اخر الروايات

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل السادس 6 بقلم ميمو مصطفي

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل السادس 6 بقلم ميمو مصطفي



الحلقة السادسة
فهد بستفزاز : اها فهد ايه مش مصدقة اني في اوضتك ولا ايه
لين : متبطل بقي غرورك دا عايز ايه وايه جابك اوضتي
فهد : جهزي نفسك عشان ننزل نجيب الشبكة مع ريم وسليم
لين بتريقة : وايه غير راي جناب سعادتك
فهد ويحاول يمسك دقنها بستفزاز :انا محدش يخليني اغير راي بس فكرت ولقيت ان مفيش وثت وانهاردة انسب وقت يالا اخلصي قدام ربع ساعة تكوني جاهزة
لين : طيب اطلع برة خليني اخلص منشوف ام الجوازة السودة دي
فهد بتريقة : مهي فعلا سودة وثم يخرج ويفتح الباب سنه صغيرة ويقول صح
لين بعدم فهم : نعم ايه تاني
فهد بستفزاز : ابقي اغسلي وشك من اثر العياط لاحسن حد يفكر مغصوبة ع الجوازة ولا حاجة
لين بغضب : امشي اطلع برة بني ادم متخلف
فهد : هعديهالك دلوقتي بس الكلمة دي
( في غرفة الصاوي )
الصاوي بضحك : ابنك دا يا محمد مش طبيعي يعني في ايه خرج وفي ايه جي
محمد : هو كدا يا ابا مانت عارفة دماغه ناشفة ويحب يعمل اللي هو عايزو ههههههه مهو وارثك في العند
الصاوي : فعلا بيفكرني بشبابي
ليدق باب غرفة الصاوي : ادخل
جدو حبيبي وحشتني الف سلامه عليك
الصاوي : فارس حبيبي كل دا يا ولد ع طول صايع كدا
فارس : معلش يا جدو كنت في القرية بتاعتنا الي الغردقة بتابعها وبشم هواء شوية
الصاوي : اها يا خلبوص انت بتابع برضو القرية ولا البنات يا ولد
فارس يهرش في شعرة بهزار : هو انا مفقوص ع طول كدا
محمد : طول عمرك صايع مش ناوي تتعدل بقي يا ولد وتتجوز انت كمان
فارس : انا كمان ليه مين هيتجوز عندنا
احمد : الاربعة فهد ولين وريم وسليم
فارس بهزار : طيب وانا مسبتوليش حد اتجوزو اها يا خاينين
الصاوي بضحك جامد : الله يجزي شيطانك والله البيت مكنش ليه حس من غيرك
بس متقلقش سيبلك نصيبك
فارس متصنع الزعل : فين بقي يا جدو مكنش في غير لين وخطفها فهد
الصاوي : لا في بس سيب برتب الموضوع كدا في دماغي
( في غرفة لين )
ريم بزهق : يالا يا بنتي اتاخرنا يووووو
لين وهيا بتلبس فردة الكوتش : اهو اهو خلصت
فهد بزعيق : متخلصو انتي وهيا مش فاضين ليكم
ريم :خلصانة
( في محل الدهب )
سليم :ها يا حبيبتي ايه رايك في الخاتم اللماظ دا
ريم تمسكو وتلفو شمال ويمين : الله جميل جدا
سليم : اكيد هيبقي جميل عشان هيلبسك يا حبي
ريم : متيجي تنقي يا لين انتي وفهد وقفين بعيد كدا ليه
فهد : متدخلي تشوفي هتجيبي ايه خلينا نخلص من ام الحوار الزفت دا
لين : حوار الزفت اوك طيب مش هتنقي معايا
فهد : وانا مالي هو انا اللي هلبس انا دفع وبس
لين تنظر لهو بنكسار : عندك حق انت بتدفع وبس
اختارت طقم الماظ غاية في الجمال وريم اختارت طقم يشبهلو كتير
ثم لفت نظرها سلسلة مكتوب عليها فهد
طلبت من ريم انها تجبهالها عشان فهد ميخدش باله
( في قصر الصاوي )
الصاوي :ماشاء الله شبكتكم جميلة يا بنات الف مبروك وربنا يكملكم ع خير يارب
فهد : ويخليك لينا يا جدو سليم : مننحرمش منك يا جدو يارب
البنات حضنينو وعاملين يبوسو : ربنا مايحرمنا منك ابدا ابدا
ينزل فارس عالسلالم ويقول بهزار : يعيني عليك يا مظلوم في العيلة دي يا فارس
فهد : اهو جي النداب اهو حبيبي وحشتني
فارس :انت اكتر يا كبير الف مبروك
سليم : حمدلله ع سلامتك يا فارس
فارس : حبيبي الله يسلمك الف مبروك
سليم : عقبال يا برنس انت كمان عقبال ماتلاقي اللي تتدبس معاها
فارس : يارب
ريم تتصنع الزعل : يعني انت ادبست يا سليم انا زعلانة منك
يضحك الجد : اهو من اولها هنبتدي القمص بقي
سليم يتصنع الخوف : ينهاري عجباك كدا يا فارس جبتلنا الكلام وانا مش قد قمصتها خالص مش قادر احايل
