رواية عشق مراد الفصل الرابع 4 بقلم تقي غازي
بسم الله يلا نبدأ.......
مراد بصدمه : انتي بتقولي اي مستحيل ده يحصل مستحيل نور تموت ، ابعدي انا عايزه اشوفها لا لا مستحيل تمو*ت هي كويسه هي بس اغمي عليها انتي كدابة
طارق بصدمه: انتي متاكد من كلامك ده
الممرضه: ايوه يا فندم متاكده عن اذنكم
طارق بعصبيه : شوفت انت عملت اي فيها نور ما*تت بسببك يا مراد مو*تها ب ايدك ،دي الامانه اللي عمك امانك عليها شوف هتقدر ازاي تحط عينك في عينه بعد ما مو*ت بنته الوحيدة.
مراد : لا لا يا طارق في حاجه غلط نور مستحيل تمو*ت ابدا نور لسه عايشه انا لازم اتاكد من كلامها تعال معايا يا طارق بسرعة
مراد شاف ممرضه تانية غير اللي كلمها
مراد: لو سمحتي هي فين المريضه اللي كانت هنا
الممرضه: حضرتك اقصدك مدام نور ولا علي الحاجه سعاد لان كان في اتنين في الاوضه دي كانت مدام نور الاول و بعد كده اي الحاجه سعاد
مراد : لا مدام نور هي فين ؟
الممرضه : هي في الدور التاني في الاوضه رقم 3
مراد: انتي متاكده من كلامك ده ؟ مراد كان خايف يطلع كلام الممرضه التانية صح
الممرضه: ايوه ي فندم متاكد هي كويسه و فاقت بقت احسن بكتير و الدكتور كان حطتها تحت الرعاية مش اكتر . وكمان الدكتور طلب مننا ان احنا نقلها ل اوضه عادية لان حالتها بقت احسن عن الاول حضرتك ممكن تتطمن عليها و بعد كده تروح ل الدكتور هو طلب حضرتك .
مراد : قولي ل الدكتور بتاعتك يجي هو ويكلمي مش مراد السيوفي اللي يروح ل حد فاهمه ،(بعصبيه ) و بعد كده اتاكدي من المعلومات بتاعتكوا اقولي الكلام ده ل الممرضه زملتك قالت معلومات غلط انا ممكن بس الغلط، افصلها من المستشفي و بكلمه مني مستحيل تلاقي شغل ابدا
الممرضه بخوف : فففف ،فاهمه حاضر
اسفه بنيابه عن سواء التفاهم اللي حصل ده انا اللي مسؤوله عن حاله مدام نور و الممرضه التانية هي اللي كانت مسؤوله عن حاله الحاجه سعاد و هي تو*فت علشان كان هي اقالت ان مدام نور ما*تت احنا اسفه مرة تانية
__________________________________
طارق و مراد طلعوا ع السلم ع طول حتي مراد مستنش الأسانسير طلع جري و طارق ورا .
طبعا طارق فاضل بره الاوضه علشان نور منقبه
اول ما وصل ل الاوضه اللي فيها نور وقف قدام الباب ورسم وش البرود دخل ع طول .
طارق شاف الممرضه اللي اقالت ان نور ماتت راح ليها
طارق : بعد كده اتاكدي من المعلومات بتاعتك تاني مرة لان مراد السيوفي مش بيهزر سمعتي
الممرضه : اسفه والله ما كنت اعارف ان مراد بيه بيتكلم عن حاله مدام نور خالص انا اسفه والله مش اقصدي
طارق: امشي مش عايز اشوف وشك طول ما احنا هنا والا هيحصل مش هتعجبك ابدا
الممرضه بخوف :حاضر اسفه والله
الممرضه جرت من قدام طارق في ثانية
__________________________________
عند نور و مراد
مراد بالبردو: عامله اي دلوقتي؟
نور : ...... لا رد
مراد بالنفس البرود: ع فكره انا بكلمه !
نور : .......لا رد
مراد: نور ردي عليا سمعاني .
نور : عايز اي مني ابعد بقا عني حرام عليك كفاية اللي حصل ليا بسببك !
مراد بالبردو:دي مش إجابة سؤالي ردي عليا عامله اي دلوقتي
نور بنرفزه وعصبيه : وانت مالك يهمك ف اي ما انت السبب قولتك عندي فو*بيا من الاماكن المغلقه وانت ولا هنا عملت نفسك مش سمع و طلعت تنام ولا اكن انت عملت حاجه . انا حتي بنت عمك تعمل فيا كده ليه انا عملت اي ل كل ده حرام عليك منك لله .
مراد بالبردو شديدة : اي خلصتي كلام ؟!
نور بنرفزه من بردو ده : انت اي ي اخي مفيش دم اي انت ماعندكش احساس ابدا والله انا عمري ما شوفت واحد زيك معندهوش دم منك لله بجد .
