رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الخامس عشر15 بقلم ميمو مصطفي
الحلقة الخامس عشر
فهد واقف قصاد الفيلا : يا اخيرا وصلنا
عبدة البواب : حمدلله ع السلامة يا بية حمدلله ع سلامة يا ست هانم
فهد : الله يسلمك يا عم عبدة
لين : الله يسلمك ياعم عبدة
فهد تليفونة رن وهو واقف مع لين وكانت نانسي بس هو مش عايز يرد عشان لين جنبه
لين : مترد يا حبيبي
فهد : عادي يا حبييتي مش لازم ( فضل الفون يرن كتير جدا )
لين ضحكت : شكل اللي بيتصل مصمم رد وانا هدخل اسلم علي جدو لحد مانت تدخل
نانسي : الو ايه خلعت بسرعة ولا ايه
فهد :لا طبعا انا مخلعتش عشان انا متاكد ان مفيش حاجة من دي
نانسي يدلع وتريقة : ليه مش واثق من نفسك ولا ايه
فهد بغضب : لا يا بنت الكلب مش واثق فيكي يا خاينة
نانسي : تؤ تؤ ليه الغلط بس علي كدا كلنا كلاب وخاينين اصل اي واحدة تتكلم مع صلاح الالفي تحبه اصل هو رومانسي و يتحب
فهد : اها يا زبالة مهو الزبالة بيتلم ع الزبالة اللي زية علي العموم اخلص من موضوعك وهوريكي ويا ويلك لو طلعتي كدابة
نانسي : هستناك بليل تروح للدكتور سلام يا يا ابن الصاوي
( في غرفة الصاوي )
محمد بخوف : يعني بنتي ممكن تموت لا طبعا تنزل العيل مش عايزين
الصاوي : ايه اللي انت بتقولو دا لايصيبنا شيءا الا ماكتب الله لنا والاعمار بيدي الله يا محمد
سليم : انا فكرت زيك كدا يا عمي ولما رجعت نفسي ابديت افكر في كلام جدي بظبط
محمد :خلاص نروح للدكتور نعرف منه حالتها ايه وايه السبب في كدا
( في شركة الالفي )
صلاح : ههههه يعني دماغه ابتدت تلف انا عايزو يشك في نفسه
نانسي بدلع : فضلو تكة ويشك في نفسة
صلاح : يا حلوتك انت يا جميل متجيبي بوسة
نانسي : بس صح لما اروح معا للدكتور
صلاح : منا مفهم الدكتور علي كل حاجة
نانسي : دا حويط ومش هيرضي يروح لدكتور انا اللي قيلالو علية هيوديني لدكتور معرفته هو
صلاح : انا عامل حسابي لو وداكي لدكتور تاني وعرف ان مفيش حمل مش هيقدر يعمل حاجة عند الدكتوجر وبعد ما تنزلو من عند الدكتور هيبقي رجالتي مراقبنكو عشان لو عمل فيكي حاجة يلحقوكي
( في قصر الصاوي )
احمدب قلبي وحشتوني جداا
لين : وانت اكتر يا بابا يا حبيبي
فهد : حبيبك ايه هو بابا بس انا اللي حبيبك
لتقعد لين علي ايد الكرسي وتحوط ابوها من رقبته : لا لا دا بابا الحب الاول مسمحلكش
صباح بضحك وطلعة من المطبخ : لا لا انا مش مصدقة عنيا بنتي وجوزي مع بعض بيخنوني
فهد بهزار : مش لوحدك يا مرات عمي وانا كمان بتخان من عمي ومراتي
احمدبضحكة عالية : الله يجزيكم
الصاوي : ايه النور دا نورتة القصر ياولاد
فهد وهو بيبوس ايد جدو : دا نورك يا جدو اللي منور القصر
لين بتحضنة : وحشتني جدا يا جدو
( ريم وهيا نزلة علي سلالم القصر وبتجري )
ريم : حبيبتي وحشتيني القصر كان ملوش حس من غيركم نورتونا
خديجة : يا بنتي قولنا براحة مينفعش الجري دا
لين : جبيبتي يا ريري وحشني وكنت مفتقدكي بس خدي هنا انتي حامل صح
ريم هزت راسها : ايوا حامل عقبالك يا قلبي بس مين قالك
لين : لما مرات عمي قالتلك متجريش قولت مش من عوايدها مانتي مش بتبطلي تنطيط
فهد : انا هسيبكم دلوقتي رايح الشركة
لين جت جنبة : هتروح الشركة دلوقتي احنا لسة وصلين خليك النهاردة
