اخر الروايات

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل السادس عشر16 بقلم ميمو مصطفي

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل السادس عشر16 بقلم ميمو مصطفي




الحلقة السادس عشر
لين في صدمة وبكاء هستيري مش عارفة تعمل ايه
( فهد ونانسي في سيارة فهد )
فهد بعصبية : ازاي ازاي دا يحصل( راح مسكها من شعرها ) بقولك ايه انتي تقوليلي الحقيقة من غير لف ولا دوران وطلعي نفسك من الخوار دا قولي اللي فيها
نانسي بالم :اه اه سيب شعري اوعي انت اتجننت لا دا مش حوار اديك اهو عرفت ان عندي حق ولا كمان دا متفقة معا
فهد بعصبية وبيجز علي سنانة : ماشي اللي هيثبت تحليل DNA
لما تولدي هانت كلها كام شهر وكل حاجة تبان ومن هنا لحد ما تولدي مشوفش وشك فهماني
نانسي : ومصاريف الكشف وعلاج الحمل مش انت باباه
فهد بغيظ : متقوليش زفت باباه انا عمري ما هكون اب غير لعيالي من لين وبس سمعاني لين وبس
نانسي بتريقة : هههههه مش دي اللي مكنتش طيقها
فهد : مهو دا من غباءي وربنا بيعقبني اهو بيكي يالا غوري انزلي من عربيتي وانا هصرف علي علاجك لحد ما ثبت انه مش ابني وبعد كدا استقبلي اللي هعملو فيكي
( في غرفة فهد ولين )
لين لبسة قميص احمر فوق الركبة ومحضرة عشا جميل وعاملة حاجات جميلة في الغرفة وفي انتظار فهد
( في شركة الالفي )بيكلم نانسي في الفون
صلاح بضحكة عالية : هو لسة شاف حاجة مني ابن الصاوي التقيل جاي ههههههه دي قرصت ودن بس
نانسي : بس انت كنت قايل انك مش هدخل حوار الحمل عشان هيكذبني ايه خلاك تقول عليها انت كنت قايل انك هتبعتلها صور بس
صلاح : مهو كان لازم اقول علي حوار الحمل دا عشان الخطة الجاية محتاجة للموضوع دا جدا وغير كدا مانتي طلعتي منها بسلام وطلع الدكتور حمار هههه
نانسي بفرح : لا مش حمار انا طلعت حامل فعلا بس منك يا حبيبي
صلاح بصدمة : ايه حامل مني ازاي يا ماما انتي هتلبسهالي ولا ايه
نانسي : لا مش بلبسهالك بس انا فعلا حامل منك انت انا محدش لمسني غيرك عشان انا بحبك انت حتي فهد عمره ما لمسني
صلاح : وانا ايش ضامني انه ابني
نانسي : لا ابنك وانت عارف انه ابنك وعارف ان فهد ملمسنيش
(صلاح لسة هيتعصب عليها افتكر انها ممكن تعملو شوشرة والموضوع هيقلب علي فلازم يسكتها لحد مينول حبيبته لين وهو محتاج نانسي في الخطة الجاية وبعد كدا يخلص من موضوع حملها دا)
صلاح بهدوة وخبث : خلاص يا حبيبتي وانا مصدقك نخلص من موضوع ابن الصاوي دا ونجهز فرحنا
(في قصر الصاوي )
جاي فهد ومعا علبة كبيرة وبيسال علي لين
خديجة ام فهد : من بدري وهيا في قوضتها
فهد بابتسامة : تسلميلي يا امي وباس ايديها وطلع لي لين
لاقي لين في منتهي الجمال والحلاوة ملاك علي الارض
فهد صفرة صفارة طويلة من كتر حلوتها : واو ايه الجمال دا لا لا بجد مقدرش علي الجمال دا
لين بتخبي حزنها: عجبتك حلوة يا تري استهالك
فهد بحب : دا انتي تستهلي اكتر مني كمان بس محدش هيحبك زي ما فهدك بيحبك
لين بتفكر هو ازاي كدا ازاي بيخوني ومتجوز عليه وكان لسة مع مراتة ومش باين عليه للدرجة دي ازاي بيعرف يمثل الحب دا ازاي اااااه ياقلبي
فهد قرب منها : كل دا تفكير بتفكري في ايه
لين بتوتر :ايه ايه مفيش هو ايه اللي معاك في العلبة
فهد بحب : دي مفجاة
لين بسخرية : وانا كمان عملالك مفجاة
فهد : قولي مفجاتك طيب انتي الاول
لين : لا مينفعش لازم انت الاول
فتح فهد العلبة وكان فيها فستان فرح حلو جدا : دا بقي عايزك تلبسي بكرة عشان عملك حفلة عشان نتجوز من جديد عشان انا زهقت من فترة الخطوبة دي
فهد : استني معايا علبة تاني طلع علبة فيها خاتم وجنبها ورقة ( مكتوب عليها تتحوزيني )منا لازم اعمل كل حاجة من الاول عشان انا ظلمتك في كل حاجة لازم اعيشك المرحلة دي
لين في حالة صدمة تشتت مش عارفة تعمل ايه في حالة لا تحسد عليها
فهد : ها مجاوبتنيش
لين : مفجاتي هتجاوبك يا (بتنهيدة ) يافهدي
فهد بابتسامة عريضة : يالا بقي فاءجيني يا روحي انا
(طلعت لين الصورة والرسالة اللي وصلتلها )
لين بضحكة مع بكاء هستيري : حلوة مفاءجتي مش كدا
لين بدموع : مبروك الحمل يا فهد مبروك هتبقي اب بس اب خاين
انا عملتلك ايه عشان كل شوية تجرحني بطريقة دي شوف كام مرة دبحتني واسمحك جيت علي نفسي من زمان اووي عشان بس بحبك بس خلاص دي النهاية
فهد في حالة صدمة مخليا مش قادر حتي يرد
لين بدموع زي المطر : ساكت ليه يافهد باشا مكنتش متوقع اني هعرف مش كدا
فهد لو مطلقتنيش هخلعك وهفضحك في الصحافة فياريت تتطلقني بكل هدوء
وانا مش هجيب سيرة لحد
فهد بدموع ولاول مرة دموعة تنزل علي حد : لين ارجوكي اسمعيني ارجوكي انا عارف انك من حقك تسبيني وتكرهيني وكل حاجة انا عملت فيكي كتير بس صدقيني انا المرة دي مظلوم واللي انا في غصب عني وصدقيني والله ما مراتي صدقيني
لين : كفياك حوارات بقي كفايك ارجوك انا تعبت من الحوارات دي
فهد : ابوس ابدك متسبنيش والله مابني بصي يا ستي سبيني لو طلع ابني اول ما تولد هعمل تحليل وهثبت انه مش ابني ولو طلع ابني اعملي اللي تحبي
لين بزعيق : ابنك او مش ابنك خلاص انتهي كفاية اني عرفت انك عملت معاها حاجة حتي لو مش حامل منك بس انت خنتني بكل الطرق
( في احد مستشفي محمد وسليم )
محمد : ها يا دكتور بنتي حالتها صعبة اوي كدا
الدكتور : للاسف قلبها ضعيف جدا والرحم عندهاطفولي البيبي هيجي عند شهر معين ومش هيقدر يستحمل وهيتولد

