رواية لؤي وزهرة ينتقم مني ليلة زفافي البارت العاشر 10
تزوجني لينتقم مني
البارت العاشر
بقلمي فرح محمد
لؤي : ما تفهمونا في ايه
زهرة قربت من لؤي وقالت : لؤي ده ده نفس الراجل اللي انا ركب معاه يومها اه هو
لؤي : زهرة انت واخده بالك انت بتقولي ايه
زهرة : اه والله هو
لؤي : مراد انت تعرف زهرة
مراد : اه مره ركبت معايا وكانت منهارة
فلاش بااااااك
زهرة بتجري في الشارع وهي بتعيط وخايفة زي اللي في حد بيجري وراها مراد شافها بقا ماشي وراها بالعربية وفجاءة وقفت بتعيط مراد وقف وفتح شباك العربية
مراد : انت كويسة
زهرة بعياط : ينفع توصلني بيتنا في........
مراد : اتفصلي
في العربية
مراد : بتعيطي ليه حد عملك حاجة
زهرة ساكته ومش بتتكلم
مراد : خلاص ما تتكلميش اجيبلك.حاجة تشربيها
زهرة بنحيب : وصلني البيت
بااااااااك
زهرة : انا يومها نسيت تلفوني معاك هو هو لسه معاك صح
لؤي واقف متعصب ان زهرة بتتكلم مع راجل غيره هو او طارق كان عامل زي البركان اللي هينفجر
لؤي : مراد التلفون معاك
مراد : اه معايا انا من يومها بشحنه واحطه في العربية علشان لو شوفتها صدفة
طارق قرب من كارما وقال : هو في ايه
كارما بهمس : في مصايب ابقا خلي لؤي يحكيلك احسن
لؤي : مراد هات التلفون ده
مراد : ثواني اجيبه من العربية
خرج مراد ولؤي قرب من زهرة وشدها ودخلوا المطبخ
لؤي بصوت كفحيح الافاعي : لو اتكلمتي مع حد كده تاني انت حره
زهرة بتوتر من قربه : طب ما انا حره اتكلم براحتي
لؤي الغضب ذاد عنده وطبع في قُبلة علي شفتيها ليبرر عن مدي الغضب الذي وصل إليه
لم يتركها إلا وهب تلتقط تنفاسها بصعوبة
وعضها في رقبتها وقال : دي علشان كل اما تفكري تتكلمي مع حد تاني تفتكريني
زهرة : انت عاوز تفرض سيطرتك عليا ليه
لؤي بتلقائة : علشان انت تخصيني
زهرة بصت في عيونة : اخصك ازاي
لؤي : يعني بتاعتي يعني ملكية خاصة وفجاءة آسر ابن مراد دخل
آسر بيبي عنده 5 سنين جميل اوي بس كلامه كانه عنده خمسين سنه شعرة واصل ودنه عيونة العسلية مخليه قمر
آسر : انتو بتعملوا ايه
لؤي : بنعمل ايه ازاي
آسر : انت ليه واقف عندها كده وحاطط ايدك كده انتو مش حلوين كده عيب
لؤي : الله يخربيتك يا مراد انت وابنك
آسر قرب من زهرة وقالها : تعالي معايا انا هو وحش انا حلو ووهجيبلك حاجة حلوة ومثاثة
لؤي : استاذ آسر حضرتك بتشقط مراني وانا واقف
آسر : لا انا هتجوزها وهتبقا مراتي انا
لؤي : هقول ايه ما انت تربية مراد لازم تبقا كده
زهرة قربت من آسر وطبعت بوسة علي خده وشالتله
آسر طلع لسانه ل لؤي وقال : باستني وانت لا
لؤي : انت هتفقعلي مرارتي يابن التيييييت انت
***********************
حنان كانت مع مازن وفجاءة موبيلها رن
مازن : ما ترديش
حنان : هشوف مين بس
مازن : تؤ وانت معايا انسي كل الناس خليكي معايا انا ركزي معايا
حنان : بحبك
مازن قرب منها اكتر وقال : ما سمعتش
حنان : يا بكاش
مازن : قوليها تاني
حنان قربت علي ودنه وقالت بهمس : بحبك
مازن : يالهواي امته بقا تطلقي انا ببقا نفسب اقتل باسل ده علشان بيقربلك
حنان : قربنا اوي وهطلق وابقا ليك
