اخر الروايات

رواية غسان ونور حين تقع في الحب الفصل الرابع والعشرين 24 بقلم ندي علي

رواية غسان ونور حين تقع في الحب الفصل الرابع والعشرين 24 بقلم ندي علي 


حين تقع في الحب
البارت الرابع عشر
للكاتبه/ندي علي حبيب
في القطار
نور بفزع :غسااان
هاجر بنت قعدة جنب نور:اهدي يا حببتي في ايه مالك
نور بدموع:مفيش انا كويسه الحمد الله
هاجر طلعت ميه من حقيبتها:اتفضلي اشربي
نور ببتسامه آخذت الزجاجه:شكراً اسمك ايه
هاجر بحب:انا هاجر وانتي
نور :انا نور
هاجر:بس حساكي زعلانه من حاجه مالك
نور بسخريه:حاجه دول حجات بس كتار اووى
هاجر بطبطب عليها:السبب ولد او حبيب
نور بدموع:انا حامل
هاجر بشهقه:غلطي مع حد
نور بضحكة وجع:لاء انتي فهمتي غلط انا متجوزه بس هربت من جوزي
هاجر :لو حبه تحكي عادي
نور بدأت تحكي اللي حصل
هاجر بدموع:ياه طب وهتروحي فين
نور بدموع:مش عرفه
هاجر :طب بصي انا عندي شقه وانا قعده لوحدي تعالي اعدي معايا اهو نسلي بعض
نور بفرحه:بجد
هاجر :ايوا طبعاً تعالي
نور حضنت هاجر:شكراً بجد علي وقفتك جنبي يا هاجر
هاجر:يلا وصلنا انزلي
........................
في فيلا غسان
كان الجميع موجود منهم المصدوم ومنهم المحروج ومنهم الحزين والسعيد
سلوي في نفسها:يلا اهي ايجت من عند ربنا ومشت
سكينه بعياط:طب ليه يا نور تعملي كدا غسان انا عوزه بنتي
نورهان :اهدي يا سوسو اكيد هترجع والله
غسان بتكلم في الفون:اهم حاجه أمنو كل مخارج القطارات
قاسم:تمام
نفين:اطلع يا حبيبي ارتاح شويه انت منمتش من امبارح
غسان بحزن:البيت بتكو يا جماعه وطلع علي الجناح
.......................
في جناح غسان
غسان دخل بحزن لقي برفان نور ربحته معبيه الغرفه
غسان باستنشاق:ليه ديماً الإنسان بيفوء بعد فوات الأوان وبيفتكر ضربه في نور وشكلها وهي بتترجاه
دخل الحمام اخد شور وطلع لقي رساله من فونه
:مفيش اي تعليق علي رسالتي يعني
غسان سجل ريكورد:اسمع يا بن ال**** انا هعرف اجيبك وقتها هخليك تبوس رجلي علشان ارحمك يا ياسر ويلا روح استخبي زي النسو*ان لحد مفضالك
وقفل الفون ولبس ونام علي السرير
غسان مسك مخدت نور وحضنها:نفسي تسمحيني يا نور انا بجد تعبان ومش قادر اعيش من غيرك وهجيبك لحضني تاني صدقيني
....................
نورهان كانت وقفه في الحديقه
نورهان بدموع:يارب رجعها بخير
عمر من جنبها:هترجع متخفيش غسان رائد مش لعيب كره
نورهان بغضب:طيب ما هو سبب انها تمشي المفروض يحميها بس كان بيوديها للخطر بنفسه
عمر:طيب انتي متعصبه من غسان ذنبي انا ايه
نورهان:مش انت قريبه اكيد شبه وبعدين انت سايب مراتك وجي تقف معايا ليه
عمر:مراتي انا مش متجوز دي اختي
نورهان بسرعه :وانا مالي هجوزك يعني
عمر :والله هفكر
نورهان:انت بتقول ايه انا مش هتجوز ابداً
عمر برفع حاجب:ليه خير
نورهان:انت مالك انت
عمر:تصدقي ان انا غلطان ان جيبلك بسبوسه
نورهان :طيب هات
عمر:اجيب ايه
نورهان بعفويه:البسبوسه
عمر بخبث:والله انتي البسبوسه
نورهان :هتجيب ولا ادخل انام
عمر:خلاص خدي
نورهان:تمام يلا امشي علشان مبكلش قدام حد
عمر:انتي غريبه اووي
نورهان :امشي بقي خليني اكمل عياط
عمر بضحك وهو بيمشي:مجنونه
نورهان :اهبل
.............................
في غرفه نسمه
نسمه كانت قعده لقت الباب بيخبط فا قمت فتحت
نسمه:قاسم
قاسم :وحشتيني
نسمه بكسوف:سوسو لو شفتك هتموتني
قاسم:انا هخطبك بعد العيد وكنت عاوز اعرف رأيك
نسمه بحزن:لو نور رجعت ممكن اوافق
قاسم:متقلقيش هترجع بس كدا اعرف انك موافقه
نسمه بكسوف قفلت الباب وقالت:وافقه
قاسم من برا بغرور:اكيد لازم تكون موافقه دا انا ظابط
........................
مر 4 شهور علي غياب نور والجميع بوجد في الفيلا في حزن شديد
غسان اصبح من عشاق الخمور السهر رغم اعتراض والده ومشاكله دائماً معه
سلوي تحاول التقرب من غسان بكل الطرق
قاسم ونسمه اصبحو يحبون بعض وحددو خطبتهم
عمر ونورهان اصبحو اصحاب جداً ومقربين من بعضهم
..................
في المنصوره في منزل متواضع كانت تجلس في البلكونه المطله علي النيل وبيدها كراسها وقلم وكبناً من الحليب
نور بحزن :اليوم 120 منذ ان تركتك اصبح اليل مثل النهار لدي اصبحت مثل الينبوع الوحيد بين الزهور
كنت اريد ان تكون معي وانا في اول شهور حملي ولكن لم تكن موجود هل تعلم ان انا احكي عليك لأبننا وهل تعلم انا بعدك عني يقتلني ويهزني من داخلي كم يوم سيمر وانا لست معك كم انا اشتاقك للحديث معك كم سنه سأنتظر حتي اراك اعشقك يا من تخليت عني
نور بدموع :سامحني ؟


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close