اخر الروايات

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل السابع 7 بقلم ميمو مصطفي

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل السابع 7 بقلم ميمو مصطفي



الحلقة السابعة
فهد بستغراب : الماذون جي ازاي
لين بعدم فهم : هو ايه اللي ازاي جي زي الناس
فهد في باله : ازاي دا انا بعت ناس خطفتو ازاي جي الله يخربيتك يا شيخ جتلي من انهي داهية
ثم يفوق من شرودة : احم هو دا نفس الماذون اللي بيجي للعيلة
سليم بص نحيت الماذون : لا مش هو ايه دا مجاش التاني ليه
محمد : لقينا اتاخر بعتنا جبنا ماذون تاني شكله في فرح تاني واتاخر
فهد بيهمس : يا حلاوة المكتوب مكتوب وخلاص ادبست
الصاوي : يالا ياولاد قربو عشان نكتب الكتاب ويضحك في سره كنت عايز تغفلنا يا ابن الصاوي ماشي يا فهد بتخطف الماذون عشان تخلع ها دا انا الصاوي الكبير وكنت عامل حساب اللحظة دي تمام وعارف انك مش هتعديها
تم كتب الكتاب في خير
الماذون : بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
الصاوي : مبروك يا ولاد
الاربعة :يبوسه ايدو الله يبارك فيك يا جدو ويديك الصحة ويخليك لينا
محمد : مبروك يا ولاد سليم خلي بالك من ريم وانت يا فهد لين في عينك
فارس بهزار :انتو محسسني انهم هيبعدو عنكم مكنوش معاكم في نفس ذات القصر
فهد : ذات انت جاي منين يا بني انت امشي ياض من هنا
ليشغل الدجي اغنية ليرقصوة عليها سلو ( اوعديني )
اوعديني لو زعلتي مرة مني تعرفيني لو جرحتك غصب عني تحسسيني متشليش جواكي حاجة
(هنا ابتدا ينتبه فهد للين وبقي يبصلها وهما بيرقصو وبيراقب كل تحركتها ونظرتها مع الاغنية )
تحكي ليا كل حاجة لما افهم هبقي احسن صدقيني اوعديني لو نسيت ياحبيبتي نفسي تفوقيني لو خديتني الدنيا منك رجعيني لو في لحظة زاد غروري
بتسمع الاغنية لين ونفسها تقولو نفسي افوقك نفسي نفسي اقولك قد ايه بتجرحني نفسي احكيلك كل حاجة بس دا مش من حقي
فهد بتفكير : يا تري ايه اخرت اللي احنا في القدر عمال يقربنا من بعض بكل الطرق بس انا مش عايزها
سليم وريم بيرقصو : سليم : الاغنية حلوة اوي وانا عايزك توعديني ان عمرك ما تبعدي عني ابدا
ريم قربت منه وحضنتو بدون ما تشعر : انا عمري ما ابعد عنك ابدا
سليم فرح لقربها لي وحب يغظها : دي شكلها هتلعب انهاردة يا ربي امتي هنروح ع الجناح بتاعنا
ريم بغيظ : تصدق انك رخم اصلا انا غلطانة وايه رايك بقي انا مش هروح معاك ع جناحات انا هروح مع بابا
سليم : لا لا بابا ايه انهاردة انهاردة في سليم وبس انا عايزك تنسي العالم النهاردة
ريم بحب : انا لما بس بتكلم معاك بنسي اسمي
سليم بوقاحة : ولما تبقي في حضني بقي : هنسيكي اسمك وعيلتك والعالم كلة هخليكي تشوفي العالم كله سليم حبيبك وبس
ريم اتكسفت وحطت وشها في كتفو : انت رخم
في جانب اخر يقف الصاوي وابنتو سعاد
الصاوي : ايه يا بنتي اللي اخركم كل دا ومجتوش ليه من امبارح
سعاد : معلش يا بابا العربية اتعطلت بينا في الطريق بقالنا 3 ساعات
الصاوي : ومرنتيش ع حد من ولاد اخواتك ولا اخواتك ليه
سعاد : مرضتش اشغل حد عارفكم انكم مش فاضيين
الصاوي : ازيكم يا حبايبي
نورا وبتبوس ايد جدها :- وحشتني يا جدو والله
نورهان : وحشتنا خالص خالص يا جدو
الصاوي : يا بكاشين لو وحشتكم كنتو تيجو لكن انتو مبتجوش غير كل فين وفين
نورهان : معلش يا جدو الجامعة بس اول ما ناخد الاجازة هنقعد معاك لحد ما تزهق
نورا : ماما انا رايحة اسلم ع العرسان
وهيا ماشية تخبط في شخص
نورا : مش تاخد بالك ايه ماشي اعمي
ادم : ع فكرة انا مفتح انتي اللي ماشية مش مركزة يا هانم
نورا : طب وسع وسع كدا
ادم : ع اساس اني واخد القصر كلة وانتي مش لقية مكان تعدي منه ايه دا اتفضلي وسعت
نورا تسيبو وتمشي : بني ادم قليل الذوق
( تم الفرح علي خير واخد كل عريس عروستة وذهب الي جناحة الخاص ) و الجناحين امام بعض
ريم قبل ماتدخل جناحة : لين ممكن ثواني ع جنب
