اخر الروايات

رواية اجبرني علي الانجاب الفصل السادس 6 بقلم منه سمير

رواية اجبرني علي الانجاب الفصل السادس 6 بقلم منه سمير



ليل بوقاحه :اومال اما اعمل اكتر من كدا هتعملي ايه
ليتلون وجهها كله باللون الأحمر من شده الخ*جل والغضب معه
شافت ان معظم ال موجودين عارفين ليل وبيرحبوا بوجوده جدا
أصابها الخجل وبشده من نظرات المحيطين بهم
كاميليا بحده : خلاص نزلني
ليل بحده هو الاخر :مش بعمل كدا محبه فيكي
كاميليا بغضب :اانتت اااه
انزلها ليل ببعض العنف ع الارض
ليل :اخرسي وادخلي
دخلوا العنايه
وشافت جدتها وقعدت تعيط كتير وهي شايفه ع السرير وسامعه تأوهاتها وهي بتندها عليها
كاميليا بدموع :ت تيته اا انا كويسه كويسه والله ارجعيلي بقا عشان خاطر،ي
ليل كان واقف بجمود وسابها خرج برا يستناها
بعد فتره
خرجت كاميليا ع ملامحها الجمود التام :اا انا جاهزه
ليل فهم مقصدها واخدها وخرجوا من المستسفي
واخدها لمكان بعيد عن البيت
ليل :جاهزه لايه
كاميليا ببرود :جاهزه اني اكون حرم ليل بيه زين الهوارى
ليل :تمام يبقى مافيش داعي ناجل الفرح اكتر من كدا
كاميليا بعدم اهتمام :اعمل ال تعمله مش فارقه
ليل :طيب كلي ويلا عشان نمشي
كاميليا باقتضاب :مش واكله ويلا نغور من هنا
ليل بعصبيه :عنك ما اكلتي واتظبطي احسنلك....
كاميليا كامت حاسه بخنقه ومش قادره تتصور ان دا ال هيكون جوزها وشريك حياتها
نفسها تهرب منه ومن الدنيا دي وتاخد جدتها وتمشي تعيش في سلام وأمان
هو دا كتير عليا....... يااارب
هذا ما قالته بداخلها
.......ولم تنتبه الي الدموع التي سقطت من عيونها عنوه عنها....
******
ليل عايزاك
ليل :بعدين يا ماما انا راجع تعبان
ميرفت بح، قد وغيره :وانت من يوم ما عرفت الست الهانم وانت مش فضيلي...
ليل بسخريه :معلش انتي ال كنتي فاضيالي اوي
ميرفت بحزم :ليل انا عوزاك في موضوع مهم
ليل :بكره... بكره يا ميرفت هانم اوعدك هقعد معاكي واشوف اي الموضوع المهم دا
يعلم حق العلم انه شيء يخصها هي وتريده من اجل مصلحتها فقط لا غير
*****
ليل دخل الجناح بتاعه وكان بيتكلم في الفون برسميه ولباقه :تمام في ظرف يومين والشغل دا كله بكون خلصان والتقرير النهائي ع مكتبي
ورمى فونه ع الكنبه وراح ياخد هدومه عشان يغير
كاميليا بحده : انا عاوزه امشي من هنا
ليل معبرهاش ومشي
كاميليا راحت وقفت قدامه ليل بصلها َ من فوق ل تحت :اسمعني طول ما انا مش مراتك مينفعش اني اعيش معاك هنا انا عاوزه اروح بيتي ال هناك لحد لحد بس ما نكتب كتابنا وهرجع معاكي من هنا
ليل ببرود :ياريت تكني يا كاميليا..عشان مش فايق.... وزاحها من طريقه ودخل الحمام
كاميليا بغيظ : بااااااااارد
كاملييا مكنتش عارفه تنام وهو موجود معاها بنفس الاوضه خرج ليل وهو بينشف شعره عاري الصدر🙈
لاحظ خوف وارتباك كاميليا لبس قميصه علطول...
ولاقيته بيقرب عليها
كاميليا بخوف : ل ليل ارجوك اناااا
ليل اخد فونه من وراه :انا لو عاوز اعمل حاجه هعملها يا كاميليا مش هستني علىيكي كل دا...
