القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعنة الامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم نور شريف

رواية لعنة الامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم نور شريف


اسية بتفوق بتلاقي ليال نايمة جمبة بتستغرب وبتبصلها :
جت تتكلم افتكرت كلام صخر لم قالها انها فقدت النطق..
ليال حست بحركة جمبها لقت اسية قاعده علي السرير بتعيط قالتلهاا :ازيك انا ليال الممرضة بتاعتك اي الحزن ده عارفة انك فقدتي النطق وانك مش سمعاني صحح..
اسية قالتلها ب الاشارة :مش سمعاكي انتي عرفه انا مين وفين اهل الدار..
ليال ب الاشارة:بتعرفي تكتبي وتشوفي طبعاا جبتلها ورقة وقلم وقعدوا يتكلموا..
صخر دفن ريتشارد وعمل عزاء وزعلان علي صحبه لاقي زين بيتكلم ف التلفون وفرحان حس ان فيه حاجة ساب العزاء وركب العربية بسرعة وراح القصررررر
ليال بتكلم مامتهاا :مش هرجع يا ماما مانا لو قولتلك ابن عمي بيعمل فياا اي مش هتصدقي محدش مصدقنيي ليه اياكي يا امي تقولي هو عمل اي انا مرضاش الفض*يحة ليا..
اسية بتركيز :شافت ليال بتعيط مسحت دموعهاا وقالتلها مالك احكيليي..
ليال قفلت السكة وحضنت اسية وقالتلها كان نفسي يبقي لياا اخ او اخت سند لياا ابن عمي بعد موت بابا كان بيضر*بني انا جس*مي متبهدل كان بيت*حرش بياا اغتص*بني كتيرر وقالي انتي رخيصة قررت انزل اشتغل ممرضة وابعد عن البيت حاول يوصلي كتير وكنت برجع اتهان، بس الحج يحيي قال ان محدش هيشوفني ولا هيوصلي انا عمر ما حد هيتجوزني ب المنظرر ده يا اسية..
اسية حضنتها وعيطتت وقالتلها :لو عارفه اكلمك كنت قولتلك ان حصل معايا زيك بس انتي اصعب مني اعتبريني من دلوقت اختك..
ليال طبعاا بس انا عايزكي تروحي ل صخر باشا لانه تعبان ومحتاجك وصحبة مات بس اخوه الشيطان ده عارف مكانك؟
اسية بصدمة قامت فتحت الباب وخرجت وهي طالعة علي السلم قابلت صخر؟؟؟
صخر بصلها وسرح ف عيونها :شدها لحضنه وقالها وحشتيني..
اسية عيطت وسبته وطلعت اوضة النوم وقفلت الباب..
صخر طلع وراه بيخبط علي الباب مبتفتحش :افتحي يا اسية متخفيش مني انا عارف انك ملكيش ذنب ايدك ف ايدي انا عايزك افتحيي..
اسية مسحت دموعها وفتحت الباب وحضنته جامد :ياريت كنت عارفه اكلمك واقولك انك وحشتيني اخوك هو سبب كل حاجة حصلت ليه يا صخرر..
بصيت ف عيونه لقيتها محاطه :بندم وكسره وزعل وان صخر مش زي اول مره شوفته فيها صخر بقا ضعيف...
صخر شالها وقرب منها و با*سها بو*سه رقيقة وقالها :انا اسف عارف انك مش سمعاني بس انا هعالجك من بكره وهنسافر بره يا حبيبتي..
اسية ب الاشاره :انا سامعاك بس الصوت مش واضح وفاهمه من كلامك..
صخر ده زعل هو الي مأثر ف اسيتي كده بيحط ايده علي جسمها وبيقولها :وجعك "
اسية هزت دماغها ب ايوه وجعني..
ليال خبطت علي الباب وصخر فتحلهاا
ليال :ده علاجك ودي هدومك بس انا عايزه اغير مكاني من الاوضة الي تحت عشان اخوو حضرتك..
زين ب استغراب :هي مين دي يا اسية
ليال :انا ليال الممرضة بتاعت اسية وتحت امرك ف اي حاجة بس انا مش مرتاحة تحت ممكن اقعد ف اوضة تانية..
زين :اه اهلا وسهلا بيكي هقول للخدام وتقعدي ف اوضة ف الدور الي فوق..
ليال :اتشرفت يا صخر باشا واسية لو احتاجت حاجه انا موجوده ودي الورقة والقلم يا اسية..
زين :تمام اتفضلي لسه بياخد الورقة اسية اخدتها وجريت..
اسية بتوتر :مينفعش يشوف هي كاتبة اي عشان ميخلهاش تسيب القصر..
زين مكتوب فيها اي خايفة انا اعرفه كده هاتيه عشان انا مفيش حاجة معرفهاش.. (غبي يا صخر كنت عرفت مين الديب)
اسية :لاء لاء هتتضعفي وف الاخر يعرف اخدت الورقه وحطتها ف هدومهاا وقالتله ب الاشاره :مَمنوع يا صخرر،
زين دخل القصر لاقي ليال ف المطبخ قرب منها وحط ايده علي وسطهاا :الا القمر مش ناوي يحن دنا وقعت ف حبه..
ليال ضربته بلقلم :لو قربت مني تاني هتشوف وش عمرك ما شوفته يا زين بيه..
زين ركز ف عيونها وسرح شويه وقال فوق انت هتحن تاني فاكر فرح عملت فيك اي..
رجع بذاكرة لما كان ف الجامعة وبيحب بنت وكانت بتتريق عليه لانه طيب وكان مش مهتم ف نفسه لم شافها مع صحبه ف الشقة بصلها با ستفزاز وقالها كلكوا صنف خاين..
ليال :مش ناقصة ادخل معاك ف جدال هنزل القهوة ل يحيي بيه وياريت لم تشوفني تبقي تروح اي حته..
شدها ليه وقالهاا، انا اروح اي مكان انا عايزه مش من صنفك الي يقولي متعملش اي واعمل اي دنا الديب يا بت الديب..
ليال ضربته ف بطنه واخدت القهوة ونزلت قبل ما تنزل :ما تجيش علي سكتي يسطاا دنا تربية حارة الساقينن..
زين بوجع :اه يا بنت اموت ف قطط الساقين..
يحيي ازيك يا ليال اخبارك واخبار اسية ف تحسن ولا لاء
ليال :انا الحمدلله تمام واسية فاقت من الغيبوبة وعند صخر فوق..
يحيي قام وقف وقالها فين : اسية مع صخر وفاقت..
ليال بخوف :اه والله هي فاقت وطلعت اوضتها فوق..
يحيي :لو طلعتي ليكي يد هتسيبي شغلك سامعه..
صخر سمع صوت تحت فتح الباب ونزل لاقي ابوه بيزعق ل ليال :في اي يا ابوي هي عملت اي؟
يحيي غير الموضوع :لاء ولا حاجة فرحت بس شوية لم عرفت انها فاقت الف مبروك..
صخر مين الي كان خاطف اسية يا ابوي؟
يحيي بتوتر :*******
الصراحة انا بتعب ف البارت وبياخد مجهود وف الاخر التفاعل بعد ما كان بيزيد عن 500بقا بيعدي 100بلعافية ياريت نتفاعل انا هوقف الرواية لحد ما البارتات تاخد حقها


تعليقات

التنقل السريع