رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان العطار
حلقة ١٢
بسم الله الرحمن الرحيم....................
ادم: بسرعة شوف مين الي ضرب النار
ذهب الحارس بسرعة ولكن لم يجد احد
الحارس: مفيش حد ياادم باشا شكلة هرب بس متخفش هنجيبة وهنعرف هو مين
ادم بغضب: عاوزة موجود قدامي انتو فاهمين
خرج ادم من المخزن بعد ما امر بدفن جثة ميسون ركب سيارتة وذهب الي القصر وصل بعد فترة وصعد الي الغرفة فوجد حور تجلس علي السرير تقرا كتاب
حور /انت
ادم/اة يا حبيبتي منمتيش لي
حور: قلت استناك قلقت عليك
ادم: لا متخفيش يالا نامي
حور: وانت مش هتنام
ادم بحدة: قلت نامي يالاااا
حور بحزن: حاضر
نامت حور فزفر ادم بقوة علشان ضايق حور ونايمها زعلانة ذهب الي المرحاض واخذ دش وخرج وجدها تبكي فجري عليها
ادم: بتعيطي لي
حور: عشان انت مش هتتغير طلقني
ادم: حور والله مشاكل في الشغل مضيقاني حقك عليا بصي انا جبتلك اي
حور وهي تمسح دمعوها بطفولية: اي جبتلي اي
ادم بضحك: اهي
حور بفرحة: الله شكولاته حلوة اوووي
ادم: يعني مش زعلانة
حور وهي تحتضنة: لا خالص يا دومي
ادم: دومي
حور: اة دلعك بدلعك
ادم: وانا بعشق دلعك ليا يا حوريتي
حور: انت بتقرب كدة لي
ادم: الله انا حر مراتي يا ناس
حور وحصونها بتنهار:بحبك اوووووي يا ادم
ادم بحب:وانا بعشقك با حوريتي ثم مال عليها ليقبلها (وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
سبحان الله............. الحمدالله................. الله واكبر..........
اميرة: عجبك الي انت عملتة دا انت مجنون والله
احمد: مجنون عشان بحبك الله
اميرة: انت كسفتني قدمهم
احمد بنحنحة: اةةةة وخدودك احمرت كانت عاوزة تتاكل اكل
اميرة بكسوف: ما تحترم نفسك يا احمد
احمد بضحك: بتتكسف يا بطة
اميرة: والله اقفل السكه في وشك هاااا
احمد: خلاص خلاص والله هسكت اهوووو
اميرة بضحك: ايوة كدة احمد انت قلت لماما
احمد:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اميرة: احمد احمد مش بترد لي
احمد: مش انتي قلتيلي اسكت
اميرة بضحك: لا وانت بتسمع الكلام اووووي
احمد ببراءة: اة طبعا وعلي فكره قلت لماما وفرحت جداوبكرة هنيجي الساعه٧ اي رايك
اميرة بفرحه: طيب حلو هروح انام بقا علشان بكرة اليوم طويل
احمد: تصبحي علي خير يا حبيبتي
اميرة: وانت من اهل الخير ياقلبي
اغلقت اميرة الهاتف مع احمد وابتسمت ولكن وصلت لها رسالة علي الفون مضمونها
الرسالة: يا حبيبتي حبيبك الي طالعة بي السماء دا كان جوزي وتلقي متجوز عرفي زي مكان متجوزني وادي ورقة الجواز ثم ارسلت اليها صور لها هي واحمد وصورة لورقة الجواز العرفي كانت اميرة في حالة صدمة اخذت تبكي واخذت قرار مع نفسها صممت علي تنفيذة (ياتري ماذا يحدث)
لا إله إلاّ الله محمد رسول اللّه...........................
البوس: هااا عملت اي
الشخص: كلة تمام كويس اني وصلت في الوقت المناسب كان هتعترف علينا
البوس: هي اصلا مهمتها خلصت وكان لازم تموووت
الشخص: وانا كدة عملت مهمتي استاذن انا بقا
ذهب الشخص وجلس البوس يضحك بشر
البوس: خلاص كدة فاضل حاجه واحدة وهجيبك تحت رجلي يا ادم
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم...............
