أخر الاخبار

رواية عشق القيصر الفصل السادس 6 بقلم شيماء صبحي

رواية عشق القيصر الفصل السادس 6 بقلم شيماء صبحي




كنتي فين يا عشق
بصت عشق بخوف لنظرات المعلم ليها،؟؟
= انا كنت ب...
بايه يا عشق"" كنتي فين يابت انطقي .... كنتي فيين،..
بتترعب من صوته العالي ونظراته المرعبه ليها ""!
قرب منها جابر ومسك ايديها" بق كدا مش عاوزه انطقي،، انا بق هوريكي هعمل اييه،،
عشق برعب منو" والله.. والله يا معلم كنت،.. كنت بساعد قطه كانت متعوره..
"" قطة.. يا حنينه"" مسكها من شعر""ها وهزها " من امتي والحنيه دي نزلت علي قلبك هاا انطقي""
قربت منو بنت في نفس عمر عشق""!
سيبيها والنبي يا معلم هيا اكيد مش قصدها انها تخرج برا،،
بيبصلها جابر بعيون غاضبه وبيشدها جمب عشق"بق بتدافعي عنها انتي كمان ،. طلعلكوا صوت وبقيتوا تبجحوا فيا..
بيكونوا مرعوبين منه وبيحاولو بيفلتوا من ايديه "" بيرميهم جابر بغضب علي الأرض وبيصرخ فيهم "" هتقعدوا تلات ايام من غير اكل ولا شرب علشان تعرفوا تبجحوا فيا حلو ؟؟!
بتعيط عشق والبنت التانيه وبتحضنها بخوف"
بتقرب منهم بنت ودي بتكون بنت ضعيفه جدا حضنتهم وهيا بتعيط""
عشق ،،ملك انا اسفه اني معرفتش أساعدكم من تحت ايديه ،،
بيحضونها البنات وبيعيطوا" كويس انك متكلمتيش ، دا مفتري وممكن كان يهبدك هابده تموتي فيها،،
بتحضنهم مني بحب وبتقلهم"" متخافوش يابنات اكيد هنخرج من هنا فيوم..
البنات بحزن"" يارب""""""
بيناموا التلاته وهما حاضنين بعض وبيصحوا تاني يوم علي صر"" يخ بنت من صحابهم الي في المخزن""" بيقفوا يبصوا من بعيد بخوف
بيشوفوا راجل عجوز واقف جمب المعلم وجمبه رجالته وفي بنت ماسكينها الي شغالين مع المعلم جابر وهيا بتصرخ. وبترفس برجليها "" سيبوني لااااا مش عاوزه اروح معاكم؟؟
بيتوتر المعلم جابر لما بيشوف نظرات الراجل دا وهيا بتتحول للانزعاج وبيقول"" اي يا جابر بق مش عارف تربي عيله زي دي ،؟
انا كدا شكلي هنقص السعر،،؟
جابر بتوتر" تنقص اييه يباشا دي شكلها عاوزاني اروحلها
الراجل" اما اشوف اخرك يا جابر؟؟؟
بيتعصب جابر وبيقرب من البنت دي وبيشدها ليه وهو بيهمس في ودنها" حالا الضحكه متفارقش وشك الا ورحمة امي اق" تلك وقتي ،، عارفه الباشا الي هناك دا دافع فيكي قد ايه والله لو اشتكي منك مهيكفيني اقط"عك حتت وارميكي لك"لاب الشارع انتي فاهمة،،؟ ،،
بتهز راسها بخوف وبيرملها جابر منديل بتمسح بيه دموعها وبتهدأ وبتقرب من الراجل الغني دا وهوا بيمسكها من وشها وبيقول لجابر؟؟ عد فلوسك يا جابر يلا يا حلوه تعالي معايا،،،
بيمشي ورجالته بتسلم جابر الفلوس وبيمشوا وراه ؟؟
بيمشي جابر وهوا شايل شنطة الفلوس وفرحان وبيدخل مكتبه ،،.
بيكونوا شافوا البنات كل الي حصل وبيفهموا ان جابر مش بيجوزهم او يفسحهم زي ماهوا بيفهمم " طلع بيبعنا ""
شهقت عشق بيها وهيا بتبصلهم برعب "
البنات بتخاف من الي شافوه"" ملك بعي"اط انا مش هفضل هنا كتير
عشق ،،ايوا مش لازم نستنا لما يبيعنا لرجاله وحشه زي دي يعالم الي بيحصل لاخواتنا " لازم نهرب "!
مني بخوف"" ه.. هرووب ايه يا عشق انتي عارفه انً مش سهل نهرب من جابر "انتي مش فاكره عملو اي في هاجر لما هربت،،؟
بيبلعوا ريقهم بخوف من تذكرهم لهاجر "" لما هربت ومسكها رجاله المعلم جابر والي عاقبوها انهم اغت"" صب""وها ورموها بعد ما ماتت من كتر الوحشيه الي شافتها من رجالة جابر ،،
ملك بصت لعشق بخوف من الفكرة "" ولاكن عشق بتكون مصممة"" انا عندي فكرة انا ساعدت شاب وهوا وعدني انو هينقذنا واحنا لما نهرب هندور عليه وهو اكيد هيساعدنا""
مني بسخريه من كلامها"" عشق يا حبيبتي الدنيا دي كبيره مش مخزن زي الي احنا فيه يعني انتي لو طلعتي برا مش هتوصليلوا خالص
عشق بتفقد الأمل من انها تهرب من جابر وظلمة وبتاخد البنات ويرجعوا مكانهم ويناموا ،،!
