رواية فهد ولين الفهد العاشق الفصل الثاني عشر12 بقلم ميمو مصطفي
الحلقة التانية عشر
فهد مصدوم بيكلم نفسة :حامل ازاي ومنين
كانت نزلة لين وسمعت امها وهيا بتقول واتصدمت اكتر من فهد
فهد شافها نزلة بصلها بحتقار وهيا عمالة تهز في راسة بنفي
لين بعصبية : ايه يا ماما اللي بتقولي دا
فهد بتريقة وحزن : بتقول انك حامل يا مدام
الصاوي بيضحك : ايه مالك مكسوفة كدا ليه
لين : عشان مفيش حاجة زي دي
صباج بضحك : يعني انتي هتعرفي اكتر مننا
فهد مسكها من ايديها بكل قوتة من غير ماحد يلاحظ وطلع بيها الغرفة لين بتتالم ومش عايزة تباين
الصاوي : رايحين فين يا بني
فهد : طالع احتفل بمراتي يا جدو
الصاوي بيضحك : طيب اتغدو الاول
فهد : بعدين يا جدو بعدين ( فهد طالع وشدتها وراء ولين بتتالم جدا وحاسة ان ايديها خلاص اتكسرت ) اول ما وصلو الغرفة راح زقها لجوة وقفل عليها الباب
لين بخوف :والله مافي حاجة من دي دا بارد وماما عشان متعرفش حاجة فكرتني حامل
فهد بتريقة : لا والله دي متاكدة جدا وهيا بتقول بجد انا مش مصدق انك طلعتي رخيصةكدا ( بدا يضربها بالقلام كتير جدا ويضربها في بطنها
لين بتعب : هموت والله محصل حاجة والله ما حامل
فهد بغضب : مسمعش صوتك انا تخونيني انا تعملي فيا كدا
وابتدا يضرب فيها بالاقلام تاني لحد ما فقت الوعي
فهد اول ما شافها كدا اترعب وحاول يصحيها عشان محدش يحس بحاجة
فهد بتوتر : لكين لين قومي لين يا لين
جاب برفيوم وحاول وهيا مش هنا
فهد ملقاش قدامة غير ان ينادي ع حد
فهد بزعيق : ريم يا ريم يا جماعة
كلة طلع يجري عليهم : في ايه في ايه
فهد :لين اغم عليها حد يجيب دكتور بسرعة مش عايزة تفوق خالص
دخل الجد بسرعة لحفيدتة واول ماشاف شكلها اتصدم
الصاوي بعصبية :هيا مالها في ايه انطق رد
فهد بتوتر :دا دااااا يا جدو اصل ان..،،،، ولسة هيكمل
محمد : اتفضل يا دكتور
دخل الدكتور يكشف ع لين وبعد الكشف صباح : ماله يا دكتور بنتي فيها ايه
الدكتور : كان عندها هبوط حاد بسبب ضرب او مجهود جامد وبارد شديد مخلي جسمها مش مستحمل
فهد بتوتر : دكتور طب وووو
الدكتور : اتكلم حضرتك وايه
فهد : والجنين حصله حاجة ( هو طبعا عايز يعرف في جنين ولا لا )
الدكتور بستغراب : جنين ايه مفيش حمل اصلا نهاءي مين اللي قال كدا
صباح : اصل كانت تعبانة الصبح ففكرنا انها حامل
الدكتور : لا يا حجة مفيش حمل خاااالص
فهد برتياح وندمان جدا ع اللي حصل وبيانب نفسه ع كل اللي بيعملو معاها و قرار انه لازم يتغير
الصاوي بزعيق : انت ضربتها يافهد انطق احسنلك
فهد : ............
لتفوق لين وترود : اها يا جدو ضربني
فهد مصدوم ومش قادر يرد : ......
