القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعنة الامبراطور الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف

رواية لعنة الامبراطور الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف


صخر راح المستشفي وشاف غرام كانت زي الملايكة..
مسك ادييها وباسها وقالها وحشتيني يا اسية بين ايدي ومش عارف اعملك حاجة قومي ونا مصدقك ونعرف مين الي عمل فيكي كده،، وفجاة
زرار الانظار رن والمكان بقا كله دخان:صخر خرج بره يشوف ف اي لاقي مفيش حد ف المستشفي رجع عشان ياخد اسية مش موجوده..
صخر بخوف:اسيةةة يا بهايم فين مراتي فجاة زرار الانظار وقف والدخان اختفي بص حوليه شاف المستشفي فاضية وهو بس الي موجود صرخ ونزل تحت عشان يشوف الكاميرات..
مجهول :كان لازم اعمل كده لازم احميها منك ومن اعداءك يا صخر..
صخر لاقي الكاميرات متوقفه ساعة الحادثه خرج بره المستشفي يدور عليها مش لاقي اثر لمخلوق ف الشارع رن علي زين..
زين :ايوه يا صخر في حاجة يا اخوي..
صخر :فين اسية يا زين الا وقسم عظماً لو مرجعتش هعتبر انك مش اخوياا..
زين :هي مش مراتك ف غيبوبة يبني وف العناية هي فاقت ومشيتت..
صخر لاء عارف تلعب الدور صح يا زين اسية فين بقولك..
زين والله ما اعرف يا ابني انت شاكك فياا ليه دي مرات اخويا..
صخر قفل ف وشه السكة بيرن علي ابوه مغلق ومره مشغول..
يحيي بينادي علي زين :انزل يا زين عشان عايزك..
زين :حاضر يا ابوي نازل حالا تحت امرك..
يحيي :دي اسية عارف الاوضه الي تحت بتاعتك اسية هتقعد فيها لحد ما تقوم من الغيبوبة دي مهمه ف ايدك لو صخر عرف انها تحت يبقي هق*تلك سامع..
زين بفرحه :حاضر يا ابوي هنظفها انا عشان محدش من الخدم يعرف..
يحيي اخد اسية ودخلها الاوضة وجاب ممرضة تبقي جمبها وتقول ل صخر انها الشغالة الجديدة..
ليال :انا تحت امرك يا يحيي بيه بس لازم سرير تاني عشان ابقي جنبهاا..
يحيي هتفتحي الباب ده هتلاقي اوضه ليكي جمبها لم صخر يبقي هنا وتشوفي العربية هنا يبقي متخرجيش ابداا..
ليال حاضر يا باشا اسية من عنيا الاتنين..
زين دخل وبصلها باعجاب وراح يتكلم معاهاا مردتش عليه..
زين :ده القطة طلعت بتخربش اموت ف القطط..
ليال لبست لبس الخدامين وطلعت المطبخ جابت اكل عشان تاكل واسية اخدت عالجهاا قعدت جمبها وقلتلها يا تري يا اسية اي عمل فيكي كده..
صخر كلم ناس تدور عليها وبرضو مش لاقيها روح القصر نام من التعب..
زين قاعد بيخطط لانتقام جديد وفجاه ليال جت علي باله..
لاء بس البت حلوه زي اسية نفس الغباء يلا نلعب يا حلوه..
يحيي نايم فجاة صخر دخل عليه وهو بيزعق :اي يا ابوي نايم ومراتي مش لاقيهاا..
يحيي عمل نفسه مصدوم :بتقول اي مراتك مش لاقيهاا ازي اكيد حد من شركة الديب..
صخر بزعل :راحت مني وضاعت وضيعتها ب افعالي مصدقتهاش معرفش زين يعمل كده ولا لاء..
يحيي :ليه هو زين عمل اي يا صخرر..
صخر :اسية بتقولي انه اغتص*بهاا وحكاله الي اسية قالته..
يحيي :زين كان بيقول هيخطب واحدة وقالي عليها بس جه مره البيت عرقان ومتوتر سالته جاي منين قال عربيته عطلت وجاي مشوار كبير لم سالت الخدم قالوا جاي بلعربية قولت هتلاقيه مع سليم صحبه ولم سالته مش هيخطب ليه قالي ماتت يا ابويي..
صخر :لو عمل فيها اكده يبقي ناوي علي موته ولو هو الي خاطفها انا هموته هموته صبرك عليا يا زين..
يحيي :باين ليه ان محصلش حاجه وان كل حاجة بخير واعمل ان اسية مش فارقه معاك ونا هخلي البلد كلها تنقلب عليهاا..
صخر :حاضر يا ابوي هسمع كلامك..
صخر راح الشركة وقابل ريتشارد واخد العربيات منه فجاة عربية سوداء قام واحد خارج منها ضارب ريتشارد ب رصاص..
ريتشارد بصراخ :اه متسبنيش يا صحبي انا عارف مين صاحب شركة الديب...
صخر :هتقوم يا ريتشارد قوم يا صحبي قوم وبعدين نبقي نشوف مين صاحبهاا..
ريتشارد : سلام يا حبيبي صاحبهاا ز بعدهاا ماتت..
صخر بصراخ :لاء يا ريتشارد قوم والله ما هسيبه انا هجيب حقك يا صحبي..
زين وقف العربية وشاف صخر بيعيط قال :هندمك علي كل دمعة نزلت مني بسببك هخليك تقول انا ليه الي بحبهم بيموتوا والكسره التانية لم اق*تل يحيي..
يتبع


تعليقات

التنقل السريع