اخر الروايات

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الرابع عشر14 بقلم ميمو مصطفي

رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الرابع عشر14 بقلم ميمو مصطفي



الغصل الرابع عشر
فهد : لا هيحصل وهتبقي مراتي شرعا وقانونا بس مش بلغصب بمزاجك عشان عارف ان كل كلمه بتقوليها من وراءة ضهرك انتي بتحبيني
لين هنا عيطت ومقدرتش تمثل اكتر من كدا : ايوا بحبك اها بحبك لحد الجنون بعشقك بس انت عمرك ماحبتني انت عذبتني انت كنت بتكرهة حتي اسمي كان نفسي تحبني وتبقي سندي
فهد ابتدا يبوس ايديها بحب : والله بحبك انا خلينا نفتح صفحة جديدة اديني فرصة وناخد فترة اكنها فترة خطوبة واثبلك قد ايه بحبك ومن زمان مش دلوقتي بس كنت بعذب نفسي قبل مااعذبك كان جبروتي وغروري مسيطر عليه
لين بحب : هديك فرصة يا فهد عشان انا بحبك بحبك اووووووي ومقدرش اكون لحد غير فهدي وبس
فهد بحب : الله حلوة اوي فهدي دي انا فعلا فهدك انتي وبس ملكك انتي وبس وانتي ملكي انا وبس فهد بخبث : مانيجي نحتفل بلكلام دا واثبتلك انك ملكي وانا ملكك
لين بتحذير : احنا قولنا ايه اجنا في فترة خطوبة
فهد بضحكة رجولية : وانا عند اتفاقي مش هتكوني مراتي فعلا غير لما انتي تكوني حبة دا معايا ( في قصر الصاوي )
ريم عند جدها في الغرفة : جدو انا عايزاك في موضوع
الصاوي : قولي يا حبيبتي
ريم بخوف : انا عايزة اطلق يا جدو
الصاوي اتصدم من اللي سمعة : انتي بتقولي ايه عايزة تتطلقي وانتي حامل ازاي
ريم : مهو عشان احافظ ع حملي دا لازم اطلق
الصاوي : ايه الجنان دا يا بنت
لسة ريم هتتكلم دخل سليم : متقلقش يا جدو دا اكتاءب حمل مش اكتر وشدها وطلع ع اوضة
( في شرم لين سابت فهد نايم ونزلت تتمشي ع البحر )
لين شافت صلاح ماشي في الفندق : صباح الخير يا ضلاح
صلاح بفرحة : ازيك يا لين هانم اخبارك ايه
لين : كويسة بس مش انت قولتلي مقولش استاذ صلاح يبقي انت كمان بلاش هانم دي
صلاح بضحك : حاضر ( بيكلم نفسة : لا انا استحالة اسيبك لابن الصاوي هتكوني ليا قريب )
في هذا اللحظة كان نازل فهد يدور عليها لما لاقها مش في الغرفة
فهد بيكلم نفسة : هو مش دا ضلاح الالفي واقف ليه مع لين الله يخربيتك يا صلاح الكلب شكل نهايتك قربت والله لخلص عليك الا لين
فهد بسخرية وبيستحلف لي صلاح : ازيكم
اتصدمت لين عند سمع صوتة : حبيبي انت صحيت قولت اتمشي شوية ع البحر لحد ما تصحي
فهد وبيحاول يبقي هادي : ولا يهمك يا حبيبتي ،، ازيك ياابن الالفي
صلاح لابتسامة خبيثة : كويس يا ابن الصاوي عايزين نبقي نشوفك
فهد بخبث وتوعد : اكيد هتشوفني قريب جدا جدا دا انا كان نفسي اشوفك من زمان
صلاح : وانا مستني زيارتك دي ع نار (بيبصلو بكره وفي باله ) والله لاندمك استقبل الجاي ،،،، يالا سلام يا ابن الصاوي سلام يا لين ( وبييص علي لين بخبث عشان يخلي فهد ياخد باله ) يبقي عايزين نشوفك يا لين هنشوف بعض تاني قريب
فهد هنا اتعصب ومسكة من هدومة : اسمها حرم فهد الصاوي متنطقش اسمها ع لسانك تاني يا ابن الالفي لاحسن ادفنك مكانك
لين بخوف : فهد اهدي ارجوك اهدي هو مش قصدو
فهد بزعيق وبحذر : بس انتي كمان كلامي معاكي بعدين
صلاح بيعدل هدومة : حسابنا بعدين يا فهد استقبل اللي جاي
( في غرفة فهد ولين في شرم )
فهد عمال يكسر ويهد في القوضة : انا مش قولتلك قبل كدا القيكي بتكلمي اي راجل هقتلك
لين بخوف : والله دا يدوب كنت بصبح علية شايفة رجل محترم عادي يعني
فهد بضحكة سخرية : صلاح الالفي محترم انتي غلبانة يا بنتي دا شيطان وغير كدا ايه كنتي بتصبحي عليه دي وتصبحي ليه اصلا علي حد ( بيكلم نفسة : يا تري في ايه يا لين ومخبية ايه انتي كمان وانت يا زفت يا صلاح بتخطط لي ايه )
