اخر الروايات

رواية مهرة العز الفصل الخامس 5 بقلم مريم

رواية مهرة العز الفصل الخامس 5 بقلم مريم 



هديه صرخت وقالت اعااااا وكانت هتقع بس اسر مسكها بين ايديه وفضل سرحان في عيونها.......
في نفس الوقت عز خرج من البراندا عشان يشوف في اي.....وشاف اسر وهديه في الوضع ده.....
عز:اتعصب اوي لما شافهم واقفين كده....وراح نازل لحد عندهم..........
هديه بعصبيه:انت مجنون.....انت ازاي تحط ايدك عليا كده وتخضني....
أسر بتوهان:انا اسف.....بس لقيت حد غريب ف قولت اشوف مين يعني....
هديه بحرج:احم احم.....هو انت ساكن هنا.....انا فكرتك البواب ولا حاجه....
أسر بصدمه:البواب....يعني بذمتك في بواب اليومين دول بيلبس بدله.....
هديه بحرج:انا اسفه.....بس حضرتك مين....
أسر بابتسامه:انا أسر.....صاحب عز وصديقه..من ايام الطفوله....
هديه بخوف:يعني انت ظابط انت كمان...
أسر بضحك:ايوة مالك خايفه لي
هديه وهي بتبلع ريقها:اصل انا لسه مبهدلاك من شويه...ف ممكن..يعني.....قاطعها صوت عز....
هديه......
هديه اتخضت ولفت لقت عز واقف وعليه علامات الغضب.....فخافت منه...خصوصا بعد اللي منى قالته....
هديه بتوتر:احم احم....ن.....نن.....نعم...
عز بهدوء مخيف:على اوضتك......
هديه بخوف:حاضر...
وطلعت تجري على اوضتها......وعز كان بيبص لطيفها وبعدين بص على أسر لقاه متنح لمكان ما كانت مشت
عز اتعصب اكتر وقال....اسرررررر
أسر اتنفض:ايه ياعم.....مالك خضتني......وكمل بابتسامه اومال مين الصاروخ اللي كان هنا من شويه.....يخرابي على عنيهاا انا عرفت بنات بعدد شعر راسي....بس مش شوفت عيون زي دي...يابني دي.....قاطعه صوت عز بغضب وقاله......اسررر الزم حدودك اي نسيت انك في بيتي وبتتكلم عليها في بيتي كمان...
اسر:انا اسف ياعم.....مالك متضايق اوييي عشانها ليه...وكمل بغمزة اوعى تكون وقعت....هههههه
عز:انا مستحيل احب تاني.....بعد سلمى الله يرحمها....مستحييل
أسر بحزن:ايوة......اله يرحمها.....بس مقولتليش مين المزة دي......
عز:ما هو ده الموضوع اللي جايبك عشانه......
أسر باستغراب:مش فاهم.....
عز اخده وفضلوا يتمشوا في الحديقه......وحكالوا على كل حاجه حصلت....
أسر بفرحه:جدع ياعز.....هو ده عز اخويا اللي اعرفه.....بس على فكرة لو قعادها مضايقك ممكن تجيبها تعيش عندي في البيت عادي....
عز بصله نظرة خلت أسر يكتم صوته.....
وبعدها أسر قال:بس بصراحه مزززة اوييي وعجبتني
عز بغضب مكتوم:أسر انا قولتلك اي.....دي زيها زي منى يعني مفيش حاجه من اللي في دماغك دي هتحصل فاهم.....طول ما هي في بيتي هتبقى في حمايتي.....حتى منك...مفهوووم ....
اسر:مفهووم....بس انت اي عرفك بماضيها....طب ما ممكن تكون مدوراها عادي....ولا فتاة ليل.....احنا اي عرفنا
عز:ماليش دعوة هي اي قبل الحادثه...كل اللي ليا دعوة بيه لنها دلوقتي متعرفش اي حاجه وفي بيتي كمان....مسموووع.....وابقى اشوفك قربت منها تاني...
أسر بخوف:حاضر ياعم.....لما ترجعلها الذاكرة هقرب منها زي منا عايز.....
عز بصوت عالى:اسررر....امشي يلا....امشي
أسر ضحك:حاضر......وبعدها كمل في سره وقال....شكل في حد هياخد قلب عز تاني....وسلم عليه ومشى....
عند عز.....ساعه ما أسر مشى دخل الفيلا زي المجنون...ورايح على اوضه هديه....قابلته امه
نجوى:كنت فين ياعز....
عز:كنت برا..مع أسر
نجوى باستغراب:أسر....ومدخلش ليه.....دي اول مرة تحصل....
عز:لا....ولا هتكون اخر مرة من النهاردة طول ما هديه هنا في البيت أسر مش هيدخل البيت....يبقى يجي برا في الحديقه
نجوى بخبث:امممم...وده من امتى يعني....واشمعنا لما هديه جت...
عز:عشان....انتي عارفه أسر كويس ...ومش عايز هديه تختلط بيه عشانها في مقام اختي بالظبط
نجوى بابتسامه خبيثه:امممم قولتلي اختك.....طيب...
وبعدها عز طلع لفوق عند هديه ودخل من غير ما يخبط
هديه كانت قاعده واتخضت لما عز.دخل وقفل الباب وراه. .
