رواية لؤي وزهرة ينتقم مني ليلة زفافي البارت التاسع 9
حنان: طب سلام دلوقتي
*************************
تاني يوم في فيلا لؤي سراج
موببل لؤي بيرن
لؤي : الو يا مراد
مراد : لؤي الرقم اللي كلم مراتك ده حد وازه يعمل كده
لؤي : يعني ايه
مراد : يعني انت ظلمت زهرة وهي مش بتخونك
لؤي : طب هو ماقالكش مين قاله يعمل كده
مراد : لا ضربناه كتير كان بيقول انا عمري ما شوفتهم كانوا بيتعاملوا معايا في التلفون
لؤي : تمام
مراد : اسمع من مراتك يا لؤي
لؤي : تمام سلام يا مراد
************************
باسل : حنان انت بتخرجي تروحي فين
حنان : يعني ايه بروح فين ما انا علي طول في النادي ومع صحابي
باسل : بس امبارح صحبتك اتصلت تسئل عليكي
حنان : صحبتي مين
باسل : صحبتك مني
حنان : اه هي ما جتش فاكيد كانت تتوقع اني ما روحتش
باسل بغموض : طب وما اتصلتش عليكي ليه
حنان : وانا هعرف منين اهي عندك واسئلها
************************
فب المساء لؤي راح للجناح اللي فيه زهرة
دخل وبصلها وقعد جنبها
زهرة : نعم عاوز حاجة
لؤي : واحد جاي اوضة نومه هو ومراته هيعوز ايه
زهرة قامت مره وحده وقالت : مش هينفع
لؤي : مش هينفع تاني احنا لينا اسبوع واكتر
زهرة : الحاجة دي مكن تقعد اكتر
لؤي : طيب يا زهرة
ولسه هيكمل موبيله رن
لؤي بفرحة : حبيب بابي
وخرج للبلكونه
زهرة بغيظ : قلبت مره وحده اما ابنك كلمك
بعد شوية لؤي خلص مكالمة وقالها بفرحة : طارق جاي
زهرة بغيظ : هو وامه
لؤي بعدم فهم : ام مين
زهرة : ام ابنك
لؤي بضحك : انت صدقتي ان معايا ابن
زهرة : اومال ده مين قولي
لؤي : والمقابل
زهرة : مقابل ايه
لؤي بغموض : هحكيلك كل حاجة عن طارق وانت تحكيلي كل اللي مخبياه عني
زهرة : اتفقنا
بدا لؤي يحكي
فلاش بااااااك
لؤي كان واقف بالعربية في المرور كان عنده 17 سنه لفت نظرة طفل صغير بيعيط
لؤي قلبه رق لف وركن العربية وراح قعد جنبه
الطفل : انت مين
لؤي مد ايده وقال : انا اسمي لؤي وانت
لؤي : وانا اسمي طارق
لؤي : اسمك حلو اوي
طارق : وانت كمان
لؤي : قاعد بتعيط ليه بقا وفين بابا وماما
طارق : بابا وماما ماتوا
لؤي : وانا كمان ابويا وامي ماتوا وبعدها كمل بجديه وقال : طب فين باقي اهلك
طارق : انا ماليش حد ومعرفش حد ومش معايا اخوات
لؤي بحنان : ولا انا مش معايا اخوات تيجي نبقا اخوات
طارق : امت بتضحك عليا علشان تخطفني
لؤي : لا مش هخطفك
طارق : لا هتخطفي
لؤي طلع مسدس من جيب البنطلون وشده
لؤي : خلي ده معاك ولو لاقيتني هخطفك اضربني بيه
طارق بفرحة : ده حقيقي
لؤي : اه حقيقي بس اوعي تعور بيه نفسك وده من النهاردة بتاعك
طارق قام وحضنه وقال : انا بحبك
لؤي : يعني موافق تبقا اخويا
طارق : موافق
لؤس : طب يلا بينا
ركبوا العربية وفي الطريق
لؤي : تيجي نجيب حجات حلوة وانت تختارلي هدوم وانا اختارلك
طارق : يلا بينا
وفعلا لؤي اختارله حجات حلوة كتيؤ وملابس كتير وطاؤق كمان اختارله بدله وعجبت لؤي اوي
لؤي : زوقك حلو اوي
طارق : وانت كمان
