اخر الروايات

رواية فجر الشاهين الفصل الرابع وعشرون 24 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية فجر الشاهين الفصل الرابع وعشرون 24 بقلم نورة عبدالرحمن



رواية فجر الشاهين الحلقة الرابعة والعشرون
----------------------ـ
هاشم وحشتيني وجتلك فيها اي دي..
فجر دفعته بكلتا يديها بقوة فيها انك قليل الربايه… يابجحتك يااخي اطلع براا…برااا لحسن يمين بالله لاصوت والم البيت عليك..انا دلوقتي جوزي رجع ولو عرف هيطربقها على نفوخك..
علت ضحكته الساخريه جوزي رجع ..ده حتى مش فكرك ..
فجر اطلع برااا برراا
هاشم طالع ياستي هو اني هبات هنيه يعني …ليكمل بغمزه مع ان نفسي نعمله فيوم..
فجراطلع براا بقولك…برااا
طلع هاشم وهو يبلغها انها خلاص هتبقى بتاعته ومحدش هيعرف يقف بوشه ابدا.
مر اليوم على فجر بتوتر وهي خايفه على شاهين من هاشم مكنتش عارفه هو بيخطط لأيه..
في الليل نزل شاهين يشرب ميه والكل نايمه مش عارف ليه الليله دي معرفش ينام ليه..
نزل المطبخ وهو بيشرب ميه سمع صوت خوله مرت عمه..
خوله لحقت تنسى عبله ياشاهين..
بص ليها شاهين باستغراب عبله مين. .
خوله عبلة مراتك وام ابنك..
شاهين بصدمه ابني هو اني عندي ابن..
خوله امال ده عنده سنتين سيف كيف القمر.
شاهين ططب هم فين..وفجر تبقى ايه..
خوله فجر مراتك التانيه اتجوزتها ومن ساعت مااتجوزتها وانت ناسي ابنك ومراتك وزعلت منك واصرت انك تمشيها بيت اهلها وانت عشان ترضيها مشيت الغلبانه هي وابنك وباليوم ده ماتوا عبله وابنك ذنبهم برقبتك..هما ماتو وهما زعلانيني منك
شاهين انتي كدابه الكلام ده اول مره اسمعه
خوله كانت عمياك يمكن عملالك سحر ومممشياك على مزاجها
مسك دماغه بألم كدب اللي بتقوليه ده كدب خالد ليه مااتكلمش عن عبله وسيف ليه..
خزله عشان مش عايزينك تحس بالذنب وانت السبب في موتهم..
شاهين بصراخ كدابه انتي كدابه
خوله مش عايز تصدق برحتك بس اوضت عبله دي اللي هناك اطلع وهتتأكد بنفسك انك كنت متجوز عبله اللي انا وفجر كنتو السبب في موتها..
طلع شاهين بسرعه وهو حاسس بصداع جامد وفعلا شاف صوره مع شابه وطفل صغير..كانت البنت جميله والطفل اجمل بكتير وشببهه..
فتح الخزانه وفعلا كان فيه هدوم لست..حاول يفتكر كتيير لحد مااغمى عليه واترمى عالارض..
صحيت فجر الصبح ومكنش جمبها طلعت تدور عليه بخوف وقلق..
واتفاجأت بؤضت عبله مفتوحه..جريت على هناك وكان شاهبن على الارض ..
صرخت وجريت عليه حاولت تفوقه معرفتش….
بدات تنادي لخالد اللي طلع بسرعه وشاف شاهين بالحال ده وقال بحده اي اللي جابه هنا.
فجر ببكاء معرفش والله معرفش ..
خالد متعرفيش ازاي مش انا سلمته ليكي قبل ماادخل اتخمد انام..
زينه اهدى ياخالد مش كده..
خالد بانفعال وخوف انتي تخرسي متتدخليش..
حاول حمله خالد معرفش جي هاشم وهو يفرك عنيه بنوم ليصيح به خالد هتفضل واقفلي كده تعالى ساعدني..
فجر بخوف على شاهين لا انا هساعدك..
حاولت ترفعه مع خالد لكنها معرفتش ليقف هاشم خلفها بخبث همليه يافجر انا هرفعه..
ابتعدت بسرعه بعد ان ارتطم جسد الاخر بجسدها ..
وبالفعل اخرجوه من غرفة عبله التي امر خالد باغلاقها وعدم فتحها ابدا…
واخذه لغرفة فجر واستدعى الطبيب الذي اخبرهم بأنه تعرض لصدمه ويجب عدم تعرضه لصدمه اخرى خوف ان تحدث له انتكاسه…
استيقظ شاهين بتعب ووجدها تجلس بجانبها بدموع وهي تنظر اليه ..
فجر شاهين انت كويس مش كده دفعها عنه بقوه واراد النهوض..
وسط صدمت الاخرى..
حاول النهوض لكنه سقط لتسرع اليه فجر وتسنده لكنه دفعه مرت اخرى مش عايز اشوفك غورري من وشي..
فجر بصدمه الكلام ده ليا ياشاهين..
شاهين بغضب بقولك غوري ليدفعها مع دخول خالد وهاشم على صراخهم في اي ..اي اللي بيحصل هنا..
شاهين مش عاوز اشوفها هنا وديها بيت اهلها. دلوقتي..
خالد….
شاهين…..
هاشم ارتسمت ابتسامه انتصار على وجهه
**************
مجهول 1 ايوه شاهين باشا رجع من تاني ..
مجهول 2 احنا لازم نقابله..
مجهول 1 مينفعش دلوقتي خالد مش بيسيبه خالص..
مجهول 2احنا لازم نقابله..
مجهول 1 هو اساسا مش فاكر حاجه..
مجهول 2 احنا محتاجينله لازم يفتكر وبسرعه مفيش وقت..
مجهول 1 وخالد..
مجهول2. اتصرف هو انا هعمل كل حاجه..
مجهول 1 حاضر يابيه حاضر.
يتبع….



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close