أخر الاخبار

رواية السيد المغرور عمار ونور (الجزء الثاني ) الفصل السابع 7 بقلم جهاد محمد

رواية السيد المغرور عمار ونور (الجزء الثاني ) الفصل السابع 7 بقلم جهاد محمد 

 

الفصل السابع [حل

في المساء
دلف كل واحد الي غرفتة
مدد نور جسدها علي سرير اغمضت عيونها وبعد دقائق احست بيد تلمس جدسها
افتحت عيونها بصدمة ثم اتسعت عيونها وهيا تنطق بخوف اكرم
اكرم:ايوة اكرم وحشتيني يا نور
نور:وهيا تبتعد الي وراء بخوف ابعد عني يا حيوان
اكرم:لا ابعد ايه دنا مصدقت اصدفرت بيكي اقترب منها وهو يخلع ملابسهة
نور:والله لو قربت مني هسوط وهلم دنيا عليك
هجم اكرم عليها مثل الحيوان المفترس حاولت تحررها نفسها بصراخ وبكاء كان اقوي منها
قومتة بكل قوة عندها وللاسف كان قوتها امامة ولا شئ وبفعل نجح اكرم في الاعتداء عليها
وبعد مودة
كانت نائمة علي سرير تغطي جسدها العاري وهيا تبكي بشدة اما هو كان بجورها يتأمل دموعها وبكئها اقترب منها يشم رئحتها
اخيرا بقيتي بتعتي واخت الي انا عوزو يا نور استدارت وجها الي جهة الاخري ابتسم اكرم
ثم سمع هجوم وكسر الباب
هجم عمار الغرفة ثم اسرع الي داخل وقع نظرو علي نور
جلست نور وهيا تغطي جسدها برعشة
عمار .وكان الاخر يبتسم بخبث شديد وفرحة
اتسعت عيون عمار من المشهد خيانة زوجتة وحببتة وبنت خالو
نور:والله يا عمار هو سبب اوعي تفهم غلط انت عارف ان مستحيل اعمل كده صدقني يا عمار
مد عمار يده الي احد جيوبه ثم اخذ السلاح
وجه بتجاه اكرم ونور
نور:بنهيار عمار لا يا عمار متوديش نفسك في داهية انا مظلومة صدقني
اكرم:جه اليوم الي اشوفك مكسور قدامي قولتلك هخدها يعني هخدها واديني اختها وهيا مراتك ياريتك قدمت شواية كنت شفتها وهيا في حضني
عمار:وانا مش هكمل فرحتك دي يا اكرم ثم داس علي زينات واطلق طالقة الاولة صوب اكرم
ثم طلقة الثانية صوب نور
نور:بضعف عمار ليه يا عمار ليه انا مخنتكش صدقني
طلق الطالقة الثانية والثالثة ثوبها
نظرت نور بجسدها الذي يغرقة الدماء ثم
انهارت .
......
كانت توجه وجها يمين وشملا وعرقها يملئ وجها وعيونها المقفولا ثم بلحظة قامت بصراخ يلمئ القصر لالالالالا يا عمار لا
قام عمار من اثر صوتها بغضة ثم نظر لها بخوف
عمار:نور حببتي مالك
نور:كبوس كبوس يا عمار كبوس انا انا عايشة صح وانت مقتلتنيش صح
عمار:اهدي يا حبيبتي قتلتك ازاي اهدي ثم اخذها في احضانة وهو يهدي فيها
ده كبوس يا نور اهدي يا حبيبتي
ضمتة نور بخوف اوعي تعملها يا عمار اوعي انا مستحيل اعملها ثم انهارت دموعها
عمار:اعمل ايه بس انتي كنتي بتحلمي اديني اهو جمبك يا حببتي وانتي اهو كويسة اهدي
مد عمار يدة يئخذ كوب الماء الموضوع علي طاولة بجوار سرير ثم شربها بخفة ثم
مدد جسدها بخفة وهو يمسح عرقها من وجها نامي :يا حبيبتي انا جمبك
اغمضت نور عيونها وهيا تتذكر
فلاش باك
قامت سالي من علي طاولة بعد رنين جرس هتفها
سالي:طيب عن ازنكم ممكن بس ارد علي جوزي
فاطمة:اه طبعا البيت بيتك
قامت سالي وهيا تبتعد عنهم
نور:بغضب ممكن اعرف ايه الي يخليكي تسحبي من لسانك وتقولي الخطة الي هنعملها فاطمة :الله منكش قصدي
نورهان:خلاص يا نور البنت قالت هتسعدنا واتفقتا هنفز العملية بكرا
نور:ابوة بس احنا منعرفهاش
فاطمة:خلاص بقي يا نور
اقتربت الخادمة منهم ثم سألت
مدام نور:تحب اعمل اكل مخصوص لضيفة
نور:والله معرفش
فاطمة:استني انا هقوم اسئلها
نور:لا خليكي انتي انا هروح ثم قامت نور وهيا تبحث بعيونها علي سالي
كانت تقف تتحدث اكرم
اقتربت نور منها ثم وقفت عندما سمعت اسم اكرم
اسرعت نور الي زاوية تسمعها بدون تراها سالي
سالي:خلاص يا اكرم لما اجي مهم تتصرف في شاليه
اكرم:تمام لما نيجي نتكلم
سالي:اوك اهم حاجة دلوقتي لازم تعمل الي هقولك عليه عشان يثقو فيا
اكرم:لما اشوفك يا سالي سلام
سالي:سلام
ثم استدارت سالي بوجهها وهيا تنظر وفاطمة نورهان الذي يجلسون بعيدا .
رجوع الي الوقت الحالي

