اخر الروايات

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميمو مصطفي

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميمو مصطفي




الحلقة الخامسة وعشرين
صلاح بكل خبث :- مستحيل اسييك بعد دا كلة دا انا بقالي شهور مستني اللحظة دي مش معقول اجي اضيعها بكل سهولة اتمتع بيكي الاول وبحبي ليكي
لين ببكاء هستيري : ارجوك محدش بيحب حد بياذي بطريقة دي ازاي بتحبني وعايز تاذيني ازاي
صلاح : لا دا مش اذاء دا حب عشق
( يدخل في هذا اللحظة فهد ويوسف )
فهد بكل غل الكون : عشق مين يا اوسخ خلق الله
وبدا يضرب في بكل قوتة وبهستريا وغل شهور بعادو عن عشقو
لين بدموع : فهد فهد
فهد هنا اخد باله انها شبه عارية حدفلها هدومها عشان تلبسها
منظر لين لواحدو كفيل ان فهد يدمر صلاح
يوسف في سرة :الحمدلله رجعتلها الذاكرة
وبعدها يوصل رجاله صلاح وتبدي المعركة
فهد مسك صلاح عمال يضرب في جدا بكل غل
ويوسف عمال يحاول يتفادا اي ضرب من رجالة صلاح
وصل سليم وبقي يضرب معاهم بكل غيظ
سليم بغضب :هنقتلك يا صلاح هنقتلك يا ابن الالفي
صلاح ببرود : هنشوف مين اللي هيقتل مين يا ابن الصاوي
فهد : لا يا ابن الكلب انت اللي هتغور خالص
صلاح بحقد :مش هخليك تتهني بيها طول منا عايش
فهد : وانا مش هخليك تعيش اصلا
هنا صلاح اخد بالة من لين وفجاة راح ناحيته وصوب علي دماغها المسدس
صلاح :لو مخلتنيش اخرج من هنا علي المطار حالا هموتها وهموت نفسي عشان برضو ممتتهنش بيها يا ابن الصاوي لين بتاعتي انا
فهد بغضب : بتاعتك مين يا ابن ال
( ورايح ناحيتة صلاح )
صلاح بتحذير : انا قولتلك لو قربت هقتلها اسمع كلامي ومتخلنيش اتهور
سليم بهمس : اهدي يا فهد مش وقته تهور مراتك في ايدو ودا بيعها
فهد : لا لا انا مش قادر وبموت وهو لمسها كدا
( صلاح سامع كل حاجة )
صلاح بابتسامة صفرة :متسمع كلام ابن عمك يا فهد باشا ولا عايز تخسر الحلوة دي
فهد بغضب وحذر : انا بحذر متلمسهاش
( هنا لين بتفكر تعمل اي حاجة )
لين بتواجه كلامها لفهد : انا مش عايزاك سيبني فب حالي انا بحب صلاح احبك انت ليه عملتلي ايه عشان احبك عشانه طول عمرك ظلمني لكن هو حبني سبني امشي معا
هنا فهد في حاله صادمة : انتي ايه اللي بتقولي دا لين متخليش زعلك مني يخسرك كتير
اول حاجة هتخسري حياتي
لين :منا كدا كد ا خسرتها بسبب ظلمك ليه
صلاح بضحكة عالية : ما قالتلك تبعد عنها انت ايه مبتفهمش
هنا جي حد من وراء صلاح ومسك منه المسدس
فهد :فارس مش معقول
ولين جريت في حضن فهد : وحشتيني اوي يا عشقي
فهد بيبوس كل حته في وشها بكل حب وشوق
كان مغم عليه صلاح ولسة فهد هياخد لين ويمشي وهيا في حضنة
فاق صلاح وصوب عليه بلمسدس 3 طلقات
وسليم من الصدمة اخد المسدس منه وفضل يضرب في لحد ما صلاح مات
لين بدموع :فهد حبيبي قوم وحياتي لتقوم متسبنيش اوعي تسبني يا حبيبي مش بعد دا كله تسبني لوحدي قوم يا عشقي قوم يا فهدي اوعي تغمض عنيك وتسبني ارجوك
فهد بتعب جدااا : حبيبتي وحشتيني عنيكي جدا وحشتيني يا حبي ويا عمري دا انا بسببك بقيت فهد العاشق بقيت فهدك انتي وبس ( ثم يكح فهد ومش قادر ياخد نفسة )
