اخر الروايات

رواية عاشقة النجوم الفصل الخامس 5 بقلم نرمين هاني

رواية عاشقة النجوم الفصل الخامس 5 بقلم نرمين هاني



البارد :الخامس ✨🌍
"الغائبون في الأوقات الصعبه يجيب أن يظلوا غائبون دائما⁦❤️🦋
مر علي ابطالنا اسبوع وفي هذا الاسبوع
قويه علاقه صوفيا وجمال
سلمي كل شويه بتشل كريم من شدد غبائها بس رغم ذالك حبه ليها عمره مقل بالعكس ده بيذيد مع الوقت
ريتاج مبسوطه عشان اخواتها
ساندي رجعت المستشفى واشتغلت مع سامر تاني وبقت بتشوف سيف كتير وطول الوقت خناق بينهم
ومع اشراقت يوم جديد وهو اليوم المنتظر ..ذهبت ساندي لكي توقظ صوفيا وسلمي وذهبت اللي غرفه صوفيا اولا
ساندي بحب :صوفي يلا اصحي
صوفيا بنعس وهيا تفرق فى عيونها :صحات يا قلبي
ساندي : تمام قومي اغسلي وشك لحد ما اصحي سلمي
وذهبت الي غرفه وعندما دخلت وجدد سلمي تنظر للسقف
ساندي ببلاهه:هو عملوا ديكور جديد للسقف ولا اي سلمي حببتي انتي معانا
سلمي ومذالت تنظر للسقف :انا النهارده خطوبتي
سلمي وهيا تكتم ضحكتها :اده تصدقي لسه عرفه منك
سلمي :ساندي بجد مش بهزر انا مش مصدقه
ساندي :لي بس يستا
سلمي وهيا تنظر لها :مش عرفه بس فرحانه ومش مصدقه معقوله اللي اتمناته في يوم من ربنا انه يبقي من نصيبي النهارده خطوبتي انا وهو ...بجد مش مصدقه
ساندي :لا صدقي ويلاا قومي كده وشوفي هتعملي اي مش نقصه دلع بنات ماسخ
سلمي بضحك :ماشي لما نشوف انتي هتبقي تعملي اي لما تقعي
ساندي وهيا تخرج :اكيد مش هوصل لي لافل المحن بتاعك انتي وسافل حبيبك
اما في قصر الشيمي يدخل سامح لكي يوقظ أبنائه بعد أن اعد لهم الافطار فا هو يوريد أن يعوض كل تلك السنين اللتي مرة وهو بعيد عنهم .. ودخل غرفه جمال
سامح بحب :جمال
جمال بنعس :صباح الخير
سامح :صباح النور يا حبيبي يلا اصحي عشان نفطر
جمال : تمام
وتوجه اللي غرفه كريم وعندما دخل وجده يحضن المخده وشكله مضحك
سامح : كريم انت يبني
كريم بنعس وهو يحضن المخده :سوسو اقفلي المنبه ابن الرخمه ده
سامح بصدمه وهو يشير لنفسه :انا سوسو ؟!!..
جمال من الخلف وهو شعره منكوش بس شكله مووز احم يعني :ونسيت ابن الرخمه
سامح بغضب :ده ببحلم بي اي اللي مش مطربي ده
جمال وهو يقترب من كريم وقال بصوت بنت :مش يلا يا حبي ولا اي هههههههههههه
كريم قام مفزوع من النوم وظل ينظر حوله : كان في بنت هنا صح ده عاليها ضحكه ولا..
