رواية السيد المغرور عمار ونور (الجزء الثاني ) الفصل العشرون20 بقلم جهاد محمد
قامت نور تذهب الي مرحاض المطعم
وبعد دقائق خرجت وهيا تذهب الي طاولت عمار والجميع ثم تفاجئت بيد تسحبها من خلف وكتم صوتها بقماشة وبعد ثواني
غابت عن وعي تمام
****
تزمر عمار من تأخرها ثم طلب من نورهان لكي تذهب لها تطمئن عليها
عزت:يا عم اهدي دي اتأخر عشر دقائق
عمار:ايه يا عم عايز اطمن عليها معرفش ليه قلبي مقبوض
عزت:انا بس الي خفيف يا موري
عمار:ولا لم نفسك
ضحك الجميع علي هزرهم
****
دخلت نورهان تبحث عنها في المرحاض
ندئت عليها بصوت عالي
يا نور نوووور انتي هنا
تزمرت نورهان بتوتر ثم قررت تبحث عنها في الخارج وبفعل وصلت الي خارج
بحثت عنها كثير ثم قررت تعود لطاولة يمكن تكون ذهبت بدون ان تراها
*****
نظر عمار لنورهان التي تئتي بتوتر وخوف
عمار:فين نور يا نورهان مجتش معاكي ليه
نورهان:بصوت متقطع .عمار نوور مش ج.وة
انا دورت عليها في كل حته
وقف عمار بغضة ثم اخذ تليفونه لكي يتصل بها ثم وصل له مغلق
خالد:ها يا عمار مبتردش
عمار:تليفونها مقفول
خالد:هتكون راحت فين الغيبه دي
عمار:انا هتروح ادور عليها
خالد:طيب استني خدني معاك ذهب خالد وعمار يبحثون عنها وكذالك عزت وادم في جه اخري من المطعم
******
اقترب منها وهو يمسك سلاحة الحاد بنظراتة التي ترعب
تراجعت نسمة الي خلف بخوف ثم قالت ببكاء حرام عليك انا معملتكش حاجة
راجل:اعمل ايه بقي انتي الي عبيطة وصدقتي ان ست عجوز وطلعتيني
نسمة:وحيات ربنا ابعد وحيات اغلي حاجة عندك حرام عليك
رجل:هش مش عايز اسمع صوتك نهائي
******
وصل طارق امام بناية الذي اخبرو عنها المخبر
ثم انطلق الي فوق يصعض لها
*********
امسكها من شعرها وهو يقربها لوجه ثم وضع السكين علي عنقها
نسمة: ببكاء حرام عليك سبني ارجوك
رجل:لا مش هسيبك جيتي لئضاكي
نسمة:طيب انا معايا فلوس وكمان دهب وممكن اخلي بابي يديك الي انت عوزو
بس ارجوك سبني
رجل: منا تاخد كل ده بعد مخلص عليكي بسيطة
نسمة:بصراخ سبني سبني،بقي
سمع طارق صوتها من الخارج ثم هجم علي الغرفة الذي كانت فوق السطوح في بناية
اخذ رجل نسمة وهو يلف يداه حولين عنقها بسكين الحاد
اخذ طارق نفسه بصعوبه ثم حاول يهدء نفسه
ليفكر في حل ليخلصها بدون ما يخسرها
رجل:لو قربت مني هقطع رقبتها
طارق:مش هقرب متخفش بس سبها
رجل:بقولك ايه اوعي من قدامي
طارق:سبها وانا هعملك الي انت عوزو
ثم نظر لنسمة التي ترتعش بخوف ودموعها وبكئها
متخفيش يا نسمة مستحيل يحصلك حاجة اهدي
رجل:بقولك اوعي من سكتي هقطع رقبتها
طارق:وانا بقولك مش هتطلع من هنا
شوف طلباتك ايه وانا هعملهالك لو نزلت من هنا هتلاقي القوات في كل حته سبها وانا هخليك تهرب
