اخر الروايات

رواية صراع زعماء القوة الفصل الثاني 2 بقلم رودينا محمد السيد

رواية صراع زعماء القوة الفصل الثاني 2 بقلم رودينا محمد السيد 



الزعيم::انا واثق انها هتنجح زي ما نجحت معايا و ساعتها هقدر انتصر على زيدان
كنان: انا عارف يا زعيم أن الي حصل زمان اثر معاك بس انا مش عارف إذا كانت التجربة دي هتنجح ولا لا و خصوصا اني اول مرة اعمل حاجة زي دي و كمان لما انت اخدت المحلول مش انا الي كنت عملته
الزعيم : حاول مش هنخسر حاجة
كنان بتنهيدة : عارف انك عمرك ما هتتغير
صل على محمد ❤️
رودينا برعب: هوووف اي دا الحمد لله أني لسة عائشة يا سيران انا مش عارفة اعمل اي
سيران بخوف : أنا خائفة عليكي يا رودينا اوي
رودينا : سامعة الي سامعاه
سيران بارتباك و خوف : ا ايه
رودينا : جايين دلوقتي اسكتي
سيران : حاضر
و جاء كل من كنان و و حمزة
كنان : لآخر مرة هسألكم موافقين اعمل عليكوا التجارب
كادت رودينا أن تجيب و لكن نظرت ل الزعيم فوجدته ينظر لها بنظرة تحذير
شخص في خيال رودينا: لااااء سيبيلي انا الطلعة دي
فأجابت رودينا : مالك بتبص كدة لي هخاف انا منك يعني كدة ولا اي يا مامي تصدق خوف
الزعيم شعر بصدمة و الدم صار يغلي في عروقه فرفع المسدس و وجهه نحوها و قال : انا ممكن اجيب غيرك في التجربة دي
وكاد أن يطلق طلقة عليها ولكن توجهت له رودينا و الهدوء و البرود واضح في عينيها و وقفت أمامه
الزعيم : انت ازاي تتحركي من غير اذني
رودينا : مش محتاجة إذن منك من الأساس
واخذت المسدس من يد الزعيم بسرعة البرق و رمته بعيداً وقالت ببرود: لو كنت عايز تقتلني كنت زمانك قتلتني من زمان و مكنتش استنيت لما نصحا انا و صحبتي عشان توجه لينا كلام
حمزة بإعجاب من تصرفها : لاء لماحة بردو
وخلع نظارته و قال: من الآخر كدة احنا عايزين نعمل عليكوا انتو الإتنين تجربة و لو نجحت هيبقى عندكم قوة كبيرة جدا
رودينا : و اشمعنا احنا الإتنين
الزعيم : هتعرفوا بعدين
اذكروا الله ❤️
بدأ كنان بتركيب بعض المحاليل
رودينا تحدث سيران : سيران انا خايفه اوي
سيران : وانا كمان انا حاسة أن احنا هندوب من التجارب دي
رودينا: تصدقي ممكن
كنان أنهى ما يفعله و قال : دول محلولين كل واحد مختلف عن التاني
سيران : الأحمرا بيعمل اي
كنان : بيمثل قوة النار
سيران: انا عايزاه
كنان : طيب ، وانت ياا
رودينا: اسمي رودينا
كنان : طيب يا رودينا دا محلول يديك قوة التعدد و التخفي
رودينا بإعجاب : امم بس مش اعتقد دا في الأفلام
كنان : اشربوا انتو الإتنين وانتو ساكتين
رودينا : حاضر
سيران شربت المحلول و من ثم رودينا شربته
رودينا: الله طعمه عامل زي التوت
كنان باستغراب : توت !!!
رودينا: آه والله يا ريتك دوقته
سيران : انا بتاعي طعمه كان عامل زي الفراولة
رودينا : شكلها بداية مبشرة ، بس إلا صحيح هي المحاليل دي بتعمل اي
كنان: هتحولكم
رودينا بذعر : ايييه يعني هبقى مستذئبة
كنان: لاء
رودينا : أمال اي
كنان : هتعرفوا بعد ساعات
رودينا في سرها : هو كل الي هنا هيعدوا يقولوا هتعرفوا بعدين اي القرف دا
رودينا : تمام
وذهب كنان
رودينا : سيران انا حاسة بحماس و خوف من التجربة دي
سيران : يعني انا هتحول لنار وانت هتختفي
رودينا: مش عارفة بس الموضوع دا شطله كبير اوي
سيران :بس اغرب حاجة يا رودينا أنهم اختاروا عشان التجربة دي ما احنا تربية شوارع و ملناش لا اعلم و لا أصل
رودينا: عندك حق بس يا سيران عارفة في حاجة كدة بستغربها فينا انا وانت عارفة الوميض الي سعات بيطلع من ايدينا
سيران : آه يمكن احنا نكون قرايب
رودينا: بس احنا مش شبه بعض
سيران : بس كنا في نفس الملجأ
رودينا: تفكري ، لالا ما اعتقدش يا سيران
استغفر الله ❤️
الزعيم : عملت اي يا كنان
كنان : اديتهم المحاليل
الزعيم : طيب مننا عارف انك اديتهالهم اتحولوا ولا لا
كنان : ميزو ... انت فاكر أن احنا في فيلم كل حاجة بتحصل في ثانية
