رواية غسان ونور حين تقع في الحب الفصل الثالث والعشرين 23 بقلم ندي علي
حين تقع في الحب البارت الثالث والعشرون للكاتبة/ندي علي حبيبغسان بصدمه شديده مسك ايدها وضعط عليها :انا مش عاوز اسمع صوتك نهائي غسان بغضب:يلا انزلي نور بوجع نزلت من العربيه غسان شدها من ايدهانور بوجع:اااااه ومسكت بطنها ونزلت علي ركبها غسان بقلق :بطلي تمثيل وقومي نور بوجع وصراخ:ابعد عني سبني بقي وامشي من حياتي عرفه انك عمرك ما حبتني واتجوزتني علشان تحميني ورغم كدا كنت بغسان بمقاطعه وصراخ فيها:كنتي ايه خنتيني عملتي ايه غير انك كسرتيني وجرحتيني مين قالك اني عمري ما حبيتك ايوا فعلاً انا محبتكيش انا فضلتك علي روحي كنت اتمني الموت بس انتي تعيشي نور بعياط:انا عمري ما افكر ان انا اخونك ورغم كدا شكيت فيا وصدقت مين فينا اللي بيوجع في التاني ضربتني وانا وحده حامل وايه ضربتني بكرباج وقبل كدا بحزام انت عمرك ما حبيتك ولا حتي تعرف معني كلمه بحبك ايه غسان سبها ودخل علي الفيلا في قوضة الرياضه بعصبيه وغضب قلع التيشرت بتاعه وفضل يلعب رياضه نور بصت لسما بعياط وشعرها نازل علي وشها :يارب مليش غيرك بجد وقامت بتعب دخلت جوا الفيلا طلعت علي جنحها بتعب شديد ........................في منزل سكينه سكينه :يلا يبنات مبقاش غير ساعه علي الاذان نورهان بجري:ينهار ساعه كدا مش هلحق اخلص اكل كويس نسمه بنوم:سوسو اعمليلي سندوتش بطاطس علشان انام نورهان وهي بتاكل:اعدي كلي نسمه بنوم :لاء انا دخله انام سبت ليكي الأكل يا ختي سكينه :خدي يا نسمه السندوتش اهو نسمه:شكراً يا سوسو انا دخله انام واتجهت اللي الغرفه ........................في فيلا غسان الالفينور طلعت من الحمام بتعب وهي لبسه البورنصنور بتعب:الحمد الله انه مش موجود هنا مش ناقصه محاربه معاه بس اتأخر كدا ليه وانا مالي لبست هدومها ببنطلون اسود وبلوزه حمرا وسابت شعرها وكوتش ابيض نور :اظن لو قولت ان عوزه اروح الصيدليا هيشك فيا بس لازم اروح ونزلت نور وقفت قدام باب التمارين فتحت بخوف وزعل نور وفقت قدامه بتبص علي عضلاته غسان :ايه هو مش بعضلات ولا ايه نور :انا عاوزه اروح الصيدلية ممكن ولا مش مسموح غسان مسك الفوطه وبيمسح وشه:لاء مش مسموح نور :تمام انا راحه غسان بغضب:لو تحركتي هتزعلي مني نور وقفت :بس لازم اروح غسان بسخريه:ما انتي حامل ليه عوزه تروحي الصيدليه ليه خير مش الموضوع اللي في دماغي يعني نور قلعت البلوزه وراحت وقفت قدامه بدموع:ايه رايك في جسمي شوفت بقي لونه ازرق ازاي راحه علشان اجيب كريم لجسمي لأنه بيوجعني ولبست البلوزه تاني غسان جواه نار وجع وحزن بس بيبين غير كدا غسان :بس انا حبب جسمك كدا وانتي مراتي وانا حر نور بضحك سخريه:بس انت ولا جوزي ولا بالنسبالي حاجه غسان وهو بيمشي:مش ضروري انا عارف هخليكي تعتبريني جوزك ازاي تاني وغمز ليها ومشي نور في نفسه:اهربي اهربي وقفه ليه نور بدموع:هيوحشني وطلعت علي الجناح وبعد وقت نور نزلت تحت لقيته نايم في قوضة