رواية الشيطان والمنتقبه كامله بقلم هناء فتوح
تتحدث ف الموبايل/.اي يماما حاضر يحببتى جايه اهو مش محتاجه حاجه ..خلاص ماش يحببتى.. سلام عليكم..
(بطلتنا لمار الدسوقي فتاه ف مقتبل العمر ٢٠ سنه منتقبه مقربه جدا من ربها تعيش مع عائلتها المكونه من ام واب واخ ف كليه الصيدله فتاه ناجحه جدا وبالإضافة انها جميله تمتلك عيون مثل لون السماء ف صفاؤها ونقاءها لديها بشره قمحيه صافيه وشعر متوسط الطول لونه اشقر خصلاته ذهبيه ارتدت النقاب بدايه دخولها الثانوى تقربا لربها هاديه ومطيعه يقول لها اصدقاءها وعائلتها انها مثل الملاك)

اغلقت لمار مع والدتها وكانت تودع اصدقائها باللقاء ف يوم جديد بالجامعه اخدت ادراجعها وركبت تاكسى وعادت الى منزلها
لمار بهدوء/ السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الام/ وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ..ادخلى اتوضى وصلى عل ماجهز الغداء ناكل جميعا
لمار/ حاضر ي امى
***************
رجل بخوف وتوسل/ ارجووووك سيدى اعفى عنى ارجووك انا اسف انا عاارف انى ارتكبت ذنب كبير لايغتفر ولاكن ارجوك سامحنى
الشيطان بقسوه/ انت عارف ذنب الى ميسمعش كلامى ايه اقل واجب منى طلقه ف رأسه يموت عل طول...بس عشان انت ذنبك كان كبير شويتين ف هخليك تترجانى انى اقتلك عل طول ... رامز
رامز بخوف/ نعم سيدى
الشيطان/ خذوه الغرفه المظلمه واعملوا الواجب معااه وبزيادة
رامز/ امرك سيدى
( الشيطان رجل قاسى القلب لايعرف الرحمه عاش طفوله قاسيه والده اتقتل امامه وهو طفل ٥ سنوات فقط لم يقدر عل فعل شيء وف السابعه من عمره والدته اتقتلت نفس قتل والده اخذ وعد عل نفسه بأن ينتقم من جميع لهم يد ف قتل والداه وتحويل طفولته لعذاب وقسوه ... هو وسيم يمتلك بشره برونزيه له اعين سوداء مثل الصقر طويل القامه له جسم عملاق يهتم به كثيرا....رجل اعمال كثير له شهره كبيره..٣٠ سنه ..يعيش مع اخته الوحيده المتبقى من عائلته )

احمد باحترام/ يلا ي شيطان عشان عندك اجتماع مع المافيا دلوقتي
( احمد صديق الشيطان يعتبر الدراع الايمن له يثق به الشيطان كثيرا ويعتبره مثل اخيه ..احمد يحب الشيطان كثيرا ويحترمه وف اوقات يخااف منه ..شاب ٣٠ سنه وسيم)

الشيطان/ تمام
ذهبوا لعقد اجتماع للمافيا
دخل الشيطان والجميع وقف له باحترام وخوف منه ..جلس وهم جلسوا بعده
الشيطان بقسوه وبرود/ عرفت ان ف خونه بينا عاقبت واحد ولسه فيه اتنين بينا دلوقتي ف انا بحزركوا كلكوا الخاين يقف دلوقتي ويورينى نفسه عشان ان انا عرفته مش هرحمكم كلكم
الرجل بخوف/ مين ده الخاين الى كان بينا وانت عرفته ازاى
الشيطان باستهزاء/ انا مفيش حاجه تتخبى عليا..وبردوا مش واحد زيك الى هيسالنى عشان كدا انطق الشهاده عل روحك
وف اقل من ثانيه كانت الرصاصة اخترقت رأس الرجل جعله جثه هامده
الشيطان بصوت عالى/ ده مصير الى هيفكر يخونى او يتزاكى عليا ..القتل
وخرج الشيطان والرجال وراءه يحرسونه حتى يصل لقصره
احمد/ ي شيطان لازم تروح الشركه حالا ف صفقه كبيره جدا واختلست لازم تشوفها
الشيطان/ ازاى ده يحصل
ذهبوا الى الشركه الرئيسيه الخاصه بالشيطان ودخل بهيبه وجميع حراسه وراءه ذهب الى قاعه الاجتماعات
الشيطان للموظفين بصوت عالى/ ال انا سمعته ده صح ازاى الصفقه دى تختلس....ازاى
الموظف بخوف ومقاطعه وكان سوف يعملها على نفسه/ احنا بب جد م مش ع عارفين ده حصل ازاى
الشيطان/ عشان انتوا بهايم انا موظف بهايم انا هعرفكوا هتفضلوا اليوم كامل تشتغلوا عشان تعوضوا الصفقه دى تانى وده عقابكوا يلاا
وكان من بينهم مدير الحسابات الماليه/ عن اذنك ي شيطان بس لما أنا شوفت الاوراق الخاصه بالصفقه عرفت ان ف شخص هوا الى بوظها او زود فلوس عل المبلغ الموجود.
الشيطان باستهزاء/ ده شغلكوا انتوا يلاا اطلعوا بره
لنفسه/ انا هعرفك يخاين ووقتها مش هرحمك ابدا.....