اخر الروايات

رواية عشق مراد الفصل الثالث 3 بقلم تقي غازي

رواية عشق مراد الفصل الثالث 3 بقلم تقي غازي


لبارت الثالث
عشق مراد / بقلم تقي غازي
بسم الله يلا نبدأ...
ف قصر مراد ..
مراد : اول ما فتح باب الاوضه علي نورانصدم من ملاك اللي نايم مكنيش يتوقع أن نور بجمال ده مراد قرب من نور و شاف جمالها عن قرب و شعرها الحريري و جمال بشرتها البيضه زي ما تكون ملاك و نزل من السماء و انتبه ع نفسه خاف ل تكون حصلها حاجه يصحي نور
مراد: نور ....؟
نور: لا رد
مراد بخوف عليها: نووووووووور
مراد شليهاو طلع بيها ع الجناح بتعوا: نور . نور فوقي اعمل اي اعمل اي فكر ي مراد مش وقته غباء ايوه الدكتوره . مراد رن ع طارق
مراد بتوتر : رد يا طارق بسرعه
طارق : اي يبني في اي ع الصبح
مراد بخوف عليها : طارق الحلقني بسرعة هات دكتورة و تعال ف اسرع وقت بسرعة يا طارق
طارق بخضه : في اي يا مراد اي اللي حصل
مراد : نور نور اغمي عليها و انا مش عارف اعمل اي و بحول افوقها و مش بتفوق تقريبا اغمي عليها من امبارح لما أقفلت عليها الباب و نور الاوضه
طارق بغضب: انت بتقول اي يا مراد انت عملت فيها اي انا مش قولت اوع تعمل فيها حاجه من اول يوم و عملت فيها كده بعد كده
مراد قاطع كلموا: مش وقته كلام ده هات دكتورة و تعال بسرعة فاهمه يا طارق دكتورة مش دكتور فاهمه نور منقبه دكتورة يا طارق
طارق : حاضر حاضر هجي بسرعة
مراد اقفل مع طارق و بيحول يفوق في نور و برضوا مش بتفوق و هو مرعوب عليها و خاف ل يكون حصلها حاجه و دي كانت اول مرة مراد السيوفي خاف فيها ع حد طول عمره قلبوا جامدا و مش بيخاف ع حد و دايما بيطلع ماموريات و مش بيخوف و بيواجه العدو بقلب جامد وبحرفيه شديده وواجه الموت اكثر من مره ومش بيخاف قلبوا مات زي ما بيقول عليها
مراد بينادي ع الداده: داده يا دادة
الدادة : نعم يا مراد يابني ( هي بتقولي مراد يابني لان مراد بيعبرها زي مامته الله يرحمها )
مراد بخوف : داده الحقيني نور اغمي عليها و مش بتفوق خالص
داده بخوف : يستر استر يارب ليه يبني ف اي ايه اللي حصلها ما كانت كويسه امبارح لما جأت
مراد بحزن : انا امبارح لما حبستها ف اوضه تحت و طفيت النور فضلت تصرخ و تقولي ان هي عندها فوبيا من الاماكن المغلقه و تضيق ف التنفس بس والله ما كنت اعارف ان هي بتكلم جد انا فكرتها بتقول كده علشان اطلعها من الاوضه و والله ما كنت اعارف
في الوقت ده كان وصل طارق و معاه الدكتورةو طلع ع الفوق ع جناح مراد و خبط ع الباب مراد افتح الباب
مراد اول ما سمع طارق جاه قام بسرعة فتح باب و دخل الدكتورة ( طبعا طارق كان بعيد عن الباب علشان ما يشوفش نور )
مراد: اتفضلي يا دكتورة حولي تفوقها بسرعة ونبي
دكتورة و هي بتشكف عليها: ايه اللي وصلها ل الحال دي
مراد برعوب حقيقي عليها : في اي يا دكتورة
(طبعا مراد مستحيل يقول ان هو كان حبسها ف الاوضه )
دكتورة : دي لازم تروح المستشفي ف اسرع وقت حالتها لو اتاخرت اكتر من ده ممكن نفقدها
مراد اول ما سمع ان ممكن يخسر نور خاف جدا هو مش عارف ليه الشعور ده بس هو مرعوب عليها ممكن علشان دي امانه عندو و هو وعد عمه ان هو هيحميها من اي خطر معقول يكون هو الخطر نفسه .
