رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الثالث عشر13 بقلم ميمو مصطفي
الحلقة الثالث عشر
فهدبعصبية ومسكها من شعرها : حامل من مين يا حلوة انتي هتستعبطي ولا ايه
خلاص احنا مابنا الكشف يا ماما ولو طلعتي حامل هنعمل تحليل DNA
نانسي بخوف لان هيا عارفة ولا هو لمسها ولا هيا حامل :ا اااه طبعا نروح
فهد ماشي وسبها وقف ورفع صوابعة بحذر: بس لو طلعتي بتكدبي هوريكي اللي عمرك ماشوفتي ابدااا هتشوفي فهد الصاوي اللي عمرك ما عرفتي ابدا
( في شرم ) صلاح بيتكلم في التليفون
صلاح : ازاي دا حصل افهم ومين اللي عرفو يعني كل التخطيطات باظت طيب خلاص
نانسي : طيب وانا هعمل ايه هنا دلوقتي دا هيكشف عليه
صلاح : بس كويس انك قولتي كدا
نانسي : انا حبيت الهي عن موضوعك لبست انا
صلاح : متقلقيش انا .......... ( وقبل مايكمل كلامه لمح لين من بعيد ) بقولك ايه اقفلي دلوقتي هكلمك بعدين
لين قاعدة تفكر في فهد وياتري شكلة ايه لما عرف انها سافرت وياتري هتفرق معا لتنصدم بحد بيغمي عنيها
لين بفرحة : فهد
صلاح لفلها ووقف في وشها : لا صلاح
لين بتوتر : احم اهلا استاذ صلاح
صلاح :ممكن بلاش استاذ دي وتبقي صلاح بس مش احنا بقينا اصحاب
لين ابتسمت : حاضر يا صلاح
صلاح ضحك : ايوا كدا قوليلي بقي انتي هنا لوحدك وانتي عايشة هنا ولا فين
لين : لا انا جاية اقعد يومين اريح فيهم اعصابي
صلاح : قاعدة هنا لوحدك معكيش حد ازاي ولا مامتك ولا باباكي ولا اخواتك
لين : لا انا لوحدي وعادي جدا لان القرية بتاعتنا والحراس هنا كلهم بياخدو بالهم مني
صلاح بستغراب : هو انتي بنتي الصاوي
لين : ايوا انا جدي الصاوي
صلاح : يعني انتي اخت فهد الصاوي
لين بحزن : لا للاسف انا مراتة هو انت تعرفة
صلاح بيفكر في شي وبيكلم نفسة بقي انت يا فهد متجوز القمر دي وانا قلبي ميدقش غير لبنت الصاوي ومرات فهد الصاوي اي الحظ دا
لين : ايه روحت فين بقولك تعرف فهد وجدو
صلاح ببتسامة خبث : عز المعرفة
( في قصر الصاوي )
جي فهد طلع علي غرفته وبدا ينادي علي لين في كل مكان مش لقيها خبط يمكن يلاقيها في الحمام ملاقش حد نزل يسال عليها يمكن راحت في مكان
فهد : امي امي ريم يا ريم
طلع الصاوي ع صوتة
الصاوي : في ايه يا بني صوتك عالي ليه
فهد : هيا لين فين مش موجودة ولافي القصر ولا في الغرفة
الصاوي بستغراب : سافرت شرم
فهد بغضب : وازاي تسمحلها يا جدو تسافر
الضاوي : مهيا قالت انها مستاذنا منك وانك هتحصلها لما تخلص شغل
فهد بعصبية : احصلها ايوا صح هحصلها انا رايح احضر نفسي عشان احصلها
( عند احد الدكاترة ريم وسليم )
الدكتور طالع من غرفة الكشف بحزن شديد وريم بتظبط لبسها
سليم بخوف :مالها يا دكتور
الدكتور : المدام حامل
سليم بفرحة : بجد يا دكتور
الدكتور : بس احب اقولك ان الحمل غلط عليها جدا لو كمل وهيبقي في خطورة ع حياتها
سليم في صدمة : يعني ايه يا دكتور
ريم طلعت من الغرفة : ها يا دكتور فيا ايه
سليم بيبص للدكتور برجاء ان ميتكلمش عن تعبها
الدكتور بيخاول يكون طبيعي : لا خالص كل الحكاية انك حامل
ريم بفرحة : بجد يا دكتور يعني هبقي ام ( بصت لسليم ) هبقي ام منك يا سليم وانت هتبقي اب سليم بيبصلها بحزن وساكت
(عند لين في شرم وصل فهد )
فهد بيسال عليها في فندق القرية
احد العمال : اها كانت هنا بس تقريبا طلعت تتمشي
قاعد يدور عليها كتير لحد ما لاقها
فهد بعصبية :انتي ازاي تسافري من غير ما تقوليلي يا هانم
لين اتخضت منه : انت ايه اللي جابك وجاي ورايا لية
فهد : انتي مراتي و من حقي ابقي معاكي واعرف عنك كل حاجة
لين بتريقة : مراتك ها مراتك موقتا
فهد بيحاول يبقي جرءي : لا مراتي وملكي وبتاعتي وحبيبتي ك
لين بصدمة برقت وسكتت
فهد : مش بتردي ليه انا عرفت قمتك بجد يا لين ارجوكي سمحيني ارجوكي بحبك اتكلمي
لين : ،،،،،،،،،
فهد : انتي سكتي ليه يا حبيبتي -مش عايزة تتكلمي ليه يا حبيبتي ؟
لين : -علشان ما أسمعش منك كلمة حبيبتي تاني .
