اخر الروايات

رواية عاشقة النجوم الفصل السادس 6 بقلم نرمين هاني

رواية عاشقة النجوم الفصل السادس 6 بقلم نرمين هاني



البارد:السادس 🌍✨
" الثقه في الحب "
أن أغيب عنك أو أنام وأنا على يقين بأنك لن تفعل شيء يخذلني من وراء قلبي حتى لو قدموا لك الدنيا بأكملها.
- غسان كنفاني
توقفنا عندما توجه سيف وساندي عند الباقي
كريم بحب :بحبك يا سلمتي
سلمي :.....
ساندي بخبث من الخلف :السافل بيقولك بحبك ردي عاليه يا سلوومتي
سلمي بخضه :في يا ساندي خضتيني
ساندي وهيا تربت عاليها :معلش يا قلبي بس لقاتك مش عرفه تدري قلت اساعدك
كريم بغيظ :لا فيكي الخبير يا اخت ساندي
ريتاج من الخلف :الكلام علي ميين ااكيد السافل كريم
كريم بغضب :هو اي سااافل سااافل اللي كله مسكلي فيها
ريتاج بضحك :عشان دي حقيقه تنكر
كريم بضحك :لاء طبعا بس الحقيقه بتوجع
سيف بضحك :انتوا مش طبعيين
جمال :انت تعاله عندنا هتلاقي مصرح مصر كللل يوم بسبب الاتنين دول ..قال وهو يشاور علي ريتاج وساندي
ساندي بشر :بتقول حاجه يا جمال
جمال ببرود :ااه عندك مانع
ساندي :جماااااال
جمال ببرود :خير
ساندي بشلل :رخممممممم يخربات برودك
جمال :اهدي انتي بس
يوسف بضحك :طب انا استاذان عشان لاذم نمشي
جمال :نورتونا وعقبالكم
سيف &يوسف :تسلم
وذهب سيف ويوسف وريناد ...وانتهت الليله بالفرح بس طبعا لم تخلوا من خناق جمال وساندي ....
ومع اشراقت يوم جديد تستيقظ ساندي بنشاط وتستعد لي أن تذهب الي عملها وعندما نزلت وجدد صوفيا تعد الفطار لهم
صوفي : صباح الخير
ساندي :صباح القشطه امال فين الباقي
ريتاج من الخلف :صباح الخير
صوفي :يارتنا جبنا سيرة ربع جنيه
ريتاج وهيا تاكل الخياره :مش هعمل عقلي بعقلك وانجزي عشان عايزه افطر وامشي
صوفي :ده من امته الحماس ده
ساندي :هو في اي بطبط
سلمي :صباح الخير
الكل :صباح النور
ساندي وهيا تري ساعتها :ينهار ابيض انا كده هتاخر ومش نقصه خناق علي الصبح انا همشي بقي
ريتاج :استني طيب افطري
ساندي :مش مهم هبقي افطر بعدا سلام
عند سيف في المكتب وهو يحقق في سجلات الجر ائم ودخل عاليه يوسف
سيف :خير
يوسف بغضب من أسلوبه :يبني انت ديما خلقك ديق كده لي اي لوح الثلج ده
سيف :هو ده اللي جابك ؟
يوسف وهو يخرج ويتمتم بغضب
سيف بضحك عاليه :سمعتك علي فكره
واتي له اتصال من رقم غريب
سيف :الو
الشخص بخبث :الرائد سيف السيوفي معايا
سيف :افندم
الشخص :طب انت في حاجك تخ صك معانا لو عايزها تعالي علي العنوان ده ///ولوحدك
سيف بعدم فهم: حاجه اي
الشخص:لما تيجي هتعرف
سيف ببرود اشله :وانا مش هتحرك من مكاني غير لما اعرف اي هيا الحاجه دي
الشخص بغضب ولكنه ادردف بهدوء وخبث :حبيبه القلب مثلا
سيف باستغراب:حبيبه القلب !!
