اخر الروايات

رواية في ليلة الدخلة الثالث 3 بقلم عمرو راشد

رواية في ليلة الدخلة الثالث 3 بقلم عمرو راشد 

  

هل صحيح يا ياسين انك لسة ملمس*تش مراتك وأنها لسة عذر*اء
= في الحقيقة كان عندي شوية مشاكل وضغوطات هي اللي وصلتني لكدا
وليه مفكرتش تعرض نفسك على دكتور
" كنت ساكت مش عارف ارد اقول ايه
سكوتك دا مش كويس ليك يا ياسين.. اتكلم
" ساعتها هي اللي ردت على القاضي وقالتله
هيتكلم يقول ايه.. الموضوع مش محتاج كلام.. البيه مبيعرفش يعني حضرتك هتستنا ايه اكتر من كدا
" القاضي بص ليا وقال
ايه رأيك في كلامها يا ياسين.. هل فعلا مراتك السيدة أميرة حسن عبدالفتاح لسة عذراء على الرغم من جوازكو اللي تجاوز السنة
" رديت وأنا باصص في الأرض
= ايوا صحيح يا فندم
حكمت المحكمة ب قبول دعوة الخلع المقدمة من السيدة أميرة حسن عبدالفتاح
" قومت مفزوع من على السرير وانا بحاول ااخد نفسي.. كنت بتنفس بصعوبة.. قومت وخرجت من الأوضة و دخلت المطبخ شربت كوباية مية.. الحلم كان صعب أوي.. انا مش هستحمل اكون في موقف زي دا و لازم اشوف حل ايا كان ايه هو حتى لو هطلقها لكن انا مش هبقا في موقف زي اللي انا شوفته دا
فلاش باك
الرقم المطلوب مغلق او غير متاح
" ينهار اسود.. دا تليفونه فصل ساعتها بصيت على أميرة اللي كانت قاعدة على السرير ونظراتها كلها شر.. مكنش عندي غير حل واحد بس.. رميت التليفون من ايدي وحطيت ايدي على قلبي
اااه قلبي.. الحقيني يا أميرة
" قامت جريت عليا
مالك يا ياسين.. فيك ايه
= مش عارف.. بطني وجعاني أوي
مش انت قولت قلبك
= ايوا قلبي.. ااااه انا حاسس اني همو*ت
بعد الشر عليك يا ياسين متقولش.. يلا هنروح المستشفى حالا
= لا مستشفى ايه.. انا عايز ارتاح بس
طب اسند عليا
" وفعلا سندت عليها لحد ونمت عليه
مية.. عايز مية
= حاضر يا حبيبي.. ثانية واحدة
ولو في حاجة ساقعة هاتيها معاكي كمان
= حاجة ساقعة!!
ااه قلبي.. المية بسرعة مش قادر اتنفس
= حاضر حاضر.. ثواني
قامت تجري بسرعة عشان تجيب المية وبعد ثواني كانت جات وفي ايديها كوباية المية
اتفضل يا حبيبي
" مدت ايدها وبتديني كوباية وقعدت جنبي
بالشفا يا حبيبي.. انا مش عارفة ليه انت مش عايز تروح ل دكتور
= مبحبهمش ولا بطيق اشوفهم
طب ارتاح يا حبيبي
= اااه يا رجلي اااه
رجلك ايه يا حبيبي دا قلبك
= قلبي اه
#بقلم : عمرو راشد
" مكنتش عارف اخرج ازاي من المشكلة دي.. حاولت اكمل واتظاهر ب اني تعبان فعلا ونمت وهي نامت جنبي.. لما صحيت تاني يوم لقيتها لسة نايمة جنبي
أميرة.. أميرة
" فتحت عينها وقامت وهي مخضوضة
انت كويس؟
= كويس يا حبيبتي الحمدلله
بقيت احسن يعني
= كنتي قلقانة عليا
جدا
= و دا حب بقا؟
مثلا
= امممم طب ايه
" قولتها ب غمزة ولكن افتكرت بسرعة اني عندي مصيبة لكن كانت المشكلة أنها ابتسمت و ردت عليا وقالت
ايه
= انا لازم انزل