فهد : هروح اخلص شوية شغل وارجع علي طول عشان عملك مفجاة هايلة وشكلك هتبقي مراتي فعلا انهاردة حضري نفسك ( وبيغمزلها بسفالة )
لين : ضربتة في كتفة بطل سفالة
فهد : ههههه بعد كدا هتزعلي لو بطلت سفالة وبعدين انا سافل مع مين مش مع مراتي
لين بغيظ : طيب امشي امشي
( في شركة الصاوي )
ادم : حمدلله ع السلامه يا فهود
فهد : الله يسلمك يا دومة مفيش حاجة عرفتها جديدة عن ولاد الكلب دول
ادم : اها عرفت انها مش حامل وعايزة تتدبسك وهتوديك عند دكتور بتحليل مضروبة
فهد ضحك ضحكة عالية : هما مفكرني اهبل للدرجة دي طبعا كنت متوقع حاجة زي دي عشان كدا هوديها عند دكتور مهاب ودا صديق العيلة ميقدرش يكذب علية في حاجة وفي الوقت دا هطلع القديم والجديد عليهم
ادم بخوف علي صاحبة : اوعي تودي نفسك في داهية عشان شوية كلاب زي دول
( في شركة الصاوي )
الالفي دخل علي ابنه من غير مايخبط وداخل يزعق : انت في ايه هتفضل طول عمرك هايف
صلاح ببرود : في ايه مالك داخل تزعق كدا ليه
الالفي : ولا علي بالك فهد جي هنا وبيحذر تبعد عنها لاحسن مش هيحرمك وهو فعلا مبيرحمش
صلاح : خلي يوريني ويشوف مين اللي هيوري التاني
الالفي :اللي في دماغك في دماغك يا ابني سيبك من ابن الصاوي وركز في شغلك وانت هتبقي احسن منه بدل طريقتك دي
(نانسي وفهد في مكان ما )
فهد بثقة : احنا طلعين للدكتور بس واقسم بالله لو طلع فيلم لاخليكي تندمي علي اليوم اللي عرفتيني في
نانسي بخوف ورعب : بس انا مش بحب اروح غير عند الدكتور اللي بتابع معا
فهد : وانا مش بثق غير في الدكتور دا صديق العيلة يالا يا ماما قدامي
نانسي بصت حاوليها راحت حضنتو فجاة وباستة
فهد ضربها بالقلم : ايه اللي عملتي دا
نانسي بدلع : انا اسفة
معرفش عملت كدا ازاي يالا نطلع عند الدكتور
( عند الدكتور )
دكتور مهاب : ازيك يا فهد عاش من شافك
فهد بتوتر : الله يخليك يا مهاب
مهاب : خير مالها المدام مراتك مش كدا
فهد متوتر : ايوا ايوا
مهاب بستغراب : مش كنت متجوز بنت عمك
فهد بعصبية : مهاب اخلص مش وقته رغي انا عايز اعرف المدام حامل ولا لا
مهاب : طيب دي حاجة بسيطة اتفضلي يا مدام
فهد قاعد متوتر وناتسي دخلت مرعوبة خايفة من رد فعل فهد لما يعرف انها بتضحك علي
( في قصر الصاوي )
جي رسالة لي لين ( جوزك بيخونك واللي بيخونك معاها حامل منه ^^ وهو موجود في عيادة .،،،،،، ودي صور ليهم مباشرة ( وبعتولها صورة نانسي وهيا بتحضن فهد ) فعل خير
لين لما شافت كدا اتجننت وبتفكر هتعمل ايه
عند دكتور مهاب خارج من غرفة الكشف فرحان : مبروك يا فهد المدام حامل
فهد بصدمة : اتاكد يا مهاب ازاي
مهاب : دي باينة ذي الشمس مش محتاجة اتاكد تاني
نانسي بتظبط هدومها وسمعة كلام مهاب وفهدومستغربة وبتكلم نفسها ( حامل حامل ازاي فهد ملمسنيش معقول وبفرحة يعني انا حامل من صلاح )
نانسي طلعت وكانت مع مهاب ممرضة وقفة بتساعدة
نانسي : مبروك يا حبيبي هتبقي باباي
فهد خدها وطلع كانت في هذا اللحظة وصلت لين العيادة واول ما شافتهم استخبت ونادهت الممرضة اللي كانت مع دكتور مهاب
لين : لو سمحتي لو سمحتي واديتها فلوس وشاورت علي نانسي وفهد : هو الرجل اللي ماشي مع الست دي جايين في ايه
الممرصة : دي مراتة كان جاي يطمن عليها وطلعت حامل وكان فرحان ياعيني اوي من كتر الفرحة كان مصدوم ومش مصدق ربنا يفرحهم يارب
