رواية جرح صبا الفصل الرابع عشر14 بقلم حور طه
البارت ال 14 من روايه جر
ح صبا








لو عرفت ان كان ليك يد في خط,ف طاهر مش هر,حمك
خالد يحاول يخلص نفسه من ايدين كاران :انت اتج,ننت انت بتقول ايه ؟ بنتي انا كمان مخطو,فه بسبب اخوك ولو حصل لها اي حاجه انا اللي مش هر,حمكم
خالد :اخوك لعب بعقل بنتي من ورايا وانت جاي دلوقتي تقول لي ان انا خط,فتهم
كاران: لو انت ملكش يد زي ما بتقول في خط,فهم ليه اطلب مني ان اؤمن تجاربكم الو,سخه قصاد ان هم يرجعوا طاهر وملك؟
خالد :يعني ايه مش فاهم ؟انت في حد كلمك
كاران بشك :تجهز انت وكامل عشان هنتحرك على بالليل
خالد: استنى عندك فهمني ايه اللي بيحصل ومين ده اللي كلمك
كاران :اللي حصل حصل وخلاص انتهينا منه بس صدقني لو عرفت انك ليك يد في اللي حصل ده اللي هتشوفوه مني هيكون اسوء بكثير
ينهي كلامه ويخرج من مكتب خالد








ملك :تفتكر بابا عرف ان انا وانت في بيننا حاجه؟
طاهر :لا طبعا هو هيعرف منين يعني ؟
ملك ببراءه :بجد يعني ممكن فعلا ما يكونش عرف حاجه
طاهر :يا حبيبتي مش بس بابا عرف هتلاقي مصر كلها عرفت بعد الع,لقه اللي مالك خد,ها
ملك بخو,ف: انت بتلعب باعصابي ليه ؟مش كفايه اللي احنا فيه ؟تفتكر مالك هو اللي خا,طفنا
طاهر وهو بيحاول يفك نفسه : هو انا مش قلت لك ما تقوليش اسمه تاني
ملك بتعجب: لا انا بجد مش مصدقاك ! هو ده الوقت المناسب لغيرتك
طاهر بغيره: اه وقته وطالما قلت لك ما تقوليش اسم المثلث ده ثاني يبقى ما تقوليش اسمه ثاني
ملك :هو انت ليه بتسيب الموضوع الاساسي وبتمسك في الفرعيات وبعدين احنا بنتكلم في اساسا دلوقتي هنخرج من هنا ازاي
طاهر :ما تخافيش هنخرج &وبعدين المثلث ده الموضوع اكبر منه بكثير اللي خط,فنا اكيد عايز حاجه بس هي ايه مش عارف
ملك: طب ليه كل شويه بيدخلوا يضر,بوك وكان في طا,ر شخص بينكم تت كسر ايديهم ان شاء الله
طاهر بابتسامه: انت بتخافي على حبيبك قوي كده
ملك :والله انت شايف ان ده وقت السهوكه بتاعتك
مالك مستسلم كده ما تحاول تعمل حاجه تخرجنا من هنا قبل ما يجوا يضر,بوك تاني
طاهر يرفع ايديه ويقرب منها ويفكها : يضر,به مين انا بس كنت سايبهم علشان اعرف مين اللي وراها
ملك :والله ما يتخافش عليك يا ابن الطحان فاكك نفسك من بدري وقعدت تسايرني& انت مجنو,ن واضح ان عيلتكم ما فيهاش حد عاقل
طاهر يضع وشها بين كفيه بحب: هو انا لو كنت عاقل كنت سبت بنات الدنيا كلها واتشعلقت ف بنت البحيره
ملك ترفع حاجبها :وهو انت كنت تقدر تبص لواحده غيري وانا كنت قت,ل,تك يا ابن الطحان
طاهر بتعجب :حبيبتي هو ابوكي بهت عليك ولا ايه
ملك تقر,صه بدراعه: هو انت شايف ان ده وقت ان احنا نقف نتكلم فيه انجز هنخرج من هنا ازاي
طاهر بو,جع من قر,صتها: ايه يا بنت الغباوه دي مش كفايه عليا الضر,ب اللي اخذته
ملك بابتسامه: خلاص انا اسفه اوعدك ان اول ما نخرج من هنا هعالج لك كل جرو,حك
طاهر يقترب منها :بحبك حتى لو وجعت,يني برده هفضل احبك
ملك: يا طاهر اخلص قبل ما يجوا هنخرج ازاي
طاهر :الله يخر,ب بيت صربعتك قت,لت الرومانسيه؟ تعالي معايا
طاهر يمسك ايدها ويروحوا ناحيه الشباك ويفتحوه ويخرجوا منه قبل ما يجوا رجاله الشخص المجهول مره ثانيه










