رواية مهرة العز الفصل السادس 6 بقلم مريم
عز ضحك عليها وقال:نفسي افهم بتجيبي كلامك ده منين...
هديه ضحكت:معرفش ممكن عشانك وَحش ههههه
عز:وَحش .......انا وَحش...
عز ربع ايديه وقال:اممم...وانا وَحش ليه بقى...
هديه بتفكير:امممم.....ممكن عشان الوَحش مش بيحب الهزار والضحك وانت زيه.....
عز بمكر:امممم....وفضل يقرب عليها وقالها :لما انا الوَحش انتي اي....
هديه:اممم.....انا هبقى الجميله.....عشان انا طيوبه اوي وبتحب جدا...
عز رفع حاجبه وقال:انا ليه حاسس انك مغرورة....
هديه بضحك:حاسس...
عز ابتسم عليها.....وبعدها قالها طب ما انتي عندك غمازة اهو لما بتضحكي.....اومال كنتي متنحه ليه لما انا ضحكت....
هديه بتوتر:ها....اا.....اه......عشان ....عشان يعني انت عندك غمازتين إنما أنا واحدة بس.....
عز:لا ياشيخه....
هديه:امممم....طب اتفضل اخرج بقى انت هتفف كتير في اوضتي
عز وهو خارج:انا ليه حاسس اني بتطرد من بيتي...
هديه:حاسس.....
عز ضحك وخرج......
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
رؤوف بحزن:لو سمحت انا عايز اقدم محضر باختفاء بنتي.....
العسكري:مختفيه بقالها قد اي.....
رؤوف:من امبارح بليل الساعه ١٠ كده....
العسكري بلا مبالاة:تمام......لازم تكمل ال ٢٤ ساعه عشان نعمل محضر باختفائها.....
رؤوف:بقولك.....قاطعه العسكري
العسكري:قولت مينفعش تعمل محضر قبل ال ٢٤ ساعه اي مبتفهمش....
رؤوف بصوت عالي:لا انا مش هستني لسه ل بليل انا عايز بنتي....
العسكري ببرود:روح شوف بنتك هربت مع مين وبلاش تضيع وقت هنا....
رؤوف بصدمه:انت بتخرف بتقول اي.....وكمل بصوت عالي انا بنتي اشرف منك ومن اللي زيك....انا متأكد ان بنتي حصلها حاجه.....مهرة مستحيل تبعد عني كل ده...وفضل يزعق لحد ما خرج ظابط من جوة وقال....في اي.......اي الزعيق ده....
العسكري:مفيش يافندم.....متشغلش بالك....همشيه من هنا دلوقتي........
رؤوف:لااااا انا مش همشي من ....الا اما اعمل المحضر
العسكري:مش انا.......قاطعه الظابط.....
الظابط(ياسر):محضر اي؟؟؟
رؤوف:بنتي مختفيه من امبارح ياحضرة الظابط.....وجاي اقدم بلاغ باختفائها يقوم يقولي شوفها هربت مع مين...يرضيك الكلام ده ياحضرة الظابط....
ياسر بغضب:انت ازاي تقول كده.......انت ناسي نفسك ولا اي يا عسكري....وقال اخر كلمه باستهزاء....
العسكري بحرج:يافندم انا.......
ياسر:اتفضل ياحاج عشان نعمل المحضر......وانت حسابك معايا بعدين....
جوة في القسم........
ياسر:مختفيه من امتى...
رؤوف بحزن:من امبارح بليل حوالي الساعه ١٠ كده
ياسر:تمام....في مشاكل أو أي حاجه
رؤوف بحزن شديد:ايوة انا كنت ضربتها قبل ما تختفي بس والله لو كنت اعرف اني مش هشوفها تاني كانت ايدي انقطعت قبل ما أمدها عليها.....
ياسر باستغراب:ضربتها......هي عندها كام سنه؟؟؟
رؤوف:٢٤ سنه
ياسر:طب ما سالتش حد من صحابها تكون عنده
رؤوف:كل اصحابها.....محدش يعرف عنها حاجه
ياسر:معاك صورة ليها
رؤوف:ايوة.........اتفضل اهي
ياسر باعجاب:اممم....احم احم تمام هندور في كل حته مش هنسيبها الأقسام والمستشفيات وهسال كل اصحابي اللي يعرف عنها حاجه وهديك خبر....بس سيب انت بس رقمك هنا.....
رؤوف بفرحه:شكرا شكرا جدا ياباشا.....انشاء الله خير
وخرج وهو بيدعي ربنا انها ترجع تاني.....وياسر مسك الصورة وابتسم شويه.....وبعدها كمل شغله عادي....
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
نجوى كانت قاعده فجأة دخل عليها لؤي وخضها....
