رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ميمو مصطفي
الحلقة الرابعة والعشرين
فهد بغضب : عندك بتعمل ايه وازاي اصلا تكون عندك
يوسف بهدوة : ممكن تهدي عشان نعرف نتكلم مبعرفش اتكلم مع حد متعصب
فهد بيمسح وشه وبيحاول يكون هادي : ها اتفضل احكيلي
يوسف : مدام لين حاليا فاقدة الذاكرة
فهد بصدمة : فاقدة اذاكرة ازاي وحاجة زي دي معرفهاش ازاي
يوسف : يعني كنت هتعرفها ازاي
فهد : المهم هيا فين دلوقتي
يوسف : عندي في البيت
فهد بيلم حاجتة بسرعة : طيب يالا نروحلها بسرعة
يوسف : مينفعص اخدك عندها غير لما اتاكد انك فعلا جوزها
فهد بغضب :انت اتجننت ولا يا دكتور انا فهد الصاوي عارف يعني مين فهد الصاوي
يوسف : عارف وعارف كويس وكمان سمعت عن صلاح الالفي وقالي انه جوزها
فهد بعصبية : صلاح الالفي الكلب الحيوان الحقيرة استجراء للدرجة دي
يوسف : اهدي وفهمي ايه الموضوع بعد اذنك
( فهد حكي ليوسف كل حاجة )
فهد : ومن ساعتها معرفش عنها اي حاجة ولا هيا فين ولا مع مين ولا اي اخبار عنك
يوسف : انا فعلا مصدقك لان انت اسمك الوحيد اللي حسة بيه
فهد برجاء : ارجوك وديني ليها ارجوك
يوسف بحزن وحس قد ايه فعلا مشتقالها : طيب يالا بينا
فهد بفرحة ان هيشوف حبيبت قلبه وعمره اللي اشتقالها جداااا
يوسف : هتصل بي امي تقولها اننا جاين
فهد : لا ارجوك عايزها مفاجاة
يوسف بضحك : هيا كدا كدا مش هتفتكرك
فهد : عادي يمكن تحس بيه اكيد هتحس بي فهدها
يوسف بهزار : يالا ياعم دا انت حالتك صعبة علي الاخر
( عند بيت يوسف )
دخل يوسف البيت : امي امي انتي فين
لاقها نايمة علي الكنبة ومش موجودة لين
( حاول يفوقها هو وفهد )
فهد : هات برفيوم طيب
فاقت عفاف : اااه يا دماغي اااه
يوسف : مالك يا امي وفين ندي
عفاف بتعب : معرفش يا بني انا فجاة كدا محستش بي نفسي جي واحد بيقول ان جوز ندي
( فلاش باك )
( بابا بيت يوسف خبط فتحت عفاف )
صلاح : السلام عليكم يا حجة
عفاف : وعليكم السلام يا بني مين حضرتك
صلاح : انا صلاح زوج لين
عفاف بستغراب : مين لين دي يا بني شكلة العنوان غلط
صلاح : معلش قصدي ندي بس هيا اسمها الحقيقي لين وانا قبلت دكتور يوسف وكلمته وهو قالي هاتلي الاثبات وانا جبت الاثبات وجيت
عفاف : بس هو مش هنا يا بني
صلاح : منا عارف ياحجة كلمته وهو قالي روح علي هناك وانا جاي وراك
عفاف : اتفضل يا بني لحد مايجي تشرب ايه
صلاح :اي حاجة تشربيها معايا يا ست الكل
عفاف : حاضر يا بني
( وبعد شوية جابت عفاف قهوة )
عفاف : اتفضل يا بني
صلاح :تسلم ايديك يا حاجة ومال فين ندي
عفاف :نايمة والله يا بني
صلاح : ممكن تصحهالي بعد اذنك
عفاف : حاضر
قامت عفاف تصحي لين راح صلاح في قهوتة عفاف حط منوم