عدت الايام والليالي ولؤي بيحب طارق اكتر من اليوم اللي قبله بقا يعتبره ابنه مش اخوه كانت كل طلباته اوامر محدش يقدر ييجي جنبه لؤي كان الدرع الحامي ليه بس ده ميمنعش انه خلاه راجل وعرف يربيه طارق كان بيحب لؤي اوي ومتعلق بيه لحد ما كبر ولؤي خلاه يسافر يكمل دراسته في اميريكا
بااااااااااك
زهرة حست بفرحة بس حاولت تخبيها
زهرة : يعني انت مش معاك ولاد ولا متجوز
لؤي : لا ومالك فرحانة كده ليه
زهرة بتوتر : لا مس فرحانه لا
لؤي : طيب مش هتحكي انت بقا
زهرة : هتصدقني
لؤي : اسمع الاول
زهرة سردتله كل حاجة تعرفها
لؤي بغضب : ايه اللي انت بتقوليه ده
زهرة : والله كل ده انا شوفته بعيني
لؤي : فين دليلك
زهرة : انا يومها كنت بصورهم بتلفوني وركب مع واحد وصلني بس نسيت التلفون في عربيته
لؤي : طيب ليه ما رنتيش علي رقمك اللي في التلفون
زهرة : للاسف مكنتش حطيت فيه خط بس انا فاكره شكلهم كلهم
لؤي : وهنجيبهم منين دول
وخرج بغضب وهو مش مصدق اللي سمعة وخبط الباب بقوة
***********************
مراد : زهرة حكت ل لؤي كل حاجة لؤي لسه مكلمني
كارما : طب وهتعمل ايه
مراد : احنا لازم نروح بيت لؤي زهرة لو شافتني هتعرفني وانا هساعدها
وانا طلبت من لؤي رقمها علشان انت وهي تكلموا بعض
كارما : خلاص تمام نروح بحجة اني عاوزة اتعرف عليها
مراد : تمام خليها اما طارق يرجع بالمره
كارما : هو طارق جاي
مراد : ايوه هو خلص دراسة وجاي
كارما : تمام يبقا نروحلهم في اليوم ده جهز انت كل حاجة بس *************************
زينة بفرحة : يا ماما يا ماما زهرة حكت ل لؤي كل حاجة مش فاضل غير الاثبات وباسل يعرف الحقيقة ويبقا ليا
الام : طب وباسل مش قالك يبنتي قبل كده انك زي اخته
زينة : ماما ارجوكي بلاش تحبطيني
الام : ربنا يهديكي ويفرح قلبك
زينة : وقولي ان باسل يحبني
الام بضحك : وباسل يحبك ياستي
****************************
عدي اسبوع طارق وصل الفيلا لؤي كان طاير من الفرحة اول ما دخلت العربية اللي هتجيب طارق ونزل منها
جري علي لؤي وحضنه بقوة وفصلوا يتنططوا هما الاتنين زي العيال الصغيرة
زهرة بتراقبهم من بعيد شوية وهي مبتسمه اول مره تشوف لؤي بيضحك كده بس مره وحده افتكرت انه شك فيها قلبها وجعها
طارق راح نحيتها وهو مصدوم ويلم عليها ولسه هيتكلم
بس لؤي حس ان في حاجة قال : طارق تعالي معايا المكتب
وانت يا زهرة جهزي الاكل
طارق شاب جذاب جدا عيونه العسليه بشره خمرية وسيم ايضاً جسمه رياضي ولديه لحيه صغيرة جدا
ودي زيداه وسامه عنده 25 سنه
*************************
في المساء مراد وصل
دخل وحضن طارق وهو بيقول : وحشتني يا تيييييت يا اللي مش بتسئل علي حد
طارق : حبيبي عامل ايه
مراد : احسن منك وقرب من ودنه وقال بهمس المزز هناك اخبارها ايه وانهاردة انا وانت نرتب سهرة
طارق بضحك : يخربيتك انت ما اتغيرتش اقول ل كارما
كارما : احم ازيك ي طارق
طاؤق : كارمله انا كويس انت عامله ايه
مراد : ماتقولش كارمله يا تييييت
زهرة كانت خارجة تسلم عليهم
هي عارفه كارما لانهم الفتره الاخيرة كانوا علي اتصال ببعض
زهرة بصت علي مراد وقاب بصدمه : انت
مراد : انت زهرة مرات لؤي
زهرة : انا بدور عليك من زمان ومش لاقيك
مراد : وانا دورت عليكي كتير برضو ومش لاقيكي
لؤي : ماتفهمونا في ايه