افتحت نور عيونها وهيا تنظر لعمار
عمار:بقيتي كويسة
نور:.هيا تلمس يده اه يا حبيبي
عمار:وهو يغمز لها كل ده عشان مرتتديش تدلعيني انهاردة ودخلتي تنامي علي طول
نور:عمار
عمار:عيون عمار
نور:عايزة اسئلك سؤال
عمار:اتفضلي
نور:اكرم طلع من سجن صح
عمار:بستغراب نعم وعرفتي منين
نور:مش مهم
عمار:ازاي مش مهم اوعي يكون قرب منك ولا عمل حاجة ولا كلمك
نور:لا يا حبيبي محصلش اي حاجة من دي اهدي
عمار:امال عرفتي منين
نور:وهيا تحاول تصنع كذبة من نت اصل سمعت الخبر من نت قولت اتأكد منك
عمار:انسي يا نور ومتخفيش اكنو مش موجود خالص وانا قريب هرجعو سجن تاني
نور:انا مستحيل اخاف طول ما انت جمبي
عمار:انا جمبك وحوليكي ومستحيل اخلي حد يقرب منك يا حته مني
اقتربت نور برئسها علي صدرو ثم ضمته بيداها ربنا يخليك ليا يا حبيبي
عمار:يخليكي ليا يا روحي يلا يا حبيبتي كملي نوم
اغمضت نور عيونها براحة علي صدرو اما هو
نام وهو يضمها اكثر الي احضانة
***********
جلس الثلاثة علي سرير

