أخر الاخبار

رواية جاسر ونرمين احاسيس مغلقة كاملة بقلم ميمو مصطفي

رواية جاسر ونرمين احاسيس مغلقة كاملة بقلم ميمو مصطفي




ولا في ناس طلبت مني اني اعرف الشخصيات عشان اللخبطة

نرمين : هيا فتاة في منتصف الغشرينات بنت جميلة و مؤدبة ودي طبعا بطلتنا الاساسية

هبة جارتة و صديقتة نرمين من الصغر

جاسر الحسيني : شاب وسيم في اواخر العشرينات لكنه اعمي بسبب حادث ما ( هنعرف كل التفاصيل مع الاحداث )

عماد الحسيني : شخص محترم جدا وهو والد جاسر الحسيني يعشق ابنه ويحاول قدر الامكان ان يفرح ابنه بي طريقة عكس والدتة جاسر جدااا

سوزان :- والدة جاسر وهنتعرف علي شخصيتها مع الاحداث

حمزة طفل عنده 10 سنين يتيم الاب وهو ابن شقيق نرمين ووالدتة صفاء ست جافة لاتعرف عن الامومة شي

محسن : شاب تافه ولا يحب المسئولية وهو حبيب هبة

عمرو : شاب يعشق نرمين لكن نرمين تكره بشده بسبب سلوكة وبلطجتة علي الناس

وباقي الشخصيات هنتعرف عليها مع الاحداث

7

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

الحلقة التانية

تالم جاسر من تلك الكلمات وقال بغضب للجرسون : اوعي ايدك سبني انا همشي لوحدي

الجرسون : مينفعش اسيبك يا جاسر بيه

جاسر زق يد الجرسون بغضب : قولت اهو كدا ( ثم ذهب بمفرده بالم شديد حتي وصل الي بوابه المطعم بصعوبة لاحظ السواق خروجه من المطعم فجري عليه مسرعا : جاسر بيه ايه اللي طلعك لوحدك كدا مبعتليش ليه كنت دخلت خدت حضرتك من جوه

لمس جاسر السيارة حتي وصل لباب السيارة ودخل الي سيارتة ثم قال بحده : بطل رغي واركب العربية و سوق

السواق باستغراب :تحت امرك ياجاسر بيه

(((في قصر الحسيني )))

يخرج عماد الي الجنينة وعندما شاف زوجتة تشرب قهوتها ببرود ولا تهتم بحال ابنها انفجر غضبأ : انتي ايه مبتحسيش يا سوزان خالص انتي ام انتي

سوزان ببرود :في ايه يا عماد مالك بتزعق ليه علي الصبح في ايه

عماد : في ان نفسية ابنك زي الزفت و انتي ولا علي بالك اهم حاجة النادي واختك و بنت اختك اللي هيا السبب في اللي هو في اصلا نفسي اعرف ازاي قدرة تعرفيهم لحد دلوقتي ازاي قعد كل اللي حصل دا

سوزان ببرود : يعني ايه عايزني اخسر اختي الوحيدة انت اكيد اتجننت

عماد :يعني انتي خايفة تخسري اختك الوحيدة ومش خايفة تخسري ابنك الوحيد اما حاجة غريبة صح

سوزان بزهق : عماد متوجعش دماغي شوف يا حبيبي كنت لابس ورايح علي فين وخليني انا كمان اشرب فنجان قهوتي عشان الحق اجتماع حقوق المراة

عماد بسخرية : حقوق المراة اعرفي حقوق ابنك عليكي الاول

سوزان : اوووف انت محسسني ان ابني دا طفل ابننا رجل

عماد : ايوا رجل وكان بيسد قدام اي حاجة لكن دلوقتي الامور اختلفت مفروض بقي واجبنا اتجاه كاب وام نقف جنبه نسنده منحسسوش بانه مش قادر انطقها

سوزان كان في ايديها االفنجان خلصته وراحت حطيته علي الطربيزة بخنقة : انت اوفر اووي يا عماد انا ماشية بباي

((عماد غمض عنية بوجع علي ابنه ونفسة من تلك الامراة التي لا تعرف ما واجبها اتجاه ابنها و زوجها )))

(((في مكان ما كانت تقف هبه و نرمين مع محسن )))

هبة :انا جيلي عريس يا محسن واهلي عمالين يزنه عليا ومش ساكتين المرة دي بجد واخويا مستحلفلي

محسن ببرود : عندهم حق بصراحة

هبة باستغراب : يعني ايه تقصد ايه

نرمين بغضب : انتي لسه مش فاهمة يا بنتي يالا يالا نمشي بلا قرف

محسن بزعيق : وانتي مالك انتي بتدخلي ليه في شي ميخصكيش

نرمين : ايه ميخصنيش ازاي هبة اكتر من اختي ومصلحتها تهمني

هبة بدموع : خلاص يا جماعة خلاص وانت يا محسن شوف هتعمل ايه وقولي عشان انا كدا عمل اللي عليا معاك يالا يا نرمين

(((في منزل والدتة نرمين )))

والدتة نرمين :: رايحة فين كدا علي الصبح يا صفاء مش من عوايدك تصحي بدري

صفاء : رايحة عند اخويا عشان العريس اللي قولت عليه جاي انهاردة

والدتة نرمين بحزن : اممم عريس

صفاء ترفع حاجبها :- ايه في حاجة

والدتة نرمين بتنهيدة : هيبقي في اي يعني يا بنتي ربنا يوفقك

(((في قصر الحسيني )))

عبدة السواق : طيب استني ادخل حضرتك يا جاسر بيه

جاسر بغضب كالبركان : قولت سبني ولو صممت اكتر من كدا انا هقطع عيشك حالا

عبدة : انا قصدي اساعدك يا باشا

جاسر : مش عايز مساعدة من حد انا

كان يجلس عماد كما هو في الجنينة عندما سمع صوت جاسر جري عماد عليه بلهفة : في ايه مالك يا حبيبي في

جاسر بغضب : في اني مينفعش اخرج من القصر لاي سبب من الاسباب في اني قولت لحضرتك مش عايز اخرج وحضرتك صممت

عماد : طيب ايه اللي حصل يعني

جاسر : مفيش حاجة حصلت غير اني كل مرة بخرج فيها وجعي والمي بيكبرو بزيادة

عماد : لا حول ولا قوة الا بالله يا بني احمد ربنا علي اللي انت في قل لن يصبينا شي الا ما كتب الله لنا دا اختبار من ربنا عشان يشوفك هتعمل ايه احمدو يا بني في كل وقت وباذن الله هترجع احسن من الاول

جاسر بابتسامة وجع : احسن من الاول ازاي يعني بعد 6 عمليات فشل في احسن الدول هرجع ازاي



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close