نجوى بخضه:انا عارفه ان موتي على ايديك ....كنت فين كل ده
لؤي بابتسامه:هكون فين ياحاجه ام عز.....كنت في السنتر ولسه جاي
نجوى:بطل تقول حاجه ام عز دي......انا مش كبيره اوي على فكرة.....وكمان تعالى هنا انت عايز تقولي انك كنت في السنتر يعني مكنتش بتلعب بديلك.....
لؤي بضحك:انااااا.....تؤ تؤ تؤ مكنتش اعرف انك بتفكري فيا كده ياا.....حاجه ام عز
نجوى نغزته وبعدين قالتله تعالى عايزة اقولك على حاجه مهمه
لؤي استغرب وقال:انااا......وحاجه مهمه.....ده من امتى ده .....دانتي كل الحاجات المهمه بتقوليها لزوزو اي اللي اتغير....مش مرتاح انا للموضوع اللي هتقوليه ده
نجوى بنفاذ صبر:أخرس وتعالى بقى.....ومعنتش تقول زوزو دي تاني عشان انت عارف لو سمعك هيعمل فيك اي........ف ابعد عن الشر وغنيله.....
لؤي بلامبالاه:هه خلصي عايزة تقولي اي
نجوى:احنا عندنا هنا ضيفه وهتطول كمان معانا....
لؤي بصدمه:نعمم.....ضيفه......وكمل بغمزة طب مزة ولا
قاطعته نجوى:اتلم ......هي بصراحه قمرر بس ماتفرحش اوي اخوك مش هيخليها تجتمع ب اي حد...ده أسر جع من شويه مرضاش يدخله هنا ووقفه برا في الحديقه......
لؤي بغمزة:طب وده ليه....هي جامدة للدرجه دي تخلي السنارة تغمز وينسى سلمي....
نجوى بصوت واطي جدا:يخربيتك انت شكلك ناوي على موتك النهاردة.....انت عارف لو اخوك سمعك هيعمل فيك اي
لؤي باستغراب:هو عز هنا....أصلها اي قاعد من الشغل ....وبعدها كمل.....آآآآآآه فهمت هو قاعد ليه....طب بقولك اي هي فين المزة دي....اروح اشقطها...
نجوى:يارب صبرني هتفضل زي ما انت حمار غبر مش بيفهم......وكمان مش تبتسم اوييي كده .....هديه اكبر منك يعني ريح نفسك
لؤي بتوهان:الله هديه.....اسمها حلو اوييي....وكمان مش مهم اكبر ولا لا الفرق مش هيبان
نجوى:ايوة فعلا اسمها حلو.....اختك منى هي اللي سمتها
لؤي كان بيشرب وفجأة كب المايه وفضل يكح وقال:نعم
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
عز كان قاعد على اللاب وبيشتغل عليه وفجأة جت على باله هديه وافتكر ضحكتها...وابتسم...وبعدها فاق لنفسه وقال......
عز:في ياعز مالك........اكيد انا بضحك بس عشان محدش قدر يكلمني زيها.....يمكن عشانها متعرفنيش لسه ف بتتكلم كده.......بس انت مالك بقى.....وحط ايده على قلبه وافتكر سلمى وقال بدموع عمر ما حد هيقدر يدخل قلبي غيرك......انتي ياسلمى اللي اخدتي قلبي ومحدش غيرك هيقدر ياخده....لانه بتاعك....بتاعك انتي وبس.....انا عارف انك زعلانه مني بس صدقيني انا خلاص قربت اجيب حقك.....وهاخد حقك وحق سليم ابننا....وهاخد حقي انا كمان عشان يبعدوكي عني وطلع صورتها هي وابنه وهو وفضل يبكي من الوجع وبعدها فونه رن............
عز مسح دموعه وعدل صوته وقال:احم احم....ازيك ياياسر....عامل اي واحشني اوي
ياسر بابتسامه:وانت والله واحشني اوييي.....
عز:اي سر المكالمه دي
ياسر:مفيش كان في واحد الصبح بيدور على بنته مختفيه من امبارح....ومش لاقينها....قولت أسألك تكون عارف حاجه ولا كده
عز:اسمها اي
ياسر:مهرة.....اسمها مهرة
عز باستغراب:مهرة......غريب الاسم ده بس جميل اويي
ياسر:معاك حق.....وكمل بضحك......بس هي احلى
عز بضحك:اي ده انت شكلك واقع.....
ياسر:بصراحه هي توقع اي حد....
عز:طب وريني يا واقع....يمكن اعرفها....
ياسر:ثواني هبعتهالك اهو.................اهي بعتها...افتحها بقى
عز:ثواني........وراح فتح الصور وووو.....
عز بصدمه:.......
يتبع........