رواية السيد المغرور عمار ونور (الجزء الثاني ) الفصل التاسع 9 بقلم جهاد محمد
الفصل التااااااااااااااااااااااسع
افتحت عيونها تدريجيا كانت الروئية مشوشة
ثم اغمضت عيونها وافتحت تحاول تنظر حولها ثم نظرت لعمار الذي مستقل جمبها
رفعت راسها من علي صدرو ثم اغمض عيونها وهيا تتذكر قسوتة عليها
افتحت عيونها بغضب ثم لمست جسدة وبكل قوة عندها رمتو من علي سرير الي الارض
اتتفض عمار بصرخة قوية
اه ظهري ثم نظر الي الاعلي لنور التي كانت تنظر له نظرات مشتعلة
وقف عمار وهو يمسك ظهرو بتعب
كده توقعيني بزمتك انتي ليكي عين
نظرت له نور وهيا صامتة تمام
اقترب عمار منها ثم تباع بنفعال
كل حاجة حصلتلك بسببك انتي مش بسببي انتي تكدبي عليا وتروحي برجلك لحيوان ده افردي عملك حاجة افردي اعتدي عليكي ها انطقي ساكتة ليه ايه الي يخليكي تروحي ليه برجلك يا نور ايه الي يخليكي تكدبي عليا
خفضت نور راسها تحاول تخفي دمعتها
عمار:ساكتة ليه طبعا مش،ليكي عين تكلمي
رفعت نور راسها ثم تظرت له بحدة
عمار:هتفضلي ساكتة كده كتير
نظرت نور في انحاء الغرفة ثم وقع نظرها علي هاتفهة الذي وقع علي سرير اثناء غفلتة
امسكت الهاتف ثم فتحت رسايل لكي تكتب
عمار انا مش عارفة اتكلم ثم وجهت الهاتف له
نظر عمار رسلتها ثم اتسعت عيناه بصدمة
اقترب منها بخوف
ازاي يعني مش عارفة تكلمي حولي انطقي قولي اي حاجة
نور:وهيا تنهار من البكاء
عمار:طيب اهدي اهدي يا حبيبتي انا انده لدكتور وهاجي علي طول ثم ذهب وهو يرقض الي الخارج
ابتسمت نور ثم اردفت بصوتها
انا تعمل فيا كده يا عمار انت خلتني عايشة في رعب وانت بتضربني زي الحيونات انا بقي هخليك عايش في رعب وزمب يا عمار انا هاخد حقي منك بس استني عليا
دلف عمار ومعه الدكتور المعالج
اقترب الدكتور ثم سئلها
مدام نور قوليلي حاسة بي ايه بظبط
بكت نور ثم شورت علي،شفتيها بنفي
دكتور:طيب خدي تليفون واكتبيلي حاسة بي ايه
اخذت نور وهيا تنظر لعمار بخبث وهو ينظر لها بخوف
ثم كتبت
معرفش حاسة بي ايه بس انا مش عارفة اتكلم كل بحاول اتكلم مش عارفة
انا بجد تعبانة يا دكتور
نظر لدكتور لكتبتها ثم نظر لعمار
عمار:بخوف ايه يا دكتور خير
دكتور:ممكن تتفضل معايا برة نتكلم
عمار،:تمام
طلع دكتور وعمار الي الخارج
*************
كانت تقف امام شرفة وهيا تتحدث في الهاتف
نسمة:اسمع لازم كل حاجة تمشي صح يا نسرين اوعي خطتنا تنكشف
نسرين:متخفيش يا بنتي مش عايزة تجوزيه
خطتنا دي هيخليكي تجوزبه غصب عنه
نسمة:ياريت يا نسرين بس خايفة يكرهني
نسرين:خلاص يبقي بلاش منها
نسمة:لالالا خلاص انا هعرف يخليه يحبني
نسرين :حلو مهم هنفز الخطة امتي
نسمة:لا مش دلوقتي خالص
لما يجي الوقت المناسب
اول ما اقلك تمام تنفزيها علي طول