لم يثير كلامه راحه لها بقدر ما قلق، ت بشأنه
كاميليا بتوتر :طب ممكن تسمعني واوعدك هعمل كل ال انت عاوزه
ليل بصلها :ما انتي ممكن تعملي برده ال انا عاوزه غصب عنك عادي
كاميليا بحده :شوف انا بكلمك باحترام وانت بتكلمني ازاي
ليل :ازاي
كاميليا بغيظ :ببرود
ليل بجديه :ودا احسن ليكي
ومعطهاش اي مجال الكلا*م واخد الاب بتاعه وخرج يقعد في البلكونه
كاميليا فضلت قاعده كانت هتط،ق
سابته وفتحت باب الاوضه وخرجت تشم هواا براا
*****
اخيراااا ست الحسن والجمال تطوعت ونزلت من الاوضه
قالتها ميرفت ل كاميليا
كاميليا :نعم
ميرفت بغض، ب :انتي عاوزه ايه من ابني
كاميليا بقرف :انا لا عاوزه منك حاجه ولا من ابنك حاجه
ميرفت بوقاحه : واحده زيك جايه من الشارع هتكون عاوزه ايه يعني اسمعيني انتي تبعدي ع ابني احسنلك ولا مش هيحصلك طيب سامعه
كاميليا بعصبيه :انا مش مراعيه غير انك قد امي الله يرحمها غير كدا كنت عرفت ارد عليكي كويس
ميرفت بقله ذوق : الله يرحمها معرفتش تربى
كاميليا كانت هترد بس سابتها وطلعت ع فوق تاني وهي بتعيط
دخلت عند ليل وقفلت الاب وهو بيشتغل....
وديني بيتي الليله وهاجي يوم كتب الكتاب انا مستحيل اقعد هنا
بتعيطي ليه
مبعيطيش مشيني من هنا؟؟
ليل :ماشي يا كاميليا اما هشوف اخرتها معاكي ايه
في الصباح الباكر
ليل اخد كاميليا ومشوا
ليل وصلها ع بيتها قبل ما يروح الشغل
ووقف ليها حراسه ع البيت
كاميليا بتوتر :ودول لازمتهم ايه
ليل :امان ليكي
كاميليا :انا مش هكون مرتا*حه وهما حواليا كدا
ليل :دا ال عندي يا اما ترجعي معايا
كاميليا :انا جايه عشان مبقاش محبوسه وارتاح من معاملتك ومعامله مامتك ال زي الزف
قاطعت جملتها ولم تكملها
كاميليا بأسف ع تهورها :نااا اااسفه
ليل بحده :انزلي
كاميليا فتحت ع الباب عشان تنزل بس ليل قفله تاني بسرعه وشدها ليه قربها منه خالص لم يف*صل بينهم غير سنتيمترات بسيطه
كاميليا بخوف وخضه :في ايه
ليل بحده :حذاري اعرف انك خرجتي من باب البيت لأي سبب ان كان الحراسه موجوده تحت ٢٤ ساعه لو احتاجتي حاجه تبعتي اي واحد منهم او تكلميني لاكن لو حاولتي تخرجي المره دي رجلك هتكون مكسوره بجد فاااهمه
ابتعلت ريقها بخوف :فاهمه
نزلت كاميليا من العربيه وهي بتاخد نفسها ببطئ وضعه يديها ع قلبها حتى يهدأ
*****
ميرفت بفرحه : فرحانه اوي يا مايان اخيرا مكنتش متخيله ان خططنا تنجح بالسرعه دي
مايان بضحكه انثويه خبيثه :اومال ايه دا انا مايان يا ميرو
ميرفت :ههههههههه حبيييتي تجيبي مايان الصغننه بتاعتنا وهنستناكو بكرا ع الغدا
مايان : اكيد يا ميرفت في معادنا يلا مع السلامه
ميرفت :سلام
ميرفت بانتصار :حلو اوي كدا.....
*****
كاميليا :الو ك كريم انا كاميليا ايوا انا في الحاره عندنا لا مش كويسه يا كريم انا محتاجه مساعده منك
لا لا متجيش ا انا هحاول اخرج واقابلك
فين؟؟
اااه اااه تمام
قفلت الخط معاه قائله بتوتر :يارب استر
كاميليا فضلت طول اليوم بتراقب الحراس فيهم عشان تعرف تخرج لحد ما جه الليل
عملت نفسها انها نايمه وقفلت كل الأبواب والشبابيك
لحد ما لاقت واحد نايم والتاني مش موجود
انتهزت الفرصه وحاولت تخرج من غير صوت
لحد ما نجحت وطلعت تجري بسرعه قبل ما حد يشوفها....