مازن قرب منها اكتر واكتر
**************************
مراد : التلفون اهو
لؤي اخده منه
طارق : افتحه يا لؤي نشوف فيه ايه
لؤي : بعدين هبقا اشوفه
وبعدين بص ل مراد وقال : انت فتحته
مراد : عيب عليك يا صاحبي انت تعرف عني كده
لؤي : انا مس قصدي بس انت عارف الموضوع حساس
مراد قرب منه وقال : محدش هيفهمك قدي وحضنه
*************************
باسل تقدري تقوليلي كنت فين
حنان : يعني هكون فين غير في الناي يا باسل ثم انت بقيت تسئل كتير انت بتشك فيا
باسل : مس قصدي اشك بس خروجاتك كترت واتصلت عليكي ما ردتيش
حنان في نفسها : الواحد راجع مبسوط هتقرفني ليه
بعدها بصت ل باسل وقالت : حبيبي انت عارف انا بحب اعمل الفون سايلنت علي طول صح يبقا ماتلومنيش
باسل قربلها وقال : وحشتيني
حنان : لا اوعي انا زعلانه منك
باسل : تؤ ماتقدريش تزعلي مني
حنان : بس انا زعلت خلاص
باسل طبع بوسة وقال : وكده
حنان : لا زعلانه
باسلبع وحده تاني وقال : طب وكده
حنان : برضو زعلانه
باسل قرب بخبث وقال : لا ده انا اصالحك بطريقتي بقا
***************************
تاني يوم
زهرة : ايوه يا زينة وحشتيني
زينة : وانت كمان
زهرة : ما تيجي يا زينة عندي
زينة : ماهو
زهرة قاطعتعا : انا مخنوقة لوحدي تعالي شوية
زينة : خلاص يا حببتي شوية واكون عندك
زهرة : ما تتاخريش
زينة : عنيا بقولك اعمليلنا بيتزا من ايديكي علشان وحشتني
زهرة : من عنيا بس ما تتاخريش هبعتلك السواق
زينة : لا انا هاجي لوحدي
زهرة : وليه التعب ده ما السواق بتاعي قاعد بره ما بيعملش حاجة غير ل طارق بس انا مس عارفه لؤي جايبه ليه اصلا انا ما بخرجش
زينة : دلوقتي تخرجي
زهرة : طيب ما تتاخريش سلا
بعد شوية وصلت زينة والعربية دخلت بيها من البوابة ونزلت راخت علي الباب تخبط فتحلها طارق
طارق : نعم
زينة : هي دي فيلا لؤي سراج ولا السواق غلط
طارق : لا هي يا قمر
زينة في نفسها : قمر في عينك
وبعدها قالتله : طيب لو سمحت زهرة موطوده انا صحبتها
طارق : وانا زهرة قصدي طارق وانت اسمك ايه
وفجاءة جت زهرة
زهرة : واقف للبت كده ليه ياض
طارق : ياض ده انا قد ابوكي
زهرة : وانا في مقام مرات ابوك
طارق : طيب ياختي ما تعرفيني عاب القمر اللب خدوده قلبت فراولة من الكسوف ده
زينة: ما تحترم نفسك
زهرة : لؤي لو هنا كان هيشلوحك
وبعدها بصت ل زينةوقالت : انا اسفة يا زينة طارق علي طول هزاه رخم كده
زينة : لا عادي هتوقفوني علي الباب كتير انا جعانة
طارق : اعملك اكل
زينة : لا سكرا زهرة عملت صح يا زهرة
زهرة : صح يقلب زهرة يلا بينا وهما داخلين بصوا علي طارق وقالوا : مش هتاكل معانا
طارق : ميييين والله ل اكل هه
زهرة : صعبت عليا خلاص هتاكل بس بشرط
طارق : خيير
زهرة وزينة بصوا ل بعض بشر وقالوا : تعملنا كيك شوكلت
طارق : نععععم يختي لا خلاث مش عاوز انا هقول ل بابا لؤي وهو يتصرف معاكوا
زهرة : لا لا خلاص انت تقعد وانا هعملك كيك وعصير ولو عاوز استروكس اجيبلك عادي
طارق : طب يلا انت وهي علب المطبخ عاوز قهوة
وبعد فتره لؤي جه وشارك معاهم في الاكل والهزار واليوم كان جميل اووي