اخر الروايات

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل العاشر10 بقلم ميمو مصطفي

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل العاشر10 بقلم ميمو مصطفي



الحلقة العاشرة

فهد بزعيق : انتي ايه اللي عملة في نفسك دا
لين : .......
فهد بتريقة و سخرية من منظرها : ايه سكته ليه مكسوفة لو محتاجة حاجة انا تحت امرك وهدلعك اخر دلع وعادي ليلة وتعدي وهنبقي عند اتفاقنا متقلقيش
لين بدموع : .......
فهد : بقولك ايه شكلك مكسوفة تعالي طيب وبدا يبوس فيها ( بكل شهوة ويحضنها )
مش هو دا اللي انتي عايزة من عيوني
ولين بتبعدة عنها بكل قوتها راحت ضربتة بلقلم : اوعي تحسبني واحدة من الشمال اللي بتعرفهم انت بذات عمرك ما هتلمسني ابدا عمرك لو حتي ع موتي
فهد بتريقة : مش عايزاني المسك مهو باين من منظرك هههههه انا هسييك بس مش عشان القلم
اللي ادتهولي لا لان هردهولك بطرقتي انا مش هلمسك لاني مش طايق اللمسك انا حبيت اقرص ودنك بس واعرفك اني اقدر اعمل اي حاجة وبس انا هسيبك بنت بنوت للبعدي هههههههه ويسيبها وينزل
لين مصدومة من كلامة وشديت المفرش اللي كان مفروش ع السرير ولفت نفسها بي وابتدت تكسر في الشنطة عشان تتطلع الهدوم
(عند سليم وريم في الغرفة )
ريم في حضن سليم : هنفضل كدا انا عايزة انزل بقي
سليم بحب ولهفة وشوق : وهتسيبي حضن حبيبك
ريم بدلع : يعني احنا جايين نتحبس هنا
سليم : اها تتحبسي بس مش هنا في حضني وبس
ريم بدلع وحب :لا ميهونش طبعا .......
( عند قصر الصاوي )
الكل متجمع ع طولة الفطار احنا هنروح بكرة نتقدم لنورا بنت سعاد لفارس
ونتفق ع ميعاد كتب الكتاب لما الولاد يرجعو بسلامة
محمد : اللي انت شايفو يا ابا
الصاوي : مبتتكلمش ليه يا فارس
فارس : اللي انت شايفة يا حبيبي
( عند شركة الالفي )
بيكلم والد في التليفون
صلاخ : انا مسافر شرم عندي شغل هناك
الالفي : هتتاخر هناك
صلاح :لا هما يومين بالكتير
الالفي : تروح وتيجي بسلامة
(عند سعاد الصاوي)
الصاوي : طبعا يا بني احنا لازم نيجي هنا عشان الاصول بتقول اننا لازم نجيلك لحد بيتك نتقدم لبنتك
كمال بحرج : والله ما كان لي داعي تيجي بنفسك يا حج بس انت ابو الاصول والواجب ياحج
الصاوي : الله يكرم اصلك يا بني المهم احنا جايين نطلب ايد نورا لفارس ها قولت ايه
كمال : دا شرف لينا طبعا بس ناخد راي نورا
الصاوي : بيبص لنورا ها يانورا قولتي ايه
نورا بخنقة : انا مش عايزة اتجوز
يتصدم الجميع
(عند العرسان في شرم )
لبست لين ونزلت تتمشي ع البحر وهيا ماشية سرحانة في فهد واللي قالو : قد كدا شايفني رخيصة قد كدا شايفني اني محتاجة السرير وبس ومش عارف اني محتاحة حبة وبس ومش عايزة حاجة من الدنيا ( راحت خابطة في شخص ماشي جنبها نظرت الشمس وقعت منه من الخبطة)
لين بتوتر : اااااا انا انا اسفة جدا والله ما كان قصدي
الشخص : سرح في عيونة اللي مثل البحر والسماء وقد ايه هيا جميلة ( وبيكلم نفسة هو في جمال كدا علي الارض يالله )
لين باسف :اتفضل النظارة انا اسفة تاني بجد
الشخص : لا ولايهمك انا اللي اسف
لين : شكرا ع ذوقك
الشخص : العفو انا صلاح الالفي وحضرتك
لين : اهلا وسهلا بحضرتك وانا لين
( عند فيلا سعاد الصاوي )
سعاد بزعيق : انتي بتقولي ايه يا بنت
نورا بخوف وعناد : بقول مش هتجوز
فارس : في باله :ليه كدا يا نورا : متخليش عنادك يضيع حبنا حرام عليكي
الصاوي :براحة يا سعاد تعالي جنبي يا نورا
نورا راحت لجدها
الصاوي : مالك مش عايزة تتجوزي ليه
نورا : عايزة اكمل تعليمي واشتغل بعد التعليم