كانت نور تجلس في نصف ونور هان وفاطمة بجورها ينظرون لها بتسائل
نور:هتفضلو بصلي كده كتير
فاطمة:احنا بس عيزين نعرف ليه غيرتي رايك عن الخطة
نور:عادي رجعت نفسي ولقيت ان كنت هقع في غلط كبير اوي
نورهان:اه غلط كبير احسن بردو
نور؛طيب ممكن تهووني عشان عايزة انام
نورهان:يا بنتي علي طول نايمة في ايه
نور:والله معرف بس بجد بحس بدوغة وان عايزة انام
فاطمة:وايه تاني
نور:ومش طيقة اي حاجة في معدتي
نورهان:ليكون
فاطمة:صح ده اعرضها
نور:هو ايه ده في ايه
فاطمة:نور دي اعراض حمل
نور:ايه حمل
نورهان:ابوة بس اولا لازم نتأكد
نور:طيب هنتأكد ازاي طيب
فاطمة:انا هبعت اجيلك اختبار حمل وهشوف
قامت نور من علي سرير ثم وقفت وهيا تنظر لبطنها ثم لمستها بحب وفرحة
*********
اقترب منها ببنفعال
يعني ايه لغت الخطة ها
سالي :الله وانا مالي انا قولتلك هيا شكة فيا ومش مرتحالي اعمل ايه انا
اكرم:مليش فيه تتصريف لازم خططتي تنجح فاهمة لازم
سالي:طيب حبيبي اهدي بس
اكرم:انا مش هدي الا لما انتقم منهم
وازل عمار وازلها تحت رجلي
************
اغمضت عيونها وهيا داخل المرحاض تنتظر نتيجة الاختبار وبعد ثواني افتحت عيونها
ثم نظرت لنتيجة
نور:اتسعت عيونها بفرحة من النتيجة الموجب
افتحت باب المرحاض ثم خارجت منه
كانت نورهان وفاطمة ينتظروها في الخارج
نورهان:ها طمنيني
نور:انا حامل يا بنت حامل حامل
قفزت نورهان وفاطمة من فرحة ثم توجعو ليضموها
نور:وهيا تبتعد عنهم انا لازم اتصل اقول اعمار نورهان:انتي هبلا لا انتي لازم تستني لما يرجع
نور:صح لازم استني عندك حق
فاطمة:مبروك يا نور ربنا يجبهولك بسلامة
نور:يارب يا فاطمة يارب
فاطمة:بس بردو رايي انك تتأكد وتروحي تعملي فحوصات قبل متقولي لعمار
نور:يعني ايه ممكن
نورهان:بصي يا نور احنا عيزين نتأكد مش هنخسر حاجة انا هحجزلك عند الدكتور ونروح ونتأكد
نور:استجابت نور بموافقة ثم سمعت طارق الباب
دخلت الخادمة بابتسامة :مدام نور
مدام سالي تحت وعايزة حضرتك
نورهان:اه اكيد جاية تعرف لغينا خطة ليه
نور:روحي قوللها ان نازلة
ذهبت الخادمة تحت انظار نور وهيا شاردة
فاطمة:طيب يلا ننزل عشان منسبهاش لوحدها
نور:محدش فيكم هينزل انا هنزل لوحدي ومن غير اسئلة كتير هفهكم كل حاجة في وقت المناسب
ثم ذهبت من امامهم
*********
اقتربت نور منها ثم رحبت بها
اهلا سالي
سالي:اهلا نور ايه اخبارك ايه
نور:والله تمام
سالي:ايه الي حصل نورهان كلمتني وقلتلي ان لغيتي الخطة
نور:اه لغتها اصل فكرت مع نفسي لقيت كنت هغلط غلطة كبيرة اوي في حق عمار هو ميستهلش مني كده
سالي:اه صح عندك حق
نور:بس علي فكرة لو عايزة تخدميني هطلب منك خدمة تاتية
سالي:اه طبعا امري
نور:عيزاكي تبجي انتي وجوزك تتغدو معايا واعرفكم بعمار
سالي.برتباك اه اكيد هيحصل بس دلوقتي صعب خالص انتي عارفة ان دكترة بتبقي مشغولا جدا دنا حتي مبشفهوش
نور:بسخرية بجد زعلتيني والله خالص
طيب يا ستي عشان منعطلكيش
هاجي انا وعمار احنا مشتقين نتعرف علي جوزك
سالي:اه يا حبيبتي تنورو في اي وقت
نور:قوليلي جوزك اسمو ايه
سالي:برتباك اشمعنا
نور:لا عادي بس علي عموم متقليش انا عارفة
سالي:عارفة ايه
نور:اسمو مش اكرم بردو
صدمت سالي من معرفة نور اكرم ثم اردفت برتباك شديد
مين قالك اسمو اكرم
نور:مش مهم مين قالي مهم ان هو اكرم
اه انا بسمع ان دكتور مشهور وشاطر جدا
بصراحة دكتور ماهر جدا بس مش علينا
اقصد مش لينا
وبليز يا سالي عيزاكي توصلي ليه استشارة طبية
سالي:بخوف استشارة
نور:اه استشارة عيزاكي تقوليلو لو في مرض خببث بيحوم حولين بيتي المفرود اقضي عليه ازاي عيزاكي بس توصلي الكلام ده وكمان ان مش هسكت ان المرض ده ينتشر ويخرب بيتي هقصي عليه قبل بس ميفكر يطلع من جوحره
ثم وقفت وهيا تشاور علي باب
شرفتي يا سالي هانم وابقي سلميلي علي دكتور اكرم وصلي ليه كلام ده وبس اتفضلي برة
**********
دلفة سالي الفيلا وهيا تقترب من اكرم الذي ينتظرها
اكرم:قوليلي بقي ايه الي حصل
جلست:سالي بجوارو وها تهتف بنزعاج
براحة عليا اكرم اديني فرصة حتي اخد نفسي
اكرم:بعصبية يووووووه متخلصي بقي
سالي:بخوف وارتباك شكلها كشفتنا
اكرم:نعم ياحتي كشفتنا ازاي انطقي
قصة سالي كل الي دار بينهم
اكرم:يا النهار ابوكي اسود انا اصلا الي غلطان ان اعتمد علي وحدة زيك
سالي:انا مالي يا اكرم انا قولتلك انها ذكية جدا
اكرم:مش اذكي مني وهنفز الخطة حتي لو كشفتني بس علي مكشوف
ماشي يا نور نلعب علي مكشوف
********
جلسة في الحديقة تبتسم وهيا تتذكر خوف سالي ثم سمعت رنين هتفها من رقم مجهول
ضغط علي زر
نور:الو مين
اكرم:معقول ايه نسيتي صوتي
نور:لا طبعا انا اقدر انسي اوسخ صوت في دنيا
اكرم:طيب كويس انك عارف ان اوسخ واحد في دنيا
نور:متهيئلي ان رسالة وصلتك