مسك رجل في نسمة اكثر ثم قال
لو حد قرب مني هقتلها قول لقولت بتعتك الي تحت لو حد.طلع وقرب مني هقتلها
طارق:متخفش محدش هيقرب منك
صدقني سبها وانا هسعدك تهرب
حاول راجل يفكر في كلام طارق ثم.نظر لنسمة التي تحت يداه ترتعش بخوف
ثم.تابع بنفعال .اوعي من قدامي
طارق:بقولك.سبها بدل متزعل
رجل:وهو يقرب سكينة اكثر
هتوعي ولا هدبحها قدام عنيك
طارق:بخوف لالا طيب انا هبعد اهو
ابتعد طارق عن باب ليفسح المجال يخرج منه رجل ونسمة
********
قاض سيارة بسرعة جنونية وهو يحاول يبحث عنها قرر ان يرجع الي القصر
مزال يوجد امل صغير ان ذهبت هناك
وصل عمار امام القصر ثم.حاول يبحث عنها في كل مكان
*********
دلفت لميس الي غرفة عادل الصغير
وهيا تقترب منه بخوف نظرت له
وهيا تقول
معلش سمحني يبني بس لو معملتش كده
ولادي هما الي هيموته
مدد يداها بسلحها الحاد وهيا تقترب سكين منه برعشه حولت تقتله بي اي طريقة تانيه بس امروها ان تقتله بأبشع طريقة لكي ينظر عمار لابنه ويتحرق قلبه
اقتربت منه وكدا ان تقطع راسه
وقع من السكين بغضة بعد ما رأت اقتحام عمار الغرفة
نظر عمار لها بصدمة وهيا تمسك السكين لكي تحاول تقتل ابنه
هجم عليها وهو يقبض عنقها
انتي عايزة تقتلي ابني يا بنت.........
مين الي مسلطك انطقي
هجم ادم وعزت الغرفة قم صدمة من فعل عمار
حولو يبعدو عنها بصعوبة
ادم:اهدي يا عمار في ايه
عمار:اوعي يا ادم الب بنت ........
كانت عايزة تموت ابني
عزت:ايه تموته ليه
لميس :ببكاء انا مليش زمب هما والله هما
عمار:هما مين انطقي
لميس:بضعف هما قلولي اعمل كده ليقتلو عيالي انا ملي......ثم وقعت مغشي عليها من الخوف
***********
طلع رجل فوق الصور ومعه نسمة
طارق:بتعمل ايه يا مجنون ممكن تقع انت وهيا
رجل:لو منفزتوش الي هقولك عليه هقع وهوقعها معايا
طارق:طيب عايز ايه طلابتك ايه
رجل:عايز عربيه تنقلني من هنا وهيا معايا
طارق:حاضر اهم حاجة تسبت مكانك واوعي تئزيها ثم تابع كلامة لنسمه
متخفيش يا نسمة انا معاكي يا حببتي اهدي
ها
حركت نسمة راسها بصعوبه بموافقة
رفع طارق هاتفهة يأمرهم بحضور عربيه
في الحال
*******
اخذت جميلة عادل في احضنها ثم نظرت اعمار الذي يجلس بتوتر
جميلة:اهدي يا حبيبي ان شاء الله هتيجي
عمار:انا هفضل قاعد كده ومش عارف هيا فين
خالد:لازم نبلغ لازم يا عمار
عمار:روح انت وادم بلغ وانا هروح مشوار
لو طلع في الي في دماغي صح هقتلك يا اكرم الكلب
***********
اقترب طارق منهم وهو يحاول يهدء الوضع
رجل:فين العربيه
طارق:عشر دقائق هتكون عندك
رجل :عار لو لعبته بدلكم هقتلها وهقتل نفسي يا حضرت ظابط
طارق:متخفش العربيه هتبجي
في مكان اخر بجورهم