المكتب فتحت الباب براحه ونزلت لمستواه بدموع باسته بوسه رقيقه من شفايفه وحطت جنبه ورقه ومشيت نور بدموع:خلاص امشي دي فرصه تخلصي منه وطلعت جري علي برا الحارس :علي فين يا هانم نور بجديه:راحه الصيدليه وبعدين مش شغلك الحراس:تمام يا هانم نور طلعت واول ما خرجت برا الفيلا طلعت تجري بأقصي سرعه عندها لحد ما ركبت تاكسي نور بتعب:قطار المنصوره لو سمحت السواق:تمام نور ركنت رسها علي الزجاج ومسكت بطنها بدموع نور في نفسها:سامحني بس انا تعبت في الصباح غسان قام طلع الجناح غسان :احم يا هانم اصحي هي فين فتح الحمام ملقاش نور غسان بصوت عالي:نوررررر انتي فين هربت معقول طلع يجري لاء مستحيل ولقي فونه بيبعت رساله :احلي حاجه انك شكيت في مراتك بجد عجبتني منك يا حضرت الرائد غسان بصدمه:لا لا لا مستحيل ازاي ونزل علي المكتب لقي ورقه مسك الورقه وقعت الدبله بتاعت نور نور :غسان عمري ماحبيت قدك ولا هحب ولو انت شاكك في حاجه فا انا حولت معاك بس مفيش فايده وانا تعبت انا مشيت بس عارف ايه اللي هيوجعني مش ضربك ولا جسمي المتورم لاء اللي هيوجعني انك هتوحشني اووي لما اصحي مش هلقيك جنبي هخاف ان مش هلاقي حد يحضني هضعف ولما ابننا يكبر مش عرفه هقوله ابوك فين مش هوريه شكل جسمي علشان ميزعلش منك ويكر*هك بحبك يا غسان سلام غسان بنهيار نزل قعد علي ركبته :نور لاء مقدرش اعيش من غيرك نورررررررر
حين تقع في الحب
البارت الثالث والعشرون
للكاتبة/ندي علي حبيب
غسان بصدمه شديده مسك ايدها وضعط عليها :انا مش عاوز اسمع صوتك نهائي
غسان بغضب:يلا انزلي
نور بوجع نزلت من العربيه غسان شدها من ايدها
نور بوجع:اااااه ومسكت بطنها ونزلت علي ركبها
غسان بقلق :بطلي تمثيل وقومي
نور بوجع وصراخ:ابعد عني سبني بقي وامشي من حياتي عرفه انك عمرك ما حبتني واتجوزتني علشان تحميني ورغم كدا كنت ب
غسان بمقاطعه وصراخ فيها:كنتي ايه خنتيني عملتي ايه غير انك كسرتيني وجرحتيني مين قالك اني عمري ما حبيتك ايوا فعلاً انا محبتكيش انا فضلتك علي روحي كنت اتمني الموت بس انتي تعيشي
نور بعياط:انا عمري ما افكر ان انا اخونك ورغم كدا شكيت فيا وصدقت مين فينا اللي بيوجع في التاني ضربتني وانا وحده حامل وايه ضربتني بكرباج وقبل كدا بحزام انت عمرك ما حبيتك ولا حتي تعرف معني كلمه بحبك ايه
غسان سبها ودخل علي الفيلا في قوضة الرياضه بعصبيه وغضب قلع التيشرت بتاعه وفضل يلعب رياضه
نور بصت لسما بعياط وشعرها نازل علي وشها :يارب مليش غيرك بجد وقامت بتعب دخلت جوا الفيلا طلعت علي جنحها بتعب شديد
........................
في منزل سكينه
سكينه :يلا يبنات مبقاش غير ساعه علي الاذان
نورهان بجري:ينهار ساعه كدا مش هلحق اخلص اكل كويس
نسمه بنوم:سوسو اعمليلي سندوتش بطاطس علشان انام
نورهان وهي بتاكل:اعدي كلي
نسمه بنوم :لاء انا دخله انام سبت ليكي الأكل يا ختي
سكينه :خدي يا نسمه السندوتش اهو
نسمه:شكراً يا سوسو انا دخله انام واتجهت اللي الغرفه
........................
