أخر الاخبار

رواية فجر الشاهين الفصل الخامس وعشرون 25 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية فجر الشاهين الفصل الخامس وعشرون 25 بقلم نورة عبدالرحمن


رواية فجر الشاهين الحلقة الخامسة والعشرون
-----------------------ـ
شاهين طلعها براا ياخالد.مش عايز اشوفها ..
وقفت فجر بدموع وغصه لاتعلم مالذي فعلته ليكرهها هكذا اول مرة ترى هذه النظرة بعينيه تجاهها…
خالد في اي يافجر اي اللي حصل انتي زعلتيه بحاجه..
فجر بشهقات والله معملتش حاجه هو هو من ساعت ماصحي مش طايقني..كده
خالد بتفهم طب اهدي اهدي و اطلعي انتي عند عمتي وانا هتكلم معاه..
شاهبن بحده وديها بيت اهلها ياخالد مش عايز اشوفها تاني..
خالد بمجارات ماشي ياشاهين هوديها بس مش دلوقتي لينظر الى فجر التي تبكي وانتي يافجر روحي عند عمتي نيره..
خرجت فجر ليتبعها هاشم ويقول بهمس هو ده اللي رفضتيني عشانه … طب والله تستاهلي كل اللي يحصلك..
فجر بقهر ابعد من وشي ياهاشم مش طايقاك ..ولا طايقه روحي ويكون فعلمك مش هسيب شاهين لو حصل اي وكفايه بقى تلعبو بدماغه وتستغلوو تعبه كفايه حرام عليكم…لتغادر وتتركه ينظر اليها برغبة اكثر فكلما رفضته زادت رغبته بها اكثر واكثر…
************
خالد مالك ياود عمي اي اللي جرالك عملت مع مراتك كده ليه..
شاهين مقولتش اني متجوز وعندي ولد ليه ياخالدد
خالد عشان كنت تعبان والحكيم نبه علينا منضغطش عليك..لكن انت اي اللي عرفك بحكايه مراتك وابنك لينهض بسعاده انت افتكرت ياشاهين..
شاهين لا لكن مرات عمي بلغتني..
جلس بجانبه خالد بضيق وقالتلك اي تاني ..
شاهين قالت الحقيقه اللي خفيتوها عني اني ظلمت عبله وابني بسبب فجر دي وهي السبب بالحادثه اللي حصلتلنا..
اصبح خالد بين نارين والدته والحقيقه..
خالد فجر مالهاش ذنب ده قدرهم..لينهض من مكانه بارتباك قوم ياشاهين قوم عشان هننزل الشغل..ونبقى نتكلم بعدين..هنزل على ماتجهز
نزل خالد بسرعه واتخانق مع امه ونبهه عليها. متتدخلش بشهاين وفجر تاني..عشان مش هيسكت …
اما فجر كانت منهاره وتبكي عند نيره وزينه..اللي مستحملتش تشوف فجر بالحاله دي وطلعت على اوضت شاهين عشان تتكلم معاه..
زينه ببرأئه عمي شاهبن فاضي عشان نتكلم..
شاهين بريبه تعالي يازينه..
زينه اقتربت زينه بحرج انت ليه بتعمل كده مع فجر هي متستهلش كل اللي بتعمله فيها .
شاهبن دي حجات للكبار مينفعش تتدخلي فيها..
زينه بطفوله هي بتحبك قوووي حتى لما هاشم كان عاوز يتجوزها بالغصب وقفت بوشه هربت ومرضيتش ياعمي..
شاهين بصدمه اي..
زينه والله بتحبك هي الوحيده اللي مكنتش مصدقه انك مت بالحادثه.
جلس ممسكا رأسه بالم..
زينه عمي انت كويس..
شاهين….
نزلت زينه بسرعه على خالد..عشان تندهله..
بالوقت الللي خالد وهاشم كانو بيتخانقوا
هاشم انت ترفع صوتك على امك عشان شاهين نسيت انه ضحك على ابوك وخد كل فلوسنا.
كفايه كدب حرام عليكم افترى بقى كلنا عارفين اللي فيها. وابوك اتنازل عن الفلوس ليه..
هاشم انت اكيد اتجننت هتقف بوش اهلك. عشان شاهين..
خالد انت اللي اتجننت ووووو دخلت عليهم زينه مرعوبه خالد بسرعه شاهين تعب تعالى شوفه..
جري خالد معاها وراحوا عند شاهين اللي كان تعبان ..
هاشم شفتي ابنك..
خوله دول غاسلين نفوخه خالد مكنش كده.
هاشم يمه انتي اعملي اللي اتفقنا عليه وانا هتصرف بعد.كده حتى لو شاهين افتكر مش هيعرف يعملنا حاجه..
خوله بس خايفه يابني ..
هاشم متخفيش يمه ماشي.
خوله امري لله حاضر..
************
نزل شاهبن مع خالد الشغل بعد. مااداه الدوى ورفض يفضل بالبيت واصر ينزل الشغل عشان يحاول يفتكر اي حاجه..
لكن جت مكالمه لخالد وهو بالشغل خلته ينسى امر شاهين ويجرى عالمستشفى بسرعه..
كانت امه بلغته ان زينه في حاله خطيره بالمستشفى….
بالوقت ده كان هاشم يستنى خروج خالد ودخل فورا مع خروج خالد ومعاه المحامي اول مادخل كان شاهين بيبصله بشك لكن هاشم كل اللي همه انه ياخد امضت شاهين..
وبالفعل بلغ شاهين انه ضروري ياخد امضته عشان الشغل يمشي..
لكن فجأه دخل عليهم…
يتبع….


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close