رواية انت فؤادي ( قدري انت ) كامله
قــــــــدرى انـــــــــــت الحلقة (1)
اصابتها الصدمة لحظة انتشار الشرطة بالفندق الذي استأجرت به غرفه تلبي احتياجاتها و تناسب مقدرتها على دفع المال ،، فلم تشعر حينما دلفت الشرطة لغرفتها بقوة واقتادتها الايادي الصارخه الى البوكس وسط نساء عاريات لا يغطيهم سوى ملاءات ورجال بقوا يرمقونها بنظرات وقحة ،، وحينما دلفت الى القسم تلقفتها ايادي الشرطي واقتادتها نحو غرفه بطلنا المقدم جاسر السيوطي والدي كان يجلس على مقعده الوثير يرمقها بنظرات تحمل الكثير من الازدراء والاشمئزاز ،، و ما ان ادخلها الشرطي واغلق الباب خلفه ،، بدأت حكاية بطلتنا مع الوحش الكاسر جاسر السيوطي الذي رفع وشمر قميصه الكحلي للاعلى وهو يقول بسخريه : ابتدينا الشغل استعنا ع الشقى يارب ،،،،،،،
انتصب جاسر من مقعده و توجه نحو بطلتنا والتي كان جسدها يرتعش من شدة الخوف ،، و وقف امامها بثقه ،، لتظهر قامته الطويله وجسده الرياضي وقال بتعالي : اسمك ايه يا بت؟؟؟؟!!!!
رفعت بطلتنا انظارها نحو جاسر لتصطدم بنظراته الواثقه لها فنطقت بارتباك : ايه؟؟؟؟
جاسر بصوت جهوري : انتي طرشة ولا ايه !!!!! مسمعتيش انا قولت ايه؟؟؟؟،، انطقي بقولك اسمك ايه؟؟؟؟؟
بطلتنا بتلعثم وخفوت : وانت مالك!!!!!!!!
ظهرت الدهشة على ملامح جاسر بوضوح لينطق بصوت لا يتناسب مع ملامح شكله : انطقي والا وحياة امك لوديكي ع التخشيبة وهخليهم يزبطوكي عدل انت عارفه تهمتك ايه !!!!! دعارررة يا روح امك!!!! دا انتي ليلتك معايا هتبقى طين !!!!!!
بطلتنا بارتباك شديد : آآحم،، آاسمي ن ندى ،، ندى شريف الرفاعي،،،،،،،
لمعت عينا جاسر بشده بعد ما قالته ندى ليقول بنبرة غامضه : مممم قولتيلي شريف الرفاعي ،،،،
ندى بارتباك : ايوة ححضرتك،،،،،
ليتابع جاسر بهدوء لا يتناسب مع حالته السابقه وهو متوجه نحو مكتبه ليجلس على مقعده من جديد : طب اتفضلي اقعدي ،،، هو انتي واقفه ليه؟؟؟
اقتربت ندى من المقعد بخطوات متعثرة لتقول بارتباك وتلعثم : و والله ي باشا انا معملتش حاجة،،، آا انا بس نزلت بالفندق و فجأة لقيت البوليس جيه ومسك كل النازلين بالفندق،،، ب بس والله انا ما عملت حاجة،،،،،،، ...
جاسر بغموض : طب اهدي دلوقتي وانا هجيبلك عصير خلاص متخفيش،،،،،،
قام جاسر بطلب عصير الليمون ليعمل على تهدئه ندى بعد ما حدث ولو بنسبة قليلة...
تجرعت ندى عصير الليمون ببطئ وقالت بارتباك : طب انا ايه اللي هي هيحصل معايا دلوقتي؟؟؟؟
جاسربثقة : متخفيش انا هزبط كل حاجة ،، بس سيبك دلوقتي من الحوار دل وقوليلي ايه اللي جابك وخلاكي تنزلي بفنادق مشبوهه..... ؟؟؟
ندى بعد ان هدأت قليلا : حضرتك انا والله ما كنت اعرف انو فندق مشبوه ،، ومجرد ما نزلت فيه ،،البوليس جيه وقبض على كل الموجودين،، انا مليش دعوة بالحكاية والله،،،،،، واكملت بخوف : ممكن محدش يعرف باللي حصلي دلوقتي هنا ارجوك،،،،!!
جاسر بمكر : زي مين يعني،،، تقصدي ابن عمك خالد الرفاعي !!!!
وبمجرد ما نطق جاسر باسم ابن عم ندى حتى انتابتها قشعريرة هزت جميع انحاء جسمها وقالت بفزع : ايوة ارجوك مش عايزه حد يعرف حاجة ولا حتى البني آدم دا!!!!!!
جاسر بابتسامة تحمل الكثير من الخبث والمكر : طب خلاص يا ستي متقلقيش من حاجة و كله هيبقى تمام... بس انا عايزك توقعيلي هنا،،،،
واشار الى ورقة اخرجها من احد ادراج المكتب ،، تقدمت ندى بحسن نية وقامت بتوقيع الورقة ،، والتي رفعها جاسر قائلا بغموض : كده تمام
تلقف سترته السوداء وارتداها قائلا لندى بابتسامة ساخرة : كده الدوام خلص اتفضلي ،،، تعالي نروح على البيت يا مراتي!!!!!!!!!!!
ندى بدهشة : مرات مين؟؟؟
جاسر بضحكة هزت ارجاء المكتب : مالك يا قلبي انا قولت حاجة غلط!!! مش من شويه وقعتيلي على ورقة الجواز العرفي وبقيتي مراتي !!!!!!!
ندى بذهول : جواز مين يا ابو جواز انت!!!!! انت اتهبلت؟؟؟؟
جاسر بتهكم : وليه بس الغلط يا مدام،،،،،!! ع العموم مش هحاسبك هنا،، لينا بيت نتحاسب فيه براحتنا ،،،،،
ندى وقد تلقفت حقيبتها محاوله منها المغادره : لا دا مش بس هبل ويروح في حاله دا جنان رسمي !!!!!! قال جواز قال،،، هو انا ناقصة؟؟؟؟؟
قبض جاسر على ذراع ندى بقوة ليقول بحزم ناظرا لأعينها : انتي هتيجي معي بالراحة او حتى بالغصب!!! انتي من شويه بقيتي مراتي ومش هسيبك بحالك،،، واكمل بتهكم : ولا عايزاني ابقى اقول لابن عمك الجدع اللي حصل حتى يخلصك من بين ايديا!!! ،،،،،، انتي بقيتي من اللحظة ديا ليا ولوحدي!!!!!......♡