الصاوي بعصبية :ولسة هيضربة انت ولد قلي .... ليوقفة صوت لين
لين بسرعة : بس هو كان عنده حق يا جدو
فهد مصدون ومش قادر ينطق
احمد بعصبية وبيحاول ميتكلمش عشان ابو : هو ايه اللي عنده حق وايه الخق اللي يخلي يضربك
لين : اصل لما ماما قالت اني حامل خدني هو زي مانتو شوفتوني وكان فرحان جدا ولما طلعت اتخنقت معا وقولتلو اني لازم انزل الجنين واني مش عايزة دلوقتي وكنت مصممة جدااا وفضلت اضرب في بطني راح هو ضربني بالاقلام عشان ابطل ضرب في بطني وبعد كدا اغم عليه
فهد محرج جدا من كلامها وبيكلم نفسه :للدرجة دي هيا بتحبني للدرجة دي جابت كل شي عليه عشان متحملينش اي مسؤلية انا كنت اعمي كنت مغفل انا لازم اعوضها عن كل شي
الصاوي مش مقتنع بكلامها :يالا يا ولاد سبوهم معا بعض
( اول ما كله خرج من الغرفة)
لين ابدتت تعيط بهستريا : فهد طلقني من غير شوشرة انا خلاص مبقتش حامل اتهماتك ليه كل شوية حرام عليك حرام تعبت
فهد اقعد ع الارض قصادها : انا اسف انا اسف بجد انا اتجننت لما سمعت كدا غصب عني مفروض تعذوريني ارجوكي متسبنيش
لين مصممه بجد ع الطلاق : فهد طلاقني انا بقولك طلاقني وانا هسافر اي مكان لحد ما طلقني
فهد : لين اديني فرصة تاني لين انا فوقت يمكن فوقت متاخر لكن فوقت سامحيني ارجوكي
لين بتصميم : طلقني طلقنننني مبقتش طيقاك
فهد بعند وتصميم : مش هطلقك واعلي ما في خيلك اركبي يا لين ( وخرج وقفل الباب وراء بكل قوته ) لين هنا قعدت تضحك انه متمسك بيها وقررت فعلا انها تسافر عشان يحس بيها
(في شركة الصاوي )
ادم بيتكلم في التليفون : عرفت اي حاجة جديدة
الشخص : عرفنا ان شغالة معا واحدة هيا اللي بتجبلو كل الاخبار يا باشا
ادم : متعرفش اسمها ايه
الشخص : لا يا باشا بس معانا صور وهما بيركبو مع بعض العربية
ادم : طيب تمام تعالي بيهم ع الشركة
( عند ريم في الغرفة ) بتكلم سليم في التليفون
ريم : حبيبي هتيجي امتي بقي وحشتني موت
سليم : لا دا انا هجيلك حالا بقي
ريم بتعب : متتاخرش لاني تعبانة جدااا
سليم بخوف :انا جاي حالا
( في شركة الصاوي )
ادم يدخل علي فهد في المكتب :اتفضل
فهد بستغراب :ايه الظرف دا
ادم :فتحو فتح الظرف : لقي صورة لنانسي ماشية مع صلاح و ماسكة ايدو
فهد بغيظ : يا بنت الكلب يا حقيرة يا زبالة دا انا هخليها عبرة لمن يعتبر
( في قصر الصاوي )
( لين بتلم هدومها ومسافرة رايحة القرية بتاعتهم في شرم )
الصاوي بستغراب : انتي رايحة فين يا لين وواخدة شنطتك
لين بتوتر : مسافرة يا جدو رايحة القرية بتاعتنا هنا دا بعد اذنك
الصاوي : وحتروحي لوحدك من غير جوزك ازاي وغير كدا استاذنتي
لين بتهتهة : ا ا اه اه وهو قالي روحي ولما يفضي من الشغل هيحصلني
الصاوي: طلامه قيلالو خلاص انتو حرين انتي دلوقتي مسؤلة من جوزك خلي بالك من نفسك
وسلمت ع الجميع وسافرت
( في شركة الصاوي )
فهد رايح جاي ومش عارف يتصرف ازاي
