رواية صراع زعماء القوة الفصل الثالث 3 بقلم رودينا محمد السيد
سيران: عاااااااااااا
الزعيم : ش شكل المحلول جلب نتائج عكسية
كانت رودينا تصرخ و لكن هدأت فجأة و كان شكلها مختلف تماما و صامتة و كانت تصوب نظارتها بشر على الزعيم ،ولكن فجأة بسرعة البرق ذهبت إليه و كانت سريعة جدا نظرت له ببرود ممزوج بالشر و ابتسمت ابتسامة لا تدل على الخير
الزعيم : رودينا انت كويسة
لا تجيب وكانت تنظر له و لا ترد
الزعيم : رودينا ردي
لا رد
الزعيم نفذ صبره و قال بغضب: هتردي ولا......
امسكته رودينا من رقبته و قالت بفحيح الأفاعي: انا ممكن اقتلك دلوقتي بس مش هودي نفسي ورا الشمس
و رمته بعيداً عنها
الزعيم قام و قال بفرحة : نجح نجح المحلول نجح
و فجأة نظرت رودينا للسقف وصرخت بعلو صوتها : عاااااااااااااااااااا
و حينها صرخت سيران : عااااااااااا
صل على محمد
وتحول لون عينيها من العسلي إلى الأحمر و تحول شعرها من الأسود إلى البرتقالي (بس تحول رودينا كان احلى طبعا أنا لازم اطلع نفسي احلى واحدة بالقصة )
و كان صراخهما يرعبان كل من كنان و الزعيم
و بدأ المصباح يفتح و ينطفئ يفتح و ينطفئ إلى أن احترق
و بدأ كل شيء بالإهتزاز و سقطت المحاليل و تكسر كل شيء بالمختبر
الزعيم بخوف : ك كنان ه هو دا طبيعي
كنان بخوف : لاء د دا حاجة من الإتنين يا اما المحلول ج جاب نتائج عكسية يا اما كان القوة الي عندهم كبيرة و القوة الي خادوها انضمت عند القوة الي عندهم و مش عارفين يستجيبوا ليها
الزعيم بخوف : ط طب ه هنعمل ايه
وفجأة صمت كل من سيران و رودينا
نظرت الفتاتان إلى بعض وهدأوا تماما
اذكروا الله
الزعيم : انا خايف من هدوئهم دا
كنان: وانا كمان
وفجأة وقعت الفتاتان و فقدا الوعي
الزعيم : ك كنان ه هما ماتوا ولا اي
كنان : مصيبة سودا حلت على دماغنا انت السبب روح يا شيخ منك لله يا بعيد
الزعيم : اسكت انت دلوقتي خالص ، واتصل بالدكتور
كنان: والله وانت عايز الدكتور يشوفهم و هما كدة دا يروح فيها
الزعيم :طب احنا هنعمل اي
كنان: انا مش قولت لك بلاش انت الي مش بتسمع الكلام
و من ثم استيقظت الفتاتان ولكن بدأ شكلهما يتغير و عادا إلى طبيعتهما
رودينا تمسك رأسها بألم هي و سيران
الزعيم : حاسين بايه
رودينا : هنكون حاسين بايه ياعني براحة مثلا اكيد وجع بس شديد
الزعيم : طبيعي عشان انتو لسة واخدين القوة دي
رودينا : هيح و بعد ما اخدنا القوة دي هنعمل بيها اي
الزعيم : هتحاربوا طبعا
رودينا : ايه لاء طبعا أنا اقتل مستحيل
الزعيم : امال انت كنت بتعملي فيا اي من شوية
رودينا: انا اظن اني قولت لك أنا ممكن اقتلك دلوقتي بس مش هودي نفسي ورا الشمس
الزعيم : وانت تعرفي اصلا
رودينا شعرت بحماس و شر بداخلها فتحولت ولكن ظهر مخالب من يدها
رودينا بشر : أيوة اعرف
وذهبت ناحيته و قامت بخدشه في رقبته وكادت أن تتعمق مخالبها ولكن امسكها الزعيم وقد كان تحول هو أيضا
استغفر الله
الزعيم :ما تفتكريش أن انت لوحدك الي عندك قوة
وابعد يدها
رودينا عادت لشكلها الطبيعي وقالت : انا مش عارفة اتحكم بنفسي
الزعيم :ممكن عشان دي بداية تحولك فا مش عارفة
رودينا : مش دا قصدي
الزعيم : امال
رودينا : لما بتحول كأن في شخص تاني هو الي بيتحكم فيا مش انا
الزعيم : بعد فترة هتتعودي
كنان: الكلام الي بتقوله يا زعيم مش عادي
الزعيم : ازاي يعني
كنان: انت لما اخدت المحلول زمان كنت حاسس ان في حد تاني هو الي بيتحكم فيك
الزعيم : الصراحة لاء
كنان : لما بتتحول بتمثل الشر
الزعيم : يعني اي
كنان : ما كانش ينفع نديها المحلول هتستخدمه ضدنا
رودينا : ازاي يعني
كنان : انا متأكد من الي بقوله
رودينا ذهبت لسيران و قالت : انا بقيت شريره نهعهعها
سيران : وربنا كدة كتير شريرة و هبلة كدة كتير
