اخر الروايات

رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورهان العطار

رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورهان العطار

الحلقة ١٥
بسم الله الرحمن الرحيم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رات حور شئ في دفتر ذكريات امها جعلها تنصدم
رائت ان والدها لم يتوفي في حادث مثل ما قالت لها امها رائت الحقيقة المرة رائت ان والدها هرب لما عرف ان امها حامل وسابها وامها خافت من اهلها وهربت الي القاهرة وقبلت محسن واتجوزها اخذت تبكي مش شدة الصدمة ورمت الدفتر واخذت تبكي بقوة جري اليها ادم واخذها بين ذراعية بقوة
ادم بخوف: في اي يا حبيبتي اي الي حصل
حور ببكاء: ماما ماما
ادم بفرحة: حور انتي بتتكلمي اتكلمي هسمعك ماما مالها يا حور حور ردي عليا في اي الدفتر دا حوور رفع ادم حور من احضانة وجدها مغشي عليها حملها بسرعة ووضعها علي السرير وذهب الي المطبخ واحضر الماء واخذ يرش علي وجهها الماء واخذت حور تستعيد وعيها وتذكرت ما قرائتة واخذت تبكي
ادم وهو يحاول تهدئتها: حور اهي وفهميني في اي
حور ببكاء: ماما
ادم بغيظ: مالها ماما انطقي نشفتي دمي
حور ببكاء: هقولك واخذت تسرد الية ما حدث
ادم: طيب انا هتصرف في الموضوع دا
حور وهي تمسح دموعها كالاطفال: هتعمل اى يا ادم
ادم بضحك: يخربيتك متجوز طفلة يا ناس
حور وهي تضربة في كتفة: بطل غلاسة
ادم: انتي قد الحركة دي
حور بكبرياء: طبعا
ادم بخبث: طيب تعالي بقا واخذ ادم يجري وراء حور وحور تضحك ولكن مصير حور بالنهاية بين يدي ادم حملها ادم علي كتفة
حور: ادم نزلني انت رايح فين
ادم ببرود: مروح يا حبيبتي
حور: وانت شيلني الناس
ادم: مراتي وانا حر فيها
حور: علشان خاطري والنبي يا ادم
ادم: لا نزل ادم الشارع وهو يحمل حور علي ظهرة اخذ كل من يراهم يضحك عليهم ومنهم من يحسد حور علي ادم فهم يرون في عيونة انة يحب حور وبشدة
وضعها ادم في السيارة وركب هو وساق السيارة وتظر الي حور وجدها تضع يديها علي وجهها فشال يديها فوحد وجهها مثل حبة الطماطم فضحك ادم بقوة عليها
حور بغيظ: متضحكش علية يا غلس
ادم بضحك: كل دا علشان شيلتك اي الاحمر دا
حور بكسوف: الناس ضحكت عليا حلو كدة
ادم ببراءة: هو انا عملت اي
حور: شلتني
ادم: هو انا شلت حد غريب انا شلت مراتي بس انا لو اعرف انك هتبقي حمرا كدة لما اشيلك دا انا كدة هشيلك كل يوم
حور بكسوف: ادم اتلم الله
ادم بضحك: طيب يا حوريتي
حور بأستغراب: انت رايح فين دا مش طريق الفيلا
ادم: عارف انا هطلع علي الشركة
حور: وانا هروح ازاي
ادم بخبث: ومين قالك انك هتروحي
حور: امال هتعمل فيا اي
ادم: هتروحي معايا الشركة يا حبيبتي
حور بفرحة: بجد يا حبيبي
ادم.هو ينظر لها: قوليها تاني
حور: هي اي
ادم: حبيبي
حور بكسوف: ادم ركز في الطريق وبلاش كلامك دا
ادم وهو يضحك: ماشي يا ست حور انا هعرف اخليكي تقوليها تاني حاضر وبعد دقائق وصل ادم الي الشركة نزل ادم من السيارة بجدية ووقار واخذ يد حور ودخل الشركة وفتح الاسانسير الخاص بية وصعد الي مكتبة كان غاضب بشدة من اعين الموظفين اللذين ينظرون الي حور وكان من شده غضبة يضغط بقوة علي يد حور حتي تالمت حور
حور بالم: في اي يا ادم مالك
ادم: اي يا حبيبتي في اي
حور: انت الي في اي شكلك كان مرعب وايدي وجعتني
ادم وهو يتفحص يديها: حقك عليا يا حبيبتي انا اسف بس افتكرت حاجه ضيقتني معلش
حور بحب: ولا يهمك يا حبيبي