فهد : -إنتي قاسية قوي.. انا غلط بس بعترف بغلطي اهو
لين : -مش قاسية .. لكن صدقني انا ما استاهلش حبك ليا .. يمكن تلاقي حد شبهك يستهله
فهد : لا تستاهلي انا اللي كنت مستهلكيش فعلا
لين : ارجوك سبني بقي طلقني انا مبقتش عايزاك ع قد ما حبيتك ع قد ما كرهتك جدااا
فهد بحزن : للدرجة دي كرهتيني بس انا حبيتك جدا وهفضل طول عمري ندمان ع كل لحظة سيبتك فيها بس انا هديكي فرصة تاني وتالت وعاشر زي مانتي ادتيني كتير
( سبها فهد ومشي ع الشالي بتاعة )
ولين كانت فرحانة جداااا انه اعترفلها بحبة
( في قصر الصاوي )
( سليم هيتجنن من اللي سمعة من الدكتور معندهوش ادني استعداد يخسر ريم بس مش عارف يعمل ايه ومش عايز يعرفها )
سليم بيحاول يلم اعصابة : ريم
ريم بفرح وسعادة وهيا في حضنة : نعم يا حبي يا قلبي يا ابو عيالي
سليم هنا اتنهد واتوتر اكتر : ريم انتي مكنتيش عايزة اطفال دلوقتي صح
ريم حطت ايديها ع بطنها : بس دلوقتي مستنيا بفارغ الصبر وعايزة اجيب منك دستة
سليم غمض عيونة : ريم بس انا مش عايز اطفال وعايزك تنزلي
عايزك تنزلي اللي في بطنك انا مش عايز اطفال دلوقتي
ريم قامت من حضنة وهيا مضدومة : انت بتقول ايه انت اكيد اتجننت انت عارف بتقول ايه
سليم بقوة : اها عارف وهتعملي اللي بقولك عليه
ريم بقوة اكتر : لا وانا مش هموت ابني او بنتي يا سليم انت مش عايزو انا بقي عايزة
سليم : انا قولت وخلاص حضري نفسك بكرة عشان نروح للدكتور ننزلة
( في شرم )
لين في غرفتها سمعت الباب بيخبط فتحت لقت فهد
لين بعصبية : نعم
فهد دخل بدون متقوله : ايه جاي لمراتي بلاش ولا ممنوع
لين : اها ممنوع انا مش مرات حد
فهد مسكها من وسطها وقربها عليه وبقي لازق فيها : تؤ تؤ انتي فعلا مش مرات حد لان فهد الصاوي مش اي حد وانتي حرم فهد الصاوي ماشي
لين اتوتر جدا من قربة ليها بشكل دا : اوعي كدا ابعد
فهد بخبث : ولو مبعتش هتعملي ايه يعني
لين متوترة :ارجوك ابعد عني وبتبعد وشها عنه وبتبكي
فهد حس بتوترة صعبت علية واخدها في حضنة : اش اش خلاص متخافيش انا عمري ماخدك غصب ابدا يوم ماتحبي انتي وترضي عني وتبقي عايزة تكوني مراتي شرعا وقانونا انا هكون اسعد رجل في الكون
لين بثبات وقوة : بس دا مش هيحصل ابدا
فهدبعصبية ومسكها من شعرها : حامل من مين يا حلوة انتي هتستعبطي ولا ايه
خلاص احنا مابنا الكشف يا ماما ولو طلعتي حامل هنعمل تحليل DNA
نانسي بخوف لان هيا عارفة ولا هو لمسها ولا هيا حامل :ا اااه طبعا نروح
فهد ماشي وسبها وقف ورفع صوابعة بحذر: بس لو طلعتي بتكدبي هوريكي اللي عمرك ماشوفتي ابدااا هتشوفي فهد الصاوي اللي عمرك ما عرفتي ابدا
( في شرم ) صلاح بيتكلم في التليفون
صلاح : ازاي دا حصل افهم ومين اللي عرفو يعني كل التخطيطات باظت طيب خلاص
نانسي : طيب وانا هعمل ايه هنا دلوقتي دا هيكشف عليه
صلاح : بس كويس انك قولتي كدا
نانسي : انا حبيت الهي عن موضوعك لبست انا
صلاح : متقلقيش انا .......... ( وقبل مايكمل كلامه لمح لين من بعيد ) بقولك ايه اقفلي دلوقتي هكلمك بعدين