ولسه هيكمل كلامه حتي سمع صوتها اللذي يعرفه وشتم تلك اللحظه
....:حبك برص وسببببعه خوررص يااااا خووويا دا مين اللي حبيبي هااااا مترد
الشخص بغضب من صوتها :الساعه 6الاقيك هناك لوحدك واي حركه غدر اتر حم علي روح ها
واغلق الخط ونظر اليها بغضب
الشخص :محرووس خد البت دي وحطها في المخزن لحد ما نخلص منها ومن صوتها
ونفذ محروس الأمر وساندي لاحظه نظراته لها
ساندي برعب لكنها قالت بقوي :اسمك محروس صح
محروس :صح
ساندي وهيا تشير لجزمتها :طب انت شايف دي
محروس :قصدق الجزمه
ساندي بغضب :الله ينور عليك ولو مطلعتش بره دلوقتي وشلت عينك دي هاكاهالك
محروس بغضب :انتتتتتتي مجنونه
حتي سمعوا صوت الشخص المجهول ينادي علي محروس
ساندي :اجري يا بطه شوفي ماما عشان متزعلش
محروس : عموماً حسابنا مخلصش
وطلع محروس واغلق عاليها الباب جيدا
ساندي لي نفسها :اوووووف هيا نقصه فعلا بس حلو جو الافلام والروايات ده بس مش عرفه لي حسه بحاجه غريبه من ساعه ما جيت هنا وكان قلبي هيتخلع من مكانه اوووووف خلاص يا ساندي يمكن عشان البنات عرفوا وخايفين عليكي ...المهم انا لاذم اهرب من هنا باي طريقه
وهيا تنظر حولها وجدد زجاجة مياه ونظرة لها بخبث شديد
عند سيف وهو سوف يجن
سيف :ااااه يا ربي اي المص يبه المتحركه دي بس يا تري مين اللي حطفها ولا لي أساسا ...
عند البنات في المطعم ورن سامر علي ريتاج
سامر :انسه ريتاج اذي حضرتك
ريتاج : تمام الحمدلله
سامر :هيا ساندي عندك
ريتاج باستغراب:نعمم!!..لاء هيا طلعه من بدري
سامر :بس هيا مجتش وبرن عاليها فونها مغلق
ريتاج بقلق :هتكون فين طيب
سامر :انتي اهدي طيب وحولي تفكري هيا ممكن تكون فين
ريتاج بقلق وخوف.:هيا طلعت الصبح بدري عشان تتاخر وهيا عمرها مهتروح مكان غير لما تقولي انا أو سلمي أو صوفي
سامر :طب انا هدور وانتي بردو دوري عاليها
ريتاج : تمام
واغلق الخط
سلمي :روجي مالك في اي
ريتاج بقلق ودموع:ساندي
صوفي بخوف :ملها ساندي يا ريتاج انطقي
سلمي :ريتاج وحياتي عندك ملها ساندي
ريتاج بدموع :معرفش بس فونها مقفول ومختفيه من ساعه ما طلعت من الفيلا
سلمي :اكيد في شغلها وقفله فونها
ريتاج بنفي :لاء سامر لسه مكلمني وقلي انها مجتش أساسا
كريم وهو يدخل :عاملين اي يا نصايب ...ملكوا في اي سلمي انننطقي
الثلاثه قاعدين وساكتين
كريم بنفاذ الصبر :حد يفهمني طيب في اي
ريتاج وهيا تمسح دموعها :انا مش هقعد كده انا هروح ادور عليها في المستشفيات والاقسام
كريم :تدوري علي مين
ذهبت ريتاج وكريم نظر لي صوفي وسلمي
كريم :محدش هيتحرك غير لما افهم في اي
سلمي بدموع:ساندي مختفيه من الصبح وفونها مقفول ومحدش عارف هيا فين
كريم بقلق :طب انتي اهدي وانا هروح مع ريتاج ومش هنرجع غير بيها
وطلع كريم ولحق بي ريتاج
