اخر الروايات

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل السابع عشر17 بقلم ميمو مصطفي

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل السابع عشر17 بقلم ميمو مصطفي




الفصل السابع عشر
( فهد مع لين في القوضة )
فهد : ارجوكي اديني فرصة بلاش تسبيني اعملي فيا اي حاجة بس متسبنبش عقبيني بي عقاب بس بلاش عقاب الفراق
لين بدموع : فهد ارجوك سهلها عليه ارجوك متصعبهاش عليه اكتر من كدا انا مش مستحملة اي عذاب و جرح تاني
فهد بستسلام : والله وانا ما عايز اعذب او اجرحك انا عايز اعوضك عن اي حاجة عملتها معاكي
لين : عايز تعوضني عن اللي عملته معايا هيا حاجة واحدة مفيش غيرها
فهد بسرعة : ايه هيا اللي انتي عايزة هعملو
لين لفت وشها الناحية التانية عشان متتاثرش بي شكلة : تطلقني عشان كرمتي ترجعلي بقي كفاية قلة كرامة جوازي منك من البداية كان اكبر جرح وقلة كرامة
فهد بحزن : جوازك ليا قلة كرامة وجرح تمام انا هعمل اللي انتي عايزة بس ارجوكي استني عليه لما تولد لاني انا اسف مش هقدر اطلقك غير لما اثبت اني مظلوم اثبتلك وبعدها بيوم هطلقك
لين : و انا ايه يغصبني ان استنا كذا شهر انا مش عايزة اعرف حاجة وانت حر معاها تثبت متثبتش شي ميخصنيش والله
( عند ريم وسليم )
سليم لسه راجع من شركته اول ما دخل القوضة
ريم بدموع : ليه مقولتليش ليه خبيت عليه
سليم بعدم فهم : مقولتيش ايهز
ريم : ان الحمل غلط عليا وليه كنت عايز تحمل نفسك الغلط ليه
سليم بحزن عليها : كنت خايف عليكي ياقلبي مش مستعدة اخسرك بي طريقة
ريم : مش عارفة اقولك ايه بس مش عارفة غير اني بحبك اوي
سليم جذبها لحضنه ومسح علي شعرها : وانا بحبك اوي
سليم بتفكير صح عرفتي منين اكيد عمي
ريم : لا طبعا انت عارف ان عمر ما بابا هيقولي حاجة زي دي
سليم : ومال عرفتي ازاي
( فلاش باك )
(في عيادة الدكتور اللي متابع ريم )
ريم للممرضة : الدكتور موجود
الممرضة : ايوا يا ريم هانم وحتي والدك وجوز حضرتك عنده
ريم : بابا وسليم عنده يا تري ليه ( معقول يكون سليم اقنع بابا اني انزل البيبي )
استنيت ريم لحد مهما خرجة من غير ما يشفوها ريم دخلت عند الدكتور
ريم : ممكن اعرف بابا وسليم كانو بيعملو هنا ايه وارجوك متكدبش عليه بعد اذنك انت مهنتك بدينك انك تقولي الحقيقة ومتكدبش عليه
( باك )
ريم : بس يا سبدي راح الدكتور حكالي كل حاجة
سليم بهزار عشان ميخليهاش تحس بحاحة : يعني اعترف من اول قلم
حبيبتي انا مش عايزك تخافي او تشيلي هم حاجةان شاء الله خير
ريم وبتحصنه اكتر واكتر : انا طول منا جنبك عمري ما اخاف ابدا
( في غرفة الصاوي )
بينادي علي ولاده محمد واحمد
الصاوي : نادولي علي ولادكم هنا ومراتتكم هنا
الكل اتجمع حوالين الجد خير يا جدي
الصاوي بتعب جدا: انا خلاص يا ولاد عمري قرب ينتهي فعايز افرح بيكم كلكو وعايزكم تعيشو حياة كويسة وبذات انت يا فهد انت ولين عايزكم تبقوا احسن زوجين وتجبولنا عيال كتير يالا شدو حيلكم وهتولنا طفل قريب
لين بتوتر وعشان حاسة : ان فعلا جدها مش قد اي انفعال وباين عليه التعب جدا
لين وراحت عند فهد ومسكت ايده وحطت راسها علي كتفه : متقلقش خالص علينا انا فهودي المهم انت تبقي كويس بس متشلش همي
الصاوي : ربنا يسعدكم يا بنتي وانت يا سليم خلي بالك من ريم اوعي تزعلها
سليم : انا عمري ما ازعلها ابدا دي روحي
الصاوي براحة : الحمدلله انا دلوقتي اطمنت عليكم كلكم فعايزين بقي نجوز فارس ومش هتبقي كتب كتاب وشبكة لا هيبقي فرح بلمرة
