رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان العطار
بسم الله الرحمن الرحيم...............
استيقظ ادم من النوم علي صوت الهاتف
ادم بنوم:ايوة يا زفت عاوز اي
احمد:ابو حور هرب برة البلد بس ميسون معانا دلوقتي
ادم وهو يقوم:خليها معاك اوعة تهرب منك وكمان اتصلي بشركة حراسة كبيرة تبعتلي احسن حراس يحرسولي الفيلا عندي
احمد:حاضر حاجه تانية
ادم:لا اقفل بقا وانا جيلك
اغلق ادم الخط مع احمد وذهب الي المرحاض وبعد وقت خرج وارتدي ثيابة المكونة من بنطلون جينس وتيشيرت اسود وعلية رسمة مخيفة وسرح شعرة برش البرفان بتاعة فكان جذاب بشدة هبط الي الاسفل ولكن توقف عند غرفة حور فطرق الباب ولكن لم تاتية اجابة فقلق ففتح الباب ولكن لم يري حور هبط بسرعة الي الاسفل خوف من ان تكون هربت ولكن تطمئن قلبة عندما رائها تجلس مع اميرة وجدتة فذهب باتجاها وقبل يدي جدتة وراس اميرة وقبل راس حور ووجنتيها فخجلت حور بشدة وكانت خديها مثل حبة الطماطم من كثرة الخجل
ادم:صباح الفل عليكم
الجميع:صباح النور
ادم:فين الفطار انا جعان اوووي
حور:حاضر ثواني والاكل يكون علي السفرة
ادم:ماشي
ذهبت حور وجلس ادم بجانب جدتة وامسك بديها
ادم برجاء:علشان خاطري يا تيتة سامحيني
الجدة:سمحتك يا بني عارف لي
ادم بستغراب:لي
الجدة:علشان حور سمحتك لولا كدة مكنتش هسمحك
ادم بصدمة:سامحتني ثم فاق من صدمتة وجري بسرعة علي المطبخ وجدها واقفة تجهز لة الطعام احتضانها من الخلف اتخضت حور ولكن هدات عندما وجدت ادم امسكت حور يدية وشالتها من وسطها
حور بتحذير:اياك تفكر تحط ايدك عليا تاني انا وانت هنطلق بس الاقي اختي انت سامع
ادم بدهشة:طيب ازاي قلتي لتيتة
حور بمقاطعة:علشان تسامحك ومش تشيل منك
ادم برجاء:علشان خاطري سامحيني ونبدا مع بعض صافحة جديدة
حور:لاا انا وانت انتهينة لحد كدة انا بقيت بكرهك انت سامع
خرج ادم من المطبخ وهو حزين وكان سوف يذهب من القصر كلة ولكن ناتدة الجدة
الجدة:مش هتاكل يابني
ادم:لا انا مليش نفس وهتاخر علي الشغل
ذهب ادم في قمة حزنة حزنت حور علية لانها رائت في عيونة الندم وقررت ان تسامحة وتفعل لة مفاجأة
استغفرالله العظيم واتوب اليه................
وصل ادم الي مكتبة ودخل المكتب واتصل بالسكرتيرة
ادم /هاتيلي كل الملفات الي ليها علاقة بصفقة الساحل
السكرتيره برقة /حاضر
دخلت مها بلبس يكشف اكتر مما يستر فكانت ترتدي جيبة سوداء تصل الي فوق الركبة بكثير وقميص ابيض ضيق بشدة يكشف صدرها فاقتربت مها من ادم ووضعت الملقات امامة
مها بدلع:تامر بحاجه تانية يا ادم باشا
ادم بحدة:لا هتيلي قهوة بتاعتي اتفضلي
ذهبت مها حتي تحضر القهوة ووضعت شئ في القهوة ودخلت الي ادم ووضعت القهوة امامة واقتربت من ادم بشدة
وحدو الله يا جماعة...............
اما عند حور وصلت تحت الشركة وكانت هذة المفجاة كانت احضرت اكل لادم لانة لم ياكل شئ واتت لتعمل لة مفاجأة دخلت الشركة اوقفها الامن
الامن:مين حضرتك
حور:انا زوحت ادم الهلالي
الامن باحترام واسف:انا اسف حضرتك معرفكيش اتفضلي
حور بابتسامه:شكرا
صعت حور وسابت علي مكتب المديرة الي ان وصلت الي مكتب ادم ولكن لم تجد السكرتيرة بالخارج وكادت ان تدخل ولكن سمعت شئ جعلها تتوقف من الصدمة
اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله..............