عند ساندي بعد أن كسرة الزجاجه واستطاعت أن تفك نفسها
ساندي وهيا تثقف لي نفسها :عااااااش يا بت يا ساندي دا فين احمد السقا عشان يشوفني دلوقتي ويعرف أن مش لوحده بيعمل حركات ..وبعدا يوم متخطف يخطفوني شويه البقر ده يا ربي وعلي راي المثل قلت للنحس رايح اتفسح قلي وراك وراك وانا متكسه
وظلت تنظر حولها حتي وجدد شباك وليس ببعيد وظلت تدور علي شي لكي تصعط عاليه وابتسمت بشده عندما وقعت عيونها علي ذالك الشي وهو سلم
ساندي بفرحه :دا اي الخ طف الجميل ده يااااااه أنا هتخ طف كل يوم واجيب البنات
وجابت السلم وطلعت عاليه وقدره انها تهرب من المخزن
علي الطريق وهما يرقبون السياره
...:قلتتتتتت لاء يا مسك
مسك بغضب :فرررررريد قلت اه يعني اه
فريد ببرود :قلت لاء
صباح (الام):يخربات صوتكم
فريد بغضب :انت مش شايف بنتك يا بابا
راشد (الاب):مسك اخوكي معاه حق وانا اساسا مش موفق
صباح :وبعدا يا جزمه احنا رايحين نذور عمتك هما يومين ورجعين اي اللي جاب سيره الحفله دلوقتي
مسك وهي تلوي فمها :خلاص يا كلب احم قصدي فريد مش عايزه اروح
فريد بشلل :بسهوله دي
مسك :اوماال
فريد بشك :مسسك
مسك : عيونها
فريد :هتعملي اي
مسك :ماما قالت اي
وهيا تجري بكل سرعتها
ساندي بفرحه :هربت منهم يس يس يس يااحمد يا عز يا محمد رمضان يا شاروخان تعالوا شوفوا الإنجازات هههههههههههه
ووقعت عيونها علي سياره اتيه من بعيد وبسرعه جربت علي الطريق ووقفت أمامها
سماح بصدمه :مش ممكن
راشد وهو يكذب عيونه :اكيد لاء
مسك :بابي هو في اي
واقف راشد السيارة ونزل منها
ساندي وهيا تأخذ نفسها :شكرا انك وقفت
سماح بعدم تصديق :حلا
ساندي :حلا مين حضرتك؟؟
فريد وهو ينزل :في اي يا باب...ونظر لها بصدمه
ساندي باستغراب:هو في اي كل ما حد يشوفني يتصدم
مسك وهيا تنزل وعندما رأت ساندي صعقه لان ساندي شبه مسك بطبط نفس العيون الزرقاء والشعر الاصفر والبشره البيضاء
مسك بصدمه :انتي بجد
ساندي بصدمه :اااه كده انا فهمت لي كله بيتصدم
سماح وبدون اي مقدمات ذهبت اللي ساندي
سماح بسرعه :شمري ايدك بسرعه
ساندي وهيا ترفع حاجبها :افنندم؟!!
راشد بقلق : مش وقته يا سماح انتي مش شايفه شكلها
سماح :لاااء يا راشد مش هصبر انا صبره كتير وانتي يا بنتي شمري دراعك
فريد وهو يعلم في ماذا تفكر امه :قولك ممكن تكون هيا
راشد بقلق :مش عارف ولله يبني
سماح بدموع:يا بنتي متتعبيش قلبي اعملي كده بس
ساندي ولا تعرف لما ذا تفعل هذا :تمام رغم اني مش فهمه اي حاجه
سماح بسرعه:لاء مش دي التانيه
ساندي بداءة تقلق وتفكر في شي وخايفه يطلع صح : تمام
وعندما شمرة ذراعها كانت الصدمه علي الكل
يا تري اي اللي هيحصل وقدر ساندي ومسك هيتغير ولا للقدر راي اخر

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close