اخر الروايات

رواية جاسر ونرمين احاسيس مغلقة الفصل الثاني 2 بقلم ميمو مصطفي

رواية جاسر ونرمين احاسيس مغلقة الفصل الثاني 2 بقلم ميمو مصطفي




عماد : ربنا قادر علي كل شي

جاسر بتنهيدة : نفسي امارس رياضي نفسي ارجع شركتي نفسي في كل حاجة اعملها زي الاول

عماد : هتعمل كل حاجة متقلقش

جاسر : صح انت مسافرتش ليه

عماد : هسافر بس كنت

مستنيك لما ترجع عشان اطمن عليك

جاسر بابتسامة : بقيت تخاف عليا زي الطفل بظبط

عماد : ومال ايه مش ابني اللي ماليش غيره

جاسر : لا قصدك ابنك الاعمي اللي ميقدرش يعمل حاجة لوحدو فبتخاف يحصلي حاجة وانا مبشوفش

عماد من وجعه عليع غصب عنه اتنرفز عليه : في اي بطل بقي كل شوية كلامك دا انت بتوجع قلبي كل شوية بكلامك دا حرام بقي

جاسر : اسف يا بابا علي اي شي بتسببه ليك

(((في النادي ))

سوزان : هاي

ايمان شقيقة سوزان وهيا اصغر منها : هاي يا عمري اتاخرتي كدا ليه

سوزان : بسبب مرشح عماد بتاع كل مرة

رودي فتاة في اول العشرينات فتاة جميلة لكنها مغرورة جدا وهيا تلك البنت المسببه في كل وجع جاسر وهيا ايضا ابنتة خالته وكانت خطيبته : هو اونكل عماد دا مش هيتغير بقي

سوزان : يتغير دا كل شي يتغير الا عماد

ايمان : بصراحة حاجة صعب ربنا يعينك عليهم

سوزان : اوووف دا انا زهقت المهم فين باقي الشلة

ايمان : جايين هتروحو الاجتماع ولا لا

سوزان : انا مفروض جاية عشانه بس قرفانه وماليش نفس احضر

رودي : سيبك يا طنط انتي و مامي من الاجتماع دا وتعالي نخرج

سوزان : والله عندك حق انا زهقانه اصلا

(((في المحل )))

كانت ترص نرمين بعض الملابس علي الرف وهيا في قمة غيظها من هبة

هبة : هتفضلي لاويه وشك عليا كدا

نرمين : انا بجد مش عجبني تصرفاتك دي نهائي

هبة : اعمل ايه بحبه اوووي

نرمين بتقلدها : اعمل ايه بحبه اوووي هو انتي مصدقة نفسك مصدقة اصلا مصدقة ان دا حب دا كلة كدب وقرف والحب ولا العلاقة اللي تتبني علي حب يبقي خلاص متنفعش العلاقات دي بذات لازم تتبني علي صراحة

هبة : انتي عارفة انا صريحة معا قد ايه

نرمين :طيب وهو

هبة : مش عارفة

نرمين : طلامة قولتي مش عارفة تبقي مش واثقة في ولا واثقة في حبه لانه لو ظهرلك حبه الحقيقي و متاكدة منه مكنتيش قولتي مش عارفة دي

هبة بتنهيدة : انا تعبت ( ثم رن هاتف هبة نظرت الي نرمين ) يالهوي دا كمال اخويا

نرمين : ردي عليه

هبة : خايفة ارد هيعملي مرشح مش عارفة مصممين ليه علي العريس دا

نرمين : هما اهلك وفهمين اكتر منك اكيد شاب كويس عشان كدا متمسكين بي

هبة : بيرن تاني اهو هرد وخلاص ربنا يستر الو ازيك يا كمال اخبارك ايه وعيالك عاملين ايه

كمال بقوة : اسمعي اللي هقوله ليكي دلوقتي عشان متقوليش اني جيت عليكي ولا غصبتك علي حاجة

هبة : قول يا خويا

كمال : قدامك فرصة اسبوع تثبتيلي ان محسن دا عايزك بجد

هبة بصدمة : محسن مين

كمال :مش وقته تمثيل خليني اكمل كلامي

هبة بخوف : كمل يا خويا

كمال :خلال اسبوع واحد يثبتلي في انه فعلا عاوزك وبيحبك ويجي يتقدملك ويلبسك دبلة بس وابقي رجل مش تمام لو موقفتش جنبه وساعدته وخليتكم لبعض

هبة بفرحة : بتتكلم جد يا خويا يخليك ليا يارب انا هكلمه دلوقتي واقوله

كمال :- اسمعي كمان انا قولت اسبوع واحد وخلال الاسبوع دا مجاش هيبقي الاسبوع اللي بعده كتب كتابك علي العريس اللي متقدملك تمام يالا سلام

هبة :- تمام ( ثم قفلت هبة مع كمال شقيقها وسرحت )

نرمين : خير يا هبة في حاجة ( وردتت لها هبة كل من قال لها كمال ) والله رجل و سند صح عدا العيب الرك بقي علي البيه التاني

هبة : انا هكلمه دلوقتي ( الو ايه يا محسن اسمعني

(((في القصر )))

كان سارح جاسر في الماضي

(((فلاش باااااك )))