فهد واقف قصاد الفيلا : يا اخيرا وصلنا
عبدة البواب : حمدلله ع السلامة يا بية حمدلله ع سلامة يا ست هانم
فهد : الله يسلمك يا عم عبدة
لين : الله يسلمك ياعم عبدة
فهد تليفونة رن وهو واقف مع لين وكانت نانسي بس هو مش عايز يرد عشان لين جنبه
لين : مترد يا حبيبي
فهد : عادي يا حبييتي مش لازم ( فضل الفون يرن كتير جدا )
لين ضحكت : شكل اللي بيتصل مصمم رد وانا هدخل اسلم علي جدو لحد مانت تدخل
نانسي : الو ايه خلعت بسرعة ولا ايه
فهد :لا طبعا انا مخلعتش عشان انا متاكد ان مفيش حاجة من دي
نانسي يدلع وتريقة : ليه مش واثق من نفسك ولا ايه
فهد بغضب : لا يا بنت الكلب مش واثق فيكي يا خاينة
نانسي : تؤ تؤ ليه الغلط بس علي كدا كلنا كلاب وخاينين اصل اي واحدة تتكلم مع صلاح الالفي تحبه اصل هو رومانسي و يتحب
فهد : اها يا زبالة مهو الزبالة بيتلم ع الزبالة اللي زية علي العموم اخلص من موضوعك وهوريكي ويا ويلك لو طلعتي كدابة
نانسي : هستناك بليل تروح للدكتور سلام يا يا ابن الصاوي
( في غرفة الصاوي )
محمد بخوف : يعني بنتي ممكن تموت لا طبعا تنزل العيل مش عايزين
الصاوي : ايه اللي انت بتقولو دا لايصيبنا شيءا الا ماكتب الله لنا والاعمار بيدي الله يا محمد
سليم : انا فكرت زيك كدا يا عمي ولما رجعت نفسي ابديت افكر في كلام جدي بظبط
محمد :خلاص نروح للدكتور نعرف منه حالتها ايه وايه السبب في كدا
( في شركة الالفي )
صلاح : ههههه يعني دماغه ابتدت تلف انا عايزو يشك في نفسه
نانسي بدلع : فضلو تكة ويشك في نفسة
صلاح : يا حلوتك انت يا جميل متجيبي بوسة
نانسي : بس صح لما اروح معا للدكتور
صلاح : منا مفهم الدكتور علي كل حاجة
نانسي : دا حويط ومش هيرضي يروح لدكتور انا اللي قيلالو علية هيوديني لدكتور معرفته هو
صلاح : انا عامل حسابي لو وداكي لدكتور تاني وعرف ان مفيش حمل مش هيقدر يعمل حاجة عند الدكتوجر وبعد ما تنزلو من عند الدكتور هيبقي رجالتي مراقبنكو عشان لو عمل فيكي حاجة يلحقوكي
( في قصر الصاوي )
احمدب قلبي وحشتوني جداا
لين : وانت اكتر يا بابا يا حبيبي
فهد : حبيبك ايه هو بابا بس انا اللي حبيبك
لتقعد لين علي ايد الكرسي وتحوط ابوها من رقبته : لا لا دا بابا الحب الاول مسمحلكش
صباح بضحك وطلعة من المطبخ : لا لا انا مش مصدقة عنيا بنتي وجوزي مع بعض بيخنوني
فهد بهزار : مش لوحدك يا مرات عمي وانا كمان بتخان من عمي ومراتي
احمدبضحكة عالية : الله يجزيكم
الصاوي : ايه النور دا نورتة القصر ياولاد
فهد وهو بيبوس ايد جدو : دا نورك يا جدو اللي منور القصر
لين بتحضنة : وحشتني جدا يا جدو
( ريم وهيا نزلة علي سلالم القصر وبتجري )
ريم : حبيبتي وحشتيني القصر كان ملوش حس من غيركم نورتونا
خديجة : يا بنتي قولنا براحة مينفعش الجري دا
لين : جبيبتي يا ريري وحشني وكنت مفتقدكي بس خدي هنا انتي حامل صح
ريم هزت راسها : ايوا حامل عقبالك يا قلبي بس مين قالك
لين : لما مرات عمي قالتلك متجريش قولت مش من عوايدها مانتي مش بتبطلي تنطيط
فهد : انا هسيبكم دلوقتي رايح الشركة
لين جت جنبة : هتروح الشركة دلوقتي احنا لسة وصلين خليك النهاردة