وسعتها يبقي ملكي احلي مغرور في دنيا
************
امام الغرفة
عمار:في ايه بقي ممكن تكلم
دكتور:اهدي يا عمار بيه كل الحكاية بس،ان الهجوم العنيف ده اصر عليها وعلي نفسيتها
عمار :يعني ايه مفهمتش
دكتور:يعني كل هيا فيه نفسية وقت مؤقت مش اكتر
عمار:طيب والحل
الدكتور:زي مقلت لحضرتك لازم تهيئ لها جو بعيد عن اي انفعال اولا عشنها وعشان بييي
نفخ عمار وهو يغمض عيناه
دكتور:متقلقش يا عمار بيه انت بس اعملها كل هيا عيزاه ومتزعلهاش ولا تخلي حد يزعلها
عمار:تمام يا دكتور
دكتور:تحت امر حضرتك ثم ذهب
دلف عمار الي غرفة
نظر لها وهيا تجلس علي سرير بتعب وحزن
اقترب منها عمار ثم اردف قائلا
نور:ممكن اعرف ليه مقلتليش انك حامل
امسكت نور الهاتف ثم كتب
انا معرفش الا النهاردة وكنت مستنياك عشان افرحك حتي كمان اسئل نورهان
نظر عمار لكلمها ثم تابع بتسائل
اه طبعا عشان كده روحتي برجلك ليه
تبعت نور كتبها للهاتف
انا روحت لما هددني ان هيقتل بابا وعمتو وبنت نورهان وابن فاطمة خوفت عليهم وخوفت اقولك تتهور وهو يخلص منهم
نظر اعمار ثم تنهد
بردو مش مبرر انتي بنفسك شوفتي الحقير كان عايز منك ايه ليه يا نور نكدبي عليا
ليه بس ليه تضيعي فرحتني ليه
هربت منها دمعة ثم انحت راسها
اقترب عمار منها وهو يمد صابعهة يرفع وجها
وهو ينظر لعيونها
خلاص يا نور متعيطيش وحياتك انتي لخلص منه خالص
سمحيني يا حببتي انا كنت فاقد وعيي
مقدرتش امسك نفسي بعد ما شوفتك هناك وسمعت كلامة زباله
ابعدت يداه عنهة بعنف ثم استدارت وجها لجهة الاخري
عمار:طيب يا نور خدي وقتك انا عارف ان قسيت عليكي بس كل عيزك تعرفيه الي حصل ده مستحيل يحصل تاني وكمان ازعل غلط عليكي وعلي بيبي
مش ده امنيتك خلاص اديها اتحققت يا قلبي اخيرا وهيبقي عندنا نور صفيرا وزي القمر زيك وتابع بغرور او عمار صغير زي كده زي القمر وأنيق وراجل ومغرور
نظرت له بسخرية وعنف
عمار: تابع ليخفف جو توتر خلاص بلاش زي لتخنقيه كفاية واحد عليكي اتنين كتير
نهضت نور من علي سرير بنزعاج
عمار:طيب حاضر هنروح حاضر
بس مش هنرح علي بيت
تسئلت نور بوجها وملمحها
عمار:هتعرفي لما نطلع من هنا يلا انا جبتلك
هدوم عشان تغيري هدومك
**********
خرجت خارج الغرفة ونظرت لعمار الذي يجلس ينتظرها
اقترب منها ثم امسك يداها ليسعدها علي سير نفضت نور يداها منه بعصبية
نظر عمار لها ثم قال
يا نور مش هتقدري تمشي لو سمحت
ابتعد نور عنهة وهيا تحاول تمشي بدون مساعدة
تنهد عمار وهو ينظر لها وهيا تمشي بصعوبة
تسارعت خطوتة صوبها ثم حملها بدون انظار
نور:وهيا تنظر له بغضب
عمار:انتي تعبانة بطلي عند ونشفية دماغ
ثم صار بيها خارج المستشفى
***********
في سيارة
كدا عمار يقوض سيارة اوقفة صوت رنين هاتفهة نظر له كان ادم لمرة العاشرة