يوجد احد ظباط القنصين يوجهون السلاح علي رجل الذي يمسك نسمه
وضع ظابط يده علي زنات ثم انطلق الرصاصة وقع رجل من علي الصور وكدا نسمة تقع معاه
امسكها طارق بيده بكل قوة يحاول يسعدها علي طلوع
نسمة:لبكاء ارجوك اوعي تسبني
طارق:وهو يحاول يسعدها علي طلوع قبل تقع متخفيش مستحيل اسيبك يا نسمة متخفيش انا معاكي
انطلق القوات بجوار طارق ليسعدوه في انقزها
طلعت نسمة وهيا تبكي وتأخذ نفسها بصعوبه
تنهد طارق بارتياح وهو ينظر لها
طارق:انتي كويسه
نسمة:وهيا ترتعش ونفي بوجها
اقترب منها طارق وهو يمسك يداها بحب
متخفيش انا معاكي
رمت نسمة راسها علي صدرو تبكي
تشبكت في ملابسهة بخوف ثم اغمض عيونها وهيا تضمة لكي تحس بالامان
ضمها طارق وهو يلامس علي شعرها بحب
متخفيش مستحيل اسيبك اهدي يا نسمة
**********
هجم عمار علي فيلا اكرم ثم دخل وهو يعلي صوته لكي يسمع
الخادمة:يا استاذ ميتفعش كده
عمار:اكرررررررم انزل وحبات امي هقتلك
نزل اكرم يرقض وهو سالي
اكرم:انت مجنون ازاي تخش الفيلا كده
هجم عمار بضربة قويه علي وجه اكرم
وقع اكرم من اثر ضربة
وقفت سالي امام عمار بجرائة
انت عايز مننا ايه اكرم خلاص بعد عنكم
عمار:ابعدي عني خالص ثم اقترب من اكرم الذي وقفت يمسح دماء الذي علي فمة
عمار:فين نور يا اكرم
اكرم:بصدمة ايه نور
عمار:فين نور بدل مخلص عليك انت ومراتك
اكرم:معرفش معرفش يعني ايه فين نور
عمار:انا هتستهبل نور مختغيه وانت اكيد خطفتها مغيش غيرك عايز يضمرني ويضمرها
اكرم:والله العظيم ما خطفتها ولا اعرف اي حاجة
سالي:مستحيل اكرم يعمل كده احنا اصلا كنا مسفرين بعد يومين شوف مين الي خطف مراتك
مسك عمار لياقة اكرم بعصبيه وجنون
فين نور انطق بدل مقتلك انت ومراتك
ابعدو اكرم عنه بعصبيه
بقولك معرفش اسمع يا بناءدم مش انا الي خطفتها اكيد حد تاني لازم نعرف مين عشان نلحقها
رفع عمار اصبعه وهيا يهددة
لو طلعت انت وحيات امي هقتلك بأيدي يا اكرم الا نور فاهم الا نور وابني
اكرم:انا عايز انتقم منك انت بس عمري ما هئزي نور ولا ابنها لو عليا ازيك انت
اكرم:هنشوف مين هيئزي مين يا اكرم
ثم رحل من امهم
اقتربت سالي من اكرم الذي شرد يفكر
سالي:بشك اوعي تكون انت يا اكرم
اكرم:مش انا مش انا
انا لازم اعرف هيا فين ومين الي خطفها
*********
وصل عمار غرفة التي تسجن فيها لميس
اقترب منها وهو يهز جسدها بقدمة
انتي يا زفته فوقي
افتحت لميس عيونها بخوف
عمار:مين الي وراكي
لميس:ارجوك سبني انا مليش زمب
عمار:لو ماتكلمتش هقتلك بأيدي
لميس:وخيات ابنك ما تقتلني انا عندي عيال
عايزة اربيهم
عمار:انطقي قولي مين الي وراكي
لميس:هقول لحضرتك وهقولك كمان
ثم تابعت بخوف
مراتك مين الي خطفها
عمار:بتفعال مين انطقي يا بنت......