جمال بضحك وهو يكح لكي يسكت اخوه الغبي لان والده سوف يقتل.له
كريم مصحح بسرعه :ضحكه بنت محترمه متعرفش العيب
سامح وهو يخرج بغضب :صبرني ياااااارب
كريم بضحك :هو اتعصب لي
جمال :مافيش يا حبيبي بس اكتشف أنه معرفش يبربي
كريم :ابوك ده غريب قوي يبعد بي مزاجه ويقرب بمزاجه
جمال :معلش اديه فرصه هو بيحاول يصلح اللي فات فا احنا من واجبنا نساعده
كريم : تمام
وبعد مرور الكثير من الوقت وفي فيلا البنات
ساندي بغضب وهيا ترن علي جمال :الوووووووو
جمال ببرود :استر يارب خيررر
ساندي :خيررر وهايجي الخير منين ومنك انت
جمال :في اي مش هكرر سؤالي
ساندي :الناس اللي انتي باعتها عشان تنظم المكان مش بيفهموا حاجه ذي شكلك
جمال بغضب :هو عشان انا سكتلك هتسوقي في الهبل اهدي وفهميني عملوا اي
ساندي بصدمه :انت بتزعقلي
جمال وهو يعطي الفون لي كريم ويذهب :كلمها انت عشان لو كلمتها مش عارف ممكن اعمل فيها اي
كريم وهو ياخذ نفسه :سوسو عامله ايه
ساندي :قول لي اخوك معندناش بنات للجواز
كريم :جمال ساندي بتقولك معندناش بنات للجواز
جمال ببرود :قولها ده عندها
كريم :اظنك سمعتي
ساندي بغضب :ماشي يا جمال الكلب حسابك معايا سلام يا كريم
وأغلقت الخط
كريم وهو ينظر للفون :دي هبله
جمال :انت لسه عارف
كريم بضحك :بس الوحيده اللي بتكسر لوح الثلج بتاعك وتعصبك
جمال بغضب :اسكت متجبش سيرتها ده عيله لا توطاق
سامح :بس طيبه ...المهم طب شوف كل حاجه بقت جاهزه كده ولا لسه
جمال :اوك
اما عند البنات
ريتاج :اهدي يا كبيرة وانا هظبت الدنيا
ساندي :تمام انا هطلع اشوف البنات وانتي اتصرفي هنا
ريتاج اوك
وطلعت ساندي للبنات وجدد صوفيا تلعب في فونها وسلمي في الحمام
ساندي:سلمي فين
صوفيا :بتشيل المسك ..انتي اتخانقتي مع جمال لي
ساندي :هو كلمك
صوفيا :ايوي وكان علي آخره
ساندي بفرحه :احسن يستاهل
سلمي وهيا تخرج وتمثل الصدمه :وه بتخونيني يا سماح ومع مين البواب
ساندي وهيا تحدفها بي المخده في وجهها :بس يا رخمه وانتي روحي شيلي المسك
صوفي : اوك
اما في الاسفل ريتاج وهيا تقف مع العمال واوشكت علي الإنتهاء
وبعد مرور الكثير من الوقت واتت اللحظه المنشوده ..في قصر السيوفي ينزل شيف ويوسف وكل واحد في قمه شياكته
ريناد :ممكن اروح معاكم عاااااان خاااااطري
يوسف :مش هينفع هتروحي تعملي اي
ريناد بزعل :هروح اتفرج ولله مش هعمل مشاكل
يوسف :هيا مسرحيه
سيف :ريناد اطلعي البسي
ريناد بفرحه :بجددددد
سيف :ايوي بس مطوليش
ريناد :فوراره
في منزل سامر وهو يستعد أن يذهب لكي يذهب لخطبه الشاب فا ساندي عزمته ...وينزل بكل شياكه ولاكن تفاجئ عندما راي تلك الحرباء ..احم احم قصدي تلا جاهزه أن تذهب معه
سامر ببرود :ريحه فين
تلا بدلع:معاك يا حبيبي
سامر :بس انا مطلبتش منك تجهزي ومقلتش اني هخدك