في مكان اول مرة نروحة (في الصعيد)
الجد عبد الحميد : ها يامحمد يا ولدي لقيتها
محمد: لا يا بوي ملهاش اثر
عبد الحميد: يا ولدي ان شاءلله هتلاقيها
محمد: وياتري لما القيها هتسامحني
عبد الحميد: ان شاالله يا ولدي متيائس من رحمة الله
محمد:حاضر يا بوي هدور تاني لحد ملاقيها ياتري انتي فين يا فرحة
وحدو الله يا جماعة................................
في صباح يوم جديد
استيقظ ادم ونظر في الساعه فوجدها ٧نظر بجانبة فوجد حور نايمة بعمق فتذكر ليلة امبارح فضحك واخذ يناغشها وهي نائمة واخذت تتقلب بازعااااج
حور بضيق: في اي يا ادم عاوزة انام
ادم برخامة:وانا مش عايز انام
حور: وانا مالي يوةةةة سبني انام بقا وغطت وشها ونامت ولكن قبل ان يتكلم ادم رن هاتفةفنظر وجدة الحارس المكلف بالبحث عن محسن فرد بسرعة
ادم: هاا عملت اي
الحارس: لقيتة هو ومراتة وبنتة مستخبين في شالية في الساحل وجبناعم وهما دلوقتي في المخزن مستنين اشارة منك يا ادم باشا
ادم بفرحة: عفارم عليكم يا رجالة ليكم مكافئة كبيرة اوووي
الحارس بفرحة: احنا تحت امرك
اغلق ادم الهاتف مع الحارس ومال علي حور وهمس لها
ادم: هجبلك اختك النهارده ان شاءلله
حور وهي تنهض بسرعة: بجد عرفت مكانها
ادم: لا لسة بس جبنا محسن ومش هسيبة لما يقول علي مكانها
حور بستعطاف: ادم ممكن طلب
ادم: طبعا
حور: ممكن اجي معاك علشان خاطري
نظر اليها ادم نظرة مطولة : خمس دقايق والقيقي جهزة
حور وهي تنهض:خمس دقايق اي انا لبست اهو ودخلت المرحاض بسرعة
ادم بضحك: متجوزه طفلة والله
حور وهي تخرج دماغها من الباب: طلقني لو مش عجبك طلقني (بطريقة احمد حلمي)ثم اغلقت الباب
انفجر ادم من الضحك ثم ذهب ليحضر اليها ملابسها وملابسة ثواني وخرجت حور وارتدت ثيابها وكذالك ادم واخذ يد حور وهبط الي الاسفل فوجد اميرة تجلس بحزن شديد وعيناها منتفخة من شدة البكاء
ادم بخوف:مالك يا حبيبتي
اميرة:مفيش حاجه تعبانة شوية
ادم بخوف اكبر:طيب تعالي نروح المستشفى
اميرة:لا ملوش لزوم
حور: ازاي يعني انتي مش شايفة نفسك عاملة ازاي
اميرة: انا كويسه
ادم: خلاص يا حور سبيها براحتها بس جهزي نفسك علشان احمد جاي بليل
اميرة: مجهزة نفسي اووووي متقلقش انت بس
ثم صعت الي غرفتها فنظر ادم الي حور
ادم: انتي فاهمة حاجة
حور: لا
ادم: لما اجي هعرف في اي يالا ثم اخذ حور من يديها وانطلق الي مكان الذي يوجد بة محسن
سبحان الله وبحمده......................سبحان الله العظيم
اما اميرة فكانت تجلس في الغرفة وحيدة تبكي علي من احبتة وكسرها فرن هاتفها فوجدتة احمد فلم ترد فرن عدة مرات ولم ترد فقلق احمد بشدة فارسال اليها رسالة مضمونها
الرسالة:اميرة ردي عليا انتي مش بتردي عليا لي ردي عليا علشان خاطري انا قلقان جدا ارجوكي ردي ولو في اي مشكله هنحلها سوء ماشي ردي بقا
قراءت اميرة الرسالة واخذت تبكي اكثر ولكنت عزمت علي ان لا تحزن علية غيرت ثيابها وذهبت الي الجامعة حتي لا تبكي علية
وحدو الله يا جماعة..................................