جت لين : نعم حضرتك وايه اللي جايبك في غياب يوسف
صلاح بخبث : دا انا جوزك يا حبيبتي
لين : الله اعلم لسة منعرفش
( عفاف شربت القهوة وراحت في النوم كان معا رش رشو علي لين واخدها ومشي )
( باك )
فهد بغضب تور وجع اسد : ااااااااه يا بن الكلب ليه ليه عايز يحرمني منها ليه موتك علي ايدي يا ابن الالفي
( في عربية صلاح )
عمال صلاح يبص للين بكل حب وشهوة واغراء : ياما نفسي اكلك يا لين واشبعك حب مش هتلاقي حد يحبك زي مانا بحبك بس هتحبيني وهتبقي لية برضاكي او غصب عنك
( فاقت لين واتصدمت اول ما شفتو )
لين بصدمة وبكاء :انت انت عايز مني انت استحالة تكون جوزي زي ما بتقول نزلي بدل ما ارمي نفسي من العربية
صلاح : لا يا حبيبتي انتي خلاص بقيتي معايا وملكي
لين بصريخ : نزلني علي جنبك واقسم بالله هرمي نفسي ( وجت تفتخ الباب عشان ترمي نفسها)
صلاح بزعيق :اخرسي بقي ( وراح خابط راسها في شباك العربية اغم عليها تاني )
( عند فهد ويوسف )
( اتصل ادم علي فهد )
فهد بحزن :الو ايه يا ادم عايز ايه
ادم : عندي اخبار جديدة عن صلاح الالفي
فهد بفرحة وسرعة : قول يا ادم قول بسرعة
ادم : رجالتنا شافو صلاح الالفي وهو رايح علي الشالية بتاعو في مطروح
وواحد صاحبي في المطار بلغني ان معاد طيارته بعد 4 ساعات
فهد بغضب وخوف علي لين : احنا لازم نلاحقة كدا هياخد لين وهيسافر
(فهد اتصل علي سليم وقاله يحصلهم علي مطروح بلبوليس )
سليم بغضب : ابن ال..... والله لاخلص عليه بس يجي تحت ايدي
( عند صلاح في الشالية )
صلاح قاعد يبص علي لين ونفسة يفترسها ياكلها بس نفسة تبقي مراتة مش مجرد فريسة
صلاح بتفكير : بس هيا عمرها ماهتبقي مراتك يا صلاح هيا بتحب فهد وعمرها ما هتسيبو مهما حصل دا يبقي مفيش غير الطريقة التانية عشان ادوقها
( في سيارة فهد )
فهد متعصب وعايز يطير بلعربية بتاعة
فهد بغضب : هو ماله الطريق طول كدا ليه
يوسف : اهدي يا فهد الطريق زي ماهو بس انت اللي مستعجل
فهد بغضب : يعني روحي بين ايد قلب ومش عايزني استعجل
حبيبت الفهد وعشق الفهد في خطر ومش عايزني ابقي عايز اطير بصاروخ انت متعرفش لين عندي ايه دي الحياة
يوسف طبطب علي كتفة : ان شاء الله ترجعو لبعض ومحدش يفرقكم عن بعض ابدا يافهد
فهد بحب واشتياق : ياااااارب يا يوسف نفسي تبقي معايا بقي
( وصل فهد لشالية صلاح )
وصل فهد ويوسف للمكان وقاعدو يدور علي صلاح مش لاقينو
( في المكان اللي في صلاح )
صلاح بعدم وعي وكل رغبة وشهوة : وبقيتي تحت ايدي يا لين يا حبي الاول والاخير
وابتدا يقلع فيها واحدة وحاجة وراء حاجة
ويبوس فيها بدون وعي
هتبقي ليا يا لين هتبقي ليا انا وبس انتي هتبقي مراتي يا لين
فاقت لين وبدايت تصرخ وتصرخ
وهو مصمم
لين :ارجوك سيبني ارجوك ابوس ايدك بلاش