بدري عند معاده او ممكن يعملهت انفجار في الرحم لو عدة الشهر اللي لازم ينزل في ودا
هيبقي خطر عليها جدا
سليم : والحل ايه يا دكتور
الدكتور : مع ان كدا بنخاطر بحياتها بس طلامه هيا عايزة ومستعدية فانا هتابع حالتها ووقت ما احس انها هتتعب هفتحلها قيصري واولدها حتي لو في الشهور الاولة
محمدبحزن : تمام يا دكتور ربنا يستر
(عند صلاح الالفي في الشالية ومعا نانسي )
صلاح ونانسي علي السرير في احضان بعص
نانسي : ها بقي ناوي علي ايه تاني مع فهد
صلاح بسرحان : ناوي اجيب القاضية
نانسي : طيب قولي ناوي علي ايه
صلاح هقولك : انا عايزك ....................،،،،،.،،،
نانسي : ايه الدماغ دي دي دماغ شياطين طيب وهتستفاد ايه من كدا مهما كدا كدا اكيد موضوع حملي دا هيفرقهم عن بعض يبقي ايه لازمته الحوار دا دا نصيبة دا احنا كلنا نروح في
صلاح : بطلي رغي وهقولك الوقت المحدد عشان تنفذي اللي قولتلك علية عشان انا عارف حوار حملك دا مش مضمون وممكن يرجعو لبعض لكن الحوار التاني اطلاقا
نانسي : بس دا ممكن يقتلها في هنستفاد ايه
صلاح سرح وفي باله : يقتل مين هو انا هعمل كدا عشان مستفدش من الحوار دا انا هعمل كدا عشان تبقي ليا مش عشان تضيع مني (فاق .. لا لا متقلقيش عامل حساب كل حاجة



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close