لميس:هقولك والله بس اولا تجبلي عيالي هنا يكونو في حميتك عشان اضمن ان ميحصلهمش حاجة وانا والله هقولك كل حاجة
***********
جلست في مقعد بجوارو في سيارة تنظر له
بتعمق
طارق:بقيتي كويسه
نسمة:اه
طارق:تحبي اوصلك فين
نسمة:بدمعة تهرب منها
مش عارفة
طارق:يعني ايه مش عارفة
نسمة:بابا روخ الييت النهاردة وهو مش عايز يشفتي وانا كنت مسفرا النهاردة بس للاسف
زفت ده اخرني علي معاد طيارة
طارق:طيب لا مفرود اعمل ايه
نسمة:ولا اي حاجة شكرا علي كل حاجة واسفة ان تعبتك تاني انا عارفة انك بتكرهني
ومش طيقني متشلش همي ثم فتحت الباب العربيه وخرجت منها
نزل طارق من العربيه بعصبيه
انتي رايحة فين
نسمة:هركب اي تاكسي
طارق:اركبي الوقت متأخر مقدرش اسيبك لوحدك
نسمة:هيحصل ايه اكتر من الي حصلي
تمشي يا حضرت ظابط انا مرضلكش تكون مع وحدة وحشه زيي
قبض طارق علي بداها ثم اخذها الي عربيه
طارق:اركبي يلا من غير ولا كلمة اتفصلي
ركبت نسمة بزمر ثم جلس بجورها في مقعد القياضة
طارق:مقصدش ان اجرحك انا عارف انك ندمانة بس انا ثم نظر لها بستغراب
كانت تستمع له احست بعيونها تغفل استسلمت لنوم بتعب وارهاق
نظر طارق لها بإعجاب علي شكلها
وضع راسه الي وراء علي كورسي
ينظر لها بحب ويفكر في احساسة وضقات قلبه تزدات عندما يراها وخوفه الشديد عليها واحتياز تفكيرو فيها
*********
ظهر النهار ومزال عمار يفكر كيف ينقز نور
ثم قرر الاخير المواجهة
وبعد دقائق خرجت وهيا تذهب الي طاولت عمار والجميع ثم تفاجئت بيد تسحبها من خلف وكتم صوتها بقماشة وبعد ثواني
غابت عن وعي تمام
****
تزمر عمار من تأخرها ثم طلب من نورهان لكي تذهب لها تطمئن عليها
عزت:يا عم اهدي دي اتأخر عشر دقائق
عمار:ايه يا عم عايز اطمن عليها معرفش ليه قلبي مقبوض
عزت:انا بس الي خفيف يا موري
عمار:ولا لم نفسك
ضحك الجميع علي هزرهم
****
دخلت نورهان تبحث عنها في المرحاض
ندئت عليها بصوت عالي
يا نور نوووور انتي هنا
تزمرت نورهان بتوتر ثم قررت تبحث عنها في الخارج وبفعل وصلت الي خارج
بحثت عنها كثير ثم قررت تعود لطاولة يمكن تكون ذهبت بدون ان تراها
*****
نظر عمار لنورهان التي تئتي بتوتر وخوف
عمار:فين نور يا نورهان مجتش معاكي ليه
نورهان:بصوت متقطع .عمار نوور مش ج.وة
انا دورت عليها في كل حته
وقف عمار بغضة ثم اخذ تليفونه لكي يتصل بها ثم وصل له مغلق
خالد:ها يا عمار مبتردش
عمار:تليفونها مقفول
خالد:هتكون راحت فين الغيبه دي
عمار:انا هتروح ادور عليها
خالد:طيب استني خدني معاك ذهب خالد وعمار يبحثون عنها وكذالك عزت وادم في جه اخري من المطعم
******
اقترب منها وهو يمسك سلاحة الحاد بنظراتة التي ترعب
تراجعت نسمة الي خلف بخوف ثم قالت ببكاء حرام عليك انا معملتكش حاجة