في فيلا غسان الالفي
نور طلعت من الحمام بتعب وهي لبسه البورنص
نور بتعب:الحمد الله انه مش موجود هنا مش ناقصه محاربه معاه بس اتأخر كدا ليه وانا مالي
لبست هدومها ببنطلون اسود وبلوزه حمرا وسابت شعرها وكوتش ابيض
نور :اظن لو قولت ان عوزه اروح الصيدليا هيشك فيا بس لازم اروح ونزلت
نور وقفت قدام باب التمارين فتحت بخوف وزعل
نور وفقت قدامه بتبص علي عضلاته
غسان :ايه هو مش بعضلات ولا ايه
نور :انا عاوزه اروح الصيدلية ممكن ولا مش مسموح
غسان مسك الفوطه وبيمسح وشه:لاء مش مسموح
نور :تمام انا راحه
غسان بغضب:لو تحركتي هتزعلي مني
نور وقفت :بس لازم اروح
غسان بسخريه:ما انتي حامل ليه عوزه تروحي الصيدليه ليه خير مش الموضوع اللي في دماغي يعني
نور قلعت البلوزه وراحت وقفت قدامه بدموع:ايه رايك في جسمي شوفت بقي لونه ازرق ازاي راحه علشان اجيب كريم لجسمي لأنه بيوجعني ولبست البلوزه تاني
غسان جواه نار وجع وحزن بس بيبين غير كدا
غسان :بس انا حبب جسمك كدا وانتي مراتي وانا حر
نور بضحك سخريه:بس انت ولا جوزي ولا بالنسبالي حاجه
غسان وهو بيمشي:مش ضروري انا عارف هخليكي تعتبريني جوزك ازاي تاني وغمز ليها ومشي
نور في نفسه:اهربي اهربي وقفه ليه
نور بدموع:هيوحشني وطلعت علي الجناح وبعد وقت نور نزلت تحت لقيته نايم في قوضة المكتب فتحت الباب براحه ونزلت لمستواه بدموع باسته بوسه رقيقه من شفايفه وحطت جنبه ورقه ومشيت
نور بدموع:خلاص امشي دي فرصه تخلصي منه وطلعت جري علي برا
الحارس :علي فين يا هانم
نور بجديه:راحه الصيدليه وبعدين مش شغلك
الحراس:تمام يا هانم
نور طلعت واول ما خرجت برا الفيلا طلعت تجري بأقصي سرعه عندها لحد ما ركبت تاكسي
نور بتعب:قطار المنصوره لو سمحت
السواق:تمام
نور ركنت رسها علي الزجاج ومسكت بطنها بدموع
نور في نفسها:سامحني بس انا تعبت
في الصباح
غسان قام طلع الجناح
غسان :احم يا هانم اصحي هي فين فتح الحمام ملقاش نور
غسان بصوت عالي:نوررررر انتي فين هربت معقول طلع يجري لاء مستحيل ولقي فونه بيبعت رساله
:احلي حاجه انك شكيت في مراتك بجد عجبتني منك يا حضرت الرائد
غسان بصدمه:لا لا لا مستحيل ازاي ونزل علي المكتب لقي ورقه مسك الورقه وقعت الدبله بتاعت نور
نور :غسان عمري ماحبيت قدك ولا هحب ولو انت شاكك في حاجه فا انا حولت معاك بس مفيش فايده وانا تعبت انا مشيت بس عارف ايه اللي هيوجعني مش ضربك ولا جسمي المتورم لاء
اللي هيوجعني انك هتوحشني اووي لما اصحي مش هلقيك جنبي هخاف ان مش هلاقي حد يحضني هضعف ولما ابننا يكبر مش عرفه هقوله ابوك فين مش هوريه شكل جسمي علشان ميزعلش منك ويكر*هك بحبك يا غسان سلام
غسان بنهيار نزل قعد علي ركبته :نور لاء مقدرش اعيش من غيرك نورررررررر