ادم : اقعد يا بني خيلتني وخلينا نفكر بهدوة بدل التوتر دا
فهد : انا خلاص هتجنن حتت بت زي دي تضحك عليه دا انا هقتلها واشرب من دمها هيا والكلب بتاعها دا
ادم : اهدا كدا وخلينا نفكر بلعقل
فهد قام بسرعة : انا هروح للكلب صلاح دا هقتلو وبعدين اشوف الحقيرة نانسي فين واعرف منها كل حاجة ( وجري بسرعة علي سيارتة وطريقة لي صلاح )
(عند شركة الالفي )
فهد بعصبية وزعيق جامد : فين صلاح
سكرتيرة صلاح : مسافر شرم يا فهد باشا
فهد مصدقهاش وفتح باب مكتبو لقي الالفي وصلاح فعلا مش موجود
الالفي اتخض من شكل فهد : فهد مالك وداخل كدا ليه في حاجة
فهد بتحذير : وصل الرسالة دي لابنك قولو فهد الصاوي مش هيعتاق وهخلي يتمني الموت الف مرة ومش هخلي ينوله ومش انا ابن الصاوي اللي ابنك يقف قصادو عارفة انا مين كوبس لو هو لسة صغير ومش عارف مين هو فهد الصاوي وحش اقوي شركات في العالم كله ماشي يا الالفي باشا
الالفي متوترو عشان هو عارف فهد كويس : تمام هبلغو
مشي فهد وفي سيارة بيرن ع نانسي
نانسي بدلع : حبيبي وجشتني فينك من زمان
فهد : انتي فين انا جيلك عايز اشوفك
نانسي انا في الفندق تعالي
راح فهد علي الفندف واول ما فتحتلو نزل فيها ضرب
فهد :دا هموتك انهاردة اخر يوم في عمرك انا تضحكي علية وتطلعي شغالة لحساب ابن الالفي يا حقيرة يا زبالة
نانسي برعب من فهد وبخبث : لا لا دا هو استغلني لما عرف اننا عمالنا علاقة مع بعض واني حامل منك فستغل دا وخلاني اخد منك المعلومات واديهالو عشان ميفضحنيش قدام بابا
فهد بصدمة وبيفكر ان كل شي انتهي : حامل مني انا
فهد مصدوم بيكلم نفسة :حامل ازاي ومنين
كانت نزلة لين وسمعت امها وهيا بتقول واتصدمت اكتر من فهد
فهد شافها نزلة بصلها بحتقار وهيا عمالة تهز في راسة بنفي
لين بعصبية : ايه يا ماما اللي بتقولي دا
فهد بتريقة وحزن : بتقول انك حامل يا مدام
الصاوي بيضحك : ايه مالك مكسوفة كدا ليه
لين : عشان مفيش حاجة زي دي
صباج بضحك : يعني انتي هتعرفي اكتر مننا
فهد مسكها من ايديها بكل قوتة من غير ماحد يلاحظ وطلع بيها الغرفة لين بتتالم ومش عايزة تباين
الصاوي : رايحين فين يا بني
فهد : طالع احتفل بمراتي يا جدو
الصاوي بيضحك : طيب اتغدو الاول
فهد : بعدين يا جدو بعدين ( فهد طالع وشدتها وراء ولين بتتالم جدا وحاسة ان ايديها خلاص اتكسرت ) اول ما وصلو الغرفة راح زقها لجوة وقفل عليها الباب
لين بخوف :والله مافي حاجة من دي دا بارد وماما عشان متعرفش حاجة فكرتني حامل
فهد بتريقة : لا والله دي متاكدة جدا وهيا بتقول بجد انا مش مصدق انك طلعتي رخيصةكدا ( بدا يضربها بالقلام كتير جدا ويضربها في بطنها
لين بتعب : هموت والله محصل حاجة والله ما حامل
فهد بغضب : مسمعش صوتك انا تخونيني انا تعملي فيا كدا
وابتدا يضرب فيها بالاقلام تاني لحد ما فقت الوعي
فهد اول ما شافها كدا اترعب وحاول يصحيها عشان محدش يحس بحاجة