_______________\
بتصحي عشق من نومها بفزع بعد ما شافت كابوس مرعب؟؟
قالت وهيا بتاخد نفس" استغفر الله العظيم ،، بتبص حواليها وبتشوف هيا فين بتلاقي نفسها في اوضه كبيره بتكون شكلها حلو بتلاقي هدوم كتير موجوده في دولاب الي موجود في الغرفه بتبص للهدوم بصدمة،، الله كل دي هدوم فينك يا ملك انتي ومني وتشوفوا الناس الي عندهم مخازن هدوم كتيره زي دي ""؟
بتقوم وبتدخل للحمام وبتغسل وشها وبتخرج وبتلاقي لورا الي كانت بتغير هدومها في خروجها"" عشق بتشهق بخجل لما بتلاقيها بتغير هدومها قدامها""
بتضحك لورا بصوت عالي علي سذاجتها"" لماذا تخجلي هذا الامر عادي ؟؟
عشق مبتكنش فاهماها بس بتهز راسها وبتغطي عيونها بايديها وبتخرج من الاوضه "" بتلاقي كنان واقف مستنيها واول مبتشوفه بتقرب منو وهوا بيقولها" انتي هتيجي معايا هنروح لبيت هتفضلي فيه لحد ما نخلص شغلنا وبعد منخلص هاجي اخدك ،،
بتبصلوا عشق وبتخاف"" هو انا ممكن افضل معاكوا" اصلي بخاف اكون لوحدي""
كنان" دي اوامر القيصر وما اقدرش اكسر كلامو""
بتتنهد بحزن وبتمشي وراه وبتنزل بتكون شنطتها موجوده ؟؟
بياخدها كنان وبيخرج وبيركبوا عربيه وبييتجه بيها كنان لمكان بعيد عن فيلا البوص "" بيوصلوا بعد ساعه وبيكون في بيت بسيط موجود،، بيرن كنان الجرس وبيفتح القيصر " ودي بتكون صدمة عشق"
القيصر" اتاخرتوا""
كنان"" علي ما جهزنا ومسافة الطريق""
القيصر بيدخل وكنان وراه وعشق بعدهم،؟
عشق بتبق عاوزه تفهم ايه الي بيحصل وبيبصلها القيصر وبيقول" كنان ارجع انت للفيلا وانا هفهما هتعمل ايه وهحصلك ،،
كنان بيهز راسوا وبيخرج وبيفضل القيصر وعشق،،
بتبق واقفه وهيا بيتبص للارض ،،
القيصر بيقرب منها وهيا قلبها بيدق من قربوا ليها..
فجأه بتلاقيه بيديها جهاز صغير طلعة من جيبة،، امسكي الجهاز.دا..
بتبص للجهاز شويه وبعدين بتمد ايديها تاخدو وهو بيكمل""؟
لو حسيتي بأي خطر اضغطي عليه هو هيدينا اشاره تلقائيه وساعتها هنعرف نلحقك ""
بتهز راسها بحاضر وهو بيفضل باصصلها فهيا بتخجل من نظراته""
بيقرب من الباب وبيمسك شنطة كانت موجوده وبيقرب من عشق" الشنطة دي فيها حجات هتحتجيها وتعالي ورايا اوريكي ازاي هتتعيشي هنا""
بيمشي وهيا وراه" بيقرب من غرفه وبيفتحها" بتكون غرفه نوم معملوله بشكل كيوت اول ما بتشوفها عشق عيونها بتبتسم بفرحه وبيلاحظ دا القيصر بس بيتجاهل وهيا بتبص للاوضه وهوا بيكمل كلامو"" اوعي تفتحي باب او شباك مهما حصل انا قافل الشبابيك هنا كويس ومستحيل حد هيعرف يفتحهم غير من جوه الغرفه انا مش عاوز اي غلطه" البيت في كل حاجه هتحتجيها عيشي في هدوء واحسبي خطواطك عاوزك كانك خيال ""؟
عشق كانت بتسمعه وهيا خايفه من كلامة""
بيتجه عند الباب بعد مابيوريلها البيت كلو "" انا هقفل عليكي كويس مش عاوز اي غلطه انا حاطت كاميرات هنا بس دي مش كفايه اي خطر هتحسي بيه تضغطي علي الزرار بتاع الجهاز ركزي ""
عشق هزت راسها وهوا ضغط علي اوكرة الباب وبيخرج زادها خوفها وحست بالرعب" قبل ما يقفل الباب سمع صوتها بتهمس وبتقول
عشق"" انا بخاف اقعد لوحدي
سمع جملتها وكان هيخرج الا انو بصلها تاني وقرب منها"
انا هعرفهم انك رجعتي مصر علشان الناس دي ملهاش امان وهيدورو ورا الموضوع بس انا عملت كل دا علشان متتأذيش،،
هزت راسها بموافقه ولاكن دمعه خانتها وهوا شافها"