مراد بنفس البرود: جهزي نفسك علشان هنرجع القصر يلا بسرعة انا وقف بره .مراد مشي من غير ما يسمع ردها
نور بنرفزه: واحد برد
نور جهزت نفسها و لبست النقاب كان فاضل بس ان الدكتور يجي يطمن عليها علشان يكتبلها علي إذن خروج
الدكتور جه يطمن ع نور طبعا مراد دخل معاه
الدكتور ل نور : عامله اي يا نور
مراد بعصبية : مدام نور انت مش عارف بتكلم مين و بعدين انت مالك اتكلم معايا انا
الدكتور بخوف : اسف مش اقصدي انا بطمن عليها بس مش اكتر
مراد بعصبية: شوف شغلك يلا
الدكتور : حاضر . الحمدلله هي بقت كويسه جدا
مراد: يعني هي ينفع تطلع انهارده
الدكتور: ايوه ينفع تتطلع بس هي لازم تهتم بصحتها شوي و ياريت تبعد عن أماكن المغلقة خالص
مراد : تمام شكر
الدكتور: عن اذنكوا. حمدلله ع السلامه
مراد: شكر ، جهزي نفسك يلا انا طلع بره .
نور : حاضر
مراد دخل ل نور : خلصتي
نور : ايوه
__________________________________
طارق هو اللي كان سايق و مراد و نور روحوا و طول الطريق كانوا ساكتين محدش اتكلم مع التاني ابدا
وصلوا القصر و دخلوا
مراد بينادي: يا دادة يا دادة
دادة : ايوه يبني . نور ازيك يا حبيبتي عامله اي دلوقتي
نور : الحمدلله يا دادة احسن بكتير ، منه لله ف اللي كان السبب بقا ( نور كانت بتكلم و بتبص ل مراد )
مراد: دادة طلعي نور ل الجناح بتاعي علشان ترتاح
دادة : حاضر يا ابني ، اتفضلي يا بنتي
نور : انا مش هتطلع الجناح بتاعتك مستحيل اقعد في مكان انت فيه
مراد بعصبيه: نور اطلعي الجناح يلا
نور بعصبيه : لا مش هطلع و اللي عندك اعملو
مراد : نور هتطلعي لوحدك ولا
نور : ولا اي ي استاذ مراد
مراد بدون مقدمات شلها وطلع بيها الجناح
نور : انت بتعمل اي نزلني ، انت ي بني ادم نزلي بقولك نزلي
مراد: اسكتي بقا انتي اي بلعه راديو
نور : انت بني ادم مستفز ع فكره
مراد نزلها من غير ما يرد عليها و نزل
مراد: دادة
دادة : ايوه يا ابني
مراد : حضري الاكل ل نور و في بعد الأكل علاج لازم تاخدوا بعدو ، انا رايح الشركة و بعد كده هروح الشقة مش هجي هنا
دادة : حاضر يا ابني ، ترجع ب السلامه
مراد طلع ع الشركه و بعد كده طلع ع الشقة و فضل طول اليوم هناك و دادة طلعت نور علشان تاكل و تاخد العلاج بس نور رفضت تاكل و تاخد العلاج و دادة حولت معاها و برضوا رفضت و رنت كتير علي مراد بس الفون كان مقفول
عدى اليوم من غير أحداث جديدة ع ابطالنا
__________________________________
_طلع يوم جديد ع ابطالنا
مراد بعد ما اقام من النوم و اخد شاور و لبس البدله بتاعتوا نزل ركب العربية بتاعتوا و طلع الأول ع القصر علشان يطمن على نور ، وصل القصر
مراد : صباح الخير يا دادة
دادة :صباح نور يا ابني ، حمدلله ع السلامه ، احضرالفطار
مراد : الله يسلمك يا دادة ، لا يا دادة اعملي بس فنجان قهوة بس ، احم هي نور عامله اي دلوقتي
دادة: نور يبني انا طلعتها بعد ما انت مشيت ب الأكل علشان تاكل و تاخد العلاج رفضت تاكل و حولت معاها بس رفضت و اقالت ان هي مش عايزه تاكل ولا عايزه العلاج
مراد بصدمه : يعني ايه ي دادة الكلام ده ازاي تفضل من غير اكل كل ده و هي لسه تعبا*نه و ازاي انتي متكلمينش
دادة : والله يا ابني انا حولت اكلمك كتير امبارح بس تليفونك كان مغلق
مراد : ايوه صح تليفوني كان فاصل شاحن . طب حضري الفطار يا دادة و ابعتي اي حد بيه
مراد طلع عند نور الجناح
مراد: ايه الكلام اللي سمعتوا ده
نور بتعب : سمعت اي
مراد: ان انتي رفضتي تكلي و تاخدي العلاج ليه
نور بتعب : كده انا كويسه مش محتاجه لا علاج ولا ل اكل
مراد بعصبيه : انتي هبله يا بت انتي، ايه رايك ان انتي هتاكلي و الا بقا
نور بخوف: و الا اي
مراد بخيث: والا هعمل حاجه هتموتو اعملها دلوقتي اقبل امبارح
نور بخوف : لا مش هاكل و بعدين انت مش هتقدر تعمل حاجه اصلا
مراد بخيث: خلاص اعمل بقا اللي نفسي اعملو ( بيقرب منها )
نور بترجع بخوف منه : اااااانت بتقر*ب ليه ارجع تاني
مراد: ارجع ليه انتي مش عايزه تاكلي انا همو*ت و اكل
نور بخوف : طب ما تروح تاكل هو الأكل عندي الأكل تحت
مراد بيقرب منها اكتر : لا اكلي عندك انتي !