فهد بتوتر : لكين لين قومي لين يا لين
جاب برفيوم وحاول وهيا مش هنا
فهد ملقاش قدامة غير ان ينادي ع حد
فهد بزعيق : ريم يا ريم يا جماعة
كلة طلع يجري عليهم : في ايه في ايه
فهد :لين اغم عليها حد يجيب دكتور بسرعة مش عايزة تفوق خالص
دخل الجد بسرعة لحفيدتة واول ماشاف شكلها اتصدم
الصاوي بعصبية :هيا مالها في ايه انطق رد
فهد بتوتر :دا دااااا يا جدو اصل ان..،،،، ولسة هيكمل
محمد : اتفضل يا دكتور
دخل الدكتور يكشف ع لين وبعد الكشف صباح : ماله يا دكتور بنتي فيها ايه
الدكتور : كان عندها هبوط حاد بسبب ضرب او مجهود جامد وبارد شديد مخلي جسمها مش مستحمل
فهد بتوتر : دكتور طب وووو
الدكتور : اتكلم حضرتك وايه
فهد : والجنين حصله حاجة ( هو طبعا عايز يعرف في جنين ولا لا )
الدكتور بستغراب : جنين ايه مفيش حمل اصلا نهاءي مين اللي قال كدا
صباح : اصل كانت تعبانة الصبح ففكرنا انها حامل
الدكتور : لا يا حجة مفيش حمل خاااالص
فهد برتياح وندمان جدا ع اللي حصل وبيانب نفسه ع كل اللي بيعملو معاها و قرار انه لازم يتغير
الصاوي بزعيق : انت ضربتها يافهد انطق احسنلك
فهد : ............
لتفوق لين وترود : اها يا جدو ضربني
فهد مصدوم ومش قادر يرد : ......
الصاوي بعصبية :ولسة هيضربة انت ولد قلي .... ليوقفة صوت لين
لين بسرعة : بس هو كان عنده حق يا جدو
فهد مصدون ومش قادر ينطق
احمد بعصبية وبيحاول ميتكلمش عشان ابو : هو ايه اللي عنده حق وايه الخق اللي يخلي يضربك
لين : اصل لما ماما قالت اني حامل خدني هو زي مانتو شوفتوني وكان فرحان جدا ولما طلعت اتخنقت معا وقولتلو اني لازم انزل الجنين واني مش عايزة دلوقتي وكنت مصممة جدااا وفضلت اضرب في بطني راح هو ضربني بالاقلام عشان ابطل ضرب في بطني وبعد كدا اغم عليه
فهد محرج جدا من كلامها وبيكلم نفسه :للدرجة دي هيا بتحبني للدرجة دي جابت كل شي عليه عشان متحملينش اي مسؤلية انا كنت اعمي كنت مغفل انا لازم اعوضها عن كل شي
الصاوي مش مقتنع بكلامها :يالا يا ولاد سبوهم معا بعض
( اول ما كله خرج من الغرفة)
لين ابدتت تعيط بهستريا : فهد طلقني من غير شوشرة انا خلاص مبقتش حامل اتهماتك ليه كل شوية حرام عليك حرام تعبت
فهد اقعد ع الارض قصادها : انا اسف انا اسف بجد انا اتجننت لما سمعت كدا غصب عني مفروض تعذوريني ارجوكي متسبنيش
لين مصممه بجد ع الطلاق : فهد طلاقني انا بقولك طلاقني وانا هسافر اي مكان لحد ما طلقني
فهد : لين اديني فرصة تاني لين انا فوقت يمكن فوقت متاخر لكن فوقت سامحيني ارجوكي
لين بتصميم : طلقني طلقنننني مبقتش طيقاك
فهد بعند وتصميم : مش هطلقك واعلي ما في خيلك اركبي يا لين ( وخرج وقفل الباب وراء بكل قوته ) لين هنا قعدت تضحك انه متمسك بيها وقررت فعلا انها تسافر عشان يحس بيها
(في شركة الصاوي )
ادم بيتكلم في التليفون : عرفت اي حاجة جديدة