راجل:اعمل ايه بقي انتي الي عبيطة وصدقتي ان ست عجوز وطلعتيني
نسمة:وحيات ربنا ابعد وحيات اغلي حاجة عندك حرام عليك
رجل:هش مش عايز اسمع صوتك نهائي
******
وصل طارق امام بناية الذي اخبرو عنها المخبر
ثم انطلق الي فوق يصعض لها
*********
امسكها من شعرها وهو يقربها لوجه ثم وضع السكين علي عنقها
نسمة: ببكاء حرام عليك سبني ارجوك
رجل:لا مش هسيبك جيتي لئضاكي
نسمة:طيب انا معايا فلوس وكمان دهب وممكن اخلي بابي يديك الي انت عوزو
بس ارجوك سبني
رجل: منا تاخد كل ده بعد مخلص عليكي بسيطة
نسمة:بصراخ سبني سبني،بقي
سمع طارق صوتها من الخارج ثم هجم علي الغرفة الذي كانت فوق السطوح في بناية
اخذ رجل نسمة وهو يلف يداه حولين عنقها بسكين الحاد
اخذ طارق نفسه بصعوبه ثم حاول يهدء نفسه
ليفكر في حل ليخلصها بدون ما يخسرها
رجل:لو قربت مني هقطع رقبتها
طارق:مش هقرب متخفش بس سبها
رجل:بقولك ايه اوعي من قدامي
طارق:سبها وانا هعملك الي انت عوزو
ثم نظر لنسمة التي ترتعش بخوف ودموعها وبكئها
متخفيش يا نسمة مستحيل يحصلك حاجة اهدي
رجل:بقولك اوعي من سكتي هقطع رقبتها
طارق:وانا بقولك مش هتطلع من هنا
شوف طلباتك ايه وانا هعملهالك لو نزلت من هنا هتلاقي القوات في كل حته سبها وانا هخليك تهرب
مسك رجل في نسمة اكثر ثم قال
لو حد قرب مني هقتلها قول لقولت بتعتك الي تحت لو حد.طلع وقرب مني هقتلها
طارق:متخفش محدش هيقرب منك
صدقني سبها وانا هسعدك تهرب
حاول راجل يفكر في كلام طارق ثم.نظر لنسمة التي تحت يداه ترتعش بخوف
ثم.تابع بنفعال .اوعي من قدامي
طارق:بقولك.سبها بدل متزعل
رجل:وهو يقرب سكينة اكثر
هتوعي ولا هدبحها قدام عنيك
طارق:بخوف لالا طيب انا هبعد اهو
ابتعد طارق عن باب ليفسح المجال يخرج منه رجل ونسمة
********
قاض سيارة بسرعة جنونية وهو يحاول يبحث عنها قرر ان يرجع الي القصر
مزال يوجد امل صغير ان ذهبت هناك
وصل عمار امام القصر ثم.حاول يبحث عنها في كل مكان
*********
دلفت لميس الي غرفة عادل الصغير
وهيا تقترب منه بخوف نظرت له
وهيا تقول
معلش سمحني يبني بس لو معملتش كده
ولادي هما الي هيموته
مدد يداها بسلحها الحاد وهيا تقترب سكين منه برعشه حولت تقتله بي اي طريقة تانيه بس امروها ان تقتله بأبشع طريقة لكي ينظر عمار لابنه ويتحرق قلبه
اقتربت منه وكدا ان تقطع راسه
وقع من السكين بغضة بعد ما رأت اقتحام عمار الغرفة
نظر عمار لها بصدمة وهيا تمسك السكين لكي تحاول تقتل ابنه
هجم عليها وهو يقبض عنقها
انتي عايزة تقتلي ابني يا بنت.........
مين الي مسلطك انطقي
هجم ادم وعزت الغرفة قم صدمة من فعل عمار
حولو يبعدو عنها بصعوبة
ادم:اهدي يا عمار في ايه
عمار:اوعي يا ادم الب بنت ........