فهد : هروح اخلص شوية شغل وارجع علي طول عشان عملك مفجاة هايلة وشكلك هتبقي مراتي فعلا انهاردة حضري نفسك ( وبيغمزلها بسفالة )
لين : ضربتة في كتفة بطل سفالة
فهد : ههههه بعد كدا هتزعلي لو بطلت سفالة وبعدين انا سافل مع مين مش مع مراتي
لين بغيظ : طيب امشي امشي
( في شركة الصاوي )
ادم : حمدلله ع السلامه يا فهود
فهد : الله يسلمك يا دومة مفيش حاجة عرفتها جديدة عن ولاد الكلب دول
ادم : اها عرفت انها مش حامل وعايزة تتدبسك وهتوديك عند دكتور بتحليل مضروبة
فهد ضحك ضحكة عالية : هما مفكرني اهبل للدرجة دي طبعا كنت متوقع حاجة زي دي عشان كدا هوديها عند دكتور مهاب ودا صديق العيلة ميقدرش يكذب علية في حاجة وفي الوقت دا هطلع القديم والجديد عليهم
ادم بخوف علي صاحبة : اوعي تودي نفسك في داهية عشان شوية كلاب زي دول
( في شركة الصاوي )
الالفي دخل علي ابنه من غير مايخبط وداخل يزعق : انت في ايه هتفضل طول عمرك هايف
صلاح ببرود : في ايه مالك داخل تزعق كدا ليه
الالفي : ولا علي بالك فهد جي هنا وبيحذر تبعد عنها لاحسن مش هيحرمك وهو فعلا مبيرحمش
صلاح : خلي يوريني ويشوف مين اللي هيوري التاني
الالفي :اللي في دماغك في دماغك يا ابني سيبك من ابن الصاوي وركز في شغلك وانت هتبقي احسن منه بدل طريقتك دي
(نانسي وفهد في مكان ما )
فهد بثقة : احنا طلعين للدكتور بس واقسم بالله لو طلع فيلم لاخليكي تندمي علي اليوم اللي عرفتيني في
نانسي بخوف ورعب : بس انا مش بحب اروح غير عند الدكتور اللي بتابع معا
فهد : وانا مش بثق غير في الدكتور دا صديق العيلة يالا يا ماما قدامي
نانسي بصت حاوليها راحت حضنتو فجاة وباستة
فهد ضربها بالقلم : ايه اللي عملتي دا
نانسي بدلع : انا اسفة
معرفش عملت كدا ازاي يالا نطلع عند الدكتور
( عند الدكتور )
دكتور مهاب : ازيك يا فهد عاش من شافك
فهد بتوتر : الله يخليك يا مهاب
مهاب : خير مالها المدام مراتك مش كدا
فهد متوتر : ايوا ايوا
مهاب بستغراب : مش كنت متجوز بنت عمك
فهد بعصبية : مهاب اخلص مش وقته رغي انا عايز اعرف المدام حامل ولا لا
مهاب : طيب دي حاجة بسيطة اتفضلي يا مدام
فهد قاعد متوتر وناتسي دخلت مرعوبة خايفة من رد فعل فهد لما يعرف انها بتضحك علي
( في قصر الصاوي )
جي رسالة لي لين ( جوزك بيخونك واللي بيخونك معاها حامل منه ^^ وهو موجود في عيادة .،،،،،، ودي صور ليهم مباشرة ( وبعتولها صورة نانسي وهيا بتحضن فهد ) فعل خير
لين لما شافت كدا اتجننت وبتفكر هتعمل ايه
عند دكتور مهاب خارج من غرفة الكشف فرحان : مبروك يا فهد المدام حامل
فهد بصدمة : اتاكد يا مهاب ازاي
مهاب : دي باينة ذي الشمس مش محتاجة اتاكد تاني
نانسي بتظبط هدومها وسمعة كلام مهاب وفهدومستغربة وبتكلم نفسها ( حامل حامل ازاي فهد ملمسنيش معقول وبفرحة يعني انا حامل من صلاح )
نانسي طلعت وكانت مع مهاب ممرضة وقفة بتساعدة
نانسي : مبروك يا حبيبي هتبقي باباي
فهد خدها وطلع كانت في هذا اللحظة وصلت لين العيادة واول ما شافتهم استخبت ونادهت الممرضة اللي كانت مع دكتور مهاب
لين : لو سمحتي لو سمحتي واديتها فلوس وشاورت علي نانسي وفهد : هو الرجل اللي ماشي مع الست دي جايين في ايه
الممرصة : دي مراتة كان جاي يطمن عليها وطلعت حامل وكان فرحان ياعيني اوي من كتر الفرحة كان مصدوم ومش مصدق ربنا يفرحهم يارب