سهير (ام سامر ):انا اللي قالتها تلبس عشان تروح معاك
سامر بغضب مكبوت : تمام يا امي
والا عملت علامه لي سهير بدون أن يلاحظ سامر
تلا الي نفسها بخبث :انا هوريكي يا ساندي بقي عايزه تخديه مني مااااشي
في فيلا البنات وكانت ساندي وريتاح انتهوا من البس ...ساندي نزلت لكي تشرف علي أن كل شي جاهز وريتاج فضلت مع البنات لكي تظل معهم
ريتاج بحب :طالعين قمرات مشاء الله عليكم من كل عين حاسده
سلمي بحب :تسلمي يا اجمل روجي
صوفيا بحب :عقبالك يا احلي اخت
ريتاج بفرحه:حضننن جماااااعي
وجريوا هما الاثنين وحضنوا بعض ولكنهم وجدوا اللي نط فوقهم
ساندي :من غيري يا شويه حمير
ريتاج بضحك وهيا تأخذ نفسها :همووووت يا طورة منك ليها ابعدووو
ساندي بضحك : أنا مرتاحه كده يا ماما
ريتاج :مو لما يكلك قومي منك ليها
وقاموا من عاليها وظلوا يضحكوا ونزلت ريتاج وساندي لاستقبال المعازيم ...هوب هوب ما هذا الجمال دخل سامر ويوسف كان مانكش ريناد من يديها وريتاج اضيقت متعرفش لي اما ساندي عندما رأت سيف غضبت لكنها أخفت غضبها
ساندي :مين الي عزم الولا ده
ريتاج بغضب مكتوم :شيفه ماسك اديها اذي
ساندي بخبث :واي كمان
ريتاج بغضب بدون ان تلاحظ :وهو أساس متشيك قوي كده لي قولك دي خطبته ..ثم لاحظه كلامها ...احم قصدي يعني
ساندي بضحك :خلاص خلاص مش عايزه اعرف
عند سيف ويوسف
سيف بضحك :شكلها وقعه بصراحه
يوسف :قصدق ريتاج يبني انا مش بشوفها غير في نصيبه مش اكتر
ريناد بفرحه لي اخوها :بس حلوه وشكلها طيبه قوي
سيف ويوسف بضحك شديد
سيف :دي مين دي
يوسف :دا المشاكل نفسها وانتي الصدقه
ثم ذهبوا وجلسوا وبعد قليل دخل سامر ومعه تلا وساندي شتمت اللحظه اللتي رايتها بها
ساندي :اها البومه حضرة
ريتاج بضحك علي ساندي :بس البت مزه بصراحه
ساندي :هيا نقصاكي فعلا دي حتي شبه البرص الجعاااان
ريناج:سااااندي
ساندي :ريتااااج
ريتاج :اعترفي البت قمر
ساندي وهيا تصعد :دي شبه البرص
ريتاج وهيا تمسكها من يدها :تعالي نسلم عليهم الاول
ساندي :مش عايزه
ريتاج :تعالي بس
ريتاج :منورين
تلا ببرود :اكيد يا روحي
ريتاج لي ساندي :هو انا لو جبتها من شعرها الفرح هيبوظ صح
ساندي :للاسف يا اختي ..منور يا دكتور سامر
سامر :منورة بيجودك يا مجنونه وعقبالك
ساندي : هههههههههههه مظنش بس اشطا يعني
سامر :يخربات تفائلك
تلا بغيظ :سامر انا رجعلي وجعتني تعالي نقعد
ساندي :يا روحي في كرسي بعجل جوة لو تحبي اجبهلولك عشان يساعدك علي التحرك اصل بعيد عنك ده داااء لاذم يتعالج في اسرع وقت
سامر وهو يكتم ضحكته فهو يعلم ان ساندي لا تطيق تلا :احم طب تعالي نعد وانتي اهدي شويا
ساندي :اوك يا زماله
سامر وهو يمشي ويضحك عاليها :مجنونه
وذهب سامر وجلس مع سيف ويوسف
سيف :سامر عامل اي
سامر : تمام الحمد لله
يوسف :اي مش هتعرفنا
تلا بسرعه وهيا تري يوسف :انا تلا بنت عمت سامر