كانت عايزة تموت ابني
عزت:ايه تموته ليه
لميس :ببكاء انا مليش زمب هما والله هما
عمار:هما مين انطقي
لميس:بضعف هما قلولي اعمل كده ليقتلو عيالي انا ملي......ثم وقعت مغشي عليها من الخوف
***********
طلع رجل فوق الصور ومعه نسمة
طارق:بتعمل ايه يا مجنون ممكن تقع انت وهيا
رجل:لو منفزتوش الي هقولك عليه هقع وهوقعها معايا
طارق:طيب عايز ايه طلابتك ايه
رجل:عايز عربيه تنقلني من هنا وهيا معايا
طارق:حاضر اهم حاجة تسبت مكانك واوعي تئزيها ثم تابع كلامة لنسمه
متخفيش يا نسمة انا معاكي يا حببتي اهدي
ها
حركت نسمة راسها بصعوبه بموافقة
رفع طارق هاتفهة يأمرهم بحضور عربيه
في الحال
*******
اخذت جميلة عادل في احضنها ثم نظرت اعمار الذي يجلس بتوتر
جميلة:اهدي يا حبيبي ان شاء الله هتيجي
عمار:انا هفضل قاعد كده ومش عارف هيا فين
خالد:لازم نبلغ لازم يا عمار
عمار:روح انت وادم بلغ وانا هروح مشوار
لو طلع في الي في دماغي صح هقتلك يا اكرم الكلب
***********
اقترب طارق منهم وهو يحاول يهدء الوضع
رجل:فين العربيه
طارق:عشر دقائق هتكون عندك
رجل :عار لو لعبته بدلكم هقتلها وهقتل نفسي يا حضرت ظابط
طارق:متخفش العربيه هتبجي
في مكان اخر بجورهم
يوجد احد ظباط القنصين يوجهون السلاح علي رجل الذي يمسك نسمه
وضع ظابط يده علي زنات ثم انطلق الرصاصة وقع رجل من علي الصور وكدا نسمة تقع معاه
امسكها طارق بيده بكل قوة يحاول يسعدها علي طلوع
نسمة:لبكاء ارجوك اوعي تسبني
طارق:وهو يحاول يسعدها علي طلوع قبل تقع متخفيش مستحيل اسيبك يا نسمة متخفيش انا معاكي
انطلق القوات بجوار طارق ليسعدوه في انقزها
طلعت نسمة وهيا تبكي وتأخذ نفسها بصعوبه
تنهد طارق بارتياح وهو ينظر لها
طارق:انتي كويسه
نسمة:وهيا ترتعش ونفي بوجها
اقترب منها طارق وهو يمسك يداها بحب
متخفيش انا معاكي
رمت نسمة راسها علي صدرو تبكي
تشبكت في ملابسهة بخوف ثم اغمض عيونها وهيا تضمة لكي تحس بالامان
ضمها طارق وهو يلامس علي شعرها بحب
متخفيش مستحيل اسيبك اهدي يا نسمة
**********
هجم عمار علي فيلا اكرم ثم دخل وهو يعلي صوته لكي يسمع
الخادمة:يا استاذ ميتفعش كده
عمار:اكرررررررم انزل وحبات امي هقتلك
نزل اكرم يرقض وهو سالي
اكرم:انت مجنون ازاي تخش الفيلا كده
هجم عمار بضربة قويه علي وجه اكرم
وقع اكرم من اثر ضربة
وقفت سالي امام عمار بجرائة
انت عايز مننا ايه اكرم خلاص بعد عنكم
عمار:ابعدي عني خالص ثم اقترب من اكرم الذي وقفت يمسح دماء الذي علي فمة
عمار:فين نور يا اكرم
اكرم:بصدمة ايه نور
عمار:فين نور بدل مخلص عليك انت ومراتك
اكرم:معرفش معرفش يعني ايه فين نور
عمار:انا هتستهبل نور مختغيه وانت اكيد خطفتها مغيش غيرك عايز يضمرني ويضمرها