وصل ادم الي المخزن امسك يد حور بشدة حتي يطمائنها ابتسمت الية حور فهي تشعر يالامان وهي معه دخل ادم المحزن وخلفة الحراس دخلت فوجدت محسن وصفاء وشيماء متربطين وعلي وجههم علمات الضرب المبرح فكان امر ادم الحراس ان يقوم معهم بالواجب اجلب الحارس الكرسي لادم احلس ادم حور علي الكرسي واحتضنها من الخلف
ادم: هااا مبسوطين هناا يارب تكون الخدمة عجبتكم
محسن بتعب:والنبي يا باشا خلينا نمشي
ادم:توء توء توء متقولش كدة ازعل منك
محسن بمسكنة:يرضيكي يا حور الي جوزك بيعملة دا دا انا حتي اللي ربيتك يعنى ابوكي
حور بغل:اة ربتني وهنتني وذليت امي واتجوزت عليها وموتها بحثرتها وكنت كل يوم تضربني وتذلني وبعدين انت مش ابوية انت الي كنت بتقولي كدة كنت قل ما اقولك يا بابا كنت تضربني وتقولي مش ابوكي وكنت بتحبثني في الاوضه الضلمة وكنت بتميز صفاء عني ليييي دا انا كنت مستعدة اعمل علشانك كل حاجه وخطفت اختي انطق فين حورية فين تؤئمي واختي انطق فين ثم انهارت من البكاء فاخذها ادم بين احضانة
ادم: حبيبتي اعدي اختك هترجعلك ماخفيش
صفاء بغل: انتي لي بتحبي تباني دور الضحية دا انتي كل حاجه عندك حتي الراجل الي عيني كانت منة انتي اتجوزتية المفروض انا الي كنت اتجوز ادم مش واحدة جربوعة زيك
ذهب اليها ادم وكاد ان يضربها ولكن اوقفتة حور
حور:سبها هي كدة طول عمرها انا كل الي يهمني اختي هي فين يا محسن انطق
محسن:معرفش
ادم بغضب:متنطق يالا بدل ماوريك الوش التاني
محسن بخوف:معرفش
حور بخوف:ازاي متعرفش هي مش معاك انت
محسن:اة هي معايا بس مش هقول مكانها
ادم بشر:انا هخليك تنطق ثم اشار للحراسة واخذ الحراس يضربو محسن حتي كاد ان يمووووت من شدة الضرب اشار اليهم ادم فتوقف الضرب
ادم وهو يمسكة من هدومة:هااا هتنطق
محسن:لا معرفش هي فين هي هربت
حور بصراخ وبكاء:كدااااب حورية مش تعرف حد خالص غيري والنبي قولي هي فين
ادم:انطق يالااااا اخلص
محسن:قلت معرفش
ادم وهو يتركة:حلو اوووي واخذ حور من يديها واجلسها علي الكرسي
ادم:اقعدي هنا مش تتحركي
حور ببكاء:وحورية
ادم:حورية هتكون في حضنك الليلة ماشي
حور:ماشي
اخذو يضربو في محسن قرب الساعة الي ان تعب واغمي علية وجاء احد الحراس بجردل مياة وحدفة في وجهة محسن فاستيقظ محسن بتعب امسكة ادم من ملابسة
ادم:هاااا هتتكلم ولا اكمل بس مش عليك علي مراتك وبنتها
محسن:لا هنطق انت عاوز اي
ادم:حورية فين
محسن:حورية ماتت
حور بصدمة:ايييييي
محسن:ايوة حورية كانت مريضة قلب ورثاة من امها متحملتش وماتت من شهرين
لم تتحمل حور الصدمة وسقطت مغشيّا عليها فصرخ ادم وهو يجري اليها بخوف ويصرخ باسمها بجنون
ادم:حوووووووووووووووور