اصلا
( في قصر الصاوي )
الصاوي : ياتري هتتغير امتي يافهد وهتفضل كدا لحد امتي
( ليدخل عليها فارس في غرفتة )
فارس بهزار : ينفع كدا يا جدو اقعد لوحدي في قصر طويل عريض مش لو كنت جبتلي عروسة كنت زماني ابقي معاهم دلوقتي
الصاوي بيضحك : الله يجزيك كويس انك جيت انا كنت لسة هنادي عليك عشان الموضوع دا
فارس : ايه جبتلي عروسة
الصاوي : اها نورهان بنت عمتك سعاد ايه رايك
فارس ببتسامة : نورهان
( عند العرسان في شرم راحو الفندق وكل واحد اخد غرفتة )
سليم : حبيبي كل دا بتاخدي شاور وسيباني لوحدي
ريم وهيا بتنشف شعرها : معلش يا قلبي
سليم متصنع الزعل : لا لا مينفعش معلش حاف كدا
ريم :ومال عايز ايه
سليم : عايزة واحدة هنا وواحدة هنا وبيشاوى ع خده وشفايفة
ريم بابتسامة : هو دا اللي هيرضيك حاضر اهو
سليم : ايوا بقي اخلصي بقي من القاعدة قاعدة المرايا و تعالي عشان لسة متصلحتش كويش
ريم بزعل طفولي : لا انا عايزة انزل اخرج
سليم قام وقف وحضنها من ضهرها : تؤ تؤ مش وقته خروج انا تعبان من السفر وعايز ارتاح في حضن حبيبتي
ريم : لا يا س ....... اسكتها بقبله طويلة
( عن فهد ولين في الغرفة )
لين في الحمام نسيت لبسها برة ومش عارفة تعمل ايه وخافت تقولو يجيب لانه مش هيعرف وهيفضل يزعقلها اخرجت لين راسه وبصت ملقتهوش في الغرفة
لين : شكلة نزل انا هلف اي حاجة علية واخرج اطلع هدومي بنفسي ولا الذل لي
لتخرج لين وها لفة فوطة صغيرة جدااا
وتحاول تفتح لين الشنط عشان تطلع لبس لكن مش عارفة
لين بزهق : ياربي اعمل ايه دلوقتي
فضلت قاعدة ع السرير ومش عارفة تعمل ايه وحطه ايديها ع خدها
وفجاة باب الغرفة اتفتح حاولت تجري وهيا بتجري وقعت منها الفوطة الملفوفة بيها
لتفجاء بي فهد امامها
لين بصدمة العمر كلة : يا لهههههوي فهد



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close