لين : نعم يا ريم تعالي في حاجة
ريم : اوعي تتدخلي الجناح تبوظي وشك خليكي فرفوشة واكسبي انتي متدلوش فرصة يفكر في اي حاجة انهاردة فرصتك تثبتيلو انتي بتحبي قد ايه خلي في الليلة دي يعشقك
لين بتنهيدة : ربنا يستر
سليم : ها مش هنخلص من نصايح ست الوالدة دي
فهد : استغفر الله العظيم شكلة هيا ليلة منيلة
ريم : خلاض خلاص انت هتتلكك
(عند سليم وريم في الجناح )
سليم دخل ولقي ريم محرجة جدا : حبيبي ماله خدودة عاملة زي طماطمية كدا ليه
ريم بكسوف : مفيش حاجة
سليم : تحبي اساعدك تقلعي الفستان
ريم : لا شكرا اناهقلعو لوحدي وانت اخر برة
سليم بستسلام : حاضر يا اخرت صبري
حاولت ريم انها تقلعو بس للاسف السوستة معرفتش توصلها
ريم : ا وووف الله يخربيتك سوستة
سليم بيخبط وبخبث : شكلك محتاجة مساعدة صح
ربم بخجل : للاسف اه مش عارفة افتح السوستة
سليم اول ما سمع كدا تعك ايد في بعض : قشطة دي هتبقي ليلة زي الفل
سليم : احم ادخل ريم : ادخل
سليم : ايه بقي مش عارفة تعملي ايه
ريم : مش عارفة افتح الزفتة السوستة
سليم بخبث : تؤ تؤ متقوليش عليها زفتة اوعي كدا خليني اجرب ثم يشيل شعرة لقدام ليفتح سوستة الفستان ليلمس جسدها
حست ريم بيدها
فخافت وابعدت
ريم : اوعي مش فتحتها سبني بقي عشان اغير و نصلي
غيرت ريم وصلت هيا وسليم
خرجت ريم وكانت تردي قميص فوق الركبة وعليه روب
سليم : طيب وليه الروب دا في واحد تبقي قاعدة مع جوزها ولابسة روب
ريم :اها انا عندك مانع
سليم بحب : يجذبها من ايديها ويقعدها ع رجلة حبيبي ماله خايف كدا ليه دا انا حبيبك ولا ايه
ريم لتشجع وتشيل الخجل : اها طبعا حبيبي وقلبي كمان
سليم : ايوا بقي شيلي الروب دا وفكيها كدا ياقلبي
تعالي بقي اقولك كلمه سر
( نروح عند فهد ولين )
لين قاعدة عالسرير في قمة الاحراج ومستنيا فهد يخرجها من احراجها دا بي طريقة لكن للاسف لا حيات لمن تنادي
فهد رايح جاي في الاوضة مش عارف يعمل ايه في ام الموقف اللي اتحط في دا
لين : احم ممكن تخرج عشان اغير
فهد بتنهيدة : ماشي انا خارج لغايت ماتخلصي
لين باحراج وكسوف : احم ممكن اطلب منك طلب
فهد بخنقة : اتفضلي
لين : عايزاك تفتحلي السوستة قبل ماتخرج لاني مش هعرف افتحها شوسة
فهد اتوتر للحظات وبعدين كلم نفسة : اهو هنبتديها افتحلي السوستة ونحنحة وقرف
فهد : مخلتيش ريم تفتحهالك ليه قبل ما تتدخل ولا لازم انا يعني
لين بانكسار : اسفة خلاص انا هحاول افتحها عشان مينفعش اكون معايا جوزي واقول لحد يفتحلي السوستة
فهد : بقولك ايه تعالي افتحلك انتي هتفتحيلي مرشح
لتعطي ظهرها الاغلبه عاري فهد لثواني تنح وكان هيفقد السيطرة ع نفسو
وعند فتحه لسوستة لمس جزء كبير من ضهرها
فهد وهو مش قادر يتنفس : احم فتحتهالك وانا برة لغايت متخلصي
فهد في التراس بيكلم نفسة وبعدين يافهد هتغير اللي انت مخططلو ولا هتنفذو
لا هنفذو ليه انا اول ماشوفت جسمها هريل ولا ايه لا طبعا دا انا الستات تحت رجلي واللي هعوزها هجبها بس انا اشمعنا هيا اللي حسيت بالاحساس دا لما لمستها منا بشوف ستات كتير اكتر من كدا بس مش بيحركولي ساكن وبعدين في قلبت الدماغ دي
( عند الصاوي )
شوف يامحمد ابنك كان ناوي ع ايه
محمد بعدم فهم : مالة يا ابا
الصاوي : كان عايز يخطف الماذون بتاع العيلة بس في اخر لحظة رجالتنا لحقو واخدو روحو بيتو
وخليتهم جابو ماذون تاني
محمد : بصدمة الله يخربيت سنينك يا فهد
( عند فهد في الجناح ) يدخل يتفاجي بلين في منتهي الجمال بعيونها الزرقة وشعرها الحرير
وكانت لبسة قميص فوق الركبة ايضا بس معلهوش روب ولونها فوشية
فهد اول مادخل ابتسامتله لين
فهد باله : هتعمل ايه يا زفت انت
لا انا هعمل اللي فس دماغي مش هريل عليها
فهد بعصبية : بقولك ايه واسمعيني كويس عشان مش هعيد كلامي دا تاني
لين : قول سمعاك انا اهو اتفضل
فهد : بصي .... 




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close