اكرم:والله العظيم ما خطفتها ولا اعرف اي حاجة
سالي:مستحيل اكرم يعمل كده احنا اصلا كنا مسفرين بعد يومين شوف مين الي خطف مراتك
مسك عمار لياقة اكرم بعصبيه وجنون
فين نور انطق بدل مقتلك انت ومراتك
ابعدو اكرم عنه بعصبيه
بقولك معرفش اسمع يا بناءدم مش انا الي خطفتها اكيد حد تاني لازم نعرف مين عشان نلحقها
رفع عمار اصبعه وهيا يهددة
لو طلعت انت وحيات امي هقتلك بأيدي يا اكرم الا نور فاهم الا نور وابني
اكرم:انا عايز انتقم منك انت بس عمري ما هئزي نور ولا ابنها لو عليا ازيك انت
اكرم:هنشوف مين هيئزي مين يا اكرم
ثم رحل من امهم
اقتربت سالي من اكرم الذي شرد يفكر
سالي:بشك اوعي تكون انت يا اكرم
اكرم:مش انا مش انا
انا لازم اعرف هيا فين ومين الي خطفها
*********
وصل عمار غرفة التي تسجن فيها لميس
اقترب منها وهو يهز جسدها بقدمة
انتي يا زفته فوقي
افتحت لميس عيونها بخوف
عمار:مين الي وراكي
لميس:ارجوك سبني انا مليش زمب
عمار:لو ماتكلمتش هقتلك بأيدي
لميس:وخيات ابنك ما تقتلني انا عندي عيال
عايزة اربيهم
عمار:انطقي قولي مين الي وراكي
لميس:هقول لحضرتك وهقولك كمان
ثم تابعت بخوف
مراتك مين الي خطفها
عمار:بتفعال مين انطقي يا بنت......
لميس:هقولك والله بس اولا تجبلي عيالي هنا يكونو في حميتك عشان اضمن ان ميحصلهمش حاجة وانا والله هقولك كل حاجة
***********
جلست في مقعد بجوارو في سيارة تنظر له
بتعمق
طارق:بقيتي كويسه
نسمة:اه
طارق:تحبي اوصلك فين
نسمة:بدمعة تهرب منها
مش عارفة
طارق:يعني ايه مش عارفة
نسمة:بابا روخ الييت النهاردة وهو مش عايز يشفتي وانا كنت مسفرا النهاردة بس للاسف
زفت ده اخرني علي معاد طيارة
طارق:طيب لا مفرود اعمل ايه
نسمة:ولا اي حاجة شكرا علي كل حاجة واسفة ان تعبتك تاني انا عارفة انك بتكرهني
ومش طيقني متشلش همي ثم فتحت الباب العربيه وخرجت منها
نزل طارق من العربيه بعصبيه
انتي رايحة فين
نسمة:هركب اي تاكسي
طارق:اركبي الوقت متأخر مقدرش اسيبك لوحدك
نسمة:هيحصل ايه اكتر من الي حصلي
تمشي يا حضرت ظابط انا مرضلكش تكون مع وحدة وحشه زيي
قبض طارق علي بداها ثم اخذها الي عربيه
طارق:اركبي يلا من غير ولا كلمة اتفصلي
ركبت نسمة بزمر ثم جلس بجورها في مقعد القياضة
طارق:مقصدش ان اجرحك انا عارف انك ندمانة بس انا ثم نظر لها بستغراب
كانت تستمع له احست بعيونها تغفل استسلمت لنوم بتعب وارهاق
نظر طارق لها بإعجاب علي شكلها
وضع راسه الي وراء علي كورسي
ينظر لها بحب ويفكر في احساسة وضقات قلبه تزدات عندما يراها وخوفه الشديد عليها واحتياز تفكيرو فيها
*********
ظهر النهار ومزال عمار يفكر كيف ينقز نور
ثم قرر الاخير المواجهة