مراد البسها لبسها النقاب النقاب وشالها وجري بيها على تحت . وطارق اول ما شافه جري ع تحت بسرعة و فتح الباب العربية و ركب علشان يسوق باعلى سرعه عنده ووصلوا في وقت قياسي جدا وكان مراد طول الطريق واخد نور في حضنه ونزل بسرعة و شالها و دخل بيها في المستشفي و باعلي صوت عندو دكتورة. .؟ دكتورة بسرررررررعة هنا جات الدكتورة و باقي الدكاتره علي صوت مراد
الدكتورة : ف اي يا استاذ صوتك احنا في مستشفي مش ف زريبه
مراد بغضب: قسما بالله لو ما جيتي تشوفي مراتي لكون اقفل المستشفي دي و يارب يحصلها حاجه
دكتورة بغضب من طريقة كلامه: وانت مين علشان تقفل المستشفي
مراد بغضب اكتر : انا مراد السيوفي و كلمه زيادة والله هموتك سمعاني
الدكتورة خافت منه: مين ميعرفش مراد السيوفي ده" ملك السوق "و "وحش المخابرات" ( نسيت اقولكم ان مراد هو و طارق عندو شركات كتير غير شغله ف المخابرات هو بيكمل مسيره ابوه ، بس طبعا محدش يعرف من هو غول المخابرات غير طارق و محمد و اللواء و بس )
الدكتورة: اتفضل حضرتك دخلها هنا بسرعة علشان اشوفها و اعمل اللازم
مراد دخلها جوه و طلع تاني ب امر ٠ الدكتورة بس هو كان عايز يفضل معاها
طلعت الدكتورة من عندها: دي لازم تتدخل العنايه فورا
مراد بخوف: ليه ي دكتورة اي اللي حصل
الدكتورة: التنفس مش مظبوط مناسبه الاكسجين قليله جدا وضربات قلبها مش منتظمه ولازم تتحط تحت الرعايه لمده 24 ساعة و هنشوف وقتها اللي ممكن يحصل
مراد بخوف شديد و لنفسه انا السبب انا اللي عملت فيها كل ده دي الامانه اللي عمك امانها عمك عليك هتقولوا اي غبي يا مراد غبي يارب ونبي قومها بالسلامه هي ملهاش ذنب انا السبب يارب والله ما هعملها حاجه بس تقوم ياررررررررب ...
طبعا دكتورة دخلت نور العناية و عملت اللازم ليها وامرت الممرضه تشوفها كل شوية ل يحصلها حاجه مراد قاعد قدام العنايه طارق كل ده كان وقف مش سكت علشان لو اتكلم هياجم عليه لانه متعصب من صاحبه
________________
عند اهلي نور
والدة نور : يا محمود انا عايزه اكلم بنتي انا برن عليها و مش بترد عليها انا قلبي مقبوض من امبارح و انا مش مطمنه ع بنتي رن عليه يمكن يرد عليك
والد نور : حاضر هرن عليه
والد نور بيرن علي مراد و مش بيرد
والده نور : أي يا محمود مش بيرد
والد نور: مش بيرد عليا خالص
والده نور بخوف : انا خايفه ل يكون عمل حاجه ف البنت انا مش هسامحك لو حصل ل بنتي حاجه سامعني مش مسامحاك يا محمود
والد نور بخوف بس متداري: مراد مستحيل يعمل حاجه في نور متخفيش
والده نور : انا هقوم اصلي و ادعي ل نور ربنا يطمني عليكي يا بنتي يا حبيبتي يارب يارب انا مليش غيرها يارب احميهايارب
والد نور: يارب
____________________
في المستشفي
مراد نزل يصلي و يدعي ل نور ف الجامع المستشفي و طلع تاني و راح عند العناية و انصدم لما ما لقاش نور ف السرير بتاعها وشاف ممرضه ندي عليها ..
مراد: لو سمحتي هي فين المرضه اللي كانت هنا
الممرضه بحزن : البقاءلله يا استاذ المرضه اللي كانت هنا ماتت
مراد انصدم


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close