سليم بحزن :متتكلمش يافهد متتكلمش يوسف هيكتملك الدم وهو اتصل بالاسعاف وهيا جاية
فهد بتعب :لا مش لازم انا خلاص بس يا حبيبتي لو حصلي حاجة خلي بالك من نفسك
لين بدموع زي المطر : حطيت ايديها علي شفايفة لا لا متقولش كدا ارجوك يبقي انت مش عايزني انا كمان اعيش انا مقدرش اعيش من غيرك من غير غيرتك عليه من غير حبك من غير اي تفاصيل فيك
فهد بص للين بكل حب وشوق وامل : ب بحبك يا لين ( غمض عينه )
لين بصريخ : اتصلو بالاسعاف اتصلو فهد حبيبي فهد
يوسف جي بيجري : الاسعاف وصلت
( لين ركبه معا عربية الاسعاف وماسكة ايد فهد )
لين : افتح عنيك بقي يا فهدي افتح متغمضهاش كتير ارجوك
سليم : اهدي يا حبيبتي اهدي باذن الله هيبقي كويس
( في احد المستشفيات )
الدكاترة عماله تجري يمين وشمال واخده فهد علي غرفة العمليات لانه نزف كتير جدا
كل العيلة اتجمعت في المستشفي وطبعا الكل فرح بلين بس حزنة علي فهد
خديجة ببكاء : يارب يا بني تقوملي بسلامه يارب
ريم يدموع : ان شاء الله يا ماما هيبقي زي الفل
لين : يا رب حبيبي هيقوم انا عارفة هيقوم عشان حبيبته لسة مشبعش مني انا عارفة
يوسف : اهدي يا مدام لين هيبقي كويس جدا
لين بتبص ليوسف : تفتكر يا يوسف هيبقي كويس بجد
من غرفة العمليات تجري ممرضة عايزين دم بسرعة
لين : خدو مني خدو مني انا
الممرضة :تعالو كلكم عشان هو عايز دم كتير ونشوف فصيلته هتبقي مع مين يالا بسرعة
جريت لين والجميع واخدو الدم المطلوب
( طلع الدكتور بعدها بنص ساعة من العمليات )
لين برعب : طمني عليه ارجوك طمني
الدكتور بحزن : لو عدة عليه 24 ساعة هيبقي كويس لان قلبه وقف في العمليات مرتين وعملنالو انعاش ودا شي ميطمنش مش هكدب عليكم
لين بصريخ : لا متقولش كدا هو هيرجعلي هيبقي كويس هو مش هيسبني تاني لوحدي في الدنيا دي
الدكتور : ان شاء الله بس انتو ادعيلو
فضلت تبكي لين وجذبتها ريم لحضنها : هيبقي كويس ويرجعلنا يا لين متقلقيش
لين : يارب يرجعلنا مش هقدر
مش هقدر اعيش تاني من غيره انا اتعذبت في بعده
لين : ان شاء الله هيبقي كويس
(اتنقل فهد الي غرفة العناية المركزة )
ولين بقت متابعة الساعة وهتموت في كل دقيقة تقدم وحسة ان الوقت مبيعديش
لين : هو ليه الوقت مبيعديش هو ماله بطي كدا ليه
يوسف قرب عليها : نفس اللي قاله وهو رايحلك مطروح كان حاسس ان المكان بعد جدا وقالي هو مال المكان بعد ليه كدا قولتلو زي ما هقولك دلوقتي انت بس عشان مستعجلي تطمني علي حبيبك وعشقك وفهدك زي مانتي بتقولي فحاسة ان الوقت مش بيمشي
لين : عندك حق الوقت من غيره مش بيمشي اصلا ولا الحياة ليها معني اصلا انا مش عارف عرفت اعيش كام شهر بعيدة عنه ازاي
يوسف ابتسم : مكنتيش في وعيك ولا كنتي حاسة بحاجة زي فهد دلوقتي مش حاسس بحاجة هو كان مشتقالك بس انتي مكنتيش لين اللي بتحبه وهو مشتقالك بس بين ايد ربنا مش عارف يعمل حاجة
وهما واقفين لقت الممرضة اللي كانت مع فهد في العناية للمركزة طلعة تجري من الغرفة
مسكتها لين بخوف وقلق :ف فف في ايه ماله حصله ايه ردي
الممرضة بقلق : المريض قلبة وقف



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close