اخر الروايات

رواية السيد المغرور عمار ونور كاملة بقلم جهاد محمد

رواية السيد المغرور عمار ونور كاملة بقلم جهاد محمد 




حب غرور تكبر انانية عائلة قسوة سعادة

رحلة ثانية مع كل هذه الاشياء

مع : السيد المغرور


يبدء.مشهدنا في عز النهار والزحام ممتلئ الشوارع يوجد بيعين ومحلات واصوات عربيات واصوات الزحام

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

الابطال

.

.

.

نور بنت متوسط جمال بشرتها سمراء جسمها ممشوق وجميل ورفيع وطلها مناسب لوزنها عيونها سوداء وشعرها ايضا شخصيتها مرحة وشقية وبريئة .

............

بطلنا جميل

عمار:رجل معني كلمة طويل ورفيع وجسمو رياضي وجميل شعرو اسود وبشرتو امحاوية

رياضي ذو عضلات ضخمة شخصيتة كذابة قوية غيور لابعد حدود مغرور جداااا متكبر اناني ومتسلط

.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛

الحلقة الأولى

.

.

.

في غرفة مظلمه توجد فتاة نائمة علي السرير

دلف الام الي غرفة أبنتها ثم فتحت النافذة لتدخل اشعة الشمس ورائحة هواء الشتاء الجميلة ولسعه البرد اللذيذة هتفت نعمه قائلة

" يلا يا نور أصحي بطلي كسل يابت قومي يخربيتك وراكي شغل "

هتفت نور بأنزعاج " يوه يا ماما مش عارفه

ونبي انا نايمة بعد فجر


الام :هتفت الام انزعاج "

طبعا يا ختي سهرانة طول ليل في ام تليفون والله يا نور ما لميتي نفسك لقول لبوكي فاهمة وقومي بقي يا بت تعبتيني

نور اف يا ماما اف حاضر حاضر قومت اهو يا ست الحبايب يا قمر يا عسل يا جميل يا سكر

الام :ايوة ياختي كلي بعقلي حلاوة كلي

نور :انا اقدر يا جميل ده انت حبيبي يا ست كل

طيب ياختي بطلي قرع وروحي اغسلي وشك يلا

نور: حاضر يا حبيبتي

ذهبت نور الي المرحاص تغتسل وبعد دقائق

ذهبت الي اخيها خالد .الذي.كان نائم نوم عميق

اتسحبت بشويش وذهبت اليه في سرير

وانحنت براسها علي ازنيه ...وبصراخ

خااااااااااااالد ؛

قام خالد مفزوع ينظر اليها بغيظ"

انتي مجنونة يا بت قطعتي خلفي الله يخربيتك يا شيخة .

نور:وهو تضحك بشدة من منظرو .

ماما قلتلي اصحيك يا خويا وراك جامعة قوم

خالد وهو يركد وراها .وحيات ماما منا سيبك يا نور

ركدت نور خارج الغرفة وهيا تصرخ الحقوني

بابا يا باااااااابا .

احمد الاب:بس بس في ايه علي صبح في ايه

نور وهيا تستخبي خلف ابيها "

بابا خالد عايز يضربني .

خالد يا بابا خضتني وربنا كل يوم علي كده

الاب:ههههههههههههههههههه الله يجزيكي يا نور .مش هطبطلي الشقاواة يا بت انتي

نور يا بابا انا طيوبة خالص .

خالد:طيوبة ولا شرانية ده انتي شر كلو يا رخمة


نور:وهيا تطلع لسنها شر شر عجبة بابا وماما

الام وهيا تخرج من مطبخ .:بت يا نور مش هطبطلي عند في اخوكي

نور:ايوة ايوة دفعي عن ابنك حبيبك

الام :اه ادافع عنة طبعا ده ابني الحيلة .

الاب:وهيا بنتي الوحيدة ومحدش يقدر يزعلها.