عمار:ابوة يا ادم خير
ادم:ايه يا عم انت فين من صبح ومبتردش ليه عمار:بعدين يا ادم
ادم:طيب احنا كلنا عند عمو احمد هتيجي انت ونور ولا ايه عملين نتصل بيك وبيها
عمار:هو ينظر لنور الذي كانت شاردة وهيا تنظر لزجاج
لا مش هنيجي انا ونور هنسافر كام يوم
ومن غير اسئلة كتير يا ادم بعدين هفهمك
ادم:طيب حاضر ابقي بس طمني عليكم
عمار؛حاصر لو في اي حاجة اتصل بيه علي طول يلا سلام
قفل عمار سكة مع ادم ثم نظر لنور مرة ثانية
نور قلها عمار وهو يلمس يداها بحنية
نظرت له نور بحدة ثم ابتعدت يادها عنه
عمار:قبل اي حاجة انا عارف انك مش طيقاني بس لازم تعرفي زي منا غلط انتي كمان غلطي يا نور وغلطي بناء علي غلطك انتي
انا هخدك وهنسافر برة بلد كلها بطيرتي الخاصة ومش
هنرجع الا لما تبقي كويسه وتقدري تنسي الي حصل وانا كمان انسي
ضحكة نور بسخرية ثم استدارت وجها لجهة اخري
انطلق عمار بسيارته وهو يلعن نفسه علي ما بدر منه وعلي قسوته علي زوجته وحببتة
*******
احمد :يعني يسفرو كده محد يعرف العيال دول ايه مجانين
ادم:اه يا عمي والله الاتنين اجن من بعض
نورهان:وهيا تنظر لخالد يغيظ
شايف يا استاذ خالد اخويا مدلع مراتة ازاي
خالد:اسكتي يا نونتي انتي متعرفيش
نورهان:معرفش ايه
خالد:ان مبشفش
نورهان:بغيظ علي فكرة بارد
ضحك الجميع عليهم ثم تابع ادم وهو يقول
علي فكرة بقي يا خالد هما عندهم حق
خالد:بغيظ حق ازاي يا عم رخم متهدي نفوس
ادم:يبني بكلمك جاد احنا ضيعني عليهم رحلة ومسفروش وكمان طول النهار انا وانت وعمار في شغل
خالد:يعني انت عايز ايه
ادم:انا عندي فكرة نروح كلنا اعمار ونور
خالد:فكرة رخمة زيك يا عم احنا فضيين ورانا شغل كتير
ادم:ملكش دعوة انت لشغل انا تتصرف
تعالي نسافر كام يوم كده نفسحهم
فاطمة:حبيبي يا ادم يا احلي زوج في دنيا
خالد:وانتي مفيس حبيبي يا خالد
نورهان:لا مفيش يا رخم ثم قامت وتركت الغرفة
جميلة:عجبك كده اديك زعلتها حرام عليك يا خالد هيا المفرود تسافر وتخرج معاك يا حبيبي
خالد:والله يا عمتة انا كمان نفسي بس اعمل الشغل كتير علي عموم انا هطلع اصلحها ثم قام واتجه اليها
في الخارج
اقترب خالد منها وهو يداعب شعرها
استدارت نورهان بوجها
نورهان:نعم خير
خالد:الله ممكن اعرف زعلانة ليه
نورهان:بغضب زعلانة ليه بتسألني بزمتك انت خالد بتاع زمان الي مكنتش يقدر يعدي يوم وهو مزعلني للأسف يا خالد انت اتغيرت ومبقتش تحبني زي الاول
خالد:انا يا مجنونة حرام عليكي دنا مليش في دنيا دي غيرك انتي وجميلة
نورهان:لا ماهو باين عشان كده مش عايز تسفرنا انا وبنتك
مسك خالد راسها بيداه الاثنين ثم طبع قبلتة علي راسها ونظر لعيناها
انتي عارفة كويس ان بحبك صح