احساس غريب حاسو من نحيتها هوا عارف انو من اول ما شافها وهيا دخلت قلبه بس بعد الي حصلوا قلبه اتدمر "" في السنتين دول غيرو حياته من شخص طيب لشخص تاني عديم الرحمه"؟؟
خرج من البيت وقفل الباب ومع كل تكه من القفل بتحس بان روحها بتخرج قعدت علي الارض بعد ما هوا مشي وسمعت صوت عربيته وهيا بتمشي "" غمضت عنيها وفضلت تهدي نفسها وعدا وقت مش كبير وبعدين قامت وفتحت الشنطه الي ادهالها كان فيها راديو ومصحف وفي سبحة وكان في علبه مغلفه مسكتها تفتحها لاقت نظاره نظر"" قالت بصدمة"" هو عرف منين اني نظري ضعيف"" كانت بتفكر في كل حاجه شافتها ازاي عرف ان نظرها ضعيف ،، فاقت من افكارها علي صوت اصدرته بطنها دليل علي جوعها ""
وقفت وشغلت الراديو علي قرأن وقربت من المطبخ وفتحت التلاجه ولقت انها مليانه من خيرات الله ابتسمت لما لقت كل حاجه حلوه طلعت من الاكل الي كانت بتشوفه في التلفزيون والي عمرها مداقتو وقعدت فرحانه"" حضرت لنفسها اكل وبعدين طلعت لاوضتها قعدت علي السرير وكان فيه تلفزيون كانت هتشغلو بس قرات ملحوظه موجوده قدامو؟؟!
وطي الصوت،،
هزت راسها وقالت بهمس""" حاضر
وشغلته وطت الصوت خالص يدوبك هيا تسمعه وقعدت تتفرج وكانت فرحانه لانها اول مره تحس انها فرحانه وحره مش مقيدة""؟
_____________
في فيلا البوص بيصحي البوص وبيخرج من اوضته وبيلاقي كنان ولورا قعدين بيسال عن القيصر وبيجاوبو كنان" بانه راح يوصل عشق زوجته للمطار علشان هترجع مصر لان والدتها تعبانه""
بيبصلوا البوص شويه وبيفكر وبعدين بيهز راسو بمعني تمام""
بيعد دقايق بيوصل القيصر وبيقرب منهم وبيتكلم بجديه"" العمليه هتم النهارده""
الكل بيبصلوا"
البوص"" هل قمت بحل الامور الخاصه بك؟
القيصر بيجاوب" نعم انا مستعد للاستلام""
لورا قاعده ماسكه لاب توب وبتتواصل مع المافيا الايطالين""
وبتبصلهم وهيا بتبتسم" لقد تواصلت مع جاك وقال بان كل شي جاهز""
بيستعد الكل والقيصر بيكون مجهز نفسو للعمليه وبتكون في دماغو عشق والي بيكون قلقان لحد يأذيها""!
بيجي وقت العمليه وبيكون القيصر معاه كنان والبوص معاه رجالته ولورا ""
بتوصل المافيا الايطاليه بهليكوبتر وبيتم استلام الشحنه وبيدفع القيصر الفلوس وبتم العمليه بسلام ولاكن بعد رجعوهم لفيلا البوص بيفتح البوص سلا"حه في وش القيصر وبيقول" عزيزي اقدم لك هديتي""
القيصر بيكون واقف قدامه بجمود" هل هذا حقا""
كنان بيكون واقف ورا القيصر وقلقان عليه للبوص يتهور ويضرب عليه""
البوص"" يمكنك العوده الي مصر بسلام الان ولاكن الشحنه ستكون ملكي""
القيصر بيبص للورا الي بتكون باين عليها انها مش فاهمه حاجه""
بيرمقها القيصر بغضب وهيا بتقرب من البوص وبتهمس" ماذا تفعل بوص
بيرد" احاول الاستفاده من هذا الوضع ""
بيستغل القيصر انشغاله معاها وبيشد السلاح وبيوجهو ليهم وبيبلغ كنان ياخد الشحنه ويروح يسلمها ""
كنان بيكون قلقان يسيبه لوحده بس بيصرخ القيصر فيه" يلا يا كنان مفيش وقت""
بيخرج كنان وبيسوق العربيه وبيروح يسلم الشحنه للوفد الي مستنيهم علي المركب"" وبتم العمليه بنجاح وبيرجع بيلاقي القيصر مربوط من رجليه والبوص ولورا واقفين ومتعصبين من تسليم الشحنه واتجاهها لمصر ولورا مقربه منه وبتصعقه بالكهرباء وفي الوقت دا بيتهز الجهاز الي متوصل مع عشق .....!! يتبع
دا بارت تعويض عن التاخير اللي حصل عاوزه تفاعل قوي ورأيكم بق يا حلوي

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close