وصل ادم وحور الي المكتب ودخل الي المكتب ولكن قبل ان يدخل نظر الي هند
ادم: طلبي حد من الكافتريا يجيب الفطار عشر دقايق والقية هنا انتي فاهمه
هند: تحت امرك يا فندم دخل ادم الي المكتب واخذت هند تنفذ ما قلة لها مديرها
لا إله إلا الله محمد رسول الله ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند اميرة بعد فطروها صعدت الي غرفتها فوجدت هاتفها يرن فردت
اميرة: عاوز اي بترن لي انا مش قلتلك كل الي بينا انتهي
احمد بحزن: اميرة اسمعيني دي غلطة وكنت صغير والله مش عارف عملت كدة ازاي
اميرة: غلطة وصغير ياراجل وانا لازم اصدق واقولك بحبك وموافقه اتحوزك انسى انك عرفتني يالا باي
احمد: طيب اسمعيني انا معايا حاجه مهمة اووووي خلينا نتقابل ولو مرة واحده عشان خاطري ها قولتي اي
اميرة: ماشي لما اشوف اخرتها معاك
احمد بفرحة: هستناكي في نفس المكان الي انتي بتحبي تقعدي في ماشي
اميرة: ماشي يا احمد باي
احمد بحب: مع الف سلامه يااحلي حاجه في حياتي
اغلقت اميرة الخط وهي تضحك علي احمد وافعالة ولكن نوت علي تاديبة لبست اميرة ملابس ضيقة فاحمد يكره الملابس الضيقة بشدة انهت ثيابها واخذت شنتطها وهبطت الي الاسفل فوجدت جدتها تشرف علي الطعام بنفسها
الجدة: رايحةفين كدة يا حبيبتي
اميرة: احمد عاوزني في موضوع ضروري
الجدة: طيب روحي يا بنتي ربنا يهديكم لبعض
اميرة: مش قبل ما اربية يالا باي يا تيتة
الجدة: ربنا يهديكي يا اميرة ويصلح حالك يارب
ذهبت اميرة وركبت سيارتها وانطلقت الي وجهتها وبعد وقت وصلت اميرة الي النيل فهي تعشق ان تجلس عل النيل وتنظر الي البحر نزلت من سيارتها فوجدت احمد ينظر لها وفي يدة بوكية ورد احمر فهي تعشق الورد الاحمر فكاد قلبها يرق لهو ولكن تراجعت
اميرة لنفسها: في اي يا اميرة هو دا الي هتربية دا انتي كدة عاوزة تربي نفسك اي مش بوكية ورد الي يعمل فيكي كدة اجمدي شويه ربنا يستر ومتجوزهوش دلوقتي ذهبت الي احمد بقوة
اميرة بجمود: عاوز اي اخلص
احمد بغضب: اي الي انتي لبساة دا يا هانم ادم شافك باللبس دا
اميرة ببرود واستفزاز: وانت مالك اخلص هات الي عندك
احمد بغضب: اتكلمي عدل بدل ما اديكي تلاتين قلم علي وشك واترزعي
اميرة جلست بخوف: هااا عاوز اي انطق
احمد وهو يعطيها الفون: اسمعي
اميرة اخذت الفون واخذت تسمع الحوار الذي دار بينة وبين سوزي
اميرة: يالهوي طيب مين دا عاوز اي منك
احمد: مش عارف شفتي بقا انك ظلماني
اميرة بقوة: لا مظلمتكش انت كنت متجوزها صح
احمد بندم: والله ندمان دي اول غلطة ليا سامحيني عشان خاطري
اميرة: في اي حاجه مخبيها عليا تاني ولا اتفاجئ زي المرة الي فاتت
احمد: والله مفيش اي حاجه تاني مخبيها ها سامحيني بقا
اميرة: خلاص
احمد بفرحة: خلاص اي سامحتيني صح
اميرة: اة سامحتك بس لو عرفت حاجه تاني مخبيها عليا مش هسامحك
احمد بفرحة وهو يحملها ويلف بها امام الناس: بحبك
اميرة: بتعمل اي يا مجنون
احمد بحب: بحبببببببببببك يا اميرتي
اميرة بحب: وانا كمان بحبك بحبك اوووي
اخذت الناس تضحك عليهم وتدعو لهم بالسعادة الدائمة
سبحان الله العظيم واتوب إليه ـــــــ استغفر الله العظيم
في الصعيد وفي قنا بالتحديد كان يجلس محمد في الارض وسط الخضراء والزرع ويفكر كيف يجد بنتة او ابنة وماذا يفعل ولكن في هذا الوقت رن هاتفة فرد
محمد: الو في اي يا غراب البين
الشخص: ــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد بفرحة: بجد


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close