وبعدين انا عايز اشتغل ليل والنهار عشان اعرف اخليكم عيشين احسن مستوي وكمان عايز يبقي لينا بيت مستقل بيتا انا بشقي وبتعب عشانك انتي وجميلة يا نورهان
نورهان:وانا ميهمنيش اي مستوي انت هعيش معاك علي،الخلوي والمري اهم حاجة عندي انت تكون جمبي معايا لزمتها ايه الفلوس لو انت بعيد عننا انا وبنتك
اخذها خالد في احضانة ثم تابع بحب
والله العظيم بموت فيكي خلاص يا ستي نسافر يولع شغل وصاحب شغل
ضربتة نورهان علي كتفة بس،حرام عليك صاحب الشغل ده يبقي اخويا
خالد:طيب راحتي بقولك ايه مفيش كده تسبيرة حلوا من البوق الكيرز ده
دخلت نورهان ثم تابعت بغضب خفيف
لم نفسك احنا عند خالو
خالد:هو يغمز لها طيب شواية ويبقي لينا بيت يلمني
ضحكة نورهان عليه ثم هو اخذها وضمها في احضانة
******
بعد مرور يومين في فرنسا
خارجت نور من المرحاض وهيا تنشف شعرها بمنشفة
نظر لها عمار بخبث وهو يتسقل علي سرير
تجهالت نظراتة
اقترب منها وهيا تقف اما المراء ثم طبع قبلة علي شعرها
ابتعدت نور عنهة بعصبيه
تسارع عمار بخطواتة ثم اخذها وقربها له
عمار :لحد امتي هتفضلي تعقبيني يا نور
خفضت راسها
رفع عمار راسها بخفة ثم تابع بحب وهو ينظر عيناها
انا عارف ان غلط وانتي كمان غلطي يبقي خلاص بقي كفاية تبعدي عني بشكل ده
ارجوكي سمحيني بلاش عشاني حتي عشان
بيبي الي هيجي وينور دنيتنا
ابتعدت نور عنه ثم تمسكت الهاتف تكتب
انا مش،قادرة اسمحك يا عمار
لو بتحبني بجد
طلقني
افتحت عيونها تدريجيا كانت الروئية مشوشة
ثم اغمضت عيونها وافتحت تحاول تنظر حولها ثم نظرت لعمار الذي مستقل جمبها
رفعت راسها من علي صدرو ثم اغمض عيونها وهيا تتذكر قسوتة عليها
افتحت عيونها بغضب ثم لمست جسدة وبكل قوة عندها رمتو من علي سرير الي الارض
اتتفض عمار بصرخة قوية
اه ظهري ثم نظر الي الاعلي لنور التي كانت تنظر له نظرات مشتعلة
وقف عمار وهو يمسك ظهرو بتعب
كده توقعيني بزمتك انتي ليكي عين
نظرت له نور وهيا صامتة تمام
اقترب عمار منها ثم تباع بنفعال
كل حاجة حصلتلك بسببك انتي مش بسببي انتي تكدبي عليا وتروحي برجلك لحيوان ده افردي عملك حاجة افردي اعتدي عليكي ها انطقي ساكتة ليه ايه الي يخليكي تروحي ليه برجلك يا نور ايه الي يخليكي تكدبي عليا
خفضت نور راسها تحاول تخفي دمعتها
عمار:ساكتة ليه طبعا مش،ليكي عين تكلمي
رفعت نور راسها ثم تظرت له بحدة
عمار:هتفضلي ساكتة كده كتير
نظرت نور في انحاء الغرفة ثم وقع نظرها علي هاتفهة الذي وقع علي سرير اثناء غفلتة
امسكت الهاتف ثم فتحت رسايل لكي تكتب
عمار انا مش عارفة اتكلم ثم وجهت الهاتف له
نظر عمار رسلتها ثم اتسعت عيناه بصدمة
اقترب منها بخوف
ازاي يعني مش عارفة تكلمي حولي انطقي قولي اي حاجة
نور:وهيا تنهار من البكاء