الصاوي : طيي عادي اعملي اللي انتي عايزة وانتي متجوزة
فارس بيكلم نفسة : برضو عايزة تعملي اللي في دماغك ماشي يا نورا
نورا بفرحة :يعني عادي لو اتجوزت وكملت تعليمي واشتغلت ياجدو
الصاوي : اها عادي ياحبيبت جدو
فارس قام وقف : بس انا مش موافق ومشي وسبهم
( وتاني يوم في المساء في شرم )
ريم قاعدت تتحايل ع سليم كتير عشان عايزة تنزل تتفسح
سليم : طيب قومي حضري نفسك وانا هكلم فهد يحضرو نفسهم عشان ننزل كلنا مع بعض
ريم بتطنط زي الاطفال : هي هي انا هلبس بسرعة
سليم بضحكة عالية : متجوز طفلة ههههه مجنونة والله
كلم سليم فهد واتفقو انهم يتقبلو ع البحر
عالبحر ريم قاعدة في حضن سليم وفهد وريم كل واحد في تفكير تاني خالص
لين : ريم تعالي نتمشي شوية
ريم لسه هتنطق وتقوم مسكها سليم
سليم بهزار : خدي ياختي جوزك انا مراتي هتفضل في حضني
لين حزنت بشدة انه متقدرش تطلب منه كدا راحت اتمشت لوحدها
وهيا ماشية فهد فضل يبصلها كتير وعايز يقوم وراها مش هاين علية يسبها لوحدة
لين وهيا ماشية لقت حد بينادي عليها لين لين يا لييييين
انتبهت لين لقيتو : اهلا استاذ صلاح اخبارك ايه
صلاح : الحمدلله تمام فرحان جدا اني شوفتك تاني
لين بكسوف : شكرا جدا لحضرتك
ومن بعيد جدا يرقبها فهد بس طبعا مش شايف هيا واقفة مع مين قام بسرعة عشان يعرف مين دا صلاح : يالا فرصة سعيدة سلام
لين : سلام انا اسعد
بعد مابعد صلاح شوية جي فهد للين : مين اللي كنتي واقفة معا دا
لين بمكر : دا استاذ صلاح اتعرفت عليه اول ماجينا هنا بني ادم لذيذ جدا وجنتل كدا وذوق جدا
(وبدوس ع كلمة ذوق جدا) فقابلني بيسلم عليه
فهد مسكها من دراعها : ايه متجوزه واحد باريال عشان تقفي مع واحد وتتكلمي معا كدا
لين : وايه المشكلة كل واحد حر يعمل اللي هو عايزة
فهد بعصبية : متجننيش هو ايه اللي كل واحد حر دا انتي مش حرة انتي ملكي يا ماما فهمة يعني ايه ملكي
لين فرحت من كلمة ملكي : لا يا بابا انا مش ملك حد احنا يدوب متجوزين ع الورق وبس جواز موقت زي ما قولت
فهد : بقولك ايه متعصبنيش هيا كلمة واحدة هقولهالك حسك عينك تقفي ولا تتكلمي مع اي رجل تاني مهم يكون هو مين فهمة ولا لا المح وقفة مع حد حقتلك يا لين ولقت اعذر من انذر
مشي وسبها ولين فرحت جدا من كلامة ( وبعدكذا يوم رجعوا القصر )
الصاوي : حمدلله ع السلامة يا ولاد
ريم : الله يسلمك يا جدو وحشتنا جدااااا والله
الصاوي : وانتي يا دلوعتي وحشتيني جدا
لين : جدو حبيبي اشتقتلك جدا كنت عايزة اجي من تاني يوم عشان خطرك
الصاوي : ياقلب وعقل جدو انتي
سليم : احم احم واحنا ملناش نصيب في الكلام الحلو دا
الصاوي : حبيبي يابطل هقولك احلي كلام بس لما اسمع خبر حلو الشهر دا
محمد بيضحك : انت عايز من اول شهر يا ابا عيال
الصاوي : اها دا انا عايز من اول يوم مش من اول شهر
احمد : ربنا يديهم يارب
لين حزنت كتير :لانها مش هتقدر تحقق الحلم دا لجدها
الصاوي :وانتي شدي حيلك يا لين عايزة اسمغ خبر حلو قريب
فهد : لا ياجدو احنا عايزين ندلع شوية
ليرن هاتف فهد والمتصل نانسي
فهد اتصدم وبيكلم نفسو : اعمل ايه في المصيبة دي مش هرد
ليفضل الهاتف يرن عددت مرات
فهد بعصبية : الو ازيك يا نانسي
نانسي تتصنع البكاء :كدا كدا تتهرب مني ماشي يافهد مكنتش مفكراك كدا
فهد بتوتر : لا مش بتهرب بس كنت مسافر في شغل
نانسي : انا بابا جايبلي عريس وعايز يجوزني يعني انت لازم تتجوزي في اقرب وقت
فهد بصدمة : اتجوزك


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close