أخر الاخبار

رواية بالغصب ولكن الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية بالغصب ولكن الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي



تعالى شوف مراااااتك الي محدش عارف يلمها قافشاها في شقتي وانا مش موجوده مع الاستاذ اخوك بالبوووورنص
ادم بصدمه : اسكتي قطع لسانك مراتي اشرف من الشرف .. فادي لم مراتك
فادي بزعيق….. رشاااا انتي زودتيها اوي
رشا بزعيق مماثل… طب ممكن تشرحلي الهانم كانت بتعمل اي
فادي طول ما كان بيحكي الي حصل كان ادم واخدني في حضنه بيطبطب عليا


رشا بعصبيه….. بردوا مايدهاش الحق انها قاطعتها…. انتي تخرسي خالص انتي فاهمه انا معتش هسكتب وربنا ماعدت هسكت امبارح بردوا تكبي ميا مش نضيفه على الهدوم واول تزعيقلي على لبسي وانا في بيتي وفي الرايحه والجايه تسمعيلي كلام مالوش لازمه انتي عايزه مني اييي
ادم بعصبيه…. الكلام دا حصل يارشا… انطقيييييييي.. مين اداكي حق اصلا تتكلمي مع مراتي بالاسلوب دا.. بصي بقا نهايه الموضوع انتي غيرتك وحقدك منها عماكي وانا عارف انك مش هتسكتي غير لما تمشي وانا مش هستنى واحط ايدي على خدي وانا بشوفها بتضيع من ايدي بسبب واحده انانيه حقوده زيك وهنسيبلك البيت كله عشان تستريحي وشد ايدي ولسا هنمشي


حمايا زعق فيه….. ادم اقف عندك… خلاص كل واحد عاملي راجل وقعد يزعق وانا موجود ومش عاملينلي احترام ليا ولا كإن ابوك وامك واقفين
ادم: انت على راسي وعلى عيني ياحج بس مراتي خط احمر وكرامتها من كرامتي
حماتي عيطت…. بقا كدا ياادم عايز تسيبني لوحدي بعد العمر دا كله…. يابني الكلام اخد وعطا واكيد في سوء تفاهم و


قاطعها ادم بعصبيه…. بردوا هتقولي سوء تفاهم ياامي بقوولك اتهمت مراتي في شرفها
فادي: حقك عليا انا امسحها فيا المرادي وصدقني في وشي انا لو حصل حاجه بعد كدا


ادم بصلي فـ هزيت راسي ليه بمعنى خلاص وبصتله بإمتنان حقيقي وانا فخوره بجد ان دا جوزي… تمام بس مالهاش دعوه بمراتي من النهارده ولا صباح الخير حتى هي في حالها ومراتي في حالها… عن إنك يابابا انت وماما وشدني ونزلنا
دخلنا الشقه بصتله بحب ولسا هتكلم سبني ومشا
فضلت واقفه كام ثانيه كدا… معقول شاكك فيا وعمل كدا عشان بس منظره
دموعي نزلت غصب عني وحطيت ايدي على وشي برجفه قلبي وجعني منه… ثانيه ولقيتني متشاله ومقعدني على رجله اتكسفت ولسا هقوم مسك ايدي وباسها…. انا اسف.. حقك عليا.. دموعك الغاليه دي متنزلش ابدا
بصتله بحزن…. وهو وهو انت مصدق ا
قاطعني وهو بيحط ايده على شفايفي بغضب…. عيب عليكي اما تقولي كدا انا اصدق في كل الناس الا انتي ياعمري… انا زعلت بس انك مخبيه عليا كل دا ماجتيش تحكيلي ليه ياروحي وانا اجبلك حقك… ساكته لي كل دا الي زي رشا دي ماتجيش بالطيبه دي لازم تديها على دماغها عشان تعملك الف حساب وتبعد عنك هي وشرها
الكلام وكإنه اختفى من على لساني ولقيتني غصب عني بدخل جوا حضنه وبحضنه جامد…. خليك معايا دايما ياآدم اوعى تسيبني او تتخلى عني


بادلني الحضن اقوى….. عمري بعدك بموتي ياروح ادم من جوا
شوفتي شوفتي ياماما
وفاء: انتي غلطانه بردوا يارشا لي يابنتي بس سوء الظن دا
رشا بغل…. انتي شايفه اني غلطانه ياماما… اخدت نفسي وهي بتبتسم بخبث… فعلا انا غلطانه ياماما بس ماقدرتش من غيرتي على فادي مقدرتش اشوفها طالعه من شقتي وانا مش فيها وهو كان بالبورنص الشيطان شاطر والي حصل ياماما… بس شوفتي شوفتي ادم ابنك الي ميقدرش على بعدك من اول ما جت وهو مطنشك حتى ادم الي مابياكلش غير من اكلك تقدري تقوليلي من اول ماتجوز اكل من ايدك حتى نزلك لا اكيد… وشوفتي شوفتي بيدافع عنها ازاي لا وكان عايز يسيبك ويمشي عادي كدا عشان ست هانم بتاعته بقا انتي امه الي تعبت في تربيته من ساعه ماتولد وهي تيجي كدا على الجاهز تاخده…. ابتسمت بفرح اما لقيت تأثير كلامها جه بفايده على حماتها… هطلع انا ياحماتي اشوف ادم وهنيمه وانزلك تاني وخليها هي قاعده فوق تبخ سمها في ادم وتكرهه فينا
..
ادم خلي مراتك ياحبيبي تنزل تقعد معايا تحت
ادم: انتي عارفه اننا لسا عرسان جداد وكدا ياامي وعايزها جنبي الفتره دي انا يادوب برجع من الشغل من 7لـ2 وهي طول اليوم بتنضف و
وفاء بعصبيه…. هي لحقت على رأي مرات اخوك بتبخ سمها
ادم بصدمه…. بقا انتي ياماما طب رشا انا عارف انها شرانيه وانانيه ومابتحبش الي احسن منها انما انتي شوفتي ايه من آيه عشان تعملي كدا
زعقت… هو كدا لـ مراتك تنزل زي مرات اخوك وتعمل واجباتها لـ صدقني من النهارده لا هتكون ابني ولا اعرفك وهتبرى منك ليوم الدين
ادم بصدمه:



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close