الام:والله دلعك ده الي مبوظها

خالد:اه يا بابا فعلا بت دي لازم تتربي وركد خالد خلف اختة نور .كانت نور تجري وهيا تضحك وتسير غضب خالد

الام نعمة:بس بس يا خالد والله ما هتكبرو ابدا

الاب احمد :ههههههههههههههههههه مش عارف تمسكها يا خالد طلعت خيخة

خالد:وهو يأخذ انفاسة المتسارعة انا يا بابا" ماشي احمد ماشي

الاب:احمد كده حاف يا ولد

نور:متزعلش منة يا احمد ولد قليل الادب

احمد الاب:ههههههههههههههههههه فعلا يا انسة نور .

خالد:ايوة غنو ورضو علي بعض يا بابا خليها تنفعك انا رايح اجهز نفسي عشان وريا محضرات كتير .

نور:روح يا خويا روح ازاي انت اكبر مني وانا اتخرج قبليك.

خالد:عشان يا فشلا انتي لصانص حقوق

وانا هندسة يلا يا بنت من هنا .

نور:بكرا نشوف تقديرك اهي اخر سنة يا بتاع الهندسة

الام نعمة:ناجح انشاء الله وبتقدير كمان

الاب احمد :ان شااااء الله

نورة:انا هروح اشوف خالي اصحيه هو بنتة المصطولا دي و والواد العفريت صغير


الام:اه روحي يا نور صحيح سكنين في شقة الي قدمنا بس والله مش عارفة اعملهم حاجة الا حبت الاكل .

نور:انتي هتشحتي يا ماما انا ريحا اهو

*********************************&&

في قصر ضخم وعريق يمتاز بوسعة انة قصر

عمار عادل عمار اكبر رجل اعمال في شرق الاوسط وهذا قصر من اكبر قصور في القاهرة


يقوم عمار من نوم بغرورو المعتاد .

يتوجه الي المرحاض يستحم .وبعد وقت مش كثير يرتدي بطلنا البدلة الانيقة وساعة والنظارة الشامسية .

ينزل بغرور وتكبر .:

الخادمة:صباح خير يا عمار بيه الفطار جاهز ناهد هانم مامات حضرتك مستنياك علي طولة طعام هيا والانسة اخت حضرتك نورهان

عمار:اوك روحي انتي دلوقتي

ذهب عمار الي طاولة طعام :صباح خير يا ماما وطبع قبلة علي كفها :ناهد وهيا تلامس شعره صباح خير يا عمار

عمار:صباح خير يا نورهان .

نورهان:بختصار صباح نور

عمار:قلبة بوظك ليه علي صبح

نورهان يعني مش عارف يا عمار هو انا مش اختك ها

عمار:بحدة يعني ايه هو عشان اختي ارميكي لحتت واحد زي ده

نورهان:خالد مش اي واحد ده شاب جميل وهو اخر سنة في الهندسة وهو عايز يجي يقبلك وانت رافض حتي مش عايز تسأل عليه

عمار:بغرور انا عمار عادل عيزاني احط ايدي مع ولد زي ده ابوه موظف حكومة وامة ست بيت واختة بتشتغل في مطعم جرثونة

نورهان:اولا عمي احمد ده راجل طيب صحيح علي اد حالة بس طيب اوي وامة نعمة دي ست جميلة واحتي نور دي صحبتي وكانت نفس كلية معايا وطلعة الاول كمان دول ناس طيبين اوي اوي انت عمرك ما شفتهم ولا قبلتهم اديهم فرصة .