****
كريم بصدمه :معقوله كل ال بتقوليه دا يا كاميليا
قصت له كاميليا جميع ما حدث معها
كاميليا بدموع :ارجوك يا كريم ساعديني انا مبقاليش حد
كريم بحب :عمري ما اسيبك انا جنبك وهفضل ع طول معاكي
(كريم كان جار كاميليا الأول وكان بيحبها وعاوز يتجوزها بس هي مكنتش بتحبه واول حد جه في دماغها عشان يساعدها)
مسحت دموعها :انا متشكره جدا ليك يا كريم
كريم :المهم دلوقتي انك مترحعيش شقتك تاني وتهربي عشان ميعرفش مكانك
كاميليا : معرفش اسيب تيته بين الحياه والموت وامشي دا ممكن يعمل فيها أي حاجه مقدرش اسيبها
كريم بغضب : دا شيطان مستحيل يكون بني آدم
انا مستحيل اسيبك ترجعي ليه تاني
كاميليا بقهر :كان بيهددني بحياتها يا كريم انا مستعده اموت بس تيته تكون كويسه
كريم بغضب :بعد الشر عليكي مسمعيكيش تقولي كدا تاني
يا كاميليا
كاميليا بياس وحزن :طب هنعمل ايه دلوقتي
كريم :لازم الأول نعرف هي في مستشفى ايه
كاميليا بياس :للأسف معرفش
ثم قالت بسرعه :بس انا عارفه اسم المكان في.......
كريم :دا مدينه كبيره اوي بس كويس هروح ادور في كل المستشفيات ال هناك لحد ما اوصلها واول ما اوصل لحاجه هبلغك
كاميليا بامتنان وشكر :انا متشكره جدا جدا ليك يا باشمهندس كريم ربنا يجازيك خير ع ال بتعمله معايا يارب
كريم بابتسامه جذابه : بلاش باشمهندس كريم منك احلى
ابتسمت بخجل
كل شويه كلميني طمنيني عليكي
حاضر
يلا عشان اوصلك
كاميليا بتوتر :ربنا يستر ومكنش حد فيهم لاحظ غيابي...
****
كريم وصلها لمكان قريب من البيت وكاميليا أصرت انه يمشي عشان محدش يشوفه
لاقيتهم واقفين تحت مكانهم
شويه ولاقت حد فيهم بيتكلم في التليفون وبعد شويه
والتاني فضل واقف
حاولت تمشي تطلع من وراه
بسرعه قبل ما يلمحها
كاميليا هانم محتاجه حاجه
قالها الرجل الذي كان يتحدث في الهاتف
كاميليا بسرعه :لا لا... قصددي اه كنت هجيب شويه حاجات
الحارس : شوفي يا هانم محتاجه ايه واحنا نجيبه
كاميليا بتوتر حاولت تخفيه : لا خلاص... قصدي نسيت شكرا
وطلعت فوق ع شقتها
لاقت ليل بيرن عليها رزعت الفون في الأرض ومردتش عليه
بعد شويه لما فصل
كلمت كريم وطمنته عليها وانها وصلت وكريم طمنها وقالها متخافيش هيوصل لجدتها قريب...
قفلت معاه ع امل كبير انها تلاقي جدتها وتقدر تهرب من ليل وجود كريم جنبها حسسها بأمان بقالها كتير يمكن سنين محستش بيه وقعدت تفكر كتير لحد ما اخيرا
دخلت نامت
في صباح اليوم التالي
استيقظت كاميليا من نومها ولكنها صرخت بفزع حينما رأت
اي شوفتي عفريت
قالها بلهجته البارده الساخره
كان يجلس ع كرسي مقابلا للسرير التي تتسطح عليه
كاميليا بخوف من هيئته :انت دخلت هنا ازاي
ليل :بيت مراتي ادخل وأخرج براحتي
كاميليا قامت وهي
تهندم ثيابها : انا لسه مش مراتك ومينفعش تفضل داخل خارج عليا كدا
ليل :اومال كنتي بتنامي في اوضه نومي ازاي
كاميليا بصدمه :يخربيييت الوقاحه انت ال اجبرتني ع كدا
ليل وقف بمحاذاتها :لمى لسانك
وتعاليلي برا
في الصاله
كاميليا :نعم
ليل وهو يجلس ع المقعد :مبترديش ع تليفونك ليه
كاميليا بتوتر :اانا نسيته في البيت
ابتسم بسخريه وهو يدخن :متكذبيش
كاميليا بارتباك : مش بكذب
ليل طلعه وهو مسكه في ايده بسخريه :واضح في البيت
ليل :مكنتيش بتردي ليه ولاخر مره هسالك
كاميليا كانت واقفه مش عارفه ترد عليه وهي خايفه
في الوقت دا تليفونها رن
ليل بص ع التليفون لاقي اسم كريم
ليل بحده : قربي تعالي
كاميليا قربت منه بخوف واول ما قربت منه شدها من شعرها قعدها جمبه وووو


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close