تنزل تروح فين وانت تعبان كدا
= تعبان اه.. ماهو انا هروح للدكتور
طب تحب ااجي معاك؟
= دا الدكتور هنا في اول الشارع مش هتأخر
" لبست بسرعة ونزلت اروح العيادة بتاعته.. كنت رايح وانا متعصب ومش طايق نفسي بعد اللي هو عمله معايا امبارح.. وصلت العيادة و دخلت أوضة الكشف لقيته
ابن حلال يا ياسين والله.. لسة كنت بفكر فيك
= انت ايه يااخي معندكش دم.. انت ازاي دكتور انت.. انت مينفعش تكون حتى سمكري عربيات
انا عايزك تهدا.. العصبية دي مش هتوصلك ل حاجة
= بقا في دكتور محترم يبقا شاحن كارت فكة وبعدين انا نفسي اعرف فين الزباين.. انا كل مرة اجيلك بلاقي العيادة فاضية
عشان ب اختصار كدا انا لسة متخرج ف مش هتلاقي ناس كتير تعرفني
= وحظي انا الاسود اني كنت اول زبون ليك
حظك الاسود يا ياسين!! ، بقا بعد كل الحلول دي كلها تقولي حظك اسود
= حلول ايه انا كنت هتفضح بسببك
بس متنكرش ان الليلة كانت ماشية حلو
= وهو انا هقسمها مثلا.. يعني النهاردة بو*س وبكرا...
عيب يا ياسين دي عيادة محترمة.. ميصحش تقول فيها الكلام دا
= انا تعبت يا فريد.. انا حياتي بتتد*مر قدام عيني وانا واقف مش عارف اعمل حاجة
ومش هتعرف تعمل حاجة غير لما تشغل دماغك يا ياسين
= اشغل دماغي ازاي يعني
تفتكر الحالة اللي انت فيها دي طبيعية
= معرفش بس انا حاسس نفسي كويس.. انا لو حاسس ان فيا حاجة مكنتش اتجوزت اصلا
طيب يبقا ايه بقا
= ايه
يبقا تلقائي كدا تفهم ان العيب مش فيك
= امال فيك انت
طب مش ممكن يكون مراتك.. يعني مثلا...
" قومت من مكاني
انت اتجننت ولا ايه.. سيرة مراتي متجيش على لسانك
= مالك يا ياسين احنا بنفكر بصوت عالي
انا شكلي كنت غلطان لما جيتلك من الاول.. ازاي انا فكرت انك ممكن تساعدني أصلا وانت دكتور فاشل وعايز اللي يساعدك
" نزلت من عنده وركبت العربية عشان ارجع البيت.. وانا في الطريق عديت على محل ورد.. كان لازم في وسط القرف دا كله يكون في حاجة واحدة كويسة على الاقل.. نزلت وجيبت بوكيه ورد مع شكولاتة كتير و رجعت البيت. فتحت باب الشقة ومشيت بهدوء عشان ادخل أوضة النوم لإني كنت متوقع الاقيها جوا ولكن لفت نظري صوت جاي من البلكونة.. قربت شوية عشان اسمع بوضوح وكانت هي اللي في البلكونة.. قربت أكتر وسمعتها وهي بتتكلم وتقول
• بقولك انا مش هينفع اقعد هنا أكتر من كدا
• ايوا بحطله الحبوب زي ما قولتلي بس لسة شوية عشان تجيب النتيجة اللي احنا عايزينها
• طب حاول بقا بسرعة و خلص نفسك عشان انا زهقت من البني آدم دا
• ‏ ماشي مستنياك.. ومتنساش تجيبلي كام شريط عشان اللي معايا قربو يخلصو ، يلا سلام
" كانت باصة ناحية الشارع بعدها لفت وشها عشان تخرج من البلكونة بس انا كنت واقف قصادها.. ساعتها اتفزعت لما شافتني وقالت بصوت ممزوج بالخوف
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close