عمار:بعصبية اسمعي وافهمي ناس طبقات دول يخدو الي زيهم الي شبهم بس احنا لا فاهمة انا عمار مستحيل اقبل بلمهزلة دي

انتي فاهمة الولد ده طليع من حياتك خالص نورهان:انت ايه يا اخي عمرك ما حبيت

عمار:ولا هحب ده كلام فاضي

ناهد :خلاص يا نورهان اسمعي كلام اخوكي يا بنتي الناس دي مش مقمني احنا حاجة وهما حاجة خالص

نورهان:انا طلعة اوطي عن ازنكم


ناهد:براحة علي اختك يا عمار مش كده

عمار:براحة ايه بس جيبالي واحد جربوع المفرود اعمل ايه بس،

ناهد:براحة عليها هيا بتحبة لازم نخدها براحة

عمار:حب ايه وزفت ايه بس علي صبح

ناهد :حب ايه يبني حب جميل عقبالك لما تحب كده وتجوز وتريحني

عمار:انسي موضوع الحب ده خالص انا مش بتاع حب وبعدين جواز لما لاقي بنت تليق بية بجد وبعدين قفلي علي موضوع ده

تابع بعصبيه

عمار:بحدة وهو ينده علي الخادمة

الخادمة :افندم يا عمار بيه

عمار :صلاح جه ولا لسه انا عايز اروح شغل

الخادمة لسه حضرتك

عمار:انا مش عارف راجل ده لازم كل يوم يتأخر كده لولا بابا الله يرحمة موصيني عليه

كنت مشيتو من زمان

ناهد:صلاح معانا من زمان هو سواق ابوك وبعدين صراحة برتاح لما بيكون معاك

عمار :انا هقوم اعمل تليفوناتي لحد ما زفت ده يجي عن ازنك يا ماما .

************************************

نور وهيا تطرق باب شقة خالها صلاح

صلاح وهو يفتح باب جاي يا ست نورة جاي

نورة:صباح خير يا خالي يا عسل

صلاح:صباح نور يا بكاشة يا عسل

اوعي كده خليني اروح شغل راجل الي بشتغل معاه ده صعب اوي .

نور:اه الي اسمة عمار ده ربنا معاك يا خالي

صلاح:يارب يا ختي انا هروح بسرعة بقي

مهم خدي مازن دخليه لي امك وفاطمة هتنزل تروح كلية دلوقتي .اه سلميلي علي ماما

نور:تيتة لسه نايمة اول متصحي هقولها يلا انت يا خالو روح للوحش .

صلاح:ههههههههههه علي رايك سلام .

دخلت نورة الي شقة يا اهل الضاار


مازن يبلغ من سن 9سنوات .


بطلي زن بقي يا شيخة كل يوم علي كده

نور:واد يا غلباوي روح افطر عشان تروح مدرستك يلا اجري

مازن:انا هجري من وشك يا شيخة

نور:يا حيوااااان

ركد مازن الي شقة عمتة امام شقتة

فاطمة:ههههههههههههههههههه والله الواد الي بياخد حقني منك يا بنتي

نور،صدقي مش هنفطرك انتي واخوكي يلا يا بت من هنا غوري

فاطمة:هنفطر غصب عنك وهخلص الاكل كمان ثم ركدت فاطمة الي شقة وبجورها نور

فاطمة:صباح خير يا عمتة يا قلبي


خالد :صباح خير يا رخمة

نعمة:صباح خير يا روح عمتك

فاطنة:علي فكرة يا خالد مفيش ارخم منك

خالد:والله ما في ارخم منك انتي والي جمبك


ايييييه بطلو ازعاااج مش عارفة انام منكم اعوز بالله قلتها الحجة امينة كبيرة العائلة ام نعمة وصلاح وست خالد ونور فاطمة ومازن

نور:صباح خير يا مدلع انت يا مدلع

امينة: امشي يا بكاشة من هنا امشي

تعالي يا خالد يا حبيب ستك انت اسندني يبني اعض افطر

فاطمة ونورة:روح يا حبيب ستك

مازن:وانا كمان حببها يا بومة انتي وهيا

امينة وهيا تضحك صح يا واد يا مازن بومم

خالد :ههههههههههههههههههه اه والله

نور:علي فكرة يا تيتة انتي شخصية غير متوازنة خالص علي الاطلاق .