لين قاعدة تفكر في فهد وياتري شكلة ايه لما عرف انها سافرت وياتري هتفرق معا لتنصدم بحد بيغمي عنيها
لين بفرحة : فهد
صلاح لفلها ووقف في وشها : لا صلاح
لين بتوتر : احم اهلا استاذ صلاح
صلاح :ممكن بلاش استاذ دي وتبقي صلاح بس مش احنا بقينا اصحاب
لين ابتسمت : حاضر يا صلاح
صلاح ضحك : ايوا كدا قوليلي بقي انتي هنا لوحدك وانتي عايشة هنا ولا فين
لين : لا انا جاية اقعد يومين اريح فيهم اعصابي
صلاح : قاعدة هنا لوحدك معكيش حد ازاي ولا مامتك ولا باباكي ولا اخواتك
لين : لا انا لوحدي وعادي جدا لان القرية بتاعتنا والحراس هنا كلهم بياخدو بالهم مني
صلاح بستغراب : هو انتي بنتي الصاوي
لين : ايوا انا جدي الصاوي
صلاح : يعني انتي اخت فهد الصاوي
لين بحزن : لا للاسف انا مراتة هو انت تعرفة
صلاح بيفكر في شي وبيكلم نفسة بقي انت يا فهد متجوز القمر دي وانا قلبي ميدقش غير لبنت الصاوي ومرات فهد الصاوي اي الحظ دا
لين : ايه روحت فين بقولك تعرف فهد وجدو
صلاح ببتسامة خبث : عز المعرفة
( في قصر الصاوي )
جي فهد طلع علي غرفته وبدا ينادي علي لين في كل مكان مش لقيها خبط يمكن يلاقيها في الحمام ملاقش حد نزل يسال عليها يمكن راحت في مكان
فهد : امي امي ريم يا ريم
طلع الصاوي ع صوتة
الصاوي : في ايه يا بني صوتك عالي ليه
فهد : هيا لين فين مش موجودة ولافي القصر ولا في الغرفة
الصاوي بستغراب : سافرت شرم
فهد بغضب : وازاي تسمحلها يا جدو تسافر
الضاوي : مهيا قالت انها مستاذنا منك وانك هتحصلها لما تخلص شغل
فهد بعصبية : احصلها ايوا صح هحصلها انا رايح احضر نفسي عشان احصلها
( عند احد الدكاترة ريم وسليم )
الدكتور طالع من غرفة الكشف بحزن شديد وريم بتظبط لبسها
سليم بخوف :مالها يا دكتور
الدكتور : المدام حامل
سليم بفرحة : بجد يا دكتور
الدكتور : بس احب اقولك ان الحمل غلط عليها جدا لو كمل وهيبقي في خطورة ع حياتها
سليم في صدمة : يعني ايه يا دكتور
ريم طلعت من الغرفة : ها يا دكتور فيا ايه
سليم بيبص للدكتور برجاء ان ميتكلمش عن تعبها
الدكتور بيخاول يكون طبيعي : لا خالص كل الحكاية انك حامل
ريم بفرحة : بجد يا دكتور يعني هبقي ام ( بصت لسليم ) هبقي ام منك يا سليم وانت هتبقي اب سليم بيبصلها بحزن وساكت
(عند لين في شرم وصل فهد )
فهد بيسال عليها في فندق القرية
احد العمال : اها كانت هنا بس تقريبا طلعت تتمشي
قاعد يدور عليها كتير لحد ما لاقها
فهد بعصبية :انتي ازاي تسافري من غير ما تقوليلي يا هانم
لين اتخضت منه : انت ايه اللي جابك وجاي ورايا لية
فهد : انتي مراتي و من حقي ابقي معاكي واعرف عنك كل حاجة
لين بتريقة : مراتك ها مراتك موقتا
فهد بيحاول يبقي جرءي : لا مراتي وملكي وبتاعتي وحبيبتي ك
لين بصدمة برقت وسكتت
فهد : مش بتردي ليه انا عرفت قمتك بجد يا لين ارجوكي سمحيني ارجوكي بحبك اتكلمي
لين : ،،،،،،،،،
فهد : انتي سكتي ليه يا حبيبتي -مش عايزة تتكلمي ليه يا حبيبتي ؟
لين : -علشان ما أسمعش منك كلمة حبيبتي تاني .