الشخص : عرفنا ان شغالة معا واحدة هيا اللي بتجبلو كل الاخبار يا باشا
ادم : متعرفش اسمها ايه
الشخص : لا يا باشا بس معانا صور وهما بيركبو مع بعض العربية
ادم : طيب تمام تعالي بيهم ع الشركة
( عند ريم في الغرفة ) بتكلم سليم في التليفون
ريم : حبيبي هتيجي امتي بقي وحشتني موت
سليم : لا دا انا هجيلك حالا بقي
ريم بتعب : متتاخرش لاني تعبانة جدااا
سليم بخوف :انا جاي حالا
( في شركة الصاوي )
ادم يدخل علي فهد في المكتب :اتفضل
فهد بستغراب :ايه الظرف دا
ادم :فتحو فتح الظرف : لقي صورة لنانسي ماشية مع صلاح و ماسكة ايدو
فهد بغيظ : يا بنت الكلب يا حقيرة يا زبالة دا انا هخليها عبرة لمن يعتبر
( في قصر الصاوي )
( لين بتلم هدومها ومسافرة رايحة القرية بتاعتهم في شرم )
الصاوي بستغراب : انتي رايحة فين يا لين وواخدة شنطتك
لين بتوتر : مسافرة يا جدو رايحة القرية بتاعتنا هنا دا بعد اذنك
الصاوي : وحتروحي لوحدك من غير جوزك ازاي وغير كدا استاذنتي
لين بتهتهة : ا ا اه اه وهو قالي روحي ولما يفضي من الشغل هيحصلني
الصاوي: طلامه قيلالو خلاص انتو حرين انتي دلوقتي مسؤلة من جوزك خلي بالك من نفسك
وسلمت ع الجميع وسافرت
( في شركة الصاوي )
فهد رايح جاي ومش عارف يتصرف ازاي
ادم : اقعد يا بني خيلتني وخلينا نفكر بهدوة بدل التوتر دا
فهد : انا خلاص هتجنن حتت بت زي دي تضحك عليه دا انا هقتلها واشرب من دمها هيا والكلب بتاعها دا
ادم : اهدا كدا وخلينا نفكر بلعقل
فهد قام بسرعة : انا هروح للكلب صلاح دا هقتلو وبعدين اشوف الحقيرة نانسي فين واعرف منها كل حاجة ( وجري بسرعة علي سيارتة وطريقة لي صلاح )
(عند شركة الالفي )
فهد بعصبية وزعيق جامد : فين صلاح
سكرتيرة صلاح : مسافر شرم يا فهد باشا
فهد مصدقهاش وفتح باب مكتبو لقي الالفي وصلاح فعلا مش موجود
الالفي اتخض من شكل فهد : فهد مالك وداخل كدا ليه في حاجة
فهد بتحذير : وصل الرسالة دي لابنك قولو فهد الصاوي مش هيعتاق وهخلي يتمني الموت الف مرة ومش هخلي ينوله ومش انا ابن الصاوي اللي ابنك يقف قصادو عارفة انا مين كوبس لو هو لسة صغير ومش عارف مين هو فهد الصاوي وحش اقوي شركات في العالم كله ماشي يا الالفي باشا
الالفي متوترو عشان هو عارف فهد كويس : تمام هبلغو
مشي فهد وفي سيارة بيرن ع نانسي
نانسي بدلع : حبيبي وجشتني فينك من زمان
فهد : انتي فين انا جيلك عايز اشوفك
نانسي انا في الفندق تعالي
راح فهد علي الفندف واول ما فتحتلو نزل فيها ضرب
فهد :دا هموتك انهاردة اخر يوم في عمرك انا تضحكي علية وتطلعي شغالة لحساب ابن الالفي يا حقيرة يا زبالة
نانسي برعب من فهد وبخبث : لا لا دا هو استغلني لما عرف اننا عمالنا علاقة مع بعض واني حامل منك فستغل دا وخلاني اخد منك المعلومات واديهالو عشان ميفضحنيش قدام بابا
فهد بصدمة وبيفكر ان كل شي انتهي : حامل مني انا