امينة:هااا انتي بتقولي ايه

فاطمة:ههههههههههه بتقول لازم تعدلي بنا يا حجة امينة مش كل حاجة خالد ومازن

الاب احمد :صباح خير يا حماتي العزيزة

امينة:صباح خير يا جوز بنتي العزيز


تجمع الكل علي المائدة مثل كل يوم مع المشكسات وضحك والمرح


خالد:يلا يا فاطمة اخلصي بتكلي ساعة

فاطمة طيب حاضر اهو يلا يا خالد

نعمة:ربنا معاكم يا ولاد وتتخرجو بقي

خالد :وهو يقبل راس امة يارب يا امي

فاطمة :معلش يا نور وادي مازن مدرسة

نور:معلش بقالي سنة بوديه المدرسة ياختي يلا يلا عشان كوليتك .

ذهب خالد وفاطمة الي كلية الهندسة

نور:انا هقوم اوصل مازن وهمشي انا يا ماما علي شغل عايزة حاجة يا حببتي اجبهالك

نعمة:عايزة سلمتك يا نور عيني خالي بالك من نفسك

الاب احمد :خالي بالك من نفسك يا نور

وحولي يا بنتي ترجعي بدري عشان نتغدا مع بعض .

نور:وهيا تقبل راس ابيها حاضر يا حبيبي

يلا يا سي مازن .

مازن:هو مفيش غيرك يوديني المدرسة

نور:مالي انا بقي يا خويا ها

مازن:بترغي كتير بتكلي دماغي

نور:انا برغي يا حيوان يلا ياض يلا

مازن:يلا ياستي امري الا الله

******

خش يلا مدرسة هتفضل واقف كتير

مازن:خلي عمو احمد ميتأخرش عليا

نور:حاضر يا سي مازن عايز حاجة تاني

مازن:اه هتيلي كيك الي بحبة من مطعم الي بتشتغلي فيه متنسيش

نور:حااااااضر خش بقي يلا

دخل مازن المدرسة وذهبت نور الي شغلها

سمعت جرس هتفها .

نور:صباح خير يا نورهان يا حتة من قلبي

نورهان:انتي يا بت مش هتطبطلي بكش

نور:مال صوتك يا نكادية اكيد اخوكي

نورهان:لسه مش موافق علي خالد اخوكي مش عارفة اعمل ايه بجد

نور:كده ومش موافق امال بقي لو عرف ان خالي صلاح سواق خصوصو بتاعو يبقي خال خالد.

نورهان:بتنهيدة انا تعبت بجد وقرفت

نور:ااااه لو اقابل اخوكي واشوفة الوحش ده بجد ينطبق عليه السيد المغرور انا نفسي اشوف الي راعب ناس كلها ده

نورهان:متشفيش وحش يا ختي

نور:هتيجي تتغدي معانا يوم جمعة زي كل اسبوع

نورهان:اكيد طبعا يا نور انا بحب لمتكم اوي بحب قاعدة في وصتيكم بجد بحس بدفا

صحيح عايشة في قصر بس من غير روح كل واحد في وادي عمار فين وفين لما بنشوفة

وماما طول النهار في النادي وعزة مسافر برة ومش عايز يرجع خالص .

نور:يا حبيبت قلبي بيت بيتك تنوري مهم انا قدام المطعم هخش عشان اتأخرت اوي

نورهان :خالصي ورنيلي سلام

نور :سلااام


دخلت نور بخطوات بطيئة تتسحب وهيا تبحث عن العم محمد صاحب المطعم دخلت الي داخل واسرعت قبل ان ينظر اليها

مرين:يخربيتك يا نور مش بتحرمي لازم تتأخر كل يوم

نور:بس بس انا هنا من بدري

مريم:ههههههههههه هتجنني راجل وربنا

دخل عم محمد الي داخل :نور انتي جيتي ازاي دنا بقي وقفلك من بدري عشان امسكك وانتي جاية متأخر.