رودينا: انا هتحول ليكي و هوريكي مين الهبلة
ظلت رودينا تحاول أن تتحول ولكن لا تستطيع ، وكان هذا امام كنان و الزعيم
رودينا: انا لي مش راضيه اتحول هاااا عن عن عن عن نياااااا
ولم يحدث شيء
اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
رودينا : اول ما اتحول هبقى اوريكي بعدين تمام
ضحكت سيران عليها
وكان كنان يضحك ونظر إلى أخيه فوجده يبتسم
كنان بصدمة : زعيم انت بتبتسم
الزعيم : ها
كنان : بقالي ست سنين ما شوفتكش بتبتسم يا شيخ
ابتسم الزعيم أكثر و قال : يمكن ما كانش في حد يخليني ابتسم و خصوصا انك نكدي
كنان بغضب : طيب
ثم تذكر شيء فقال : ميزو
الزعيم : اسكت
ضحكت رودينا و قالت : ميزو ههه ينهار ابيض في زعيم يا ناس اسمه ميزو
الزعيم بغضب: بت اسكتي
رودينا بغضب : بت ما تبتك
سيران همست بجانب إذن رودينا وقالت : اسكتي هيموتنا بالله عليكي اسكتي
رودينا بصوت عالي: انا هسكت عشان خاطرتك غير كدة كان زماني ردحتله
الزعيم : تردحي لمين
رودينا : كان نفسي اسكت بس انا ممكن اتشل لو سكت ، هيء اردحلك انت يا نن مامي هيكون لمين يعني هيء خاطفنا وكمان بتتأمر علينا
الزعيم بصدمة : انت مخطوفة وكمان بتردحي
رودينا بغرور: أيوة اصل لو انا سكت ممكن اتشل راعي الحتة دي
الزعيم بنفاذ صبر : انا ماشي
رودينا بصوت منخفض: ما تروح في داهية حد حايشك
الزعيم و هو يغلق الباب بعد أن أخرج كنان: سامعك على فكرة
و اغلق الباب
رودينا بتريقة:سامعك على فكرة
سيران : بت أنت خائفة منه ولا لا
رودينا:الصراحة حد يخاف من المزز دول
سيران : منك لله يا شيخة
رودينا: بس الي اسمه حمزة دا عايزة اقتله
سيران : مجنونة و تعمليها
رودينا: أي نعم أنا مجنونة بس مش اوي و بعدين خودي يا بت تعالي هنا انت خدتي عليا اوي .
و جرت وراء سيران
سيران : يا بت اهدي والله احنا مخطوفين منك لله
رودينا: مخطوفين .هنموت قريب. نعيش حياتنا قبل ما نموت
سيران وهي تركض من رودينا اصتدمت بمحلول كبير وقع عليهما هما الإثنان
رودينا: يععع اي دا
سيران : مش عارفة يمكن هنتحول
رودينا: لاااااء
سيران : انا اكتر حاجة مستغرباها هما مش المفروض يحطونا في زنزانة برضو مش في مختبر مشاء الله على الذكاء
رودينا: تصدقي عندك حق وكمان بردو المفروض يربطونا بالسلاسل أو حاجة زي كدة مش بقولك احنا هنخاف منهم على اي دول شكلهم طيبويين
سيران : احنا لازم نهرب
رودينا: أيوة لازم نهرب
سيران : بس هنهرب ازاي
رودينا: باااااس سيبيني افكر
سيران : ربنا يستر
رودينا: سيران شايفة الشباك دا
سيران: آه شيفاه بس دا عالي و صغير
رودينا: طيب ما نحاول
سيران : لاء يا رودينا مش هنعرف
رودينا: التجربة خير دليل
سيران: مش وقت فلسفتك
رودينا: يلا انجزي
ذهبت رودينا و سيران إلى هذا الشباك
رودينا: اممم هنطلع لهناك ازاي
سيران : استني كدة هفكر
رودينا : ماشي
سيرا : لقيتها هاتي الحاجات دي
رودينا: بس دي شكلها تقيلة اوي
وكانت سيران تشير على قطع كبيرة و ثقيلة محطمة
سيران : طب انا هحاول معاكي
رودينا: طيب يلا
ذهبوا ليحملوها ولكن انصدموا عندما رأوا أنها خفيفة
رودينا: ايدا دي طلعت خفيفة
سيران : يمكن القوة الي اخدناها خلتنا نعرف نشيل اي حاجه تقيلة
رودينا: اكييد
سيران : طب انجزي
رودينا: حاضر
ووضعوا هذه المنضدة الثقيلة لكي يصعدوا إلى الشباك
رودينا: اطلعي يا سيران انت الأول
سيران : لاء اطلعي انت الأول
رودينا: خلاص انا الي هطلع الأول هو احنا لسة هنعزم على بعض
و قامت رودينا بالصعود
رودينا: يا لهوي اتحشرت
سيران : مش قولت لك
رودينا: استني هحاول
وظلت رودينا تحاول الخروج من الشباك إلى أن خرجت
رودينا بهمس : يلا يا سيران بسرعة
سيران : حاضر
وقامت سيران من الخروج من الشباك ولكن بعد محاولات
رودينا: بسرعة اجري بأقصى ما عندك
سيران: يلا بسرعة