عمار:طيب اهدي اهدي يا حبيبتي انا انده لدكتور وهاجي علي طول ثم ذهب وهو يرقض الي الخارج
ابتسمت نور ثم اردفت بصوتها
انا تعمل فيا كده يا عمار انت خلتني عايشة في رعب وانت بتضربني زي الحيونات انا بقي هخليك عايش في رعب وزمب يا عمار انا هاخد حقي منك بس استني عليا
دلف عمار ومعه الدكتور المعالج
اقترب الدكتور ثم سئلها
مدام نور قوليلي حاسة بي ايه بظبط
بكت نور ثم شورت علي،شفتيها بنفي
دكتور:طيب خدي تليفون واكتبيلي حاسة بي ايه
اخذت نور وهيا تنظر لعمار بخبث وهو ينظر لها بخوف
ثم كتبت
معرفش حاسة بي ايه بس انا مش عارفة اتكلم كل بحاول اتكلم مش عارفة
انا بجد تعبانة يا دكتور
نظر لدكتور لكتبتها ثم نظر لعمار
عمار:بخوف ايه يا دكتور خير
دكتور:ممكن تتفضل معايا برة نتكلم
عمار،:تمام
طلع دكتور وعمار الي الخارج
*************
كانت تقف امام شرفة وهيا تتحدث في الهاتف
نسمة:اسمع لازم كل حاجة تمشي صح يا نسرين اوعي خطتنا تنكشف
نسرين:متخفيش يا بنتي مش عايزة تجوزيه
خطتنا دي هيخليكي تجوزبه غصب عنه
نسمة:ياريت يا نسرين بس خايفة يكرهني
نسرين:خلاص يبقي بلاش منها
نسمة:لالالا خلاص انا هعرف يخليه يحبني
نسرين :حلو مهم هنفز الخطة امتي
نسمة:لا مش دلوقتي خالص
لما يجي الوقت المناسب
اول ما اقلك تمام تنفزيها علي طول
وسعتها يبقي ملكي احلي مغرور في دنيا
************
امام الغرفة
عمار:في ايه بقي ممكن تكلم
دكتور:اهدي يا عمار بيه كل الحكاية بس،ان الهجوم العنيف ده اصر عليها وعلي نفسيتها
عمار :يعني ايه مفهمتش
دكتور:يعني كل هيا فيه نفسية وقت مؤقت مش اكتر
عمار:طيب والحل
الدكتور:زي مقلت لحضرتك لازم تهيئ لها جو بعيد عن اي انفعال اولا عشنها وعشان بييي
نفخ عمار وهو يغمض عيناه
دكتور:متقلقش يا عمار بيه انت بس اعملها كل هيا عيزاه ومتزعلهاش ولا تخلي حد يزعلها
عمار:تمام يا دكتور
دكتور:تحت امر حضرتك ثم ذهب
دلف عمار الي غرفة
نظر لها وهيا تجلس علي سرير بتعب وحزن
اقترب منها عمار ثم اردف قائلا
نور:ممكن اعرف ليه مقلتليش انك حامل
امسكت نور الهاتف ثم كتب
انا معرفش الا النهاردة وكنت مستنياك عشان افرحك حتي كمان اسئل نورهان
نظر عمار لكلمها ثم تابع بتسائل
اه طبعا عشان كده روحتي برجلك ليه
تبعت نور كتبها للهاتف
انا روحت لما هددني ان هيقتل بابا وعمتو وبنت نورهان وابن فاطمة خوفت عليهم وخوفت اقولك تتهور وهو يخلص منهم
نظر اعمار ثم تنهد
بردو مش مبرر انتي بنفسك شوفتي الحقير كان عايز منك ايه ليه يا نور نكدبي عليا
ليه بس ليه تضيعي فرحتني ليه
هربت منها دمعة ثم انحت راسها
اقترب عمار منها وهو يمد صابعهة يرفع وجها
وهو ينظر لعيونها
خلاص يا نور متعيطيش وحياتك انتي لخلص منه خالص
سمحيني يا حببتي انا كنت فاقد وعيي