يوسف :تشرفنا ودي ريناد اختي
سامر :تشرفنا بس صبحان الله ديما بسمع عنها واول مره اشوفها بس ليكم حق تخبوا القمر ده
ريناد باحراج :شكرا ده من ذوقق
سامر بي شعور لا يعرفه تجاه تلك الصغيرة :في سنه كام
ريناد :ثانيه كليه
سامر : مشاء الله ربنا معاكي
يوسف بغيرة :سامر يا حبيبي
سامر :قلب اخوك
ومر الوقت وحانت اللحظه تنزل ريتاج وساندي وهو يمسكون يدي صوفيا وسلمي
ساندي بتحذير :لو زعلتها هزعلك
جمال ببرود :امشي يا بت
كريم :طبعا انا كريم حبيبك اللي مش هتزعلي
ريتاج بضحك :انت بطل سفاله بس وهيا مش هتكلمك
والبسوا الدبل تحت تهانئ الجميع وهما يرقصون
ريتاج :اي رايك في وقفت العوانس دي
ساندي بضحك :اتكلمي عن نفسك
....تسمحيلي برقصه دي
ساندي بصدمه :انت
سيف بخبث :ممكن
ساندي ببرود :مش موقفه
سيف :يا لدرحاتي ضعيفه
ساندي بغضب وتحدي :ده مين اللي ضعيفه
سيف :انتي
ساندي :اوك موفقه
وذهبت مع سيف تحت نظرات ريتاج المصدومه ..ووجدد شخص أمامها يطلب منها الرقص
الشخص :ممكن تشرفيني برقصه دي
ويوسف بغضب مكتوم وهو يضع يديه علي كتفه :معلش تقدر تشوف وحده تانبه
الشخص بخوف :اوك
وذهب سريعا
ريتاج :انت عملت اي
يوسف بغضب :لي حضرتك كنتي هترقصي معاه عادي
ريتاج :وانت اي دخلك
يوسف بغضب:معاكي حق انا غلطان اني خايف عليكي اعملي اللي عايزاه
ولسه هايمشي توقف علي صوتها
ريتاج :خد بس تعالي
يوسف :نعم
ريتاج 'شكرا علي خوفك بس اطمن مالوش داعي
يوسف : تمام طب ممكن ترقصي معايا من غير عصبيه
ريتاج :انا طيبه علي فكره
يوسف بضحكه خطفت قلبها :علي يدددي
ريتاج 'طب وحببتك
يوسف بخبث :دي اختي بس شكلك مركزه
ريتاج بفرحه وبتوتر 'هاا لا عادي دا انا بسال بس اوك يلا نرقص
عند سامر وهو لا يعرف لماذا منجذب لتك الصغيره والا لاحظه واضيقت جدااااااااااااا.... عند ساندي وسيف.
سيف :بقي انا تعمليلي علامه الم وت وتقتحمي مكتبي وتقولي عاليه اني مش مطربي
ساندي ببعض الخوف ولكنها اخفته :ني ني ني مش بخاف علي فكره
سيف :يمكن بس اخوانك
ساندي بعيون غاضبه :قرب منهم بس
سيف باستغراب :غريبه رغم أنهم مش اخوانك أساسا
ساندي وهيا تتركه وتنظر له فقط ثم رحلت وهو استغرب جدا وذهب خلفها وعندما لحقها وجدها تقف وتنظر للقمر
سيف : معلش لو ضيقتك بس كنت بسال بس
ساندي :اي اللي جابك امشي
سيف :لاء مش همشي
ساندي :تناحه يعني
سيف :تقدري تقولي حاجه ذي كده
ساندي :خلاص انا اللي همشي
ولسه جايه تمشي مسكها من يدهيا
سيف :مش هتمشي غير لما تقولي مالك
ساندي :ايدي
سيف ساب ايديها :مالك بقي
ساندي وهيا تنظر له :وانت عايز تعرف لي
سيف :معرفش
ساندي : نعم
سيف : معرفش بس حابب اسعدك
ساندي :شكرا بس مافيش داعي ويلا عشان ميقلوش هربوا من الفرح
سيف :اوك


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close