نور بدون فاهم : لا مش معايا اكل انت عبيط ابعد عني بقا انت بتقرب ليه
مراد مش بيرد عليها بيقرب منها بس
نور : ابعد يا مراد
مراد بيقرب منها اكتر بس في اللحظة دي الباب خبط
نور طلعت تجري ع الباب و فتحت الباب و كانت البنت اللي بعتها الدادة جابت الأكل مراد ضحك ع خوفها منه
البنت: الأكل ي بنتي
مراد : دخلي يا دعاء الأكل
دعاء :دخلت الأكل و نزلت و نور راحت علشان تاكل اقبل ما مراد يتكلم معاها
مراد ضحك علي خوفها منه من غير ما تاخد بالها
مراد ل نور : بتكلي يعني دلوقتي كان في حد من امبارح رفض الاكل
نور بطفوليه : في اي بقا انت مش من شوية كنت بتقولي كلي و دلوقتي مش عايزني اكل بس انا هاكل غصب عنك اي رايك بقا علشان انا جعانه اووي بقالي فترة من غير اكل
مراد افتكر ان الدكتور اقال ان هي بقالها فترة من غير اكل !
مراد ل نور : نور بقالك اقد ايه من غير اكل
نور :اممم 4 أيام مثلا كده
مراد بصدمه: معقول انتي فضلتي كل ده من غير اكل ليه ايه اللي يخليكي من غير اكل كل الفترة دي
نور بحزن: انت السبب من يوم ما عارفت اني هتجوزك وانا لا باكل ولا بشرب بسببك مش عارفه اعمل اي حاجه و عندي امتحانات كمان اسبوعين و مش عارفه اعمل فيه اي حياتي اتغيرت180 درجه بسببك ليه اتجوز وانا لسه صغيرة ليه احلامي كلها تروح بسببك انت
مراد: من اقالك ان انتي مش هتدخلي الامتحان و تكملي تعليمك هتكملي و هتدخلي الكلية اللي بتتمنها كمان ايه رايك ؟
نور: انت بتهزر صح
مراد : لا انا مش بهزر هتكملي تعليمك وانا معاكي لحد ما تقولي كفاية
نور بدون وعي: جرت حضنت مراد و بستوا من خدو شكر اووووي يا احلي مراد
مراد بصدمه من اللي عملتوا: ايه ده
نور بعدت عنه و وشها من الكسوف بقا احمر اووي : اسفه مكنيش اقصدي والله
نور علشان تغير الموضوع
نور : بس انا مش معايا اي الكتاب بتاعتي هي في البيت عند بابا
مراد : سهله هبعت حد يجبهم من هناك
بعد فترة مش كبيرة عدوا من غير اي أحداث جديدة مراد بتاعت حد فعلا بجيب الكتاب بتاعت نور و كانت طول الفترة دي كانت بتحول تتجنب مراد من آخر مرة
_______________________________________
المجهول : في اخبار جديدة عن مراد السيوفي
المحهول2: ايوه في اخبار جديدة يا باشا
المجهول1: اي هي يا احمد اقول ع طول
احمد : عرفت ان هو اتجوز بنت عمو من فترة
المجهول : حلو اووي كده هقدر اخد حقي من ابن السيوفي انا عايز كل حاجه عنها سمع لازم
احمد: طبعا يا باشا انا جابت كل حاجه عنها من غير ما تقول و كل حاجه عنها في الملف ده
المجهول : حلو اووي ، سمعني بقا كل حاجه
احمد: نور محمود السيوفي بنت عم مراد السيوفي لسه هتكمل 18 . في 3 ثانوي بتحب اهلها جدا و حلمها تدخل كلية طب و كمان عنيدة جدا و هي منقبه . و عارفت ان هي حلو اووي اووي
المجهول : كفاية كده حلوه اوي ، احنا لازم نكسب الصفقة دي من ساعة ما مسك شركه ابوه و احنا مش عارفين نكسب صفقة واحده حتي منه لله بقا بس الصفقة دي هتجي عن طريق نور حبيبتي هههه ههههه
احمد: ههههههههه طبعا يا باشا
المجهول : روح شوف شغلك انت بقا يلا
احمد : عن اذنك يا باشا
المجهول : لازم اخد حق ابوه منك انت السبب في مو*توا لازم انتقام منك يا مراد
يتبع .....
الخامس من هنا