لين : خلاص اخر مرة مش هكلم اي حد تاني ولا هصبح ولا همسي
فهد بيحاول يهدا : اخدها وشدها تقعد ع رجلة :حبيبتي انا بخاف عليكي جدا ومش عايز حد ياءذيني فيكي انتي لا وانا ليا اعداء كتيرة جدا واولهم ابن الالفي دا
لين بتحضنه : اسفة يا حبيبي بس انا مكنتش اعرف والله
فهد بحب : ولايهمك انا عارف ان مكنتيش تعرفي ويالا حضري نفسك عشان نرجع القاهرة
لين اتجراءت وقبلتة من شفايفة قبلة بسيطة جدا واتكسفت وقامت تجري من كسوفها : حاضر
راح فهد مسكها وعطها قبلة طويلة جدااااا لحد مانفسها راح منها ومكنتش قادرة تتنفس
( في قصر الصاوي )
ريم بعصبية : بقولك طلقني طلامه مش عايز مني بيبي يبقي مش عايزني انا كمان
سليم بحب : حبيبتي اسمعيني انا عايز مصلحتك صدقيني خلينا نعيش حياتنا شوية
ريم : لا والله نعيش حياتنا انت عايز تعيش كام يوم كدا معايا وفي الاخر تسبني مش عايز تدبس نفسك في اطفال عشان لما تسبني تبقي خفيف خفيف
سليم بيحاول يمتص غضبة : يا حبيبتي ايه اللي بتقولي دا
( في غرفة فهد ولين في شرم )
فهد : ها يا روحي خلصتي لبس يالا عشان نلحق نوصل القاهرة بدري
لين وهيا بتلبس : اه يا روحي خلصت دقيقة واكون خلصت خالص
(في الفندق اللي في صلاح الالفي )
صلاح بيتكلم في التليفون : متقلقيش يا حبيبتي انا معاكي وحياتك لاخد ليكي حقك وهخلي يندم
نانسي : دا ضربني ضرب ولسة اللي هيعملو فيه لما يعرف اني مش حامل
صلاح : متقلقيش هو خلاص بقي عنده الطوعم اللي نصادته بي
نانسي : مين دا اللي نصدته بي
صلاح : مراتة دا شكله بيحبها اووووي فلازم نخربها ع دماغهم
نانسي : ماممكن نهدا ع دماغهم بي موضوع الحمل
صلاح : يا غبية ما موضوع الحمل دا هيبقي موضوع فاقس لان مفيش حمل بتحليل بسيط جدا هيثبتلها انك كدابة انا في دماغي موضوع كبير جدا هتطلعي منه كسبانة ( وبيكلم نفسة وانا هكسب حبيبتي )
نانسي : واحنا هنفضل كدا كتير في موضوع ابن الصاوي ومش هنشوف موضوع جوازنا عمال تمطوح فيا وكل شوية اقولك تقولي لما نخلص من موضوع ابن الضاوي
صلاح بخنقة : خلاص هيا اخر خطة وبعد كدا افضلك يا حبي ههههههه
( في سيارة فهد لين نايمة ع كتف فهد وفرحانة جدا )
لين : متعرفش انا قد ايه فرحانة بجد مكنتش اتخيل اني ابقي كدا معاك
فهد بحب باسها علي دماغها : اه يا قلبي انا مش عارف ازاي كنت معمي لدرجة دي ازاي مكنتش شايفك انا اكتشقت اني بحبك جدا بحبك اوي يا حتة من قلبي انا خلاص مبقتش قدرة اعيش من غيرك اوعي تسبيني ياعشقي
لين : انا عمري ماسيبك ابدا اسيب ازاي حب عمري اسيب ازاي العشق اللي كبرت علي انا كبرت ع حبك يا فهدي
فهد : الله علي كلامك مش عارف اوصف احساسي ايه بس كل اللي حسة اني نفسي نبقي جنبي وتبقي ام عيالي وابقي اب لاطفال كتير منك
لين تضحك وتحضنو : كتير بس مش هيبقو كتير اوي كفاية دستة بس وكلهم يبقو شبهك
فهد : تؤ تؤ تؤ كلهم يبقو شبه حياتي يا حياتي انتي
لين : يا حياتي كان فين حبك دا من زمان
فهد : هعوضك عن كل اللي فات كل لحظة ضاعت وانتي بعيد عني هعوضهالك
( في قصر الصاوي )
الصاوي ومحمد بعتو لسليم
سليم : نعم يا جدو نعم يا عمي سمعت ان حضراتكم بعتولي
محمد : ايوا اقعد يا سليم
الصاوي : احنا عايزين نعرف ايه سبب ان ريم طلبت الطلاق
سليم ساكت ومش عايز يقول حاجة
محمد : انطق يا بني ومتقوليش اكتءاب حمل لان الستات كلها بتحمل ومحدش بيقول طلقني
سليم :- انا هقولكم عشان تساعدوني
الصاوي : احكي يا بني سمعينك 



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close