فارس بهزار : ايوا كدا هو دا الكلام المظبوط مش شبكة وكلام ملوش لازمة
الصاوي بيضحك بتعب : مستعجل علي ايه جتك نيلة
المهم خد يا محمد سليم واحمد وفارس وفهد وروحو عند جوز اختك حددو المعاد بعد الاسبوع الجاي
محمد: حاضر يا ابا هنروح بليل
الكل انتبهي لفهد اللي مبيتكلمش اطلاقا
خديجة بحزن علي شكل ابنها : مالك يا حبيبي فيك ابه وساكت يعني
فهد : مفيش حاجة عن اذنكم انا رابح الشركة سلام
( في شركة الصاوي )
فهد عمال بكسر في كل حاج في المكتب
ادم : اهدي كدا مش كل حاجة بالاعصابية بتاعتك دي
فهد : انا هروح لابن الكلب صلاح دا
فهد جري بعربيتة وادم جري وراء بس ملحقوش اخد عربيتة ومعا كام واحد من رجالتة
عند شركة الالفي دخل فهد وكل المواظفين اترعبو من شكلة ومحدش قدر يمنعو
دخل مكتب صلاح واول ما شاف مسكو من هدومة
فهد بغضب السنين : بتعمل كدا معابا انا يا ابن الكلب والله لاوريك
ووصل في الوقت دا ادم وحاول يخلصهم من بعص بس مفيش فايدة
صلاح بتعب من ضرب فهد : اعمل اللي تعملو بس انا اللي هطلع كسبان خد اللي كنت بتحبها وهاخد برضو مراتك وهنتجوز بعد طلقك عشان بنحب بعض
هنا فهد انهار اكتر وكان هيموتة في ايدو : هقتلك هقققققتلك يا ابن الالفي هقتلك
مسكو ادم و رجالتة بلعافية : فهد اهدي انت كدا هتودي نفسك في داهية اهدي وبعد كدا اللي انت عايزو انا معاك بس يالا دلوقتي
فهد مشي مع ادم ووجه كلامه لصلاح : رجعلك تاني يا ابن الالفي بس المرة الجاية هطلعك من هنا جثة
صلاح مردش عليه بس بيستحلفلو ( والله لاندمك )
( وبعد كذا يوم في قصر الصاوي بيجهزو لفرح فارس ونورا )
الكل فرحان بي فارس ونور وتم كتب الكتاب و والفرح بسلام وكان هناك عيون تراقبهم ليعرفو اخبارهم
(في شالية ضلاح الالفي معا نانسي )
نانسي : فهد دا جبار عمل فيك كل دا وانت ناوي علي ايه
صلاح سرحان : هتم الخطة اللي اتفقت معاكي عليها حضري نفسك بكرة
نانسي بخوف : اناقلقانة من الموضوع دا جدا حاسة اني هنروح فيها
صلاح بزعيق خله نانسي اتفزعت : اسمعي اللي بقولك عليه نفذي قولتلك عامل حسابي
نانسي بخوف : حاضر حاضر هنفذ
صلاح بغضب من فهد : والله لاوريك خلاص نهايتك مع لين قربت وهحصرك عليها واخليك تنزل بدل الدموع دم يا ابن الصاوي
( تاني يوم في بيت الصاوي )
فهد بيحاول يصالح لين بي طريقة
فهد : حبيبتي سامحيني ارجوكي كلميني ردي عليه متعاملنيش كدا
لين بحذر : انا قولتلك انا مش عايزة اعمل اي شوشرة عشان جدي وان كنت لسة علي ذمتك فدا عشان جدو برضو وانا لخد الان مش عايزة افضحك قدمهم خوفان من ان جدو يحصلو حاجة مش عشانك انت لانك متهمتيش اصلا
فهد : علي العموم انا نازل ورايا مشوار مهم وبعد كدا هطلع علي الشركة ولما ارجع نتفاهم
لين بعصبية : مفيش مابنا تفاهم خلاص انتهي
فهد بغضب : خليكي علي راحتك سلام انا مستعجل
(بعدساعة راحت لين عند ريم في الغرفة تطمن عليها )
لين : حبيبتي اخبارها ايه دلوقتي
ريم قامت حضنتها : وجشاني مالك مختفية في القوضة كدا ليه
لين : منا جتلك اهو اقعد معاكي شوية كتير
ريم : طيب يا ستي احكيلي عاملة ايه معا فهد
لين : لسة هترد علي جتلها رسالة علي الفون ( جوزك مع عشقته لو عايزة تظبطيهم معا بعض تعالي علي العنوات دا حالا ................. فاعل خير
لين اتصدمت وطلعت تجري
ريم : لين لين مش قولتي قاعدة معايا كتير دي مجنونة دي ولا ايه
(راحت لين الي العنوان اللي اتبعتلها )
لقت لين باب الشقة مفتوح اتصدمت لين بلي قاعد داخل الشقة
لين بصدمة : انت



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close