فهد : -إنتي قاسية قوي.. انا غلط بس بعترف بغلطي اهو
لين : -مش قاسية .. لكن صدقني انا ما استاهلش حبك ليا .. يمكن تلاقي حد شبهك يستهله
فهد : لا تستاهلي انا اللي كنت مستهلكيش فعلا
لين : ارجوك سبني بقي طلقني انا مبقتش عايزاك ع قد ما حبيتك ع قد ما كرهتك جدااا
فهد بحزن : للدرجة دي كرهتيني بس انا حبيتك جدا وهفضل طول عمري ندمان ع كل لحظة سيبتك فيها بس انا هديكي فرصة تاني وتالت وعاشر زي مانتي ادتيني كتير
( سبها فهد ومشي ع الشالي بتاعة )
ولين كانت فرحانة جداااا انه اعترفلها بحبة
( في قصر الصاوي )
( سليم هيتجنن من اللي سمعة من الدكتور معندهوش ادني استعداد يخسر ريم بس مش عارف يعمل ايه ومش عايز يعرفها )
سليم بيحاول يلم اعصابة : ريم
ريم بفرح وسعادة وهيا في حضنة : نعم يا حبي يا قلبي يا ابو عيالي
سليم هنا اتنهد واتوتر اكتر : ريم انتي مكنتيش عايزة اطفال دلوقتي صح
ريم حطت ايديها ع بطنها : بس دلوقتي مستنيا بفارغ الصبر وعايزة اجيب منك دستة
سليم غمض عيونة : ريم بس انا مش عايز اطفال وعايزك تنزلي
عايزك تنزلي اللي في بطنك انا مش عايز اطفال دلوقتي
ريم قامت من حضنة وهيا مضدومة : انت بتقول ايه انت اكيد اتجننت انت عارف بتقول ايه
سليم بقوة : اها عارف وهتعملي اللي بقولك عليه
ريم بقوة اكتر : لا وانا مش هموت ابني او بنتي يا سليم انت مش عايزو انا بقي عايزة
سليم : انا قولت وخلاص حضري نفسك بكرة عشان نروح للدكتور ننزلة
( في شرم )
لين في غرفتها سمعت الباب بيخبط فتحت لقت فهد
لين بعصبية : نعم
فهد دخل بدون متقوله : ايه جاي لمراتي بلاش ولا ممنوع
لين : اها ممنوع انا مش مرات حد
فهد مسكها من وسطها وقربها عليه وبقي لازق فيها : تؤ تؤ انتي فعلا مش مرات حد لان فهد الصاوي مش اي حد وانتي حرم فهد الصاوي ماشي
لين اتوتر جدا من قربة ليها بشكل دا : اوعي كدا ابعد
فهد بخبث : ولو مبعتش هتعملي ايه يعني
لين متوترة :ارجوك ابعد عني وبتبعد وشها عنه وبتبكي
فهد حس بتوترة صعبت علية واخدها في حضنة : اش اش خلاص متخافيش انا عمري ماخدك غصب ابدا يوم ماتحبي انتي وترضي عني وتبقي عايزة تكوني مراتي شرعا وقانونا انا هكون اسعد رجل في الكون
لين بثبات وقوة : بس دا مش هيحصل ابدا