اكرم:وصلت يا نور
نور:مكنتش متخيلة انك غبي بشكل ده بعتلي وحدة هبلات زيك
اكرم:في دي حق طلعت اهبل في دي بس بركة فيكي فوقتيني
نور:دي اقل حاجة عندي عايز ايه مني يا اكرم انت مش هتتهد بقي
اكرم:لا مش اتهد خالص ومش ارتاح الا لما انتقم منك ومن جوزك لعب بقي علي مكشوف انا متصل اقلك كده لعبنا بقي علي مكشوف انتظري مني اول قرصت ودن
نور:انا مبتهددش يا اكرم ولو قولت لعمار علي عميلك مش هيسيبك
اكرم:انا الي مش هسيبة الا لما اكسر مناخيرو الي حطتها في سما دي اسمعي قدامك ساعة وتكوني في العنوان الي هقولك عليه لازم اشوفك والا بقي
نور:والا يا زفت طين انت انا مستحيل اقبلك ولا اشوف وشك
اكرم:والا يا بيبي بقي بنت اخوكي وابن فاطمة هيزعلو اوي اه صحيح هما جمبي
عمو احمد وطنط جميلة عمتك بيفسحوهم يا سلام بقي لو حد من رجلتي كده خطفهم كلهم او مثلا عربية جات كده شلتهم
وقفت نور وهيا تصرخ في تليفون
والله العظيم يا كلب يا سافل لو قربتهم
قطعتها اكرم بنفعال اسمعي هقبلك
في العنوان ده تيجي فاهمة ثم قفل الخط
********
دلف عمار الغرفة وهو ينظر لنور التي كانت تغير ملبسها
عمار:ايه ده رايحة فين يا نور
استدارت نور بوجها ثم ارفت برتباك
انت جيت يا عمار
عمار:امال خيالي رايحة فين
نور:رايحة اشوف بابا ومانا اصلو وحشوني
عمار:بغضب من نفسك كده من غير متستئزني مني
نور:لا طبعا يا حبيبي كنت لسه هتصل بيك انا عارفة انك مستحيل ترفض
نظر لها عمار بشك
نور:في ايه يا عمار كنت هتصل بيك انت مش مصدقني
عمار:لا المهم انا جاي معاكي اوصلك
نور:بندفاع لالا
عمار:لا ليه
اقتربت نور منه مقابل وجه ثم قبلتة علي وجنتيه اصل يا حبيبي انت لسه راجع من شغل تعبان وانا ميردنيش انك تيجي علي نفسك عشاني انا هروح وهاجي بسرعة وبعدين السواق موجود
عمار:بنظرات الشك طيب يا نور بس متأخريش
نور:لا حبيبي علي طول ثم اخذت شنطتها وذهبت من امامة تحت انظارو المشتعلة


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close