صلاح بخبث ورغبة : خلاص مش هسيبك بعد ما بقيتي في ايدي
فهد بغضب : عندك بتعمل ايه وازاي اصلا تكون عندك
يوسف بهدوة : ممكن تهدي عشان نعرف نتكلم مبعرفش اتكلم مع حد متعصب
فهد بيمسح وشه وبيحاول يكون هادي : ها اتفضل احكيلي
يوسف : مدام لين حاليا فاقدة الذاكرة
فهد بصدمة : فاقدة اذاكرة ازاي وحاجة زي دي معرفهاش ازاي
يوسف : يعني كنت هتعرفها ازاي
فهد : المهم هيا فين دلوقتي
يوسف : عندي في البيت
فهد بيلم حاجتة بسرعة : طيب يالا نروحلها بسرعة
يوسف : مينفعص اخدك عندها غير لما اتاكد انك فعلا جوزها
فهد بغضب :انت اتجننت ولا يا دكتور انا فهد الصاوي عارف يعني مين فهد الصاوي
يوسف : عارف وعارف كويس وكمان سمعت عن صلاح الالفي وقالي انه جوزها
فهد بعصبية : صلاح الالفي الكلب الحيوان الحقيرة استجراء للدرجة دي
يوسف : اهدي وفهمي ايه الموضوع بعد اذنك
( فهد حكي ليوسف كل حاجة )
فهد : ومن ساعتها معرفش عنها اي حاجة ولا هيا فين ولا مع مين ولا اي اخبار عنك
يوسف : انا فعلا مصدقك لان انت اسمك الوحيد اللي حسة بيه
فهد برجاء : ارجوك وديني ليها ارجوك
يوسف بحزن وحس قد ايه فعلا مشتقالها : طيب يالا بينا
فهد بفرحة ان هيشوف حبيبت قلبه وعمره اللي اشتقالها جداااا
يوسف : هتصل بي امي تقولها اننا جاين
فهد : لا ارجوك عايزها مفاجاة
يوسف بضحك : هيا كدا كدا مش هتفتكرك
فهد : عادي يمكن تحس بيه اكيد هتحس بي فهدها
يوسف بهزار : يالا ياعم دا انت حالتك صعبة علي الاخر
( عند بيت يوسف )
دخل يوسف البيت : امي امي انتي فين
لاقها نايمة علي الكنبة ومش موجودة لين
( حاول يفوقها هو وفهد )
فهد : هات برفيوم طيب
فاقت عفاف : اااه يا دماغي اااه
يوسف : مالك يا امي وفين ندي
عفاف بتعب : معرفش يا بني انا فجاة كدا محستش بي نفسي جي واحد بيقول ان جوز ندي
( فلاش باك )
( بابا بيت يوسف خبط فتحت عفاف )
صلاح : السلام عليكم يا حجة
عفاف : وعليكم السلام يا بني مين حضرتك
صلاح : انا صلاح زوج لين
عفاف بستغراب : مين لين دي يا بني شكلة العنوان غلط
صلاح : معلش قصدي ندي بس هيا اسمها الحقيقي لين وانا قبلت دكتور يوسف وكلمته وهو قالي هاتلي الاثبات وانا جبت الاثبات وجيت
عفاف : بس هو مش هنا يا بني
صلاح : منا عارف ياحجة كلمته وهو قالي روح علي هناك وانا جاي وراك
عفاف : اتفضل يا بني لحد مايجي تشرب ايه
صلاح :اي حاجة تشربيها معايا يا ست الكل
عفاف : حاضر يا بني
( وبعد شوية جابت عفاف قهوة )
عفاف : اتفضل يا بني
صلاح :تسلم ايديك يا حاجة ومال فين ندي
عفاف :نايمة والله يا بني
صلاح : ممكن تصحهالي بعد اذنك
عفاف : حاضر
قامت عفاف تصحي لين راح صلاح في قهوتة عفاف حط منوم
جت لين : نعم حضرتك وايه اللي جايبك في غياب يوسف
صلاح بخبث : دا انا جوزك يا حبيبتي