مقدرتش امسك نفسي بعد ما شوفتك هناك وسمعت كلامة زباله
ابعدت يداه عنهة بعنف ثم استدارت وجها لجهة الاخري
عمار:طيب يا نور خدي وقتك انا عارف ان قسيت عليكي بس كل عيزك تعرفيه الي حصل ده مستحيل يحصل تاني وكمان ازعل غلط عليكي وعلي بيبي
مش ده امنيتك خلاص اديها اتحققت يا قلبي اخيرا وهيبقي عندنا نور صفيرا وزي القمر زيك وتابع بغرور او عمار صغير زي كده زي القمر وأنيق وراجل ومغرور
نظرت له بسخرية وعنف
عمار: تابع ليخفف جو توتر خلاص بلاش زي لتخنقيه كفاية واحد عليكي اتنين كتير
نهضت نور من علي سرير بنزعاج
عمار:طيب حاضر هنروح حاضر
بس مش هنرح علي بيت
تسئلت نور بوجها وملمحها
عمار:هتعرفي لما نطلع من هنا يلا انا جبتلك
هدوم عشان تغيري هدومك
**********
خرجت خارج الغرفة ونظرت لعمار الذي يجلس ينتظرها
اقترب منها ثم امسك يداها ليسعدها علي سير نفضت نور يداها منه بعصبية
نظر عمار لها ثم قال
يا نور مش هتقدري تمشي لو سمحت
ابتعد نور عنهة وهيا تحاول تمشي بدون مساعدة
تنهد عمار وهو ينظر لها وهيا تمشي بصعوبة
تسارعت خطوتة صوبها ثم حملها بدون انظار
نور:وهيا تنظر له بغضب
عمار:انتي تعبانة بطلي عند ونشفية دماغ
ثم صار بيها خارج المستشفى
***********
في سيارة
كدا عمار يقوض سيارة اوقفة صوت رنين هاتفهة نظر له كان ادم لمرة العاشرة
عمار:ابوة يا ادم خير
ادم:ايه يا عم انت فين من صبح ومبتردش ليه عمار:بعدين يا ادم
ادم:طيب احنا كلنا عند عمو احمد هتيجي انت ونور ولا ايه عملين نتصل بيك وبيها
عمار:هو ينظر لنور الذي كانت شاردة وهيا تنظر لزجاج
لا مش هنيجي انا ونور هنسافر كام يوم
ومن غير اسئلة كتير يا ادم بعدين هفهمك
ادم:طيب حاضر ابقي بس طمني عليكم
عمار؛حاصر لو في اي حاجة اتصل بيه علي طول يلا سلام
قفل عمار سكة مع ادم ثم نظر لنور مرة ثانية
نور قلها عمار وهو يلمس يداها بحنية
نظرت له نور بحدة ثم ابتعدت يادها عنه
عمار:قبل اي حاجة انا عارف انك مش طيقاني بس لازم تعرفي زي منا غلط انتي كمان غلطي يا نور وغلطي بناء علي غلطك انتي
انا هخدك وهنسافر برة بلد كلها بطيرتي الخاصة ومش
هنرجع الا لما تبقي كويسه وتقدري تنسي الي حصل وانا كمان انسي
ضحكة نور بسخرية ثم استدارت وجها لجهة اخري
انطلق عمار بسيارته وهو يلعن نفسه علي ما بدر منه وعلي قسوته علي زوجته وحببتة
*******
احمد :يعني يسفرو كده محد يعرف العيال دول ايه مجانين
ادم:اه يا عمي والله الاتنين اجن من بعض
نورهان:وهيا تنظر لخالد يغيظ
شايف يا استاذ خالد اخويا مدلع مراتة ازاي
خالد:اسكتي يا نونتي انتي متعرفيش
نورهان:معرفش ايه
خالد:ان مبشفش
نورهان:بغيظ علي فكرة بارد
ضحك الجميع عليهم ثم تابع ادم وهو يقول
علي فكرة بقي يا خالد هما عندهم حق