نور:بخبث انا انا يا مستر بجد علي طول ظلمني انا اهو اول وحدة جاية استغفر الله

محمد:يا بنتي هتعلي سكر عليا انا راجل كبير ازاي دخلتي نفسي مرة امسك عليكي غلطة من الي بتغلطيهم" كل مرة طلعيني انا غلطان

نور:الله يا مستر يعني هو انت عيزني اغلط وخلاص استغفر الله العظيم بجد

محمد:بغيظ امشي امشي شوفي شغلك بدل مسكر يعلا عليا امشي

ركدت نور الي داخل وهيا تضحك بشدة

***********************************

ضباح خير يا عمار بيه

عمار:صباح زفت علي دماغك انا مش نبهتك مليون مرة يا صلاح متتأخرش

صلاح:والله يا باشا انت عارف ان طول عمري بجي في معادي بس بعد موت مراتي بقيت مسئول عن بيت وكده انا اسف يا باشا مش هتقرر


عمار:بقسوة وحدة

اسمع يا صلاح انا مش مليش في ظروفك دي خالص تيجي في معادك فاهم مرة جاية لو اتأخرت دقيقة بس وحدة هنسي انك كنت سواق ابويا الله يرحمة وهنسي ان كان موصيني عليك فاهم

صلاح:فاهم فاهم يا عمار بيه

عمار :يلا تعالي ورايا عايز اروح شركة بسرعة.

**************************************

يعني ايه العربية مفهاش بنزين يا صلاح

صلاح:والله يا باشا كان فيها معرفش ايه الي حصل

عمار:احنا في وسط دائري اعمل ايه دلوقتي

صلاح:عندي فكرة يا باشا حضرتك تنزل تحت هنا هتلاقي مطعم حلو اوي بتشتغل في بنت اختي ممكن حضرتك بس ربع ساعة تستريح فيه وانا هروح اجيب بنزين وافول العربية

عمار:وهو يمنع غضبة ماشي يا صلاح انا هوريك بس لما تخلص .

نزل عمار من سيارة واتجة الي مطعم


نادل :اهلا اهلا يا فندم اتفضل

عمار:اهلا عايز طولة فاضية

نادل :ثواني وهتكون جاهزة يا فندم

وقف عمار ينتظر النادل بتجهيز طولة


احس عمار بشئ ساخن يقع عليه

عمار :بحدة وعصبية انتي متخلفة عامية

نور:اسفة اسفة بجد يا فندم بس اتكعبلت

وكنت هقع

عمار:متقعي ولا تكسر راسك انا عمار يحصل فيا كده من وحدة زيك

نور:الله وليه غلط طيب يا فندم قولت حضرتك غصب عني

عمار:غصب عنك ايه يا متخلفة غوري من وشي الي زيك يشتغل في سيرك مش في مطعم .

نور:لا بقي انا كنت محترمة نفسي

بس انا مسمحلكش تكلمني كده فاهم ايه يعني قهوة وقعت عليك دنيا مطربقتش

وبعدين الي يشتغل في سيرك انت

مش انا .

عمار:وهو يمسك ايديها بقسوة انتي عارفة بتكلمي مين يا بت انتي

نور:توظ تطلع مين يعني ها توظ

عمار:توظ فيا يا انا حقيرة انا هوديكي ورا شمس

نور:هاهاهاها مبخفش يا بابا واوعي كده سيب ايدي اعلي ما في خيرك اركبو

انت عمار وانا نور فاهم ومش هسمح واحد زيك حقير يكلمني كده عن ازنك

ذهبت نور بعصبية شديدة تحت انظار الكل

وقف عمار وهو يمنع غضبة ويشتعل


اقسم بالله لوريكي انا مين يا حتت جربوعة

لما واديتك ورا شمس انا عمار عادل يحصل فيا كده مااشي.



الثاني من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close