الزعيم : اسمعك يا كنان بعد كدة تقولي يا ميزو تاني انت فاهم
كنان : ماشي يا ميزو
وركض كنان من أمام أخيه الكبير
الزعيم بغضب : ماشي يا كنان
وذهب الزعيم إلى المختبر
رودينا : خير
الزعيم برفعة حاجب : نعم
رودينا : عايز اي
الزعيم : اظبطي لسانك معايا انا بالذات
رودينا : ني ني ني
الزعيم بغضب مكبوت : حسابك معايا تقل اوي
رودينا : طيب بردو انت عايز اي
الزعيم : استخدمي قوتك
رودينا : قوة اي
الزعيم بغضب : مش وقت غباء مش انت شربتي المحلول
رودينا : أيوة بس مفعوله هيبدأ بعد ساعات
الزعيم و هو يصتنع الغضب: تمام
وخرج من عند رودينا
رودينا: هوووف
سيران : بت يا رودينا احنا شكلنا هنموت قريب
رودينا: أيوة بالظبط عليكي نووور
سيران بخوف : ا أنا خائفة اوي يا رودينا
رودينا: وانا هموت على نفسي من الرعب
سيران : والله نفسي ابقى ويك كدة نفسي ما ابينش خوفي دا
رودينا بنعاس : سيران انت مش عايزة تنامي
سيران : انام!!! انا افتكرت بتقولي كدة و خلاص ادام الزعيم
رودينا بتتاوب: لاء انا كنت بتكلم بجد تصبحي على خير
سيران : يخربييييت برووودك
رودينا : وربنا انا مش باردة انا ببقى خائفة منه بس النوم بيغلبني الاه
سيران : اتخمدي يا رودينا اتخمدي
رودينا بنعاس : ماشي تصبحي على خير
سيران : هو في حد هيشوف الخير و هو معاكي
ولكن قد غطت رودينا في النوم
سيران : دي راحت في سابع نومة يا ربي هنروح في ستين داهية استرها يا رب
اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات الى يوم الدين ❤️
الزعيم في سره : هو انا روحت هناك لي مع اني عارف ان المفعول مش هيبدأ دلوقتي من الأساس
و حينها أتى كنان
كنان: حمزة
حمزة : نعم
كنان : انا دلوقتي عايز اعرف اشمعنا البنتين دول انت عايزهم و مُصر عليهم بالذات
حمزة: البنتين دول مش عاديين يا كنان
كنان باستغراب: ازاي
حمزة : دول اصلا البنتين الي زيدان عايزهم
كنان باستغراب : زيدان عايزهم لي
حمزة : زيدان لو كان لقاهم قبلي كان زمانا انتهينا
كنان : انا عايز اعرف كل حاجة بالتفصيل الدقيق
حمزة بتنهيدة :البنتين دول عندهم قوة مش عادية هما اصلا عندهم قوة خارقة بس مش عارفين عنها حاجة و دا كنت تلاحظه لما البنت جات و خدت مني المسدس و رمته
كنان: طيب و خليتني لي ادهيم المحاليل طالما هما عندهم قوة اصلا؟
حمزة: عشان نعرف نهزم زيدان كدا القوة هتبقى عندهم قوية جدا
كنان : بس انت عارف ان زيدان مش هيتهزم بسهولة
حمزة : عارف و انا مش هبدأ الصراع دلوقتي
كنان: طيب لو اتهزمنا
حمزة : احنا هنحاول
كنان : بلاش انتقامك يخليك اعمى
حمزة تذكر ما حدث معه و قال بتنهيدة: انا داخل انام
كنان : طيب
لا اله الا الله ❤️
_يعني اي ما لاقتهمش
=زي ما بقول لحضرتك يا باشا كانوا قدامي بس هربوا لما له وا رجالة الزعيم جاية عليهم
_ عاااااااا غبييييي غبييييي خلاااص احنا كدة هنموووت
=لي يا باشا أهدى
_ أهدى ازاااااااي هااااا اهدىى ازاااااااي هااتلي ايييمن
= ح حاضر
ذهب الرجل و جلب ايمن إلى زيدان
ايمن بخوف : خ خير ي يا ب باشا
زيدان بغضب : انا عايزك تعملي محلول بسرعة يكون فيه كل مكونات القوة
ايمن بخوف : بس دا ه هيبقى فيه خطر على حياتك يا باشا
زيدان بغضب : اسمععععع اليييي بقوووولك علييييه اعملههه
ايمن : حاضر
وذهب ايمن لتركيب ذلك المحلول
اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له ❤️
رودينا كانت نائمة ولكن استيقظت و هي تصرخ
رودينا : عااااااااااا
سيران بخوف: ر رودينا م مالك
بدأت رودينا شكلها يتغير حيث لو عيناها تحول من البني إلى مزيج بين الأحمر و الأخضر و شعرها تحول من البني إلى الأسود و ظهر لها وميض ينتج عن يدها باللون الأخضر و بعض الخطوط المتفرعة من الوميض إلى وجهها
سيران برعب : رو رودينا ا اي الي ح حصل لك
كانت تصرخ ،فصرخت سيران وهي خائفة من الذي حدث
سيران : عاااااااااااااااااااااااااا
يتبع...
 
 
 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close