جاسر بابتسامة : قلبي الصغنن بعشقك

رودي بضحكة عالية : بموت فيك

جاسر بتصنع الزعل : كدابة وانتي عارفة مكرهش في حياتي غير الكدب ممكن بي كدبة كل شي يضيع

رودي بطفولة : اخس عليك يا بيبي انا كدابة انا زعلانه منك جداا

جاسر حاوط رقبتها بيده بحنان وحط راسه علي راسها : قلبي زعل بهزر معاكي والله انا بس عايز اسمع منك اكتر كلام مش كلمة وخلاص ( ثم باسها في خدها ولفهه اليه لكي ينظر الي عينيها الخضراء ) انتي عارفة انا بحبك ازاي ولا لا

رودي بابتسامة : عارفة طبعا وانت عارف انا بحبك قد ايه

جاسر : امتي بقي يجي اليوم اللي تبقي فيه في حضني وملكي

رودي : خلاص كلها اسبوعين وابقي ملكك وتبقي ملكي يا عمري

جاسر : عمرك ما هتسبيني مهما حصل

رودي : عمري ما هسيبك حتي لو ايه مش هيفرقني عنك غير الموت

جاسر : ربنا يجعل يومي قبل يو. ( ثم اسرعت رودي وحطت اصابعها علي شفايفه لكي تمنعه من استكمال تلك الجملة )

رودي : متقولش كدا تاني انت مش عارف انا ممكن يحصلي ايه من غيرك

جاسر بابتسامة حب ثم قال باعلي صوته : بعشقهههها يا ناس بموت فيها هيا دي حياتتتي

رودي فضلت تضحك جامد : مجنون

))بااااااك )))

جاسر ابتدا يتعصب : كل دا كان كدب ازاي ازاي

(((في المحل )))

نرمين بتساءل : هو قالك ايه طيب عشان العياط دا كلة

هبة بدموع : قالي انا مش جاهز لا دلوقتي ولا بعد سنه حتي قولتلو اخويا بيقول هيا دبلة بس

قالي معيش حتي حق الدبلة شوفي نفسك يا بنت الناس

نرمين بعصبية : دانتي تحمدي ربنا انه ظهر علي حققته انتي مستنيا ايه تاني مش عارفة

هبة بدموع بتزيد : بحبه

نرمين : انتي اكيد مش طبيعية

هبة : بس انا خلاص هوافق علي العريس

اللي متقدملي

نرمين : ايوا كدا خليكي عاقلة

((في المساء في منزل والدتة نرمين )))

صفاء لسه جاية من عند اخوها : حمزة نام

والدتة نرمين بخنقة : اه نام من بدري

صفاء : واخد علاجة

والدته نرمين : اها ، اول مرة تسالي عن حاجة تخص حمزة

صفاء : ليه ممنوع اسال عن حاجة تخص ابني ولا ايه

والدتة نرمين : لا مش ممنوع بس انا مستغربة بس مش اكتر

صفاء : اممم طيب انا خلاص هتجوز رايحة بعد بكرة اكتب كتابي وهسافر مع جوزي وابقي اطمن علي حمزة علي طول واول ما اظبط حالي مع جوزي هاجي اخد حمزة معايا

والدتة نرمين بصدمة : ايه تاخدي مين لا عمرك ما هتاخدي حمزة مني دا روحي دا من غيره اموت صفاء : ليه انتي هتعشيلو عمرك كلة وهو تعبان ومحتاج عناية وبنتك مسيرها في يوم وتتجوز

والدتة نرمين : لما اموت ابقي خودي

صفاء : علي العموم دا كلام سابق اوانه

(((في قصر الحسيني )))

كان يتحدث جاسر مع والده في الهاتف : ايوا يا بابا انت كويس طيب الحمدلله

عماد : تعرف انا قاعد مع مين دلوقتي

جاسر :مع مين يا بابا

عماد : مني صديقة الطفولة بنت عمك حكيم

جاسر بسعادة : بجد يااااه دي وحشتني جدااا

عماد : خد كلمها اهي معاك

جاسر بفرحة اول مرة تظهر عليه : الو ازيك يا مني وحشاني جدااا

مني : وانت كمان والله ايه اخبارك طمني عليك

جاسر : الحمدلله تمام هستني منك زيارة انتي وعمي حكيم

مني : باذن الله خد عمي عماد معاك اهو

عماد : ماشي يا حبيبي هكلمك لما اروح الفندق يالا سلام ( ثم قفل مع جاسر ونظر لمني ) تعرفي جاسر بقالة زمن متكلمش مع حد بلهفة و فرحو كدا ممكن اطلب منك طلب

مني : تحت امرك يا اونكل

عماد : عايزك تقربي من جاسر و تخلي يحبك عايزة اطلعو من حالته النفسية دي

مني بصدمة : ايه اخلي ايه انا احب واحد اعمي

عماد بصدمة : بتقولي ايه ( ثم قام وقال

(((في المحل )))

رن هاتف نرمين : الو ايوا يا ماما ( ثم بصدمة ) اهدي يا ماما فهميني طيب براحة بتصوتي كدا ليه ايت بتقولي ايه ( ثم جريت من المحل مسرعا )

هبة : نرمين نرمين في ايه

يا تري ايه اللي هيحصل

وعماد هيعمل ايه مع ابنته صديقة




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close