خالد:بغيظ حق ازاي يا عم رخم متهدي نفوس
ادم:يبني بكلمك جاد احنا ضيعني عليهم رحلة ومسفروش وكمان طول النهار انا وانت وعمار في شغل
خالد:يعني انت عايز ايه
ادم:انا عندي فكرة نروح كلنا اعمار ونور
خالد:فكرة رخمة زيك يا عم احنا فضيين ورانا شغل كتير
ادم:ملكش دعوة انت لشغل انا تتصرف
تعالي نسافر كام يوم كده نفسحهم
فاطمة:حبيبي يا ادم يا احلي زوج في دنيا
خالد:وانتي مفيس حبيبي يا خالد
نورهان:لا مفيش يا رخم ثم قامت وتركت الغرفة
جميلة:عجبك كده اديك زعلتها حرام عليك يا خالد هيا المفرود تسافر وتخرج معاك يا حبيبي
خالد:والله يا عمتة انا كمان نفسي بس اعمل الشغل كتير علي عموم انا هطلع اصلحها ثم قام واتجه اليها
في الخارج
اقترب خالد منها وهو يداعب شعرها
استدارت نورهان بوجها
نورهان:نعم خير
خالد:الله ممكن اعرف زعلانة ليه
نورهان:بغضب زعلانة ليه بتسألني بزمتك انت خالد بتاع زمان الي مكنتش يقدر يعدي يوم وهو مزعلني للأسف يا خالد انت اتغيرت ومبقتش تحبني زي الاول
خالد:انا يا مجنونة حرام عليكي دنا مليش في دنيا دي غيرك انتي وجميلة
نورهان:لا ماهو باين عشان كده مش عايز تسفرنا انا وبنتك
مسك خالد راسها بيداه الاثنين ثم طبع قبلتة علي راسها ونظر لعيناها
انتي عارفة كويس ان بحبك صح
وبعدين انا عايز اشتغل ليل والنهار عشان اعرف اخليكم عيشين احسن مستوي وكمان عايز يبقي لينا بيت مستقل بيتا انا بشقي وبتعب عشانك انتي وجميلة يا نورهان
نورهان:وانا ميهمنيش اي مستوي انت هعيش معاك علي،الخلوي والمري اهم حاجة عندي انت تكون جمبي معايا لزمتها ايه الفلوس لو انت بعيد عننا انا وبنتك
اخذها خالد في احضانة ثم تابع بحب
والله العظيم بموت فيكي خلاص يا ستي نسافر يولع شغل وصاحب شغل
ضربتة نورهان علي كتفة بس،حرام عليك صاحب الشغل ده يبقي اخويا
خالد:طيب راحتي بقولك ايه مفيش كده تسبيرة حلوا من البوق الكيرز ده
دخلت نورهان ثم تابعت بغضب خفيف
لم نفسك احنا عند خالو
خالد:هو يغمز لها طيب شواية ويبقي لينا بيت يلمني
ضحكة نورهان عليه ثم هو اخذها وضمها في احضانة
******
بعد مرور يومين في فرنسا
خارجت نور من المرحاض وهيا تنشف شعرها بمنشفة
نظر لها عمار بخبث وهو يتسقل علي سرير
تجهالت نظراتة
اقترب منها وهيا تقف اما المراء ثم طبع قبلة علي شعرها
ابتعدت نور عنهة بعصبيه
تسارع عمار بخطواتة ثم اخذها وقربها له
عمار :لحد امتي هتفضلي تعقبيني يا نور
خفضت راسها
رفع عمار راسها بخفة ثم تابع بحب وهو ينظر عيناها
انا عارف ان غلط وانتي كمان غلطي يبقي خلاص بقي كفاية تبعدي عني بشكل ده
ارجوكي سمحيني بلاش عشاني حتي عشان
بيبي الي هيجي وينور دنيتنا
ابتعدت نور عنه ثم تمسكت الهاتف تكتب
انا مش،قادرة اسمحك يا عمار
لو بتحبني بجد
طلقني