امل: لسه برده مصر انك تتقدم لملك بعد اللي حصل ده يا مالك
مالك :هو ايه اللي حصل انا مش شايف ان في حاجه حصلت
زين بتعجب: والله يعني انت شايف ان اللي حصل في المستشفى وخط,ف طاهر وملك ده مش حاجه
مالك :اللي حصل في المستشفى من طاهر انا كنت متوقعه لكن خطف,هم ده حاجه ثانيه
ثم ينظر الى جده بشك :قل لي يا جدو هو انت فعلا ملكش يد في خطف,هم زي ما قلت ولا في مفاجاه انت محضرها لنا
كامل: لو كنت تعرف جدك كويس ما كنتش سالت سؤال غبي زي ده
زين: انا بجد ما بقتش قادر افهمكم انتم الاتنين ؟ جدو رمى صبا في وسط ا,لنار ولما جه الباشمهندس علشان يخرجها من ا,لنار دي غرقها اكثر فيها
امل : والله يا ابني معاك حق بنتي هي اللي بتدفع ثمن كل اللي بيحصل ده
مالك :انا ما غرقتهاش يا زين انا اللي بعمله ده بحاول اخرجها
امل :يا خوفي تيجي تخرجها تغرق معاها وتضيعوا انتوا الاتنين
زين بلوم: هتسيبنا كده يا جدو الدنيا تخبط فيه نايمين وشمال وانت واقف تتفرج علينا
كامل بانفعال :انا بحاول احافظ عليكم ولو كنت عملت حاجه فعملتها علشان بحافظ عليكم
زين :انت للاسف ضيعت ولادك في الاول ودلوقتي بتضيع احفادك
زين ينهي كلامه ويخرج ويسيبهم
وامل ومالك يتنقلوا النظرات على كامل بلوم وعتاب








حجازي: انا جهزت كل التحضيرات بس انا مش قادره اصدق ان انت ممكن تعمل كده؟
كاران :مش هسمح لهم ان هم يؤ,ذوا اخويا وكمان مش هسمح لهم ان هو ينفذوا خططهم
حجازي باستغراب :انا مش فاهم ازاي بتقول مش هتخليهم ينفذوا خططهم ومنين خلتني اجهز كل الترتيبات لتامين البضاعه
كاران بثقه :مش معنى ان احنا بنامن هر,وب البضاعه ان احنا هنسلمها لهم؟
حجازي حيرته تزداد اكثر: طيب فهمني انت ناوي على ايه
كاران : انت بس اعمل اللي قلت لك عليه وهتعرف كل حاجه في وقتها
حجازي: انا وزعت كل رجالتنا زي ما انت ما امرت بس للاسف ما قدرتش اوصل لمصدر الرقم اللي كلمك
كاران: عارف انك مش هتوصل لحاجه من الرقم لانه اكيد بيتكلم من شريحه مجهوله وتخلص منها بعد المكالمه
حجازي: وطالما انت عارف كده ليه خليتني ادور ورا الرقم
كاران: علشان انا ما عنديش حاجه اسيبها للحظ لازم اتاكد من كل حاجه
صبا تدخل عليهم المكتب؟
كاران: روح انت يا حجازي نفد اللي قلت لك عليه
حجازي يخرج من المكتب ويسيبهم







كاران :جاي تطمني على عيلتك احب اطمنك لو ؟!
صبا تقترب منه وتضع يدها على شفايفه :لا جاي اطمن اذا كنت وصلت لطاهر وملك
كاران بتوتر من قربها :هوصل لهم بس اي حد هعرف ان ليه يد في اللي حصل ده مش هر,حمه
صبا: قلبك لسه ملكي ولا امتلكوا غيري
كاران لا يعرف يترجم قربها منه ولا حتى كلامها :هي دي الطريقه لجر,حك الجديد؟؟
صبا بنظرات حب: ما بقاش عندك ثقه فيا؟
كاران: كل مره وثقت فيك كانت النهايه فتح جر,ح جديد بس لو فضلت تجر,حيني مليون مره قلب الغبي
ما زال عشقك
صبا تقترب منه: لو كان لي سلطه على قلبي كان كر,هك لكنه ما زال عاشقك رغم كل اللي عملته
كاران يغمض عيونه ويستنشق انفاسها التي اختلطت بانفاسه من قربها : واضح ان قلوبنا عاشقه لدرجه انها بتتجاهل تصرفاتنا وتزيد العشق جوانا
صبا تقترب منه اكثر وتضع شيء بجيبه دون ان يشعر : وكانها بتصر,خ كفايه تجر,حوا فينا احنا عشقنا ولا ذ,نب لينا
كاران يلمس خدها :تعالي ننسى ونسيب قلوبنا تعيش وتتنفس بكفايه جر,وح فتحناها
صبا ترجع خطوتين للخلف بهدوء: يا ريتني اقدر على النسيان لكن كل ما اقرب منك ما بشمش غير ريحه د,م ابويا اللي ملطخه ايديك
كاران يشد,ها اليه: قلبي غلبني لما حبك وقدر ينسى ريحه الد,م اللي كانت بيني وبينك فاليه قلبك مش عايز ينسى
صبا تمسكه من ياقه قميصه وبصوت مرتفع : لان الجر,ح كان اعمق بكتير من انه يتداوى ويتنسي& انت بايدك ضيعت كل حاجه كانت حلوه بينا انا وقفت ضد عيلتي واخترتك لكن انت ما قدرتش تقف ضد انتقا,مك وتختارني؟
كاران وجع: انا اتنزلت عن انتقا,مي واخترتك انت
انت للاسف ما تعرفيش حاجه ؟؟
صبا :عرفني؟ اديني سبب واحد يخليك تق,تل ابويا ؟
كاران يرن هاتفه كان حجازي المتصل :تمام يا حجازي انا خارج حالا
ويرجع يوجه كلامه صبا : اكيد هيجي اليوم اللي هتعرفي فيه الحقيقه كامله
وبعد كده يسيبها ويخرج من القصر