هديه بخوف:انا....انا...هو....انت..يعني...
عز قرب عليها اويي وقالها اخرسي....هديه هزت راسها وسكتت وبعدها عزز قال....
عز:انتي هتعيشي معانا من النهاردة لحد ما تتعالجي صح
هديه هزت راسها ب اه
عز هز راسه وقال :تمام.....يبقى من النهاردة تمشي على الشروط دي فاهمه
هديه باستغراب:شروط...شروط اي
عز:اول شرط....لو حد قالك انتي مين هتقولي قريبه ماما نجوى....من البلد...تمام
هديه بخوف:تمام.....وتاني شرط
عز:الشرط التاني....انك متقعديش بشعرك كده كتير قدام اي حد.....فاهمه
هديه باستغراب:شعري.....بس انا مش محجبه
عز:وانتي عرفتي منين انك مش محجبه
هديه:ما هو اكيد لو انا كنت محجبه....كنت قولتلي مش انت خبطني....يعني لو كنت بطرحه اكيد كنت قولت
عز بكذب:وانتي مين قالك انك مش محجبه....انا بس عشان الحوارات دي كلها نسيت اقولك اني خبطك وكنتي بطرحه.....يعني مينفعش تقلعيها دلوقتي عشان حرام مش. صح ولا اي
هديه:بجد....يعني انا محجبه....
عز :مالك زعلانه كده ليه....ولا عاجبك اللي رايح واللي جاي يشوف شعرك.....
هديه:لا مش زعلانه ولا حاجه...كمل
عز:الشرط التالت والاهم......ساعه ماتلمحي أسر تطلعي اوضتك مفهوم.....مش عايزك تكوني في مكان هو فيه...ولا حتى تكلميه...فااهمه
هديه:ليه...اشمعنى يعني
عز قرب عليها وخي خافت ففضلت ترجع لحد ما لزقت في الحيطه وعز حاوطها بايديه وفضل باصص لعيونها وبقى سرحان فيهم....لحد ما فاق على نفسه وقال..احم احم....انا مفيش حد بيقولي ليه مفهوم....وياريت لو تداري عيونك دي كمان يبقى احسن....
هديه بتزمر زي الاطفال:امم....ناقص كمان تقولي اني كنت منقبه ونسيت تقول صح....عز عطاها ضهره وابتسم على شكلها.....وبعدها قال والشرط الرابع والأخير ان انا كلامي بيتسمع اي حاجه اقولها تقولي حاضر من غير ما تفكري....وحدودك هنا في للبيت اوضتك وتحت واوضه منى....والحديقه والمطبخ...اوضتي لاااا....واوضه لؤي بردوا...فاهمه...اوضه ماما بردوا لا عشان بابا بيكون فيها والفطار والغدا والعشا كل واحد فيهم تنزلي في معاده فاهمه....
هديه:حاضر.....بس انا مش عايزة البس طرحه...اعتبرني مش محجبه هه
عز بهدوء مخيف:نسيت اقولك اني بكره اي حد يعارض كلامي.....كلامي هيتسمع والحرف الوحد كمان....فااهمه
هديه هزت راسها بخوف وقالت:اه اه فاهمه....اخرج بقى
عز برفعه حاجب:نعم اخرج....
هديه:اه تخرج....مش انت مش عاوزني ادخل اوضتك...يبقى انت كمان مش تدخل اوضتي وربعت ايديها وبصت للناحيه التانيه....عز مقدرش يمسك نفسه من الضحك وانفجر في الضحك...من كلامها...
وهديه فضلت تبص عليه وسرحت في ضحكه وقد اي هو جميل وهو بيضحك...وعز خد باله وقال انا عارف اني جميل بس مش للدرجه دي....هديه قالت بتوهان
مكنتش اعرف ان عندك غمازات حلوة كده...عز ابتسم وقال انا خارج....بعدها هديه فاقت وقالت بغضب طفولي انت كنت بتضحك عليا ليه انشاء الله....عز قرب من ودانها وقالها عشان اول مرة حد يأمر عز المنشاوي ويقوله اخرج من اوضتي.....
هديه:يااااسلام يعني انت عايز تقولي انك محدش بيقدر يأمرك....ده ازاي ده انشاء الله يعني مش بتتأمر من اللوا بتاعك في الشغل
عز رفع حاجبه وقال:وعرفني منين اني ظابط
هديه بابتسامه:منى قالتلي كل حاجه...
عز:كل حاجه
هديه هزت راسها:اممم كل حاجه كل حاجه....
عز بابتسامه:اممم ومنى قالت اي بقى عليا...
هديه:قالت انك واحد مغرور وجد ومش بتحب الهزار والضحك وو.......اوبس....انا عكيت صح
عز بابتسامه:كملي و اي
هديه:لا منى مش قالت كده
عز:اومال مين
هديه:مين مين ...اه.....انا
عز:انتي
هديه:لا....قصدي اه....بص متضربش منى هي مقالتش حاجه ماشي
عز:عمري ما مديت ايدي عليها
هديه:ايوة كده شاطر
عز ضحك عليها وقال:نفسي افهم بتجيبي كلامك ده منين...
هديه ضحكت:معرفش ممكن عشانك وَحش ههههه
عز سكت وقال..........
يتبع............


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close