لين : الله اعلم لسة منعرفش
( عفاف شربت القهوة وراحت في النوم كان معا رش رشو علي لين واخدها ومشي )
( باك )
فهد بغضب تور وجع اسد : ااااااااه يا بن الكلب ليه ليه عايز يحرمني منها ليه موتك علي ايدي يا ابن الالفي
( في عربية صلاح )
عمال صلاح يبص للين بكل حب وشهوة واغراء : ياما نفسي اكلك يا لين واشبعك حب مش هتلاقي حد يحبك زي مانا بحبك بس هتحبيني وهتبقي لية برضاكي او غصب عنك
( فاقت لين واتصدمت اول ما شفتو )
لين بصدمة وبكاء :انت انت عايز مني انت استحالة تكون جوزي زي ما بتقول نزلي بدل ما ارمي نفسي من العربية
صلاح : لا يا حبيبتي انتي خلاص بقيتي معايا وملكي
لين بصريخ : نزلني علي جنبك واقسم بالله هرمي نفسي ( وجت تفتخ الباب عشان ترمي نفسها)
صلاح بزعيق :اخرسي بقي ( وراح خابط راسها في شباك العربية اغم عليها تاني )
( عند فهد ويوسف )
( اتصل ادم علي فهد )
فهد بحزن :الو ايه يا ادم عايز ايه
ادم : عندي اخبار جديدة عن صلاح الالفي
فهد بفرحة وسرعة : قول يا ادم قول بسرعة
ادم : رجالتنا شافو صلاح الالفي وهو رايح علي الشالية بتاعو في مطروح
وواحد صاحبي في المطار بلغني ان معاد طيارته بعد 4 ساعات
فهد بغضب وخوف علي لين : احنا لازم نلاحقة كدا هياخد لين وهيسافر
(فهد اتصل علي سليم وقاله يحصلهم علي مطروح بلبوليس )
سليم بغضب : ابن ال..... والله لاخلص عليه بس يجي تحت ايدي
( عند صلاح في الشالية )
صلاح قاعد يبص علي لين ونفسة يفترسها ياكلها بس نفسة تبقي مراتة مش مجرد فريسة
صلاح بتفكير : بس هيا عمرها ماهتبقي مراتك يا صلاح هيا بتحب فهد وعمرها ما هتسيبو مهما حصل دا يبقي مفيش غير الطريقة التانية عشان ادوقها
( في سيارة فهد )
فهد متعصب وعايز يطير بلعربية بتاعة
فهد بغضب : هو ماله الطريق طول كدا ليه
يوسف : اهدي يا فهد الطريق زي ماهو بس انت اللي مستعجل
فهد بغضب : يعني روحي بين ايد قلب ومش عايزني استعجل
حبيبت الفهد وعشق الفهد في خطر ومش عايزني ابقي عايز اطير بصاروخ انت متعرفش لين عندي ايه دي الحياة
يوسف طبطب علي كتفة : ان شاء الله ترجعو لبعض ومحدش يفرقكم عن بعض ابدا يافهد
فهد بحب واشتياق : ياااااارب يا يوسف نفسي تبقي معايا بقي
( وصل فهد لشالية صلاح )
وصل فهد ويوسف للمكان وقاعدو يدور علي صلاح مش لاقينو
( في المكان اللي في صلاح )
صلاح بعدم وعي وكل رغبة وشهوة : وبقيتي تحت ايدي يا لين يا حبي الاول والاخير
وابتدا يقلع فيها واحدة وحاجة وراء حاجة
ويبوس فيها بدون وعي
هتبقي ليا يا لين هتبقي ليا انا وبس انتي هتبقي مراتي يا لين
فاقت لين وبدايت تصرخ وتصرخ
وهو مصمم
لين :ارجوك سيبني ارجوك ابوس ايدك بلاش
صلاح بخبث ورغبة : خلاص مش هسيبك بعد ما بقيتي في ايدي