اقتربت مها من ادم بشدة
مها بدلع:انت مش ناوي تحس بية دا انا حتي بحبك
ادم بغضب وهو يمسكها من شعرها:انتي يا وطية يا زبالة ازاي تقربي من اسيادك كدة انتي مطرودة وروحي قولي للي بعتوكي مش انا الي يتلعب عليا اللعبة الوسخة دي يالااااا برة
وفتح باب المكتب ولكن صدمة وجد حور امامة فترك شعر مها فجريت مها بسرعة واخذت شنتطها ومشيت
ادم بتوتر:حور انا والله
حور بمقاطعة:ششششش انا سمعت كل حاجه ممكن ادخل
ادم:اة طبعا بس انتي اي الي جابك حد جرالو حاجه
حور:لا الحمدلله بس انت مفطرتش قلت اجيب اكل وناكل سوء
ادم بحزن مصطنع:لا انا مش عاوز اكل مليش نفس
حور وهي تجلس علي المكتب امامة وتقرب من ادم
حور بدلع:معو انت لو مكلتش انا مش هسمحك
ادم:طلعي الاكل بسرعه دا انا هموت من الجوع ثواني وانفجر ادم وحور من الضحك واخذها ادم في حضنة
ادم:ياةةة اخيرا سمحتيني
حور:علشان صعبت عليا بس
ادم:يا حنين انت
حور بتكبر:طبعا يالا علشان ناكل
ادم:يالا اخذ حور وادم ياكلو في جو ملئ بالحب
حور:ممكن طلب
ادم:انتي تامري
حور:نفسي اروح الجامعه بتاعتي
ادم:بكرة تروحي الجامعة بتاعتك
حور بفرحة:بجد
ادم بفرحة لفرحتها:اة طبعا بجد
حور بحزن:لقيت حوريه يا ادم
ادم:صح في حاجه غريبة ابوكي سافر بس انا مش عارف فين لسة بدور واول لما القية هو هيقولي مكان حورية متخفيش هي ان شاءلله كويسة
حور:يااااااارب
اخذ ادم حور وذهب الي القصر
الحمد لله............الحمدلله...............الحمدلله
اميرة:يا احمد انت مستعجل علي اي
احمد:انا هقفل معاكي واكلمة انا مش قادر
اميرة:طيب روح
اغلقت اميرة الهاتف مع احمد واتي احمد الي ادم البيت ودخل البيت كان يجلس ادم وحور والجدة واميرة
احمد:ادم انا عاوز اتجوز مش قادره
ادم:ما تتلم يالا يا هبل هي مين الهبلة الي هتوافق عليك
احمد وهو يشاور علي اميرة:اهي وهتوافق
ادم:وانا مش موافق
ركع احمد امام ادم يبكي:والنبي يا ادم وافق انا عارف اني مش قد المقام بس انا بحبها وهعمل المسستحيل علشان اسعدها والله
ادم وهو يوقفة:انت بتقول اي يا هبل انت انا بهزر معاك انا مش هلاقي واحد احسن منك لاختي اميرة
احمد وهو يمسح دموعة:بجد بعني موافق
ادم:ايوة هات الست الولدة بكرة وتعالي اتقدم رسمي
احمد بفرحة:حاضر وخرج من البيت يجري بسرعة
احمد:ياما انا هتجوز ياما الحمدلله يارب
ضحك جميعا علية
ادم:لا حول ولا قوة الا بالة الواد كان بعقلة الصبح
صعد ادم الي الاعلي وغير ثيابة وهبط الي الاسفل
حور:انت رايح فين
ادم:رايح مشوار ومش هتاخر لو عاوز تنامي نامي
حور:طيب خلي بالك من نفسك
ادم:حاضر يا حبيبتي ذهب ادم وصعدت حور الي غرفة اميرة
بقلم:نورهان العطار............
اميرة:اتفضل
حور:ينفع اتكلم معاكي شوية
اميرة:طبعا
حور:انتي موافقة علي احمد
اميرة:طبعا انتي اكتر واحده عرفة اني بحبة
حور:عارفة عندي ليكي خبر حلو
اميرة:اي احمد اتجوز علية
حور بضحك:هو لسة اتجوزك انتي علشان يتجوز عليكي
اميرة:امال اي انطقي
حور:قلت لادم اني عاوزة انزل الجامعه وهو وافق
اميرة بفرحة:بجد
حور:اة بس في مشكله
اميرة:اي
حور:انا معنديش هدوم اروح بيها
اميرة:هدومي عندك اهي لحد بكرة نبقي ننزل نشتري الي انتي عاوزة
حور: ماشي
اخذو يتحدثون ويلعبون ويضحكون ياتري ماذا يحدث
الحمدلله........... الله واكبر.......... لا إله إلاّ الله............
وصل ادم الي المخزن المخزن الذي توجد بية ميسون ودخل فوحد ميسون معلقة من رجليها وراسها للاسفل فجلس ادم علي الكرسي يكل برود
ادم:ازيك يا ميسون
ميسون:والنبي يا باشا انا مليش دعوة
ادم ببرود:امال مين الي لي دعوة
ميسون:هما الي قالولي اعمل كدة وانا كنت بنفذ الاوامر
ادم:اوامر مين انطقي
ميسون:هيموتوني لو نطقت بكلمة
ادم:ما انتي كدة كدة ميتة
ميسون:لا يا شا مش هقدر اتكلم
ادم:شوفو شغلكم اخذ احد الحراس ينزلها في جردل مياة كبير ويخرجها حتي كاددت ان تموت..........
ميسون:هتكلم يا باشا
ادم:ايوة كدة قولي مين الي بعتك
ميسون:الي بعتني هو ولكن قبل ان تنهي كلمها وجدو شئ لم بتوقعوة ابداااا