الجميع يضحك فهد بضحكة استهزق : حايل حايل حايل يا خويا كمان حايل عن اذنكم
الصاوي :مالك يا لين قاعدة سكته ليه الشبكة مش عجباكي
لين : لا لا ابدا يا جدو بس تعبانة شوية من الف انهاردة عن اذنكم اطلع انام
( وبعد كذا يوم ع ابطالنا ياتي موعد كتب الكتاب و الفرح )
العروستين ريم ولين في القصر ومعاهم اكبر مركز تجميل
ريم : انا مش مصدقة نفسي اني هلبس انهاردة الفستان الابيض لسليم ياااااه اخيرا حلمي تحقق
لين والدموع خدها عاملة مركز التجميل :حبيبتي الميكب كل شوية يبوظ مينفعش كدا
تنتبه ريم لكلام العاملة :لين حبيبتي مالك بس دا وقته عياط
لين بعياط : غصب عني كان نفسي الليلة دي تبقي مختلفة عن كدا
ريم : يا حبيبتي سبيها ع الله يمكن تبقي مختلفة عن تفكير فعلا وغير كدا هيا خلاص ليلتك عشيها زي ما كنتي بتتمنيها ومالكيش دعوة بلي هيحصل بعد كدا وهو في واحد هيبقي معا القمر دا النهاردة وممكن ميستغلش الفرصة دي دا يبقي فعلا زي ما بنقول مش طبيعي نهاءي
لين تمسح دموعها : عندك حق انا هعيش الليلة انهاردة زي ما كان نفسي فيها من زمان
خلصوا لين وريم الميكب واللبس ليطلع والد كل واحدة منهم ياخدها ليسلمها لعريسها
محمد ياخد ريم يسلمها لسليم : خلي بالك منها اوعي تزعلها ادبحك لو فكرت تزعلها ريم في عنيك يا
سليم : في عنيا يا عمي متقلقش ريم حبيبتي وهتفضل طول عمرها حبيبتي وكل دنيتي ثم يبوسها في جيبينها ربنا يخليكي ليا ويخدها ويذهب الي الكوشي
ثم ياخد احمد لين ليسلمها لفهد : مش هوصيك ع لين يا فهد خد بالك منها اوعي تزعلها في يوم
فهد : طبعا طبعا يا عمي متقلقش (ثم بخبث) دي في عيوني
ليجلس كل عريس بعروسته في الكوشة
سليم لريم : بجد بجد مش مصدق اننا خلاص بقينا لبعض وكلها دقايق والماذون يجي وتبقي ليا العمر كله وتبقي بتاعي انا وبس ملكي انا سليم الصاوي
ريم مكسوفة : ولا انا مصدقة ان حلمي بيتحقق انهاردة
سليم بخبث : ايه ايه حلمك يعني انا كنت حلمك لالا طلعتي مش سهلة انتي
ريم بكسوف جعل وشها احمر جدا : سليم بس بكسف
سليم : ونبي انهاردة ما وقت كسوف خالص انا عايز ريم الجريءة انهاردة
ريم بضحك : ان شاء الله
( عند فهد ولين )
فهد : ايه هتفضلي مبوزة كدا كتير الناس بتتفرج علينا اضحكي عشان الناس
لين بعصبية : منا بضحك اهو
فهد : طب يالا نرقص عشان ريم وسليم قامو يرقصو واحنا شكلنا بقي زفت
لين : انا مش عايزة ارقص انا
فهد بعصبية : متخلنيش ازعق واطلع عن شعوري والناس تاخد بالها قومي احسنلك
لين بنرفزة : اوووووف قوم
فهد باشارة بصوابعة : متعليش صوتك انا حذرتك اكتر من مرة
( رقصو كل كابل مع بعض )
الصاوي من بعيد : ربنا يهنيهم يارب ويسعدهم ويهديك يافهد
محمد : يارب يا ابا عشان انا ع قد ما بتكلم مع احمد ع قد ما انا خايف ع لين منه اكتر من احمد
الصاوي : ربنا يسترها
سليم وهما بيرقصو : ايه الماذون مش راضي يجي ليه
ريم بكسوف : ايه مستعجل
سليم بحب : مستعجل بس دا انا عايز اروح اجيبو من قفا عشان يخليكي مراتي بقي عشان اعمل اللي انا عايزو يالههههههوي دا انا هعمل عمايل
ريم بخجل وضربته في كتفة : احترم نفسك وبطل قلة ادب لما هروح اقول لجدو
سليم بضحكة رجولية : تقولي لجدو دا انا لو معملتش كدا جدو يستعر مني ويقتلني هههههه
ثم ينظر لعنيها بحبك اوي وانتي مكسوفة
فهد وهما بيرقصو : هتفضلي بصا كتير كدا في الارض ولا ايه
لين : وانت مدايق في اية
فهد : الناس بتبصلك وعمالة تبص زيك في الارض تقريبا مفكرينك ضايع منك حاجة
لين : يا ظريف ولسة فهد هيتكلم
صباح ام لين : يالا يا ولاد الماذون جي
ليتغير وش فهد : الماذون جي ازاي



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close